Rozporządzenie 963/2002 ustanawiające przepisy przejściowe dotyczące środków antydumpingowych i antysubsydyjnych przyjętych na podstawie decyzji Komisji nr 2277/96/EWWiS i nr 1889/98/EWWiS oraz toczących się dochodzeń antydumpingowych i antysubsydyjnych, skarg i wniosków opartych na tych decyzjach

ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 963/2002
z dnia 3 czerwca 2002 r.
ustanawiające przepisy przejściowe dotyczące środków antydumpingowych i antysubsydyjnych przyjętych na podstawie decyzji Komisji nr 2277/96/EWWiS i nr 1889/98/EWWiS oraz toczących się dochodzeń antydumpingowych i antysubsydyjnych, skarg i wniosków opartych na tych decyzjach

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 133,

uwzględniając wniosek Komisji,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Węgla i Stali (Traktat EWWiS) wygaśnie dnia 23 lipca 2002 r.

(2) Produkty obecnie objęte Traktatem EWWiS od dnia 24 lipca 2002 r. objęte będą Traktatem ustanawiającym Wspólnotę Europejską.

(3) Komisja przyjęła pewną ilość środków antydumpingowych na mocy decyzji Komisji nr 2277/96/EWWiS z dnia 28 listopada 1996 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Europejskiej Wspólnoty Węgla i Stali (podstawowa decyzja antydumpingowa)(1). Środki są zazwyczaj nakładane na okres pięciu lat, zgodnie z art. 11 ust. 2 podstawowej decyzji antydumpingowej. Jednakże do chwili wygaśnięcia Traktatu ustanawiającego EWWiS dla niektórych z tych środków (środki antydumpingowe EWWiS) ten pięcioletni okres się nie zakończy. Niektóre dochodzenia wszcżęte na mocy podstawowej decyzji antydumpingowej mogą także być jeszcze w toku w chwili wygaśnięcia Traktatu ustanawiającego EWWiS (toczące się dochodzenia antydumpingowe). Podobnie skargi i inne wnioski o wszczęcie dochodzenia złożone na podstawie przepisów podstawowej decyzji antydumpingowej mogą być w chwili wygaśnięcia Traktatu ustanawiającego EWWiS jeszcze nierozpatrzone (nierozpatrzone wnioski antydumpingowe).

(4) Dlatego też właściwe jest zapewnienie dalszego stosowania środków antydumpingowych EWWiS na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 384/96 z dnia 22 grudnia 1995 r. w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej (podstawowe rozporządzenie antydumpingowe)(2) po wygaśnięciu Traktatu EWWiS i stosowanie od tego momentu w odniesieniu do tych środków przepisów podstawowego rozporządzenia antydumpingowego. Wszelkie toczące się dochodzenia antydumpingowe powinny po wygaśnięciu Traktatu EWWiS, być nadal prowadzone i zakończone zgodnie z przepisami podstawowego rozporządzenia antydumpingowego, a wszelkie środki antydumpingowe wynikające z tych dochodzeń powinny podlegać przepisom podstawowego rozporządzenia antydumpingowego. Podobnie po wygaśnięciu Traktatu EWWiS, nierozpatrzone wnioski antydumpingowe powinny być rozpatrywane na podstawie przepisów podstawowego rozporządzenia antydumpingowego.

(5) W tym kontekście należy zauważyć, że przepisy podstawowej decyzji antydumpingowej są, z wyjątkiem przepisów regulujących wspólnotową procedurę podejmowania decyzji, praktycznie identyczne z przepisami podstawowego rozporządzenia antydumpingowego.

