Rozporządzenie 7/2000 zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 517/94 w sprawie wspólnych reguł dotyczących przywozu wyrobów włókienniczych z niektórych państw trzecich nieobjętych umowami dwustronnymi, protokołami, innymi ustaleniami lub innymi szczegółowymi normami Wspólnoty dotyczącymi przywozu

ROZPORZĄDZENIE RADY (WE) NR 7/2000
z dnia 21 grudnia 1999 r.
zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 517/94 w sprawie wspólnych reguł dotyczących przywozu wyrobów włókienniczych z niektórych państw trzecich nieobjętych umowami dwustronnymi, protokołami, innymi ustaleniami lub innymi szczegółowymi normami Wspólnoty dotyczącymi przywozu

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską, w szczególności jego art. 133,

uwzględniając wniosek Komisji,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie (WE) nr 517/94(1), w szczególności jego załączniki IIIB i VI, ustanawia roczne limity ilościowe na niektóre wyroby pochodzące z Bośni i Hercegowiny oraz Chorwacji.

(2) Rozporządzenie Rady (WE) nr 6/2000 z dnia 17 grudnia 1999 r. dotyczące porozumień stosowanych w przywozie do Wspólnoty produktów pochodzących z Republiki Bośni i Hercegowiny i Republiki Chorwacji oraz przywozu wina pochodzącego z Byłej Jugosłowiańskiej Republiki Macedonii i Republiki Słowenii(2) wprowadza podział istniejących ogólnych koncesji na specyficzne koncesje krajowe dla Bośni i Hercegowiny oraz Chorwacji.

(3) Właściwe jest również zastosowanie tego podejścia w odniesieniu do wyrobów włókienniczych i podział istniejących wspólnych ograniczeń ilościowych na specyficzne ograniczenia krajowe dla Bośni i Hercegowiny (30 %) oraz Chorwacji (70 %), zgodnie z modelami wymiany handlowej i rzeczywistym wykorzystaniem limitów ilościowych przez ostatnie trzy lata (1996-1998), a zatem wprowadzenie zmian w załącznikach IIIB i VI do rozporządzenia (WE) nr 517/94.

(4) Dnia 13 września 1999 r. Rada ds. Ogólnych poprosiła Komisję o zbadanie możliwych udoskonaleń obecnych środków.

(5) Stosowne jest zatem zwiększenie poziomów kontyngentów dla Bośni i Hercegowiny oraz Chorwacji, biorąc za podstawę wskaźnik wzrostu kontyngentu na jedną kategorię, co zostało przewidziane w Protokole dodatkowym do Umowy o współpracy między Europejską Wspólnotą Gospodarczą a Socjalistyczną Federacyjną Republiką Jugosławii w sprawie handlu wyrobami włókienniczymi, zawartym na mocy decyzji 90/649/EWG(3).

(6) Stosowne jest umożliwienie, w niektórych przypadkach, wydawania zezwolenia na przywóz za pomocą środków elektronicznych.

(7) Poziomy kontyngentów dla kategorii 6 na rok 1999 dla Bośni i Hercegowiny oraz Chorwacji powinny zostać zwiększone w celu uwzględnienia niektórych jeszcze nierozpatrzonych wniosków importowych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Załączniki IIIB oraz VI do rozporządzenia (WE) nr 517/94 zastępuje się odpowiednio załącznikami I oraz II do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Do art. 21 dodaje się ust. 4 w brzmieniu:

"4. Zezwolenia na przywóz mogą być wydawane, na wniosek zainteresowanego importera, za pomocą środków elektronicznych. Na należycie uzasadniony wniosek tego importera oraz pod warunkiem, że został zastosowany ust. 3 niniejszego artykułu, zezwolenie na przywóz wystawione za pomocą środków elektronicznych może zostać zastąpione zezwoleniem w formie papierowej przez właściwy organ tego samego Państwa Członkowskiego, które wydało oryginalne zezwolenie na przywóz. Jednakże organ ten wydaje zezwolenie na przywóz w formie pisemnej jedynie po upewnieniu się, że zezwolenie wystawione za pomocą środków elektronicznych zostało unieważnione.

Komisja może, zgodnie z procedurą przewidzianą w art. 25 ust. 1, 2 i 3, podjąć wszelkie niezbędne środki w celu realizacji niniejszego ustępu.".

