Decyzja 2000/447/WE w sprawie procedury zaświadczania zgodności wyrobów budowlanych na podstawie art. 20 ust. 2 dyrektywy Rady 89/106/EWG w zakresie płyt powłokowych sprężonych nośnych drewnopochodnych prefabrykowanych i płyt zespolonych lekkich samonośnych prefabrykowanych

DECYZJA KOMISJI
z dnia 13 czerwca 2000 r.
w sprawie procedury zaświadczania zgodności wyrobów budowlanych na podstawie art. 20 ust. 2 dyrektywy Rady 89/106/EWG w zakresie płyt powłokowych sprężonych nośnych drewnopochodnych prefabrykowanych i płyt zespolonych lekkich samonośnych prefabrykowanych

(notyfikowana jako dokument nr C (2000) 804)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2000/447/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 19 lipca 2000 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 89/106/EWG z dnia 21 grudnia 1988 r. w sprawie zbliżenia przepisów ustawowych, wykonawczych i administracyjnych Państw Członkowskich odnoszących się do wyrobów budowlanych(1), zmienioną dyrektywą 93/68/EWG(2), w szczególności jej art. 13 ust. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Komisja jest zobowiązana wybrać między dwiema procedurami zaświadczania zgodności wyrobu, przewidzianymi w art. 13 ust. 3 dyrektywy 89/106/EWG "możliwie najmniej uciążliwą procedurę zgodną z wymaganiami dotyczącymi bezpieczeństwa"; oznacza to, że niezbędne jest podjęcie decyzji dla danego wyrobu lub rodziny wyrobów, czy obecność systemu fabrycznej kontroli produkcji, za który odpowiedzialność ponosi producent, jest koniecznym i wystarczającym warunkiem do zaświadczania zgodności oraz czy z przyczyn dotyczących zachowania zgodności z kryteriami wspomnianymi w art. 13 ust. 4, wymagana jest interwencja zatwierdzonej jednostki certyfikującej.

(2) Art. 13 ust. 4 wymaga, aby określona w ten sposób procedura była wskazana w mandatach i w specyfikacjach technicznych; z tego powodu wymagane jest zdefiniowanie wyrobu lub rodziny wyrobów w sposób wykorzystywany w mandatach i specyfikacjach technicznych.

(3) Obie procedury przewidziane w art. 13 ust. 3 są opisane szczegółowo w załączniku III do dyrektywy 89/106/EWG; dlatego też niezbędne jest jasne zdefiniowanie metod, przy pomocy których te dwie procedury mają być wprowadzane w życie dla każdego wyrobu lub rodziny wyrobów, w odniesieniu do załącznika III, z uwagi na fakt, że załącznik III daje preferencje niektórym systemom.

(4) Procedura określona w art. 13 ust. 3 lit. a) odpowiada systemom przedstawionym w pierwszej możliwości, bez stałego nadzoru, oraz w możliwości drugiej i trzeciej przedstawionej w załączniku III sekcja 2 ppkt ii), a procedura określona w art. 13 ust. 3 lit. b), odpowiada systemom przedstawionym w załączniku III sekcja 2 ppkt i) oraz w pierwszej możliwości, z nadzorem stałym, w załączniku III sekcja 2 ppkt ii).

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Budownictwa,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Zgodność wyrobów i rodzin wyrobów wymienionych w załączniku I zaświadcza się z zastosowaniem procedury, na mocy której producent jako jedyna osoba odpowiedzialna za system fabrycznej kontroli produkcji, zapewnia, że wyrób jest zgodny z odpowiednimi specyfikacjami technicznymi.

Artykuł  2

Zgodność wyrobów wymienionych w załączniku II zaświadcza się z zastosowaniem procedury, zgodnie z którą, oprócz systemu fabrycznej kontroli produkcji przez producenta, w ocenę i nadzór nad kontrolą produkcji lub samym wyrobem zaangażowana jest zatwierdzona jednostka certyfikująca.

Artykuł  3

Procedurę zaświadczania zgodności określoną w załączniku III wskazuje się w mandatach dotyczących wytycznych dla europejskich zatwierdzeń technicznych.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 czerwca 2000 r.

W imieniu Komisji
Erkki LIIKANEN
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 40 z 11.2.1989, str. 12.