(6) Komisja przyjęła także pewną ilość środków wyrównawczych na podstawie decyzji Komisji nr 1889/98/EWWiS w sprawie ochrony przed subsydiowanym przywozem z krajów nie będących członkami Europejskiej Wspólnoty Węgla i Stali (podstawowa decyzja antysubsydyjna)(3). Środki są zazwyczaj nakładane na okres pięciu lat, zgodnie z art. 18 ust. 1 podstawowej decyzji antysubsydyjnej. Jednakże do chwili wygaśnięcia Traktatu ustanawiającego EWWiS nie zakończy się ten pięcioletni okres dla niektórych z tych środków (środki wyrównawcze EWWiS). Niektóre dochodzenia rozpoczęte na mocy podstawowej decyzji antysubsydyjnej mogą także być jeszcze w toku w chwili wygaśnięcia Traktatu ustanawiającego EWWiS (toczące się dochodzenia antysubsydyjne). Podobnie skargi i inne wnioski o wszczęcie dochodzenia złożone na podstawie przepisów podstawowej decyzji antysubsydyjnej mogą być jeszcze nierozpatrzone w chwili wygaśnięcia Traktatu ustanawiającego EWWiS (nierozpatrzone wnioski antysubsydyjne).

(7) Dlatego też właściwe jest zapewnienie dalszego stosowania środków wyrównawczych EWWiS na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 2026/97 w sprawie ochrony przed przywozem towarów subsydiowanych z krajów nie będących członkami Wspólnoty Europejskiej (podstawowe rozporządzenie antysubsydyjne)(4) po wygaśnięciu Traktatu EWWiS i stosowanie od tego momentu w odniesieniu do tych środków przepisów podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego. Wszelkie toczące się dochodzenia antysubsydyjne powinny po wygaśnięciu Traktatu EWWiS, być nadal prowadzone i zakończone na podstawie przepisów podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego, a wszelkie środki wyrównawcze wynikające z tych badań powinny podlegać przepisom podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego. Podobnie po wygaśnięciu Traktatu EWWiS, nierozpatrzone wnioski antysubsydyjne powinny być rozparzone na podstawie przepisów podstawowego rozporządzenia antysudsydyjnego.

(8) W tym kontekście należy zauważyć, że przepisy podstawowej decyzji antysubsydyjnej są, z wyjątkiem przepisów regulujących wspólnotową procedurę podejmowania decyzji, praktycznie identyczne z przepisami podstawowego rozporządzenia antysubsydyjnego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1
1.
Środki antydumpingowe, określone w Załączniku I do niniejszego rozporządzenia, które zostały przyjęte na mocy decyzji nr 2277/96/EWWiS i które w dniu 23 lipca 2002 r. nadal będą obowiązywać (środki antydumpingowe określone w załączniku I), będą nadal stosowane i regulowane przepisami rozporządzenia (WE) nr 384/96 z mocą od dnia 24 lipca 2002 r.
2.
Przy obliczaniu daty, z którą środki antydumpingowe określone w załączniku I wygasają na podstawie art. 11 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 384/96, bierze się pod uwagę pierwotną datę wejścia w życie tych środków.
3.
Wszelkie dochodzenia, które zostały wszczęte na podstawie decyzji nr 2277/96/EWWiS i które będą nadal w toku w dniu 23 lipca 2002 r. oraz wszelkie skargi lub wnioski o rozpoczęcie takich badań, które w tym dniu nie będą jeszcze rozpatrzone, będą nadal prowadzone i regulowane przepisami rozporządzenia (WE) nr 384/96 z mocą od dnia 24 lipca 2002 r. Wszelkie środki antydumpingowe wynikające z takich toczących się badań antydumpingowych, nierozpatrzonych skarg i wniosków, regulowane będą przepisami rozporządzenia (WE) nr 384/96.
Artykuł  2
1.
Środki wyrównawcze, określone w Załączniku II do niniejszego rozporządzenia, które zostały przyjęte na mocy decyzji nr 1898/98/EWWiS i które w dniu 23 lipca 2002 r. nadal będą obowiązywać (środki antysubsydyjne określone w załączniku II), będą kontynuowane i regulowane przepisami rozporządzenia (WE) nr 2026/97 z mocą od dnia 24 lipca 2002 r.
2.
Przy obliczaniu daty, w której środki antysubsydyjne określone w załączniku II wygasają na podstawie art. 18 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 2026/97, bierze się pod uwagę pierwotną datę wejścia w życie tych środków.
3.
Wszelkie dochodzenia, które zostały rozpoczęte na podstawie decyzji nr 1898/98/EWWiS i które będą nadal w toku w dniu 23 lipca 2002 r. oraz wszelkie skargi lub wnioski o rozpoczęcie takich badań, które nie będą rozpatrzone do dnia 23 lipca 2002 r., będą nadal prowadzone i regulowane przepisami rozporządzenia (WE) nr 2026/97 z mocą od dnia 24 lipca 2002 r. Wszelkie środki wyrównawcze wynikające z takich toczących się dochodzeń antysubsydyjnych i nierozpatrzonych skarg i wniosków, regulowane będą przepisami rozporządzenia (WE) nr 2026/97.
Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 24 lipca 2002 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Luksemburgu, dnia 3 czerwca 2002 r.

