(C/2025/4939)
(Dz.U.UE C z dnia 26 września 2025 r.)
Kim jesteśmy?
CEPOL został ustanowiony jako Europejskie Kolegium Policyjne decyzją Rady 2000/820/WSiSW 2 , rozpoczął działalność w dniu 1 stycznia 2001 r. i został Agencją w 2005 r. W dniu 1 lipca 2016 r. (data wejścia w życie rozporządzenia w sprawie CEPOL-u 3 ) CEPOL stał się Agencją Unii Europejskiej ds. Szkolenia w Dziedzinie Ścigania. Od dnia 1 października 2014 r. siedziba CEPOL-u znajduje się w Budapeszcie (Węgry). Agencja zatrudnia obecnie 57 pracowników i dysponuje budżetem w wysokości około 12,8 mln EUR. Ponadto na działania w zakresie współpracy międzynarodowej oparte na projektach dodatkowo przeznaczone jest obecnie 6,5 mln EUR i 39 pracowników.
Misją CEPOL-u jest wspieranie bezpieczeństwa wewnętrznego UE poprzez zapewnienie wysokiej jakości szkoleń i możliwości uczenia się dla funkcjonariuszy organów ścigania w całej UE oraz poprzez projekty budowania zdolności w celu zacieśnienia transgranicznej współpracy organów ścigania i promowania wspólnej europejskiej kultury egzekwowania prawa. Zakres działań sięga od najważniejszych narzędzi i mechanizmów współpracy transgranicznej, przez techniki ścigania przestępstw, poważne zjawiska przestępcze, aż po rozwój zdolności przywódczych, zgodnie z polityką UE w obszarze bezpieczeństwa wewnętrznego. Oprócz wspierania współpracy transgranicznej działania mają na celu przekazywanie wiedzy, ale również ułatwianie wymiany wiedzy fachowej i najlepszych praktyk.
Do głównych zadań Agencji należy:
- wspieranie, opracowywanie, wdrażanie i koordynowanie działań szkoleniowych i produktów edukacyjnych dla funkcjonariuszy organów ścigania w całej Unii;
- wspieranie państw trzecich w budowaniu ich zdolności w odpowiednich obszarach polityki egzekwowania prawa, zgodnie z ustalonymi priorytetami Unii; oraz
- promowanie wzajemnego uznawania przez państwa członkowskie szkoleń w dziedzinie ścigania i promowanie uznawania przez państwa członkowskie szkoleń prowadzonych na poziomie Unii, przy należytym uwzględnieniu zasady pomocniczości.
Zadania Agencji określono w art. 4 rozporządzenia (UE) 2015/2219 w sprawie CEPOL-u.
W świetle coraz bardziejzłożonego i dynamicznego krajobrazu bezpieczeństwa - charakteryzującego się cyfryzacją przestępczości, zorganizowanymi siatkami przestępczymi działającymi ponad granicami, zagrożeniami hybrydowymi i zmieniającym się sposobem działania podmiotów przestępczych, jak podkreślono w strategii ProtectEU z 2025 r. - rola CEPOL-u jest bardziej krytyczna niż kiedykolwiek wcześniej. Oczekuje się, że w najbliższej przyszłości Agencja skoncentruje się na trzech priorytetach strategicznych:
- zapewnienie wysokiej jakości, perspektywicznych szkoleń, które wyposażą pracowników organów ścigania w umiejętności potrzebne do radzenia sobie z pojawiającymi się i złożonymi zjawiskami przestępczymi, zgodnie ze strategiami UE w zakresie bezpieczeństwa;
- maksymalizacja efektywności operacyjnej i wpływu na zasoby poprzez poprawę wewnętrznych przepływów pracy i wykorzystanie inwestycji szkoleniowych - np. za pomocą mechanizmów kaskadowych - przy jednoczesnym zapewnieniu ścisłej koordynacji między strukturami wewnętrznymi CEPOL-u a partnerami zewnętrznymi w celu skutecznego wspierania państw członkowskich;
- budowanie zaufania i demonstrowanie odporności instytucjonalnej poprzez wzmocnienie cyberbezpieczeństwa, przejrzystą komunikację z zainteresowanymi stronami oraz osiąganie widocznych rezultatów, które podkreślają unijną wartość dodaną i wiarygodność CEPOL-u jako partnera.