Artykuł  3

W celu uwzględnienia pewnych dodatkowych wniosków o zezwolenia na przywóz, złożonych w 1999 r., w załączniku IIIB pod "Republiki Bośni i Hercegowiny oraz Republika Chorwacji", w kategorii 6 "Ilość", liczbę "1.415" zastępuje się liczbą "1.465".

Artykuł  4

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie z dniem jego publikacji w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Jednakże art. 1 stosuje się z mocą od dnia 1 stycznia 2000 r., a art. 2 stosuje się z mocą od dnia 20 grudnia 1999 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 21 grudnia 1999 r.

W imieniu Rady
T. HALONEN
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 67 z 10.3.1994, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1457/97 (Dz.U. L 199 z 26.7.1997, str. 6).

(2) Dz.U. L 2 z 5.1.2000, str. 1.

(3) Dz.U. L 352 z 15.12.1990, str. 120.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

"ZAŁĄCZNIK III B

Roczne wspólnotowe limity ilościowe określone w art. 2 ust. 1 tiret czwarte

Republika Bośni i Hercegowiny

Kategoria Jednostka Ilość
1 tony 2.123,5
2 tony 2.627,6
2a tony 593,8
3 tony 293,1
5 1.000 sztuk 757,4
6 1.000 sztuk 445,7
7 1.000 sztuk 257,3
8 1.000 sztuk 831,2
9 tony 278,6
15 1.000 sztuk 245,7
16 1.000 sztuk 183,0
67 1.000 sztuk 229,6

Republika Chorwacji

Kategoria Jednostka Ilość
1 tony 4.954,9
2 tony 6.131,0
2a tony 1.385,5
3 tony 684,0
5 1.000 sztuk 1.767,3
6 1.000 sztuk 1.040,0
7 1.000 sztuk 600,4
8 1.000 sztuk 1.939,4
9 tony 650,1
15 1.000 sztuk 573,4
16 1.000 sztuk 427,1
67 1.000 sztuk 535,7

Federalna Republika Jugosławii (Serbia i Czarnogóra)

Kategoria Jednostka Ilość
1 tony 2.309
2 tony 2.848
2a tony 644
3 tony 312
5 1.000 sztuk 662
6 1.000 sztuk 349
7 1.000 sztuk 201
8 1.000 sztuk 888
9 tony 292
15 1.000 sztuk 257
16 1.000 sztuk 192
67 1.000 sztuk 241"

ZAŁĄCZNIK  II

"ZAŁĄCZNIK VI

OBRÓT USZLACHETNIAJĄCY BIERNY

Roczne wspólnotowe limity ilościowe określone w art. 4

Republika Bośni i Hercegowiny

Kategoria Jednostka Ilość
5 1.000 sztuk 1.544,0
6 1.000 sztuk 3.465,3
7 1.000 sztuk 2.138,0
8 1.000 sztuk 4.040,4
15 1.000 sztuk 1.895,2
16 1.000 sztuk 1.040,5

Republika Chorwacji

Kategoria Jednostka Ilość
5 1.000 sztuk 3.602,6
6 1.000 sztuk 8.085,6
7 1.000 sztuk 4.988,7
8 1.000 sztuk 9.427,6
15 1.000 sztuk 4.422,1
16 1.000 sztuk 2.427,9

Federalna Republika Jugosławii (Serbia i Czarnogóra)

Kategoria Jednostka Ilość
5 1.000 sztuk 1.231
6 1.000 sztuk 3.585
7 1.000 sztuk 1.832
8 1.000 sztuk 4.296
15 1.000 sztuk 1.914
16 1.000 sztuk 1.061"

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2000.2.51

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 7/2000 zmieniające rozporządzenie Rady (WE) nr 517/94 w sprawie wspólnych reguł dotyczących przywozu wyrobów włókienniczych z niektórych państw trzecich nieobjętych umowami dwustronnymi, protokołami, innymi ustaleniami lub innymi szczegółowymi normami Wspólnoty dotyczącymi przywozu
Data aktu: 21/12/1999
Data ogłoszenia: 05/01/2000
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 01/01/2000, 05/01/2000, 20/12/1999