Rozporządzenie 1209/2000 określające procedury przekazywania określone w art. 41 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1209/2000
z dnia 8 czerwca 2000 r.
określające procedury przekazywania określone w art. 41 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając postanowienia Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej, w szczególności jego art. 41,

uwzględniając przepisy rozporządzenia Rady (Euratom) nr 2587/1999 z dnia 2 grudnia 1999 r.(1), definiujące projekt(-y) inwestycyjne, które przekazuje się Komisji zgodnie z art. 41 Traktatu,

a także mając na uwadze, co następuje:

obowiązkiem Komisji jest w zakresie niezbędnym do wykonania zadania, nałożonego na nią na mocy rozdziału IV Traktatu, ustalanie procedury wykonywania obowiązku nałożonego na osoby i przedsiębiorstwa przez art. 41 przekazywania projektów inwestycyjnych dotyczących nowych instalacji, jak również wymiany lub przebudowy, które spełniają kryteria co do rodzaju i wielkości określonych przez Radę,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Projekty inwestycyjne dotyczące nowych instalacji, jak również wymiany lub przebudowy, które spełniają kryteria co do rodzaju i wielkości określone w rozporządzeniu (Euratom) nr 2587/1999, są przekazywane Komisji za pomocą formularza, którego wzór jest załączony do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Obowiązek przekazywania Komisji projektów inwestycyjnych, określonych w art. 41 Traktatu, nakłada się na osoby i przedsiębiorstwa prowadzące działalność przemysłową wymienioną w załączniku II do Traktatu, w odniesieniu do wszystkich instalacji już powstałych lub mających powstać we Wspólnocie (ten obowiązek w odpowiednich przypadkach zostaje zniesiony przez lokalny zarząd w przypadku przedsiębiorstw mających siedzibę poza Wspólnotą).

Artykuł  3

Jeżeli informacja, jaka ma być przekazana na podstawie art. 41 Traktatu, została już dostarczona w kontekście udostępnienia ogólnych danych na mocy art. 37 Traktatu, powiadomienie może być ograniczone do odesłania do takiego wcześniejszego udostępnienia oraz, dodatkowo, do wszystkich innych informacji wymaganych zgodnie z zawartością formularza, który jest załączony do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  4

Wszelkie zmiany w ramach wykonywania projektów inwestycyjnych, przekazywane Komisji zgodnie z niniejszym rozporządzeniem, podlegają dalszemu przekazaniu na tych samych zasadach.

Artykuł  5

Wszelkie zmiany w wyżej wymienionym formularzu są publikowane przez Komisję w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Artykuł  6

Rozporządzenie nr 1 Komisji EWEA z dnia 5 listopada 1958 r.(2) traci moc od daty wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 8 czerwca 2000 r.

W imieniu Komisji
Loyola DE PALACIO
Wiceprzewodniczący

______

(1) Dz.U. L 315 z 9.12.1999, str. 1.

(2) Dz.U. 25 z 27.11.1958, str. 511/58.

ZAŁĄCZNIK

PROJEKT INWESTYCYJNY

(wzór)
Działalność przemysłowa wymieniona w załączniku II do Traktatu Wymagane informacje
Cała działalność 1-13 1.1. Nazwa (nazwisko) i adres osoby lub

przedsiębiorstwa zgłaszającego projekt

inwestycyjny oraz, gdzie właściwe,

nazwisko osoby odpowiedzialnej, do której

można kierować w razie konieczności

dodatkowe pytania.

1.2. Nazwa projektu inwestycyjnego.
1.3. Działalność przemysłowa, która podlega

projektowi inwestycyjnemu na podstawie

załącznika II do Traktatu

1.4. Czy będzie to nowa instalacja, wymiana

czy przebudowa?

1.5. Odniesienie do dokumentów wcześniej

przekazanych do Euratomu w odniesieniu do

projektu inwestycyjnego (data

korespondencji).

1.6. Nazwa (nazwisko) i adres osoby (osób) lub

przedsiębiorstwa (przedsiębiorstw):

a) obsługującej instalację;
b) przygotowującej projekt instalacji;
c) nadzorującej i kontrolującej

wykonywanie projektu;

d) będącej głównie odpowiedzialnej

za dostawy wyposażenia.

1.7. Metody finansowania.
1.8. Położenie geograficzne.
1.9. Krótki opis i plany ogólne.
1.10. Koszty początkowej instalacji (w euro)

i podział na główne części składowe

kosztów.

1.11. Proponowany harmonogram składania

głównych zamówień, instalacji i rozruchu,

szczególnie zawarcie wstępnych kontraktów

z wykonawcami początkowych prac

budowlanych i planowana data

uruchomienia.

1.12. Opis planów (jeśli istnieją) likwidacji

instalacji.

1.13. Oficjalny organ państwowy wydający

zezwolenia na budowę i eksploatację:

okres ważności zezwolenia na

eksploatację.

1.14. Krótki opis programów badawczych

i rozwojowych, jeżeli istnieją.

Cała działalność z wyjątkiem 11 (reaktory) 2.1. Rodzaj i charakter produkcji;

roczna wydajność

2.2. Główne cechy instalacji.
2.3. Jeśli jest proponowana rozbudowa

instalacji, określić, w jaki sposób, przez

jaki okres i w jakim stosunku planowana

jest zmiana rocznej wydajności.

2.4. Jeżeli nie planuje się rozbudowy, określić

czy uwzględniając warunki lokalne i inne

okoliczności, wzrost rocznej wydajności

jest możliwy i jeżeli tak, to w jakim

stopniu.

Dla działalności 11 3.1. Nazwa rodzaju planowanego reaktora

i podstawowe zastosowanie.

3.2. Główne cechy instalacji.
3.3. Główne cechy wykorzystywanych elementów

paliwowych.

3.4. Charakterystyka spowalniacza i reflektora.
3.5. Charakterystyka pierwotnego i wtórnego

systemu chłodzenia.

Działalności 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10; gdzie właściwe 12, 13 4.1. Proponowany skład i roczna ilość

podstawowych dostaw potrzebnych do obsługi

zakładu, łącznie z wymogami zasilania,

określając potencjalnych dostawców.

Działalności 4, 5, 7, 8, 11, 12; gdzie właściwe 13 5.1. Jeśli dotyczy, dane uzupełniające

o lokalizacji instalacji.

Dla działalności 1 6.1. Warunki geologiczne złóż do wydobycia.
6.2. Udokumentowane rezerwy złóż do wydobycia.
6.3. Szacowane rezerwy złóż do wydobycia.
6.4. Udokumentowane i szacowane rezerwy jako

całość, do udzielenia koncesji.

Dla działalności 5 7.1. Opis elementów paliwowych.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2000.138.12

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 1209/2000 określające procedury przekazywania określone w art. 41 Traktatu ustanawiającego Europejską Wspólnotę Energii Atomowej
Data aktu: 08/06/2000
Data ogłoszenia: 09/06/2000
Data wejścia w życie: 29/06/2000, 01/05/2004