uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1), w szczególności jego art. 8, 9 oraz art. 11 ust. 3,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1515/2001 z dnia 23 lipca 2001 r. w sprawie środków, które Wspólnota może podjąć po przyjęciu przez organ ds. rozstrzygania sporów WTO sprawozdania dotyczącego zagadnień antydumpingowych i antysubwencyjnych(2), w szczególności jego art. 2,
uwzględniając wniosek Komisji przedstawiony, po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
A. PROCEDURA
(1) Dnia 26 marca 2001 r. Komisja otrzymała wniosek od producenta eksportującego gwintowane łączniki z żeliwa ciągliwego z Republiki Czeskiej, Moravske Zelezarny AS, o zmianę ostatecznego cła antydumpingowego nałożonego na niego rozporządzeniem Rady (WE) nr 1784/2000 z dnia 11 sierpnia 2000 r. nakładającym ostateczne cło antydumpingowe oraz stanowiące o ostatecznym poborze tymczasowego cła nałożonego na przywóz niektórych rodzajów przewodów rurowych i łączników rur z żeliwa ciągliwego, pochodzących z Brazylii, Republiki Czeskiej, Japonii, Chińskiej Republiki Ludowej, Republiki Korei i Tajlandii(3).
(2) Producent eksportujący złożył wniosek o rewizje twierdząc, iż jego indywidualna stawka cła antydumpingowego opiera się na metodach niezgodnych z wnioskami zawartymi w sprawozdaniu organu odwoławczego oraz w sprawozdaniu grupy specjalnej, zmienionym sprawozdaniem organu odwoławczego w sprawie "Wspólnoty Europejskie - środki antydumpingowe na przywóz bawełnianych tkanin pościelowych z Indii"(4) (zwane dalej "sprawozdaniami"), w szczególności z podaną w tych sprawozdaniach wykładnią prawną art. 2 ust. 2 pkt 2 ii) oraz art. 2 ust. 4 pkt 2 Porozumienia antydumpingowego WTO, przyjętej przez Organ Rozstrzygania Sporów Światowej Organizacji Handlu (WTO).
(3) W związku z tym, Komisja zawiadomieniem z dnia 5 grudnia 2001 r. (zwanym dalej zawiadomieniem o wszczęciu) opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich(5), zaproponowała możliwość rewizji środków antydumpingowych stosowanych do wywozu gwintowanych łączników rur lub przewodów rurowych z żeliwa ciągliwego pochodzących z Brazylii, Republiki Czeskiej, Japonii, Chińskiej Republiki Ludowej, Republiki Korei oraz Tajlandii.
(4) Zakres rewizji został ograniczony do zbadania dumpingu stosowanego przez producentów eksportujących w zainteresowanych krajach, których stawki celne były oparte na metodzie dumpingu w momencie wydania sprawozdań i którzy odpowiedzieli wyczerpująco na kwestionariusz w terminie określonym w zawiadomieniu o wszczęciu. Rewizja ta odbyła się na podstawie art. 2 rozporządzenia (WE) nr 1515/2001.
(5) Komisja oficjalnie powiadomiła wszystkich znanych producentów eksportujących i odpowiednie władze w krajach wywozu o wszczęciu postępowania. Zainteresowane strony otrzymały możliwość przedstawienia swoich opinii na piśmie i wnioskowania o przesłuchanie w terminie określonym w zawiadomieniu o wszczęciu.
(6) Komisja wysłała kwestionariusze do wszystkich Stron, których to dotyczy, oraz do wszystkich innych przedsiębiorstw, które zgłosiły się w nieprzekraczalnym terminie określonym w zawiadomieniu o wszczęciu, otrzymując tylko jedną odpowiedź od producenta eksportującego z Tajlandii. Producent z Czech, który jako pierwszy poprosił o rewizję, nie odpowiedział na kwestionariusz.
(7) Wspomniany producent eksportujący z Tajlandii zdecydował się następnie wycofać swój wniosek o rewizję. Ponieważ żaden inny eksporter nie odpowiedział na kwestionariusz zgodnie z zawiadomieniem o wszczęciu, niniejsze dochodzenie należy zakończyć.
B. WNIOSKI
(8) W związku z powyższym, stwierdza się, że rewizja powinna być zakończona, a środki antydumpingowe nałożone rozporządzeniem (WE) nr 1784/2000 na rozważany produkt pochodzący z Brazylii, Republiki Czeskiej, Japonii, Chińskiej Republiki Ludowej, Republiki Korei oraz Tajlandii powinny nadal obowiązywać bez zmiany poziomu w odniesieniu do producentów eksportujących w przedmiotowych krajach. Należy również utrzymać wstępnie przyjęte zobowiązania,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 18 lutego 2003 r.
| W imieniu Rady | |
| N. CHRISTODOULAKIS | |
| Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1972/2002 (Dz.U. L 305 z 7.11.2002, str. 1).
(2) Dz.U. L 201 z 26.7.2001, str. 10.
(3) Dz.U. L 208 z 18.8.2000, str. 8.
(4) WT/DS 141/AB/R, 1.3.2001.
(5) Dz.U. C 342 z 5.12.2001, str. 5.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2003.47.1 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 320/2003 kończące rewizję środków antydumpingowych stosowanych do przywozu gwintowanych łączników rur lub przewodów rurowych z żeliwa ciągliwego pochodzących z Brazylii, Republiki Czeskiej, Japonii, Chińskiej Republiki Ludowej, Republiki Korei i Tajlandii |
| Data aktu: | 18/02/2003 |
| Data ogłoszenia: | 21/02/2003 |