Rozporządzenie 1669/2003 wykonujące rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 58/97 w odniesieniu do serii danych, które należy opracować dla potrzeb statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw i zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 2701/98 dotyczące serii danych, które należy opracować dla potrzeb statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw

ROZPORZĄDZENIE KKOMISJI (WE) NR 1669/2003
z dnia 1 września 2003 r.
wykonujące rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 58/97 w odniesieniu do serii danych, które należy opracować dla potrzeb statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw i zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 2701/98 dotyczące serii danych, które należy opracować dla potrzeb statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 58/97 z dnia 20 grudnia 1996 r. w sprawie statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1669/2003(2), w szczególności jego art. 12 pkt ii), pkt v) i pkt vii),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE, Euratom) nr 58/97 ustanowiło wspólne ramy w odniesieniu do sporządzania statystyk wspólnotowych w zakresie struktury, działalności, wyników oraz konkurencyjności sektora bankowego i funduszy emerytalnych we Wspólnocie.

(2) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2701/98(3), zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1614/2002(4), zawiera serie danych, które mają być przesyłane w celu wykonania rozporządzenia (WE, Euratom) nr 58/97. Aby zrealizować zmiany wprowadzone do rozporządzenia (WE, Euratom) nr 58/97 przez rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady(WE) nr 2056/2002(5) konieczne jest określenie serii danych, które mają być przesyłane i zmian, których należy dokonać w istniejących seriach.

(3) Konieczne jest określenie jak często dodatkowe dane statystyczne dotyczące wydatków na ochronę środowiska muszą być sporządzane. Konieczne jest określenie pierwszego roku referencyjnego dla obliczenia wyników ustalonych w art. 3 rozporządzenia (WE, Euratam) nr 2056/2002. Konieczne jest określenie podziału wyników w celu opracowania danych statystycznych dotyczących wydatków na ochronę środowiska, w celu zapewnienia, aby Państwa Członkowskie dostarczały porównywalnych i zharmonizowanych danych.

(4) Konieczne jest określenie jak muszą zostać podzielone wyniki dla tworzenia statystyk dotyczących instytucji kredytowych i funduszy emerytalnych, w celu zapewnienia aby Państwa Członkowskie dostarczały porównywalnych i zharmonizowanych danych.

(5) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Programu Statystycznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Załącznik do rozporządzenia (WE) nr 2701/98 zmienia się zgodnie z załącznikiem I do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Podział wyników i pierwszy rok referencyjny dla opracowanych wyników, o których mowa w art. 4, 8 i 9 rozporządzenia (WE, Euratom) nr 58/97 dla cech wymienionych w sekcji 4 Załącznika 6 do tego rozporządzenia, powinny być takie, jak określono w serii danych w Załączniku II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  3

Podział wyników i pierwszy rok bazowy dla opracowanych wyników, o których mowa w art. 4, 8 i 9 rozporządzenia (WE, Euratom) nr 58/97 dla cech wymienionych w sekcji 4 Załącznika 7 do tego rozporządzenia, powinny być takie, jak określono w serii danych w Załączniku III do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  4

Państwa Członkowskie tworzą serie, o których mowa w art. 1 i 2 niniejszego rozporządzenia, dla danych dotyczących roku referencyjnego 2001 i lat następnych dla cech 21 12 0 i 21 14 0 z Załącznika 2 oraz cech wymienionych w sekcji 4 Załącznika 6 do rozporządzenia (WE, Euratom) nr 58/97.

Państwa Członkowskie tworzą serie danych o których mowa w art. 3 niniejszego rozporządzenia, dla danych dotyczących roku referencyjnego 2002 i następnych lat dla cech wymienionych w sekcji 4 Załącznika 7 do rozporządzenia (WE, Euratom) nr 58/97.

Artykuł  5

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie obowiązuje w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 1 września 2003 r.

W imieniu Komisji
Pedro SOLBES MIRA
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 14 z 17.1.1997, str. 1.

(2) Dz.U. L 244 z 29.9.2003, str. 32.

