(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(1999/120/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 10 lutego 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając decyzję Rady 95/408/WE z dnia 22 czerwca 1995 r. w sprawie warunków ustalania, na okres przejściowy, tymczasowych wykazów zakładów z państw trzecich, z których Państwom Członkowskim zezwala się na przywóz niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego, produktów rybołówstwa lub żywych małży dwuskorupowych(1), ostatnio zmienioną decyzją 8/603/WE(2), a w szczególności jej art. 2 ust. 4 i art. 7,
a także mając na uwadze, co następuje:
dyrektywa Rady 92/118/EWG(3), ostatnio zmieniona dyrektywą 97/79/WE(4) stwierdza, że osłonki zwierzęce mogą być przywożone z dowolnego państwa trzeciego;
dyrektywa Rady 77/99/EWG(5), ostatnio zmieniona dyrektywą Rady 97/76/WE(6), określa zasady regulujące produkcję, wprowadzanie na rynek oraz przywóz oczyszczonych, solonych lub suszonych i/lub ogrzanych żołądków, pęcherzy i jelit;
dla państw trzecich, wymogi świadectwa weterynaryjnego w odniesieniu do przywozu zwierzęcych osłonek zostały określone w decyzji Komisji 94/187/WE(7), ostatnio zmienionej decyzją 96/106/WE(8);
Komisja otrzymała wykazy zakładów od niektórych państw trzecich, z gwarancjami, że zakłady te spełniają odpowiednie wspólnotowe wymagania sanitarne, oraz że w przypadku niezastosowania się do tych wymagań przez zakład wywóz do Wspólnoty Europejskiej zostanie zawieszony;
Komisja nie mogła ustalić we wszystkich danych państwach trzecich, czy zakłady spełniają wymagania Wspólnoty, jak również ważności gwarancji udzielonych przez właściwe władze;
okres czasu, w jakim Państwa Członkowskie mogły kontynuować przywóz osłonek zwierzęcych z zakładów, które uznały, wygasa dnia 31 grudnia 1998 r.;
z chwilą upływu tego okresu państwom trzecim, które nie przekazały swoich wykazów zakładów zgodnie z zasadami wspólnotowymi, nie będzie już wolno wywozić osłonek zwierzęcych do Wspólnoty;
tymczasowe wykazy zakładów produkujących osłonki zwierzęce mogą więc zostać sporządzone zgodnie z procedurą określoną w decyzji 95/408/WE w odniesieniu do niektórych państw;
niektóre państwa trzecie nie przesłały w terminie wykazów swoich zakładów i z powodu problemów technicznych ustanowienie świadectwa weterynaryjnego jest opóźnione; konieczne jest wobec tego przyznanie jako środka przejściowego dodatkowego okresu na przywóz osłonek, żołądków i pęcherzy z tych państw trzecich w celu nie przerywania handlu; w tym przypadku, właściwe władze państw trzecich, o które chodzi, muszą poświadczyć, że osłonki, żołądki i pęcherze zostały wyprodukowane w odpowiednich warunkach higienicznych;
środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu Weterynaryjnego,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
(1) Dz.U. L 243 z 11.10.1995, str. 17.
(2) Dz.U. L 289 z 28.10.1998, str. 36.
(3) Dz.U. L 62 z 15.03.1993, str. 49.
(4) Dz.U. L 24 z 30.01.1998, str. 31.
(5) Dz.U. L 26 z 31.01.1977, str. 85.
(6) Dz.U. L 10 z 16.01.1998, str. 25.
(7) Dz.U. L 89 z 6.04.1994, str. 18.
(8) Dz.U. L 24 z 31.01.1996, str. 34.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 1999/263/WE z dnia 19 kwietnia 1999 r. (Dz.U.UE.L.99.103.33) zmieniającej nin. decyzję z dniem 1 kwietnia 1999 r.
- zmieniony przez art. 2 decyzji nr 2000/80/WE z dnia 20 grudnia 1999 r. (Dz.U.UE.L.00.30.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 grudnia 1999 r.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2002/483/WE z dnia 24 czerwca 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.166.25) zmieniającej nin. decyzję z dniem 15 lipca 2002 r.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2002/925/WE z dnia 25 listopada 2002 r. (Dz.U.UE.L.02.322.47) zmieniającej nin. decyzję z dniem 30 listopada 2002 r.
- zmieniony przez art. 20 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia do Unii Europejskiej Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej (Dz.U.UE.L.03.236.33) z dniem 1 maja 2004 r.
- zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2005/506/WE z dnia 14 lipca 2005 r. (Dz.U.UE.L.05.184.68) zmieniającej nin. decyzję z dniem 22 lipca 2005 r.
- zmieniony przez art. 1 ust. 2 tiret drugie rozporządzenia nr 1792/2006 z dnia 23 października 2006 r. (Dz.U.UE.L.06.362.1) zmieniającego nin. decyzję z dniem 1 stycznia 2007 r.
- zmieniony przez art. 1 ust. 2 rozporządzenia nr 519/2013 z dnia 21 lutego 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.158.74) zmieniającego nin. decyzję z dniem 1 lipca 2013 r.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.36.21 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 1999/120/WE ustalająca tymczasowe wykazy zakładów państw trzecich, z których Państwa Członkowskie dopuszczają przywóz osłonek zwierzęcych |
| Data aktu: | 27/01/1999 |
| Data ogłoszenia: | 10/02/1999 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 28/01/1999, 01/01/1999 |