Dodatkowe informacje znajdują się na stronie internetowej: www.cepol.europa.eu.
Co oferujemy?
Funkcja dyrektora wykonawczego CEPOL-u.
Dyrektor wykonawczy będzie kierował i zarządzał Agencją, a także ponosił ogólną odpowiedzialność za jej działalność i dążył do osiągnięcia jej celów. Dyrektor wykonawczy będzie kształtował, promował i wdrażał nowoczesną, przejrzystą i możliwą do zidentyfikowania wizję Agencji, ze szczególnym naciskiem na jej unijną wartość dodaną, w pełni zgodną z rozporządzeniem ustanawiającym Agencję, wartościami UE i dorobkiem prawnym Unii Europejskiej w zakresie bezpieczeństwa wewnętrznego.
Dyrektor wykonawczy będzie kierował się surowymi zasadami uczciwości i etyki.
Dyrektor wykonawczy będzie odzwierciedlał strategiczne zmiany polityki UE w działaniach Agencji, w ścisłej współpracy z Komisją i zarządem, i będzie musiał określić jasne priorytety, aby zapewnić wymierne oddziaływanie CEPOL-u. Dyrektor wykonawczy będzie przygotowywał, proponował i wdrażał program prac Agencji i programy wieloletnie, a także decyzje zarządu.
Dyrektor wykonawczy będzie składał sprawozdania z realizacji działań Agencji i zapewniał, aby szkolenia i produkty szkoleniowe CEPOL-u odpowiadały zmieniającym się potrzebom w zakresie ścigania przestępstw, w tym w sposób doraźny i elastyczny. W tym kontekście potrzebna jest ścisła współpraca z Europolem i innymi agencjami zajmującymi się wymiarem sprawiedliwości i sprawami wewnętrznymi.
Dyrektor wykonawczy będzie odpowiedzialny za bieżące administrowanie CEPOL-em, ustanawianie środków administracyjnych, operacyjnych i finansowych niezbędnych do sprawnego funkcjonowania Agencji oraz zarządzanie tymi środkami.
Od dyrektora wykonawczego oczekuje się nadzorowania ładu korporacyjnego i kultury Agencji, zarówno pod względem wewnętrznych umiejętności kierowniczych, jak i wobec partnerów zewnętrznych. Dyrektor wykonawczy będzie musiał motywować pracowników i kierować nimi, aby osiągali doskonałe wyniki i realizowali wyznaczone cele zgodnie z ramami prawnymi Agencji i przy wykorzystaniu dostępnych zasobów.
Dyrektor wykonawczy działa jako przedstawiciel prawny CEPOL-u i w razie potrzeby kontaktuje się z zainteresowanymi stronami i opinią publiczną we wszystkich sprawach wchodzących w zakres mandatu Agencji. Dyrektor wykonawczy odpowiada przed zarządem i jest odpowiedzialny za wdrażanie decyzji przyjmowanych przez zarząd. Dyrektor wykonawczy składa sprawozdanie z wykonywania obowiązków Parlamentowi Europejskiemu na jego żądanie. Rada może również wezwać dyrektora wykonawczego do złożenia jej sprawozdania z wykonywania tych obowiązków.
Bez uszczerbku dla uprawnień Komisji i zarządu dyrektor wykonawczy ponosi pełną odpowiedzialność za realizację zadań powierzonych CEPOL-owi i podlega corocznej procedurze udzielania absolutorium i zamknięcia rachunków przez Parlament Europejski w odniesieniu do wykonania budżetu.
