DYREKTYWA KOMISJI 98/89/WE
z dnia 20 listopada 1998 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 74/152/EWG odnoszącą się do maksymalnej prędkości konstrukcyjnej oraz skrzyń ładunkowych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (1), ostatnio zmienioną przez dyrektywę 97/54/WE Parlamentu Europejskiego i Rady (2), w szczególności jej art. 13,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/152/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do maksymalnej prędkości konstrukcyjnej oraz skrzyń ładunkowych kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (3), ostatnio zmienioną przez dyrektywę 97/54/WE, w szczególności jej art. 5,
a także mając na uwadze, co następuje:
uwzględniając zwiększenie maksymalnej prędkości konstrukcyjnej do 40 km/h oraz najnowsze osiągnięcia, jest obecnie właściwe, aby dostosować wymóg dotyczący tolerancji związanej z pomiarem prędkości określony w pkt. 1.5 Załącznika do dyrektywy 74/152/WE;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego ustanowionego dyrektywą 74/150/EWG,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 listopada 1998 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Marin BANGEMANN |
|
Członek Komisji |
_______
(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.
(2) Dz.U. L 277 z 10.10.1997, str. 24.
(3) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 33.