(2) Dz.U. L 220 z 30.8.1993, str. 1.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I 1

Płyty powłokowe sprężone nośne drewnopochodne prefabrykowane:

Do wykorzystań w budynkach, z wyjątkiem tych, które mają wpływ na nośność konstrukcji i/lub tych, które podlegają przepisom reakcji na ogień dla wyrobów wykonanych z surowców należących do klas A1(*), A2(*), B(*), C(*), A1FL(*), A2FL(*), BFL(*), CFL(*).

Płyty samonośne zespolone lekkie:

Do wykorzystań w budynkach, z wyjątkiem tych podlegających przepisom reakcji na ogień dla wyrobów wykonanych z materiałów należących do klas A1(*), A2(*), B(*), C(*).

______

(*) Wyroby/materiały, dla których podwyższenie klasyfikacji reakcji na działanie ognia jest możliwe dzięki wyraźnie rozpoznawalnemu etapowi w procesie produkcji (np. dla zastosowania dodatków opóźniających działanie ognia lub ograniczenie materiału organicznego).

ZAŁĄCZNIK  II 2

Płyty prefabrykowane powłokowe sprężone nośne drewnopochodne:

Do wykorzystań mających wpływ na nośność budynków i/lub tych, które podlegają przepisom reakcji na ogień dla wyrobów wykonanych z surowców należących do klas A1(*), A2(*), B(*), C(*), A1FL(*), A2FL(*), BFL(*), CFL(*).

Płyty samonośne zespolone lekkie:

Do wykorzystań w budynkach, podlegających przepisom reakcji na ogień dla wyrobów wykonanych z materiałów należących do klas A1(*), A2(*), B(*), C(*).

______

(*) Materiały, których właściwości reakcji na ogień zmieniają się podczas procesu produkcyjnego (zwłaszcza takie, które są poddawane modyfikacjom chemicznym, np. opóźniacze ognia, lub których zmiany składu mogą prowadzić do zmiany właściwości reakcji na ogień).

ZAŁĄCZNIK  III 3

Uwaga: Dla zestawów mających więcej niż jedno zamierzone wykorzystanie określone w następujących rodzinach, zadania dla upoważnionej jednostki wynikające z odpowiedniego systemu zaświadczania zgodności, kumulują się.

RODZINA WYROBÓW

PŁYTY POWŁOKOWE SPRĘŻONE NOŚNE DREWNOPOCHODNE PREFABRYKOWANE I PŁYTY LEKKIE ZESPOLONE SAMONOŚNE (1/6)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) wykorzystania(-ań), wnosi się do Europejskiej Organizacji Zatwierdzeń Technicznych (EOTA) o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych wytycznych dla europejskich zatwierdzeń technicznych:

Wyrób / wyroby Zamierzone wykorzystanie(-a) Poziom(-y) lub

klasa(-y)

System(-y)

zaświadczania zgodności

Płyty powłokowe sprężone nośne drewnopochodne prefabrykowane Do wykorzystań mających wpływ na nośność konstrukcji - 1
Płyty lekkie zespolone samonośne Do wykorzystań mających wpływ na sztywność konstrukcji - 3
System 1: patrz dyrektywa 89/106/EWG załącznik III.2 ppkt i), bez badań

kontrolnych próbek.

System 3: patrz dyrektywa 89/106/EWG załącznik III.2 ppkt ii), druga możliwość.

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas gdy ustalenie właściwości użytkowych dla pewnej cechy charakterystycznej nie jest konieczne, z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących takiej cechy (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/106/EWG oraz, gdy to właściwe, pkt. 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia takiej cechy, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości wyrobu w tym zakresie.

RODZINA WYROBÓW

PŁYTY POWŁOKOWE SPRĘŻONE NOŚNE DREWNOPOCHODNE PREFABRYKOWANE I PŁYTY LEKKIE ZESPOLONE SAMONOŚNE (2/6)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) wykorzystania(-ań), wnosi się do Europejskiej Organizacji Zatwierdzeń Technicznych (EOTA) o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych wytycznych dla europejskich zatwierdzeń technicznych:

Wyrób / wyroby Zamierzone wykorzystanie(-a) Poziom(-y) lub klasa(-y)

(reakcji na ogień)

System(-y)

zaświadczania zgodności

Płyty powłokowe sprężone nośne drewnopochodne prefabrykowane

Płyty lekkie zespolone samonośne

Do wykorzystań podlegających przepisom odporności ogniowej (np. rozdzielania ognia) wszystkie 3
System 3: patrz dyrektywa 89/106/EWG załącznik III.2 ppkt ii), druga możliwość

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas, gdy ustalenie właściwości użytkowych dla pewnej cechy charakterystycznej nie jest konieczne, z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących takiej cechy (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/106/EWG oraz, gdy to właściwe, pkt. 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia takiej cechy, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości wyrobu w tym zakresie.