Dyrektor wykonawczy odpowiada za konkretne zadania określone w rozporządzeniu w sprawie CEPOL-u, których bardziej szczegółowy opis znajduje się w art. 14 tego rozporządzenia. Dalsze zadania dyrektora wykonawczego obejmują:
- zapewnienie wysokiej jakości, zorientowanych na przyszłość szkoleń w zakresie ścigania przestępstw dla organów ścigania, w tym poprzez rozwój badań istotnych dla działań szkoleniowych, zgodnie z mandatem CEPOL-u, przy jednoczesnym ciągłym dostosowywaniu się do zmieniających się zagrożeń i potrzeb operacyjnych państw członkowskich, oraz skuteczne umiejscowienie Agencji w kontekście bezpieczeństwa wewnętrznego UE;
- prowadzenie stałego dialogu z Komisją Europejską, innymi instytucjami Unii i zainteresowanymi stronami w celu monitorowania i wdrażania wszystkich strategii UE w odpowiednich dziedzinach, w których działa CEPOL;
- uwzględnienie wszystkich wyzwań stojących przed Agencją, w tym m.in. skutecznego zarządzania zasobami, zwiększenia ogólnej skuteczności, wykorzystania inwestycji szkoleniowych w celu maksymalizacji wpływu oraz poprawy wewnętrznych przepływów pracy, przy czym poprawa ta obejmuje, w razie potrzeby, przedstawianie propozycji zmian w wewnętrznych strukturach CEPOL-u. Konieczna jest ścisła koordynacja między wewnętrznym i zewnętrznym wymiarem Agencji, przy czym priorytetem jest wzmocnienie wymiaru wewnętrznego;
- wykazanie odporności i wspieranie zaufania poprzez osiąganie widocznych rezultatów w ramach podstawowego mandatu Agencji, utrzymanie wysokiego poziomu bezpiecznego zarządzania ICT, zapewnienie pełnej operacyjności platformy Agencji ds. Edukacji w Dziedzinie Ścigania i zaufania do niej ze strony państw członkowskich oraz zaangażowanie w bliską i przejrzystą komunikację z państwami członkowskimi.
Kogo poszukujemy? (kryteria naboru)
Idealny kandydat powinien spełniać następujące kryteria naboru:
Umiejętności zarządzania
- Umiejętność racjonalnej oceny sytuacji i udokumentowane doświadczenie w skutecznym zarządzaniu i dynamicznym kierowaniu organizacją wielkości CEPOL-u lub większą na poziomie strategicznym i operacyjnym;
- zdolność do określania, opracowywania i wdrażania strategicznej wizji, określania priorytetów i celów oraz osiągania wymiernych rezultatów. udokumentowana zdolność do równoważenia różnych interesów instytucjonalnych, operacyjnych i innych zainteresowanych stron, przy jednoczesnym zapewnieniu spójności z mandatem Agencji i priorytetami strategicznymi UE;
- zdolność do skutecznego kierowania multidyscyplinarnymi zespołami oraz motywowania i rozwijania ich w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku. Doświadczenie zdobyte w środowisku wielokulturowym będzie atutem;
- gruntowne i udokumentowane umiejętności administracyjne i zarządcze, w tym doświadczenie w zarządzaniu zasobami budżetowymi, finansowymi i ludzkimi na poziomie współmiernym do budżetu CEPOL-u, zdobyte w otoczeniu krajowym, europejskim lub międzynarodowym, obejmujące planowanie budżetowe i kontrolę wewnętrzną.
