Decyzja 2003/105/WE uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia spiromesifenu i metrafenonu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG

DECYZJA KOMISJI
z dnia 17 lutego 2003 r.
uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia spiromesifenu i metrafenonu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG

(notyfikowana jako dokument nr C(2003) 530)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2003/105/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 18 lutego 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2002/81/WE(2), a w szczególności jej art. 6 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa 91/414/EWG przewiduje rozwój Wspólnotowego wykazu substancji czynnych zatwierdzonych do włączenia do środków ochrony roślin.

(2) Bayer AG, Niemcy (obecnie Bayer CropScience) przedłożyła dokumentację dla substancji czynnej spiromesifen władzom Zjednoczonego Królestwa w dniu 18 kwietnia 2002 r. wraz z wnioskiem o uzyskanie jej włączenia do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG. BASF AG, Belgia przedłożyła dokumentację dla substancji czynnej spiromesifen władzom Zjednoczonego Królestwa w dniu 4 czerwca 2002 r.

(3) Władze Zjednoczonego Królestwa wskazały Komisji, że po wstępnym badaniu, dokumentacje dla odnośnych substancji czynnych wydają się spełniać wymogi dotyczące danych i informacji załącznika II do dyrektywy 91/414/EWG. Przedłożone dokumentacje wydają się również spełniać wymogi dotyczące danych i informacji załącznika III do dyrektywy 91/414/EWG w odniesieniu do jednego środka ochrony roślin zawierającego odnośną substancję czynną. Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 91/414/WE, dokumentacje te zostały następnie przesłane Komisji i innym Państwom Członkowskim przez odpowiednich wnioskodawców oraz zostały przekazane Stałemu Komitetowi do spraw łańcucha pokarmowego i zdrowia zwierząt.

(4) Wraz z niniejszą decyzją powinno zostać formalnie potwierdzone na poziomie Wspólnoty, że dokumentacje te traktuje się jako w zasadzie spełniające wymogi dotyczące danych i informacji, przewidziane w załączniku II i, dla co najmniej jednego środka ochrony roślin zawierającego odnośną substancję czynną, wymogi załącznika III do Dyrektywy 91/414/EWG.

(5) Niniejsza decyzja nie narusza prawa Komisji do zażądania od wnioskodawcy przedłożenia dalszych danych lub informacji Państwu Członkowskiemu, wyznaczonemu jako sprawozdawca w odniesieniu do substancji, w celu wyjaśnienia niektórych punktów dokumentacji.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Dokumentacje dotyczące substancji czynnych wyszczególnionych w Załączniku do niniejszej decyzji, przedłożone Komisji i Państwom Członkowskim w celu uzyskania włączenia tych substancji do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, spełniają w zasadzie wymogi dotyczące danych i informacji, określone w załączniku II do dyrektywy 91/414/EWG.

Dokumentacje te spełniają również wymogi dotyczące danych i informacji, określone w załączniku III do dyrektywy 91/414/EWG w odniesieniu do jednego środka ochrony roślin zawierającego tę substancję czynną, z uwzględnieniem proponowanych zastosowań.

Artykuł  2

Państwo Członkowskie sprawozdawca przeprowadza szczegółowe badanie odnośnych dokumentacji i przedstawia Komisji wnioski z ich badania, którym towarzyszą wszelkie rekomendacje dotyczące włączenia bądź niewłączenia danej substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, wraz z wszelkimi warunkami odnoszącymi się do niej, tak szybko jak to tylko możliwe i najpóźniej w ciągu roku od dnia 18 lutego 2003 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja jest skierowana do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 17 lutego 2003 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.

(2) Dz.U. L 276 z 12.10.2002, str. 28.

ZAŁĄCZNIK

Substancje aktywne przewidziane przez niniejszej decyzji

Nr Nazwa zwyczajowa, Nr identyfikacyjny CIPAC Podmiot zgłaszający Data złożenia wniosku Kraj Członkowski sprawozdawca
1 Spiromesifen

Nr CIPAC 747

Bayer CropScience, Niemcy 18 kwietnia 2002 r. Zjednoczone Królestwo
2 Metrafenon

Nr CIPAC 752

BASF AG, Belgia 4 czerwca 2002 r. Zjednoczone Królestwo

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.43.45

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2003/105/WE uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia spiromesifenu i metrafenonu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG
Data aktu: 17/02/2003
Data ogłoszenia: 18/02/2003