RODZINA WYROBÓW

PŁYTY POWŁOKOWE SPRĘŻONE NOŚNE DREWNOPOCHODNE PREFABRYKOWANE I PŁYTY LEKKIE ZESPOLONE SAMONOŚNE (3/6)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) wykorzystania(-ań), wnosi się do Europejskiej Organizacji Zatwierdzeń Technicznych (EOTA) o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych wytycznych dla europejskich zatwierdzeń technicznych:

Wyrób / wyroby Zamierzone wykorzystanie(-a) Poziom(-y) lub

klasa(-y)

(reakcji na ogień)

System(-y)

zaświadczania

zgodności

Płyty powłokowe sprężone nośne drewnopochodne prefabrykowane Do wykorzystań podlegających przepisom reakcji na ogień A1(*), A2(*), B(*), C(*)

A1FL(*), A2FL(*), BFL(*), CFL(*)

1
A1(**), A2(**), B(**), C(**), D, E

A1FL(**), A2FL(**), BFL(**), CFL(**), CFL(**), DFL, EFL

3
(A1 do E)(***), F

(A1FL do EFL)(***), FFL

4
Płyty lekkie zespolone samonośne Do wykorzystań podlegających przepisom reakcji na ogień A(*), B(*), C(*) 1
A1(**), A2(**), B(**), C(**), D, E 3
(A1 do E)(***), F 4
(*) Wyroby/materiały, dla których podwyższenie klasyfikacji reakcji na

działanie ognia jest możliwe dzięki wyraźnie rozpoznawalnemu etapowi w

procesie produkcji (np. dla zastosowania dodatków opóźniających działanie

ognia lub ograniczenie materiału organicznego).

(**) Wyroby/materiały nieobjęte przypisem(*).

(***) Wyroby/materiały, które nie wymagają badania na reakcję na działanie ognia

(np. Wyroby/materiały klas A1 zgodnie z decyzją Komisji 96/603/WE).

System 1: patrz dyrektywa 89/106/EWG załącznik III.2(i), bez badań kontrolnych

próbek.

System 3: patrz dyrektywa 89/106/EWG załącznik III.2(ii), druga możliwość.

System 4: patrz dyrektywa 89/106/EWG załącznik III.2(ii), trzecia możliwość.

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas gdy ustalenie właściwości użytkowych dla pewnej cechy charakterystycznej nie jest konieczne, z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących takiej cechy (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/106/EWG oraz, gdy to właściwe, pkt. 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia takiej cechy, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości wyrobu w tym zakresie.

RODZINA WYROBÓW

PŁYTY POWŁOKOWE SPRĘŻONE NOŚNE DREWNOPOCHODNE PREFABRYKOWANE I PŁYTY LEKKIE ZESPOLONE SAMONOŚNE (4/6)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) wykorzystania(-ań), wnosi się do Europejskiej Organizacji Zatwierdzeń Technicznych (EOTA) o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych wytycznych dla europejskich zatwierdzeń technicznych:

Wyrób / wyroby Zamierzone wykorzystanie(-a) Poziom(-y) lub klasa(-y) System(-y) zaświadczania zgodności
Płyty powłokowe sprężone nośne drewnopochodne prefabrykowane

Płyty lekkie zespolone samonośne

Do wykorzystań podlegających przepisom reakcji na ogień Wyroby wymagające badań

______

Wyroby uważane za zadawalające bez badań(*)

3
______

4

(*) Do potwierdzenia przez Grupę ds. Przepisów Ogniowych.

System 3: patrz dyrektywa 89/106/EWG załącznik III.2 ppkt ii), druga możliwość.

System 4: patrz dyrektywa 89/106/EWG załącznik III.2 ppkt ii), trzecia możliwość.