Specjalistyczne umiejętności i doświadczenie
- Solidne doświadczenie i dogłębna wiedza na temat polityki i praktyk UE w zakresie ścigania przestępstw, w szczególności w dziedzinie transgranicznej współpracy operacyjnej i wymiany informacji;
- doświadczenie w opracowywaniu i wdrażaniu strategii dotyczących szkoleń i uczenia się odpowiadających potrzebom operacyjnym w zakresie ścigania przestępstw. Dobra znajomość unijnych systemów i programów szkoleń w zakresie ścigania przestępstw na szczeblu unijnym, regionalnym i krajowym. Umiejętność przewidywania i włączania wpływu nowych technologii, treści szkoleniowych opartych na badaniach naukowych i narzędzi pedagogicznych do innowacyjnych, dostosowanych do przyszłych wyzwań rozwiązań szkoleniowych, ze szczególnym uwzględnieniem ciągłego podnoszenia umiejętności w zakresie ścigania przestępstw, w szczególności kompetencji cyfrowych;
- dobra znajomość polityki bezpieczeństwa wewnętrznego UE i powiązanych ram strategicznych. Znajomość ram prawnych, mandatu, procedur i działań operacyjnych CEPOL-u będzie dodatkowym atutem;
- dobra znajomość funkcjonowania instytucji UE, w tym ich procedur i sposobów interakcji między administracjami krajowymi a instytucjami UE. Dodatkowym atutem będzie ugruntowana wiedza z zakresu ścigania przestępstw, duże doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi zainteresowanymi stronami oraz zdolność do działania w środowisku wielonarodowym, europejskim i międzynarodowym.
Cechy charakteru
- Doskonała zdolność do nawiązywania i utrzymywania dobrych stosunków roboczych z instytucjami UE i zewnętrznymi zainteresowanymi stronami, do reprezentowania Agencji na forach międzynarodowych oraz do skutecznej, przejrzystej i otwartej komunikacji z pracownikami i zainteresowanymi stronami, w połączeniu z wysokim stopniem wiarygodności i spójności w zakresie zajmowania stanowiska i podejmowania decyzji;
- doskonałe umiejętności dyplomatyczne, interpersonalne, analityczne, decyzyjne, organizacyjne i negocjacyjne.
Wymagania wobec kandydatów (wymagania kwalifikacyjne)
Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru jedynie na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:
- Obywatelstwo: kandydat musi posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
- Dyplom ukończenia studiów wyższych: kandydat musi posiadać:
- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;
- lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (to roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia zawodowego liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej).
- Doświadczenie zawodowe: kandydat musi mieć przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili
ukończenia studiów wyższych 4 , na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej pięć lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte w obszarze ścigania lub szkolenia/ kształcenia w tej dziedzinie.
- Doświadczenie w zarządzaniu: przynajmniej pięć lat doświadczenia zawodowego liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym 5 w dziedzinie związanej z ogłaszanym stanowiskiem.
- Znajomość języków: kandydaci muszą posiadać gruntowną znajomość języka roboczego Agencji (angielski) oraz zadowalającą znajomość innego języka urzędowego Unii Europejskiej 6 .
- Limit wieku: kandydat musi być w stanie, na dzień upływu terminu składania zgłoszeń, sprawować powierzoną
funkcję przez całą czteroletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Dla pracownika Unii Europejskiej zatrudnionego na czas określony wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 66 lat (zob. art. 47 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 7 ).
Procedura selekcji i powołanie
Zgodnie z wyżej wymienionym rozporządzeniem (UE) 2015/2219 oraz decyzją zarządu 07/2017/MB w sprawie zasad wyboru dyrektora wykonawczego CEPOL-u dyrektor wykonawczy zostanie mianowany przez zarząd CEPOL-u na podstawie listy co najmniej 3 kandydatów przedstawionej przez komitet selekcyjny powołany przez zarząd i składający się z członków wyznaczonych przez państwa członkowskie i Komisję.
Komitet selekcyjny zaprosi na rozmowę kwalifikacyjną kandydatów o najlepszym profilu, spełniających kryteria naboru wymienione w ogłoszeniu o naborze. Przed rozmową kwalifikacyjną wybrani kandydaci wezmą udział w testach przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Na podstawie tych rozmów oraz wyników oceny zintegrowanej przeprowadzonej przez ośrodek zewnętrzny komitet selekcyjny sporządzi listę co najmniej trzech kandydatów, których uważa za odpowiednich do pełnienia funkcji dyrektora wykonawczego w CEPOL-u.
Kandydaci, którzy znaleźli się na tej liście, zostaną zaproszeni na rozmowę z zarządem. Umieszczenie kandydata na wspomnianej liście nie gwarantuje zatrudnienia. Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej.
