(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(1999/303/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 6 maja 1999 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę 98/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lutego 1998 r. odnoszącą się do telekomunikacyjnych urządzeń końcowych oraz urządzeń naziemnych stacji satelitarnych, w tym wzajemnego uznawania ich zgodności(1), w szczególności jej art. 7 ust. 2 tiret drugie,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Decyzja Rady 98/482/WE z dnia 20 lipca 1998 r. w sprawie wspólnej regulacji technicznej dotyczącej wymagań przyłączeniowych dla podłączania do analogowych publicznych komutowanych sieci telefonicznych urządzeń końcowych (z wyłączeniem urządzeń końcowych wspomagających w określonych przypadkach usługi telefonii głosowej), w których adresowanie sieci, jeśli jest zapewnione, wykorzystuje wybieranie dwutonowe wieloczęstotliwościowe (DTMF)(2), nie obejmuje urządzeń końcowych wspomagających w określonych przypadkach telefonię głosową.
(2) Komisja stwierdziła, że urządzenia końcowe wspomagające w określonych przypadkach telefonię głosową powinny zostać objęte wspólną regulacją techniczną; i określiła związaną z nim deklarację w sprawie zakresu.
(3) Techniczny rozwój odpowiedniej zharmonizowanej normy jest tak zaawansowany, że jej zawartość niewiele różni się od zharmonizowanej normy określonej w decyzji Rady 98/482/WE; korzystnie jest przyjąć obowiązującą zharmonizowaną normę, z niewielkimi wyjątkami, jako podstawę dla wymagań przyłączeniowych dla urządzeń końcowych wspomagających w określonych przypadkach usługi telefonii głosowej; można to osiągnąć poprzez niniejszą decyzję Komisji, która uzupełnia decyzję 98/482/WE; wynikiem tego będzie stosowanie jednolitej zharmonizowanej normy dla wymagań przyłączeniowych dla wszystkich urządzeń końcowych przyłączonych do publicznej komutowanej sieci telefonicznej; w preambule do dyrektywy 98/13/WE przewiduje się zróżnicowane zastosowanie takich zasadniczych wymagań, z uwzględnieniem korzyści gospodarczych i stopnia zaawansowania techniki.
(4) W XX wieku nastąpił stały postęp techniczny w krajowych publicznych sieciach telefonicznych, a rozwiązania techniczne w nich stosowane będą się nadal znacząco różnić z powodu braku koordynacji w początkowych etapach.
(5) Istnieją różnice techniczne między publicznymi komutowanymi sieciami telefonicznymi, z których najważniejsze są opisane w przewodniku EG 201 121 wydanym przez Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych (ETSI).
(6) Przewodnik ten może zawierać informacje użyteczne dla producenta.
(7) Notyfikowane organy powinny dlatego zapewnić, że producenci są świadomi tych różnic.
(8) W okresie przejściowym powinna być możliwa homologacja urządzeń końcowych zgodnie z przepisami krajowymi.
(9) Producenci powinni załączać odpowiedni komunikat do wszystkich urządzeń homologowanych na mocy niniejszej decyzji; producenci powinni zamieszczać deklaracje zgodności sieciowej; notyfikowane organy powinny zapewniać, że producenci są świadomi tego obowiązku; notyfikowane organy powinny powiadamiać inne notyfikowane organy o deklaracjach zgodności sieciowej przy każdym udzieleniu homologacji na mocy niniejszej decyzji.
(10) Urządzenia wchodzące w zakres niniejszej decyzją, którym udzielono homologacji na mocy przepisów krajowych przed końcem okresu przejściowego, mogą dalej być wprowadzane do obrotu i do użytku.
(11) Wspólna regulacja techniczna, określona w niniejszej decyzji, jest zgodna z opinią ACTE,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 12 kwietnia 1999 r.
| W imieniu Komisji | |
| Martin BANGEMANN | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 74 z 12.3.1998, str. 1.
(2) Dz.U. L 216 z 4.8.1998, str. 8.
(4) Dz.U. L 278 z 15.10.1998, str. 40.
(5) Dz.U. L 77 z 26.3.1973, str. 29.
(6) Dz.U. L 139 z 23.5.1989, str. 19.
ZAŁĄCZNIKI
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.1999.118.55 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 1999/303/WE w sprawie wspólnej regulacji technicznej dotyczącej podłączania do analogowych publicznych komutowanych sieci telefonicznych (PSTN) urządzeń końcowych wspomagających w określonych przypadkach usługi telefonii głosowej, w których adresowanie sieci, jeśli jest zapewnione, wykorzystuje wybieranie dwutonowe wieloczęstotliwościowe (DTMF) |
| Data aktu: | 12/04/1999 |
| Data ogłoszenia: | 06/05/1999 |
| Data wejścia w życie: | 01/05/2004, 26/04/1999 |