Rozporządzenie Komisji (WE) nr 81/2004 z dnia 16 stycznia 2004 otwierające publiczną sprzedaż alkoholu winnego przeznaczonego do wykorzystania jako bioetanol we Wspólnocie

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 81/2004
z dnia 16 stycznia 2004
otwierające publiczną sprzedaż alkoholu winnego przeznaczonego do wykorzystania jako bioetanol we Wspólnocie

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), w szczególności jego art. 33,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1623/2000 z dnia 25 lipca 2000 ustanawiające szczegółowe zasady wykonywania rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 w sprawie wspólnej organizacji rynku wina w odniesieniu do mechanizmów rynkowych(2) określa, między innymi, szczegółowe zasady rozporządzania zapasami alkoholu otrzymanego z destylacji zgodnie z art. 27, 28 i 30 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 i znajdującego się w posiadaniu agencji interwencyjnej.

(2) Publiczna sprzedaż alkoholu winnego do użytku w sektorze paliwowym we Wspólnocie powinna być zorganizowana zgodnie z art. 92 i 93 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000, tak by zmniejszyć wspólnotowe zapasy alkoholu winnego oraz by do pewnego stopnia zapewnić dostawy dla firm zatwierdzone zgodnie z art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000. Alkohol winny pochodzący ze Wspólnoty magazynowany w Państwach Członkowskich to alkohol wyprodukowany drogą destylacji zgodnie z art. 35, 36 i 39 rozporządzenia Rady nr 822/87 z dnia 16 marca 1987 r. dotyczącego wspólnej organizacji rynku wina(3), oraz zgodnie z art. 27, 28 i 30 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999.

(3) Od 1 stycznia 1999 r., zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 2799/98 z dnia 15 grudnia 1998 r. ustanawiającego agromonetarne porozumienia dotyczące euro(4), cena sprzedaży oraz zabezpieczenia muszą być wyrażone, a płatności dokonywane, w euro.

(4) Biorąc pod uwagę ryzyko oszustwa polegającego na podmianie alkoholu, kontrola ostatecznego przeznaczenia alkoholu powinna zostać wzmocniona a agencje interwencyjne powinny mieć możliwość odwołania się do pomocy międzynarodowych agencji kontroli oraz kontrolowania alkoholu sprzedanego za pomocą analizy jądrowego rezonansu magnetycznego.

(5) Środki, o których mowa w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wina,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
Cztery partie alkoholu (numery referencyjne 26/2003 WE, 27/2003 WE, 28/2003 WE oraz 29/2003 (WE) obejmujące odpowiednio: 50.000 hektolitrów, 100.000 hektolitrów, 30.000 hektolitrów oraz 30.000 hektolitrów alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj. zostają niniejszym przeznaczone do sprzedaży publicznej do użytku w sektorze paliwowym we Wspólnocie.
2.
Alkohol, o którym mowa został wyprodukowany w wyniku destylacji zgodnie z art. 35 rozporządzenia (EWG) nr 822/87 i art. 27 i 30 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 i znajduje się w magazynach francuskich i włoskich agencji interwencyjnych.
3.
Umiejscowienie i numery referencyjne kadzi, z których składają się partie towaru, ilość alkoholu w każdej z kadzi, moc alkoholu oraz cechy charakterystyczne alkoholu przedstawiono w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
4.
Partie towaru zostają przyznane firmom zatwierdzonym zgodnie z art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000.
Artykuł  2

Wszelkie informacje w sprawie w/w sprzedaży publicznej zostają przesłane do poniższego departamentu Komisji:

Commission of the European Communities

Directorate-General for Agriculture, Unit D.4

Rue de la Loi/Westraat 200

B-1049 Brussels

Fax: (32-2) 295 92 52

E-mail: agri-d4@cec.eu.int

Artykuł  3

Sprzedaż publiczna odbywa się zgodnie z art. 92, 93, 94, 95, 96, 98, 100 i 101 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000 oraz art. 2 rozporządzenia (WE) nr 2799/98.

Artykuł  4

Cena alkoholu dla sprzedaży publicznej wynosi 19 EUR za hektolitr alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj.

Artykuł  5

Alkohol musi zostać usunięty nie później niż osiem miesięcy po dacie zawiadomienia o decyzji Komisji o przyznaniu sprzedaży.

Artykuł  6

Gwarancja wykonania wynosi 30 EUR za hektolitr alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj. O ile nie zostanie wpłacona gwarancja bieżąca przed zabraniem alkoholu oraz najpóźniej do dnia wydania polecenia zabrania alkoholu, firmy, którym przyznano partie towaru musza zdeponować gwarancję wykonania u właściwej agencji interwencyjnej by zapewnić, iż alkohol, o którym mowa w niniejszym rozporządzeniu zostanie wykorzystany jako bioetanol w sektorze paliwowym.

