Decyzja 93/327/EWG określająca warunki, na jakich podmioty zamawiające, eksploatujące obszary geograficzne w celu poszukiwania lub wydobywania ropy naftowej, gazu ziemnego, węgla lub innych paliw stałych, muszą przekazywać Komisji informacje dotyczące udzielanych przez nie zamówień

DECYZJA KOMISJI
z dnia 13 maja 1993 r.
określająca warunki, na jakich podmioty zamawiające, eksploatujące obszary geograficzne w celu poszukiwania lub wydobywania ropy naftowej, gazu ziemnego, węgla lub innych paliw stałych, muszą przekazywać Komisji informacje dotyczące udzielanych przez nie zamówień

(93/327/EWG)

(Dz.U.UE L z dnia 27 maja 1993 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając dyrektywę Rady 90/531/EWG z dnia 17 września 1990 r. w sprawie procedur udzielania zamówień publicznych przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki, transportu i telekomunikacji (1), w szczególności jej art. 3 ust. 2 lit. b) oraz art. 32 ust. 4-7,

uwzględniając opinię Komitetu Doradczego ds. Zamówień Publicznych,

a także mając na uwadze, co następuje:

artykuł 3 ust. 2 lit. b) dyrektywy Rady 90/531/EWG przewiduje, że podmioty zamawiające, eksploatujące obszary geograficzne w celu poszukiwania lub wydobywania ropy naftowej, gazu ziemnego, węgla lub innych paliw stałych muszą przekazywać Komisji, na warunkach przez nią określonych, informacje dotyczące udzielanych przez nie zamówień;

informacje te muszą umożliwiać Komisji realizacji zadań w zakresie monitorowania stosowania prawa wspólnotowego i opracowywania badań statystycznych;

jednakże obowiązek przekazywania informacji dotyczących każdego udzielonego zamówienia powinien zostać ograniczony do zamówień, których wartość jest wystarczająco wysoka, mianowicie do wszystkich zamówień o wartości przekraczającej 5 milionów ECU;

dla zamówień o wartości między 400.000 ECU i 5 milionów ECU powinny wystarczyć bardziej zwięzłe informacje okresowe,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Państwa Członkowskie zapewniają, aby podmioty zamawiające prowadzące jedną albo więcej rodzajów działalności określonych w art. 3 ust. 1 dyrektywy 90/531/EWG przekazywały Komisji, w odniesieniu do każdego udzielonego zamówienia, którego wartość (ustalona zgodnie z art. 12 tej dyrektywy) przekracza 5 milionów ECU, wszystkie informacje wymienione w Załączniku do niniejszej decyzji w ciągu 48 dni od daty udzielenia danego zamówienia.

Artykuł  2

W przypadku zamówień o wartości między 400.000 ECU a 5 milionów, podmioty zamawiające określone w art. 1:

1. zachowują w odniesieniu do każdego zamówienia, informacje, określone w pozycjach 1-9 Załącznika, przez okres nie krótszy niż cztery lata od daty udzielenia zamówienia;

2. przekazują te informacje Komisji niezwłocznie, na jej wniosek, albo nie później niż w ciągu 48 dni po upływie kwartału kalendarzowego, w którym udzielono danego zamówienia.

Artykuł  3

Niniejszą decyzję stosuje się do zamówień udzielonych od dnia 1 stycznia 1993 r.

Artykuł  4

Niniejsza decyzja skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 13 maja 1993 r.

W imieniu Komisji
Raniero VANNI D’ARCHIRAFI
Członek Komisji

_______

(1) Dz.U. L 297 z 29.10.1990, str. 1.

ZAŁĄCZNIK 

Art. 3 dyrektywy Rady 90/531/EWG

Informacje podlegające zachowaniu lub przekazaniu Komisji w odniesieniu do każdego udzielonego zamówienia

- Informacje nieprzeznaczone do publikacji -

1. Nazwa i adres podmiotu zamawiającego.

2. Charakter zamówienia (dostawa lub roboty budowlane; tam gdzie to stosowne, oświadczenie czy jest to umowa ramowa).

3. Wyraźne określenie charakteru dostarczonego produktu lub wykonanych robót budowlanych lub świadczonej usługi (np. wykorzystując CPA).

4. Informacja o tym, czy zamówienie podlegało ogłoszeniu i, jeżeli tak, to w której(-ych) gazecie(-tach) lub magazynie(-ach) handlowym(-ych). W przeciwnym przypadku - informacja o zastosowanej procedurze przetargowej.

5. Liczba otrzymanych ofert.

6. Data udzielenia zamówienia.

7. Nazwa i adres dostawcy lub wykonawcy, którego ofertę wybrano.

8. Wartość zamówienia.

9. Przewidywany okres trwania zamówienia.

10. Każdy udział o wysokości ponad 10% zamówienia, który został lub może zostać przekazany do podwykonania.

11. Kraj pochodzenia produktu lub usługi.

12. Główne kryteria udzielenia zamówienia zastosowane w celu określenia najkorzystniejszej gospodarczo oferty.

13. Informacje o tym, czy zamówienie zostało udzielone oferentowi, który przedstawił wariant ze wstępnych specyfikacji podmiotu.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.1993.129.25

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 93/327/EWG określająca warunki, na jakich podmioty zamawiające, eksploatujące obszary geograficzne w celu poszukiwania lub wydobywania ropy naftowej, gazu ziemnego, węgla lub innych paliw stałych, muszą przekazywać Komisji informacje dotyczące udzielanych przez nie zamówień
Data aktu: 13/05/1993
Data ogłoszenia: 27/05/1993
Data wejścia w życie: 01/05/2004, 14/05/1993, 01/01/1993