(2023/C 155/85)
(Dz.U.UE C z dnia 2 maja 2023 r.)
Strony
Strona skarżąca: Ege ihracatęilari Birligi (Konak, Turcja), Akdeniz ihracatęilari Birligi (Yenięehir, Turcja), istanbul ihracatęilari Birligi (Yenibosna, Turcja), Dogu Karadeniz ihracatęilari Birligi (Ortahisar, Turcja), Denizli ihracatęilari Birligi (Pamukkale, Turcja), Abalioglu Balik ve Gida Urunleri A§ (Honaz, Turcja), Bagci Balik Gida ve Enerji Uretimi Sanayi ve Ticaret A§ (Koycegiz, Turcja), Ertug Balik Uretim Tesisi Gida ve Tarim ięletmeleri Sanayi ve Ticaret A§ (Bornova, Turcja), Gumu§doga Su Urunleri Uretim ihracat ve ithalat A§ (Milas, Turcja), Kemal Balikęilik ihracat Limited §irketi (Sancaktepe, Turcja), Kilię Deniz Urunleri Uretimi ihracat ve ithalat A§ (Bodrum, Turcja), Kuzuoglu Su Urunleri Sanayi ve Ticaret A§ (Merkez, Turcja), Liman Entegre Balikęilik Sanayi ve Ticaret Limited §irketi (Maltepe, Turcja), More Su Urunleri Ticaret A§ (Bornova, Turcja), Omer Yavuz Balikęilik Su Urunleri ve Ticaret Limited §irketi (Merkez, Turcja), Ozpekler in§aat Taahhut Dayanikli Tuketim Mallari Su Urunleri Sanayi ve Ticaret Limited §irketi (Merkezefendi, Turcja), Premier Kultur Balikęiligi Yatirim ve Pazarlama A§ (Maltepe, Turcja), Selina Balik i§leme Tesisi ithalat ihracat Ticaret A§ (Seydikemer, Turcja), Uluturhan Balikęilik Turizm Ticaret Limited §irketi (Dinar, Turcja), Yavuzlar Otomotiv Balikęilik Sanayi ve Ticaret Limited §irketi (Pamukkale, Turcja) (przedstawiciele: G. Coppo i A. Scalini, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Europejska
Żądania strony skarżącej
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2022/2390 z dnia 7 grudnia 2022 r. zmieniającego ostateczne cło wyrównawcze nałożone na przywóz niektórych pstrągów tęczowych pochodzących z Turcji rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2021/823 w następstwie częściowego przeglądu okresowego zgodnie z art. 19 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1037 1 (zwanego dalej "zaskarżonym rozporządzeniem"), w zakresie w jakim dotyczy skarżących;
- obciążenie Komisji kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi skarżący podnoszą siedem zarzutów.
1. Zarzut pierwszy, zgodnie z którym zaskarżone rozporządzenia narusza art. 1 ust. 1, art. 3 ust. 2 oraz art. 5 i 7 rozporządzenia podstawowego, gdyż Komisja nie przeprowadziła analizy pass-through w odniesieniu do w subsydium na kilogram zakupionego pstrąga.
2. Zarzut drugi, zgodnie z którym zaskarżone rozporządzenie narusza art. 22 ust. 6 rozporządzenia podstawowego, gdyż Komisja zastosowała nową metodologię przy ustalaniu subsydium na kilogram zakupionego pstrąga.
3. Zarzut trzeci, zgodnie z którym zaskarżone rozporządzenie narusza art. 1 ust. 1, art. 3 ust. 2 oraz art. 5 i 7 rozporządzenia podstawowego, gdyż Komisja popełniła oczywisty błąd w ocenie przy obliczaniu subsydium na kilogram zakupionego pstrąga.
4. Zarzut czwarty, zgodnie z którym zaskarżone rozporządzenie narusza art. 22 ust. 6 rozporządzenia podstawowego, gdyż Komisja uwzględniła dużego pstrąga przy obliczaniu subsydium na kilogram zakupionego pstrąga.
5. Zarzut piąty, zgodnie z którym zaskarżone rozporządzenie narusza art. 1 ust. 1, art. 3 ust. 2 oraz art. 5 i 7 rozporządzenia podstawowego, gdyż Komisja uwzględniła dużego pstrąga przy obliczaniu subsydium na kilogram zakupionego pstrąga.
6. Zarzut szósty, zgodnie z którym zaskarżone rozporządzenie narusza art. 3 rozporządzenia podstawowego, gdyż Komisja uznała, iż niektóre zależne od wywozu pożyczki udzielone Gumu§doga przez banki prywatne powinny być przypisane rządowi tureckiemu.
7. Zarzut siódmy, zgodnie z którym zaskarżone rozporządzenie narusza art. 5 i art. 7 ust. 2 i 4 rozporządzenia podstawowego, gdyż Komisja popełniła oczywisty błąd w ocenie przy obliczaniu marginesu subsydiowania Gumu§doga.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2023.155.68 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Sprawa T-122/23: Skarga wniesiona w dniu 6 marca 2023 r. - Ege İhracatçıları Birliği i in./Komisja |
| Data aktu: | 02/05/2023 |
| Data ogłoszenia: | 02/05/2023 |