Decyzja 2003/105/WE uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia spiromesifenu i metrafenonu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG

DECYZJA KOMISJI
z dnia 17 lutego 2003 r.
uznająca zasadniczo kompletność dokumentacji przedłożonej do szczegółowego badania w celu możliwego włączenia spiromesifenu i metrafenonu do załącznika I do dyrektywy Rady 91/414/EWG

(notyfikowana jako dokument nr C(2003) 530)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2003/105/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 18 lutego 2003 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 91/414/EWG z 15 lipca 1991 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu środków ochrony roślin(1), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2002/81/WE(2), a w szczególności jej art. 6 ust. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa 91/414/EWG przewiduje rozwój Wspólnotowego wykazu substancji czynnych zatwierdzonych do włączenia do środków ochrony roślin.

(2) Bayer AG, Niemcy (obecnie Bayer CropScience) przedłożyła dokumentację dla substancji czynnej spiromesifen władzom Zjednoczonego Królestwa w dniu 18 kwietnia 2002 r. wraz z wnioskiem o uzyskanie jej włączenia do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG. BASF AG, Belgia przedłożyła dokumentację dla substancji czynnej spiromesifen władzom Zjednoczonego Królestwa w dniu 4 czerwca 2002 r.

(3) Władze Zjednoczonego Królestwa wskazały Komisji, że po wstępnym badaniu, dokumentacje dla odnośnych substancji czynnych wydają się spełniać wymogi dotyczące danych i informacji załącznika II do dyrektywy 91/414/EWG. Przedłożone dokumentacje wydają się również spełniać wymogi dotyczące danych i informacji załącznika III do dyrektywy 91/414/EWG w odniesieniu do jednego środka ochrony roślin zawierającego odnośną substancję czynną. Zgodnie z art. 6 ust. 2 dyrektywy 91/414/WE, dokumentacje te zostały następnie przesłane Komisji i innym Państwom Członkowskim przez odpowiednich wnioskodawców oraz zostały przekazane Stałemu Komitetowi do spraw łańcucha pokarmowego i zdrowia zwierząt.

(4) Wraz z niniejszą decyzją powinno zostać formalnie potwierdzone na poziomie Wspólnoty, że dokumentacje te traktuje się jako w zasadzie spełniające wymogi dotyczące danych i informacji, przewidziane w załączniku II i, dla co najmniej jednego środka ochrony roślin zawierającego odnośną substancję czynną, wymogi załącznika III do Dyrektywy 91/414/EWG.

(5) Niniejsza decyzja nie narusza prawa Komisji do zażądania od wnioskodawcy przedłożenia dalszych danych lub informacji Państwu Członkowskiemu, wyznaczonemu jako sprawozdawca w odniesieniu do substancji, w celu wyjaśnienia niektórych punktów dokumentacji.

(6) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Dokumentacje dotyczące substancji czynnych wyszczególnionych w Załączniku do niniejszej decyzji, przedłożone Komisji i Państwom Członkowskim w celu uzyskania włączenia tych substancji do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, spełniają w zasadzie wymogi dotyczące danych i informacji, określone w załączniku II do dyrektywy 91/414/EWG.

Dokumentacje te spełniają również wymogi dotyczące danych i informacji, określone w załączniku III do dyrektywy 91/414/EWG w odniesieniu do jednego środka ochrony roślin zawierającego tę substancję czynną, z uwzględnieniem proponowanych zastosowań.

Artykuł  2

Państwo Członkowskie sprawozdawca przeprowadza szczegółowe badanie odnośnych dokumentacji i przedstawia Komisji wnioski z ich badania, którym towarzyszą wszelkie rekomendacje dotyczące włączenia bądź niewłączenia danej substancji czynnej do załącznika I do dyrektywy 91/414/EWG, wraz z wszelkimi warunkami odnoszącymi się do niej, tak szybko jak to tylko możliwe i najpóźniej w ciągu roku od dnia 18 lutego 2003 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja jest skierowana do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 17 lutego 2003 r.

W imieniu Komisji
David BYRNE
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 230 z 19.8.1991, str. 1.

(2) Dz.U. L 276 z 12.10.2002, str. 28.

ZAŁĄCZNIK

Substancje aktywne przewidziane przez niniejszej decyzji

Nr Nazwa zwyczajowa, Nr identyfikacyjny CIPAC Podmiot zgłaszający Data złożenia wniosku Kraj Członkowski sprawozdawca
1 Spiromesifen

Nr CIPAC 747

Bayer CropScience, Niemcy 18 kwietnia 2002 r. Zjednoczone Królestwo
2 Metrafenon

Nr CIPAC 752

BASF AG, Belgia 4 czerwca 2002 r. Zjednoczone Królestwo

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024