(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 15 sierpnia 2003 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/156/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), ostatnio zmienioną rozporządzeniem (WE) nr 807/2003(2), w szczególności jej art. 13 ust. 2,
uwzględniając dyrektywę Rady 70/220/EWG z dnia 20 marca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do działań, jakie mają być podjęte w celu ograniczenia zanieczyszczania powietrza przez spaliny z silników o zapłonie iskrowym poijazdów silnikowych(3), ostatnio zmienioną dyrektywą Komisji 2002/80/WE(4), w szczególności jej art. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa 70/220/EWG jest jedną ze szczegółowych dyrektyw w procedurze homologacji typu WE ustanowionej dyrektywą 70/156/EWG.
(2) Dyrektywa 70/220/EWG, zmieniona dyrektywą 2002/80/WE, wprowadziła szczególne wymagania dotyczące homologacji typu dwu- i jednopaliwowych pojazdów na gaz w odniesieniu do pokładowych układów diagnostycznych (OBD). Przewidywała także udzielenie homologacji, na ograniczony okres, w odniesieniu do pokładowych układów diagnostycznych w pojazdach napędzanych gazem, zawierających drobne braki. Należy uzupełnić te przepisy dodatkowymi środkami technicznymi obejmującymi przesyłanie sygnałów diagnostycznych, aby zapobiec tworzeniu się bariery w handlu powstającej w wyniku rozwoju niektórych technologii pokładowych układów diagnostycznych w pojazdach napędzanych gazem, które są zgodne pod każdym względem z wymaganiami dyrektywy 70/220/EWG.
(3) Dyrektywa 70/220/EWG, zmieniona dyrektywą 2002/80/WE, także wprowadziła szczególne wymagania dotyczące homologacji typu WE zamiennych katalizatorów. Wymagania te należy dostosować w taki sposób, aby zamienny katalizator mógł uzyskać homologację typu jako oddzielny zespół techniczny na podstawie faktu, że jest tego samego typu jak katalizator w wyposażeniu oryginalnym lub jak oryginalny zamienny katalizator, któremu udzielono już homologacji.
(4) Dlatego dyrektywa 70/220/EWG powinna zostać odpowiednio zmieniona.
(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego dyrektywą 70/156/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 11 sierpnia 2003 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Erkki LIIKANEN |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1.
(2) Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 36.
(3) Dz.U. L 76 z 6.4.1970, str. 1.
(4) Dz.U. L 291 z 28.10.2002, str. 20.