(notyfikowana jako dokument C(2002) 3997)(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2002/844/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 26 października 2002 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę 2001/14/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 lutego 2001 r. w sprawie alokacji zdolności przepustowej infrastruktury kolejowej i pobierania opłat za użytkowanie infrastruktury kolejowej oraz przyznawanie świadectw bezpieczeństwa(1), w szczególności jej art. 34 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Załącznik III do dyrektywy 2001/14/WE ustanawia harmonogram procesu alokacji zdolności przepustowych infrastruktury kolejowej i postanawia, że zmiany obowiązującego rozkładu jazdy będą odbywać się co rok o północy w ostatnią sobotę maja.
(2) Ze względu na czynności handlowe zarządy infrastruktury i przedsiębiorstwa kolejowe proponują, aby datę zmiany obowiązującego rozkładu jazdy przenieść na grudzień każdego roku.
(3) Dlatego załącznik III do dyrektywy 2001/14/WE należy odpowiednio zmienić.
(4) Środki ustanowione w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu utworzonego na podstawie dyrektywy 2001/14/WE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 23 października 2002 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Loyola DE PALACIO |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 75 z 15.3.2001, str. 29.