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas, gdy ustalenie właściwości użytkowych dla pewnej cechy nie jest konieczne, z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących takiej cechy (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/106/EWG oraz, gdy to właściwe, pkt 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia takiej cechy, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości wyrobu w tym zakresie.

RODZINA WYROBÓW

PŁYTY POWŁOKOWE SPRĘŻONE NOŚNE DREWNOPOCHODNE PREFABRYKOWANE I PŁYTY LEKKIE ZESPOLONE SAMONOŚNE (5/6)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) wykorzystania(-ań), wnosi się do Europejskiej Organizacji Zatwierdzeń Technicznych (EOTA) o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych wytycznych dla europejskich zatwierdzeń technicznych:

Wyrób / wyroby Zamierzone wykorzystanie(-a) Poziom(-y) lub

klasa(-y)

System(-y) zaświadczania zgodności
Płyty powłokowe sprężone nośne drewnopochodne prefabrykowane

Płyty lekkie zespolone samonośne

Do wykorzystań podlegających przepisom dotyczącym substancji niebezpiecznych(*) - 3
(*) W szczególności substancje niebezpieczne podane w dyrektywie Rady

76/769/EWG, ze zmianami.

System 3: patrz dyrektywa 89/106/EWG załącznik III.2 ppkt ii), druga możliwość.

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas gdy ustalenie właściwości użytkowych dla pewnej cechy charakterystycznej nie jest konieczne, z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących takiej cechy (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/106/EWG oraz, gdy to właściwe, pkt 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia takiej cechy, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości wyrobu w tym zakresie.

RODZINA WYROBÓW

PŁYTY POWŁOKOWE SPRĘŻONE NOŚNE DREWNOPOCHODNE PREFABRYKOWANE I PŁYTY LEKKIE ZESPOLONE SAMONOŚNE (6/6)

Systemy zaświadczania zgodności

Dla wyrobu(-ów) i ich zamierzonego(-ych) wykorzystania(-ań), wnosi się do Europejskiej Organizacji Zatwierdzeń Technicznych (EOTA) o wyszczególnienie następujących systemów zaświadczania zgodności w stosownych wytycznych dla europejskich zatwierdzeń technicznych:

Wyrób / wyroby Zamierzone wykorzystanie(-a) Poziom(-y) lub

klasa(-y)

System(-y) zaświadczania zgodności
Płyty powłokowe sprężone nośne drewnopochodne prefabrykowane Do wykorzystań innych niż te określone w rodzinach (1/6), (2/6), (3/6), (4/6) i (5/6) - 4
Płyty lekkie zespolone samonośne
System 4: patrz dyrektywa 89/106/EWG załącznik III.2 ppkt ii), trzecia

możliwość.

Specyfikacja systemu zaświadczania zgodności powinna być tak dobrana, aby system ten mógł być wprowadzany w życie nawet wówczas, gdy ustalenie właściwości użytkowych dla pewnej cechy charakterystycznej nie jest konieczne, z uwagi na fakt, że co najmniej jedno Państwo Członkowskie w ogóle nie posiada wymogów prawnych dotyczących takiej cechy (patrz art. 2 ust. 1 dyrektywy 89/106/EWG oraz, gdy to właściwe, pkt. 1.2.3 dokumentów interpretacyjnych). W tych przypadkach nie wolno nakładać na producenta obowiązku sprawdzenia takiej cechy, jeśli nie życzy on sobie przedkładać deklaracji dotyczących właściwości wyrobu w tym zakresie.

1 Załącznik I zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2001/596/WE z dnia 8 stycznia 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.209.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
2 Załącznik II zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2001/596/WE z dnia 8 stycznia 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.209.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
3 Załącznik III zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2001/596/WE z dnia 8 stycznia 2001 r. (Dz.U.UE.L.01.209.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2000.180.40

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2000/447/WE w sprawie procedury zaświadczania zgodności wyrobów budowlanych na podstawie art. 20 ust. 2 dyrektywy Rady 89/106/EWG w zakresie płyt powłokowych sprężonych nośnych drewnopochodnych prefabrykowanych i płyt zespolonych lekkich samonośnych prefabrykowanych
Data aktu: 13/06/2000
Data ogłoszenia: 19/07/2000
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 19/07/2000