Zarząd podejmie decyzję o mianowaniu dyrektora wykonawczego spośród kandydatów wybranych przez komitet selekcyjny, biorąc pod uwagę oceny dokonane przez komitet selekcyjny, ocenę dokonaną przez centrum zewnętrzne oraz wyniki rozmów kwalifikacyjnych z zarządem.
Głosowanie w zarządzie w sprawie mianowania dyrektora wykonawczego odbywa się w trybie tajnym. Wybrany zostanie kandydat, który otrzyma dwie trzecie głosów. Jeżeli żaden z kandydatów nie otrzyma dwóch trzecich głosów w pierwszej turze głosowania, przeprowadzona zostanie druga tura, w wyniku której wykluczeni zostaną kandydaci z najmniejszą liczbą głosów. Kiedy do wyboru pozostaną tylko dwaj kandydaci, głosowanie będzie trwało dopóty, dopóki jeden z nich nie otrzyma większości dwóch trzecich głosów.
Ze względów praktycznych oraz w celu jak najszybszego zakończenia procedury naboru w interesie kandydatów oraz Agencji procedura naboru będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim 8 .
Polityka równych szans
CEPOL stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego 9 i zachęca do składania wniosków, które mogłyby przyczynić się do zwiększenia różnorodności, równości płci i ogólnej równowagi geograficznej w Agencji.
Warunki zatrudnienia
Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
Wybrany kandydat zostanie zatrudniony przez Agencję w charakterze pracownika na czas określony w grupie zaszeregowania AD 14 10 . W zależności od długości doświadczenia wybrany kandydat zostanie zaklasyfikowany do stopnia 1 lub 2 w tej grupie zaszeregowania.
Wybrany kandydat zostanie mianowany na początkowy okres czterech lat, który może zostać przedłużony o nie więcej niż cztery lata, zgodnie z rozporządzeniem ustanawiającym Agencję mającym zastosowanie w momencie powołania.
Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.
Miejscem zatrudnienia jest Budapeszt, Węgry, gdzie znajduje się CEPOL. Stanowisko jest dostępne od dnia 16 lutego 2026 r.
Ważne informacje dla kandydatów
Pragniemy przypomnieć, że prace komitetu selekcyjnego są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z członkami komitetu selekcyjnego, ani też prosić o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu. Wszystkie pytania należy kierować do sekretariatu odpowiedniego komitetu.
Ochrona danych osobowych
Komisja Europejska i CEPOL zapewnią przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 . Odnosi się to w szczególności do zapewnienia poufnego i bezpiecznego traktowania wymienionych danych.
Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów
Przed objęciem funkcji dyrektor wykonawczy będzie musiał złożyć oświadczenie, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenie o braku konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego niezależności.
Procedura zgłaszania kandydatur
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie wymagania kwalifikacyjne (określone w części "Wymagania wobec kandydatów"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu, doświadczenia zawodowego na wyższych stanowiskach oraz znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z wymagań kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury naboru.
Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem oraz zastosowanie się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury:
https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/.
Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Służy on do potwierdzenia ich zgłoszenia oraz do kontaktowania się z kandydatami na poszczególnych etapach trwania procedury. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.
W celu dokonania zgłoszenia należy załadować życiorys w formacie PDF, najlepiej w formacie Europass CV 12 , oraz wypełnić list motywacyjny, w trybie online (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny można złożyć w dowolnym języku urzędowym Unii Europejskiej.
W interesie kandydata leży upewnienie się, że informacje zawarte w zgłoszeniu są dokładne, szczegółowe i prawdziwe.
Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!
Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.
Zgłoszenia wysłane pocztą elektroniczną nie będą rozpatrywane. Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.
Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.
Termin rejestracji kandydatów
Termin rejestracji kandydatów upływa 21 listopada 2025 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja nie będzie możliwa.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.4939 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora wykonawczego Agencji Unii Europejskiej ds. Szkolenia w Dziedzinie Ścigania (CEPOL) (zatrudnienie na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14) (COM/2025/20114) |
| Data aktu: | 26/09/2025 |
| Data ogłoszenia: | 26/09/2025 |