Artykuł  7

Po zapłaceniu 10 EUR za litr oraz w ciągu 30 dni od opublikowania ogłoszenia o sprzedaży publicznej, firmy zatwierdzone zgodnie z art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000 mogą otrzymać próbki alkoholu wystawionego na sprzedaż od właściwej agencji interwencyjnej. Po w/w terminie próbki można otrzymać zgodnie z art. 98 ust. 2 i 3 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000. Próbki wydane zatwierdzonym firmom nie mogą przekraczać pięciu litrów na kadź.

Artykuł  8

Agencje interwencyjne w Państwach Członkowskich, w których magazynowany jest alkohol wystawiony na sprzedaż, przeprowadzają odpowiednie kontrole sprawdzające właściwości alkoholu w czasie ostatecznego użytkowania. W tym celu agencje te mogą:

a) stosować art. 102 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000, mutatis mutandis;

b) przeprowadzać kontrole próbek stosując metodę jądrowego rezonansu magnetycznego, by sprawdzić właściwości alkoholu w czasie ostatecznego użytkowania,

Wszelkie koszta ponoszą firmy, którym sprzedawany jest alkohol.

Artykuł  9

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego opublikowania w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 16 stycznia 2004 r.

W imieniu Komisji
Franz FISCHLER
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 179 z 14.7. 1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1795/2003 (Dz.U. L 262 z 14.10.2003, str. 13).

(2) Dz.U. L 194 z 31.7.2000, str. 45. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1710/2003 (Dz.U. L 243 z 27.9.2003, str. 98.)

(3) Dz.U. L 84 z 27.3.1987, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1677/1999 (Dz.U. L 199 z 30.7.1999, str. 8.)

(4) Dz.U. L 349 z 24.12.1998, str. 1.

ZAŁĄCZNIK

SPRZEDAŻ PUBLICZNA ALKOHOLU WINNEGO DO WYKORZYSTANIA JAKO BIOETANOL WE WSPÓLNOCIE

NR 26/2003 WE, 27/2003 WE, 28/2003 WE, i 29/2003 WE

I. Miejsce magazynowania, ilość oraz właściwości alkoholu wystawionego na sprzedaż

Państwo Członkowskie oraz numer partii Miejsce Numer kadzi Ilość (w hektolitrach alkoholu w przeliczeniu na 100 % obj.) Odniesienie do rozporządzeń ((EWG) nr 822/87 oraz (WE) nr 1493/1999 (artykuły)) Typ alkoholu Firmy zatwierdzone zgodnie z art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1623/2000
FRANCJA Onievins-Port-la-Nouvelle 9 3.000 27 nieprzerobiony Bioetanol Galicia
Partia nr 26/2003 Avenue Adolphe-Turrel BP 62 1 46.810 27 nieprzerobiony SA
WE F-11210 Port-la-Nouvelle 1 190 27 nieprzerobiony
Łącznie 50.000
FRANCJA Deulep-PSL A 6 7.970 27 nieprzerobiony Ecocarburantes
Partia nr 27/2003 13230 Port-Saint-Louis-du-
WE Rhone
Onievins chez LBC-PSL D1 85.950 27 nieprzerobiony
F-13230 Port-Saint-Louis- D1B 6.080 27 nieprzerobiony
du-Rhone
Łącznie 100.000
FRANCJA Deulep 503 9.010 27 nieprzerobiony Sekab (Svensk
Partia nr 27/2003 Boulevard Chanzy 506 2.040 30 nieprzerobiony Etanolkemi AB)
WE F-30800 Saint-Gilles-du- 506 6.840 30 nieprzerobiony
Gard 603 8.830 27 nieprzerobiony
604 3.280 27 nieprzerobiony
Łącznie 30.000
WŁOCHY Neri Srl-Faenza 21.412,11 27 nieprzerobiony Altia Corporation
Partia nr 29/2003 2.113,69 30 nieprzerobiony
WE CAVIRO S.c.a.r.l.-Faenza 6.474,20 27 nieprzerobiony
Łącznie 30.000

II. Adres francuskiej agencji interwencyjnej:

Onivins-Libourne, Délégation nationale, 17 avenue de la Ballastière, boîte postale 231, F-33505 Libourne Cedex

(tel.: (33-5) 57 55 20 00; telex: 57 20 25; Fax: (33-5) 57 55 20 59).

III. Adres włoskiej agencji interwencyjnej:

AGEA, via Palestro 81, I-00185 Roma (tel.: (39) 06 49 49 991; telex: 62 00 64/62 06 17/62 03 31;

fax: (39) 06 445 39 40/445 46 93).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2004.12.40

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie Komisji (WE) nr 81/2004 z dnia 16 stycznia 2004 otwierające publiczną sprzedaż alkoholu winnego przeznaczonego do wykorzystania jako bioetanol we Wspólnocie
Data aktu: 16/01/2004
Data ogłoszenia: 17/01/2004
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 17/01/2004