(79/1073/EWG)(Dz.U.UE L z dnia 27 grudnia 1979 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych(1), ostatnio zmienioną dyrektywą 79/694/EWG(2), w szczególności jej art. 11, 12 i 13,
uwzględniając dyrektywę Rady 74/347/EWG z dnia 25 czerwca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do pola widzenia i wycieraczek szyb przednich w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych(3),
uwzględniając dyrektywę Rady 77/536/EWG z dnia 28 czerwca 1977 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do konstrukcji zabezpieczających przy przewróceniu w kołowych ciągnikach rolniczych lub leśnych(4),
a także mając na uwadze, co następuje:
w świetle zdobytego doświadczenia i przyjętych przepisów, dotyczących konstrukcji zabezpieczających przy przewróceniu, wpływających jednocześnie na konfigurację tych części nadbudowy ciągnika, które w znacznym stopniu oddziałują na pole widzenia, możliwe jest obecnie dostosowanie do postępu technicznego przepisów odnoszących się do pola widzenia;
wymogi dotyczące bezpieczeństwa ruchu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych zostały zaostrzone;
środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Dostosowania do Postępu Technicznego Dyrektyw Dotyczących Usunięcia Barier Technicznych w Handlu Ciągnikami Rolniczymi i Leśnymi,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 22 listopada 1979 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Étienne DAVIGNON |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.
(2) Dz.U. L 205 z 13.8.1979, str. 17.
(3) Dz.U. L 191 z 15.7.1974, str. 5.
(4) Dz.U. L 220 z 29.8.1977, str. 1.