(3) Dz.U. L 344 z 18 12.1998, str. 81

(4) Dz.U. L 244 z 12.9.2002, str. 7

(5) Dz.U. L 317 z 21.11.2002, str. 1

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

W załączniku do rozporządzenia Komisji (WE) nr 2701/98 wprowadza się następujące zmiany:

1. Drugi wiersz tabeli dla serii 1Azastępuje się następującym wierszem:

"Pierwszy rok referencyjny 1995 z wyjątkiem grupy 65.1 i 65.02, klasy 66.02 i działu 67 NACE rev.1
2001 dla grupy 65.1 NACE rev.1 i instytucji kredytowych należących do klasy 65.22 NACE rev.1
2002 dla klasy 66.02 NACE rev.1"

2. Czwarty wiersz tabeli dla serii 1A zastępuje się następującym wierszem:

"Zakres działalności NACE rev.1 sekcje C-K z wyjątkiem grup 65.2 i działu 67"

3. Dodaje się następujący tekst do przypisu(1) dotyczącego piątego wiersza serii 1A:

"Dla grupy 65.1 i instytucji kredytowych zaliczonych do klasy 65.22: danych się nie przedstawia"

4. Przypis (2) do piątego wiersza serii 1A przyjmuje brzmienie:

"Dla grupy 65.1, instytucji kredytowych zaliczonych do klasy 65.22 i działu 66: danych się nie przedstawia."

5. Dodaje się następującą serię do tabeli zbiorczej dla Przemysłu:

"2 O Wydatki na ochronę środowiska w podziale według klasy wielkości (liczba zatrudnionych osób)"

6. Zastępuje się tabelę dla serii 2B następującą tabelą:

Nazwa serii Wydatki na ochronę środowiska (według dziedzin ochrony środowiska)
"Pierwszy rok referencyjny 2001
Częstotliwość Co roku dla cech 21 11 0 i 21 12 0, co trzy lata dla cechy 21 14 0
Zakres działalności NACE rev1, sekcje C-E (z wyjątkiem działu 37)
Cechy Cechy w załączniku 2, sekcji 4, ustępie 3:
21 11 0 inwestycje w sprzęt i instalacje do

kontroli zanieczyszczeń oraz

specjalny sprzęt pomocniczy przeciw

zanieczyszczeniom (głównie sprzęt »na

końcu rury«)

21 12 0 inwestycje w sprzęt i instalacje

związane z czystszą technologią

(Technologia zintegrowana)

Cechy w załączniku 2, sekcja 4, ustęp 4:
21 14 0 całkowite bieżące wydatki na ochronę

środowiska

Poziom podziału działalności NACE rev.1: poziom dwucyfrowy (działy)
Poziom podziału według dziedzin ochrony środowiska Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu, zarządzanie ściekami, zarządzanie odpadami, inne rodzaje działalności w zakresie ochrony środowiska"

7. Dodaje się następującą tabelę:

Seria 2O

Nazwa serii Wydatki na ochronę środowiska w podziale według klasy wielkości (liczba zatrudnionych osób)
"Pierwszy rok referencyjny 2001
Częstotliwość Dla cech 21 11 0 i 21 12 0: co roku, co trzy lata dla cechy 21 14 0
Zakres działalności NACE rev. 1, sekcja C-E (z wyjątkiem działu 37)
Cechy Cechy z załącznika 2, sekcja 4, akapit 3:
21 11 0 inwestycje w sprzęt i instalacje do

kontroli zanieczyszczeń oraz specjalny

sprzęt pomocniczy przeciw

zanieczyszczeniom (głównie sprzęt »na

końcu rury«)

21 12 0 inwestycje w sprzęt i instalacje

związane z czystszą technologią

(Technologia zintegrowana)

Cechy w załączniku 2, sekcja 4, paragraf 4:
21 14 0 całkowite bieżące wydatki na ochronę

środowiska

Poziom podziału działalności NACE rev.1: poziom dwucyfrowy (działy)
Poziom podziału według klasy wielkości Liczba zatrudnionych osób: 1-49, 50 -249, 250+"
..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK  II

SERIE DANYCH DOTYCZĄCYCH INSTYTUCJI KREDYTOWYCH

ZAŁĄCZNIK  III

SERIE DANYCH DOTYCZĄCYCH FUNDUSZY EMERYTALNYCH

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2003.244.57

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1669/2003 wykonujące rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 58/97 w odniesieniu do serii danych, które należy opracować dla potrzeb statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw i zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 2701/98 dotyczące serii danych, które należy opracować dla potrzeb statystyk strukturalnych dotyczących przedsiębiorstw
Data aktu: 01/09/2003
Data ogłoszenia: 29/09/2003
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 19/10/2003