uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 804/68 z dnia 27 czerwca 1968 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych(1), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1587/96(2), w szczególności jego art. 6 ust. 6 i art. 12 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2571/97(3), ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 494/1999(4), ustala termin wykorzystania produktów, określonych w art. 1 tego rozporządzenia, i ich włączenia do produktów końcowych; rozporządzenie (WE) nr 1982/98(5), zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2571/97, ustala ten okres na pięć miesięcy w odniesieniu do ilości, na które zostały przyznane umowy, począwszy od siedemnastego zaproszenia do składania ofert przetargowych; okres ten jeszcze się nie zakończył w odniesieniu do ilości, na które przyznano umowy z tytułu dwudziestego piątego i dwudziestego szóstego zaproszenia do składania ofert przetargowych; rozporządzenie (WE) nr 494/1999, zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2571/97, skróciło ten okres do czterech miesięcy w odniesieniu do ilości, na które przyznano umowy z tytułu dwudziestego siódmego zaproszenia do składania ofert przetargowych.
(2) Decyzje Komisji 1999/363/WE(6), 1999/368/WE(7), 1999/389/WE(8), 1999/390/WE(9) i 1999/449/WE(10) przewidują środki ochrony niektórych produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi lub zwierzęta przed zanieczyszczeniem dioksyną.
(3) Ponieważ ilość ofert przetargowych na przyznanie pomocy ustabilizowała się, a w wyniku trudności napotkanych na przedmiotowym rynku przez niektóre podmioty gospodarcze z powodu środków ochronnych związanych z zanieczyszczeniem dioksyną niektórych produktów spożywanych przez ludzi, terminy na włączenie odnośnych ilości, których terminy przydatności jeszcze nie minęły, dla produktów końcowych powinny zostać przedłużone o jeden miesiąc.
(4) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Mleka i Przetworów Mlecznych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 27 lipca 1999 r.
| W imieniu Komisji | |
| Franz FISCHLER | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 148 z 28.6.1968, str. 13.
(2) Dz.U. L 206 z 16.8.1996, str. 21.
(3) Dz.U. L 350 z 20.12.1997, str. 3.
(4) Dz.U. L 59 z 6.3.1999, str. 17.
(5) Dz.U. L 256 z 18.9.1998, str. 9.
(6) Dz.U. L 141 z 4.6.1999, str. 24.
(7) Dz.U. L 142 z 5.6.1999, str. 46.
(8) Dz.U. L 147 z 12.6.1999, str. 26.
(9) Dz.U. L 147 z 12.6.1999, str. 29.
(10) Dz.U. L 175 z 10.7.1999, str. 70.
(11) Dz.U. L 388 z 30.12.1989, str. 18.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.195.12 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1647/1999 wprowadzające odstępstwo od rozporządzenia (WE) nr 2571/97 w sprawie sprzedaży masła po obniżonych cenach oraz przyznawania pomocy w odniesieniu do śmietany, masła i koncentratu masła, przeznaczonych do wykorzystania w produkcji ciast, lodów i innych środków spożywczych |
| Data aktu: | 27/07/1999 |
| Data ogłoszenia: | 28/07/1999 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 31/07/1999 |