W imieniu Rady
J. C. APARICIO PÉREZ
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 308 z 29.11.1996, str. 11. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją Komisji nr 435/2001/EWWiS (Dz.U. L 63 z 3.3.2001, str. 14).

(2) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 2238/2000 (Dz.U. L 257 z 11.10.2000, str. 2).

(3) Dz.U. L 245 z 4.9.1998, str. 3.

(4) Dz.U. L 288 z 21.10.1997, str. 1.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I 1

Środki antydumpingowe EWWiS obowiązujące dnia 23 lipca 2002 r.

Produkt Decyzja nr Kod CN

kod Taric

Pochodzenie Producenci (dodatkowy kod Taric) Poziom cła
Koks z węgla w kawałkach o średnicy ponad 80 mm Decyzja Komisji nr 2730/2000/EWWiS z 14.12.2000 (Dz.U. L 316 z 15.12.2000, str. 30) 2704 00 19

(2704 00 19 10)

Chińska Republika Ludowa Wszystkie przedsiębiorstwa 32,6 EUR za tonę suchej wagi netto
Wyroby walcowane płaskie z żeliwa lub stali niestopowej (zwinięte, walcowane na gorąco) Decyzja Komisji nr 283/2000/EWWiS z dnia 4.2.2000 r. (Dz.U. L 31 z 5.2.2000, str. 15) (poprawiona decyzją nr 2009/2000/EWWiS z dnia 22.9.2000 r.) (Dz.U. L 240 z 23.9.2000, str. 12), ostatnio zmieniona decyzją Komisji nr 841/2002/EWWiS z dnia 21.5.2002 r. (Dz.U. L 134 z 22.5.2002, str. 11) oraz decyzja Komisji nr 1043/2002/EWWiS z dnia 14.6.2002 r. (Dz.U. L 157 z 15.6.2002, str. 45) 7208 10 00

7208 25 00

7208 26 00

7208 27 00

7208 36 00

7208 37 10

7208 37 90

7208 38 10

7708 38 90

7208 39 10

7208 39 90

Bułgaria Wszystkie przedsiębiorstwa (A999) 7,5%
Kremikoytzi Corp. (A082) Zobowiązanie
Indie Tata Iron & Steel Company Ltd (A078) 0
Essar Steel Ltd (A083/A076) Zobowiązanie/1,5 %
Steel Authority of India Ltd (A084/A077) Zobowiązanie/11,5 %
Jindal Vijayanagar Steel Ltd (A270) Zobowiązanie/18,1 %
Ispat Industries Ltd (A204) Zobowiązanie/14 %
Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa (A999) 10,7 %
Południowa Afryka IscorLtd(A079) 5,2%
Wsztstkie przedsiębiorstwa (A999) 37,8 %
Higlweld Steel & Vanadium Corp. (A085) Zobowiązanie
Tajwan China Steel Corp. (A080) 2,7%
Yieh Loong Enterprise Co., Ltd (A081) 2,1 %
Wszystkie przedsiębiorstwa (A999) 24,9 %
Jugosławia (Federalna Republika) Wszystkie przedsiębiorstwa 15,4 %
Stal elektrotechniczna o ziarnach zorientowanych w arkuszach Decyzja Komisji 303/96/EWWiS z 19.2.1996 (Dz.U. L 42 z 20.2.1996, str. 7) 7225 11 00

