uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 718/99 z dnia 29 marca 1999 r. w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej w celu wspierania żeglugi śródlądowej(1), w szczególności jego art. 9 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 7 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 wymaga, aby Komisja ustanowiła szczegółowe zasady wykonania polityki dotyczącej potencjału przewozowego floty wspólnotowej określonej przez to rozporządzenie.
(2) Artykuł 4 rozporządzenia Komisji (WE) nr 805/1999(2), ostatnio zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 997/2001(3), ustanawiającym niektóre środki w celu wykonania rozporządzenia (WE) nr 718/1999, ustala stosunek wymiany "stare na nowe", który będzie stosowany od dnia 29 kwietnia 1999 r.
(3) Artykuł 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 wymaga, aby stosunek wymiany "stare na nowe" był stale redukowany tak, aby najszybciej jak to możliwe i w równych ratach sprowadzić ten stosunek do zera nie później niż do dnia 29 kwietnia 2003 r.
(4) Artykuł 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1532/2000(4), zmieniający rozporządzenie (WE) nr 805/1999, ograniczył stosunki wymiany "stare na nowe", począwszy od dwudziestego dnia następującego po jego opublikowaniu, tj. od dnia 3 sierpnia 2000 r.; stosunki wymiany ponownie zredukowano art. 1 rozporządzenia (WE) nr 997/2001, począwszy od dwudziestego dnia następującego po jego opublikowaniu, tj. od dnia 18 czerwca 2001 r.
(5) W świetle zobowiązania do redukcji tych stosunków do zera nie później niż do dnia 29 kwietnia 2003 r. i tendencji ekonomicznych w różnych sektorach rynku żeglugi śródlądowej stosunki wymiany "stare na nowe" powinny być ponownie zredukowane.
(6) Dlatego jest konieczne dostosowanie różnych stosunków wymiany "stare na nowe", wymienionych w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 i określonych w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 805/1999, zmienionego art. 1 rozporządzenia (WE) nr 997/2001, z uwzględnieniem dokonanych osiągnięć w zakresie poprawy struktury, dokonanej od 1990 r.; w celu uwzględnienia nieznacznego ogólnego wzrostu popytu na transport śródlądowy i jednocześnie przy zachowaniu równowagi między trzema sektorami tej żeglugi oraz biorąc pod uwagę ich szczególne cechy, stosunki wymiany będą zmniejszone o połowę do 0,30:1 dla przewoźników ładunków suchych, 0,45:1 dla tankowców i 0,125:1 dla barek-pchaczy.
(7) Przeprowadzono konsultacje z grupą ekspertów ds. zdolności przewozowych flot śródlądowych i promowania, utworzoną art. 6 rozporządzenia Komisji (WE) nr 805/1999 w sprawie środków ustanowionych niniejszym rozporządzeniem,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 grudnia 2002 r.
| W imieniu Komisji | |
| Loyola DE PALACIO | |
| Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 90 z 2.4.1999, str. 1.
(2) Dz.U. L 102 z 17.4.1999, str. 64.
(3) Dz.U. L 139 z 23.5.2001, str. 11.
(4) Dz.U. L 175 z 14.7.2000, str. 74.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2002.53.11 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 336/2002 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 805/1999 ustanawiające niektóre środki w celu wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 718/1999 w sprawie polityki dotyczącej potencjału przewozowego floty wspólnotowej promującej żeglugę śródlądową |
| Data aktu: | 22/02/2002 |
| Data ogłoszenia: | 23/02/2002 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 15/03/2002 |