KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), w szczególności jej art. 13 ust. 2,
uwzględniając dyrektywę 2001/56/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 września 2001 r. odnoszącą się do systemów grzewczych pojazdów silnikowych i ich przyczep(2), w szczególności jej art. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa 2001/56/WE jest jedną z oddzielnych dyrektyw w ramach procedury homologacji typu WE, ustanowionej dyrektywą 70/156/EWG. Dyrektywa 2001/56/WE ustanawia wymogi dla homologacji typu pojazdów wyposażonych w grzejniki spalinowe oraz dla grzejników spalinowych jako części.
(2) Zgodnie z art. 5 dyrektywy 2001/56/WE, Komisja musi zbadać dodatkowe wymogi bezpieczeństwa związane z gazem płynnym (LPG) napędzającym systemy ogrzewania w pojazdach silnikowych.
(3) Do chwili obecnej Państwa Członkowskie stosowały indywidualne wymogi krajowe w stosunku do pojazdów wyposażonych w systemy grzewcze zasilane LPG. Celem wprowadzenia zharmonizowanego podejścia do wymogów technicznych dla urządzeń i systemów grzewczych zasilanych LPG, w ramach homologacji typu dla pojazdów silnikowych i ich przyczep należy stosować dwie dostępne obecnie Normy Europejskie. W świetle postępu technicznego uznaje się więc za niezbędne wprowadzenie tych dwóch norm EN, jak i głównych elementów regulaminu nr 67 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) do przepisów dyrektywy 2001/56/WE.
(4) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 2001/56/WE; w szczególności, dla jasności, należy zastąpić załącznik VIII nowymi przepisami.
(5) Ze względu na wprowadzenie wymogów dotyczących systemów grzewczych zasilanych LPG nie trzeba już stosować wyjątków odnoszących się do systemów grzewczych w pojazdach specjalnego przeznaczenia, w szczególności dla kampobusów i przyczep kempingowych, które często wyposaża się w systemy grzewcze zasilane LPG,. Zharmonizowane przepisy bezpieczeństwa wprowadzane dyrektywą 2001/56/WE muszą zatem odnosić się do wszystkich pojazdów, w tym do pojazdów specjalnego przeznaczenia, jak określono w załączniku XI do dyrektywy 70/156/EWG.
(6) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 70/156/EWG.
(7) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego zgodnie z art. 13 dyrektywy 70/156/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 29 kwietnia 2004 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Erkki LIIKANEN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1. Dyrektywa ostatnio zmieniona dyrektywą 2004/3/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (Dz.U. L 49 z 19.2.2004, str. 36).
(2) Dz.U. L 292 z 9.11.2001, str. 21. Dyrektywa zmieniona Aktem Przystąpienia z 2003 r.
ZAŁĄCZNIKI