7226 11 10

Rosja Wszystkie przedsiębiorstwa (8877) 40,1 %
Noyolipetsk Iron and Steel Corp.(8878) Zobowiązanie
OOOVIZ-STAL (8878) Zobowiązanie
VO "Promsyrioimport" (8878) Zobowiązanie
Wyroby walcowane na gorąco płaskie ze stali niestopowej (płyty quar-to) Decyzja Komisji nr 1758/2000/EWWiS z dnia 9.8.2000 r. (Dz.U. L 202 z 10.8.2000, str. 21), ostatnio zmieniona decyzją Komisji nr 979/2002/EWWiS z dnia 3.6.2002 r. (Dz.U. L 150 z 8.6.2002, str. 36) ex 7208 51 30

(7208 51 30 10)

ex 7208 51 50

(7208 51 50 10)

ex 7208 51 91

(7208 51 91 10)

ex 7208 51 99

(7208 51 99 10)

ex 7208 52 91

(7208 52 91 10)

Chińska Republika Ludowa Wszystkie przedsiębiorstwa 8,1 %
Indie Wszystkie przedsiębiorstwa (A999) 22,3 %
Steel Authority of India (Al 78) Zobowiązanie
Rumunia Sidex SA (069) 5,7 %
Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa (A999) 11,5 %

ZAŁĄCZNIK  II 2

ŚRODKI ANTYSUBSYDYJNE EWWIS OBOWIĄZUJĄCE DNIA 23 LIPCA 2002 R.

Produkt Decyzja nr KodCN Pochodzenie Producenci i/lub kod Taric (dodatkowy kod Taric) poziom cła
Wyroby walcowane płaskie z żeliwa lub stali niestopowej (zwinięte walcowane na gorąco) Decyzja Komisji nr 284/2000/EWWiS z dnia 4.2.2000 r. (Dz.U. L 31 z 5.2.2000, str. 15), poprawiona decyzją Komisji nr 2071/2000/EWWiS 29.9.2000 r. (L 246 z 30.9.2000, str. 32), ostatnio zmieniona decyzją Komisji nr 842/2002/EWWiS z dnia 21.5.2002 r. (Dz.U. L 134 z 22.5.2002, str. 18) oraz decyzja Komisji 1043/2002/EWWiS z dnia 14.6.2002 r. (Dz.U. L 157 z 15.6.2002, str. 45) 7208 10 00

7208 25 00

7208 26 00

7208 27 00

7208 36 00

7208 37 10

7208 37 90

Indie Essar Steel Ltd (A083/A076) Zobowiązanie/4,9 %
The Steel Authority of India Ltd (A084/A077) Zobowiązanie/12,3 %
Tata Iron & Steel Company Ltd (A075/A078) Zobowiązanie/6,2 %
Ispat Industries Ltd (A204) Zobowiązanie/9,8 %
Jindal Vijayanagar Steel Ltd (A270) Zobowiązanie/5,7 %
Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa (A999) 13,1 %
7208 38 10

7208 38 90

7208 39 10

7208 39 90

Tajwan China Steel Corp. (A071) 4,4%
Yieh Loong Enterprise Co., Ltd (A072) 0
Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa (A999) 4,4%
1 Załącznik I zmieniony przez art. 1 pkt 1 rozporządzenia nr 1310/2002 z dnia 19 lipca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.192.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 lipca 2002 r.
2 Załącznik II zmieniony przez art. 1 pkt 2 rozporządzenia nr 1310/2002 z dnia 19 lipca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.192.9) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 lipca 2002 r.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2002.149.3

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 963/2002 ustanawiające przepisy przejściowe dotyczące środków antydumpingowych i antysubsydyjnych przyjętych na podstawie decyzji Komisji nr 2277/96/EWWiS i nr 1889/98/EWWiS oraz toczących się dochodzeń antydumpingowych i antysubsydyjnych, skarg i wniosków opartych na tych decyzjach
Data aktu: 03/06/2002
Data ogłoszenia: 07/06/2002
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 24/07/2002