| Państwo członkowskie | Norwegia |
| Trasy |
północna Norwegia: - Trasy pomiędzy Kirkenes, Vads0, Vard0, Batsfjord, Berlevag, Mehamn, Honningsvag, Hammerfest i Alta - S0rkjosen - Troms0 i vice versa - Lakselv - Troms0 i vice versa - And0ya - Bod0 i vice versa, And0ya - Troms0 i vice versa - Harstad/Narvik - Bod0 i vice versa, Harstad/Narvik - Troms0 i vice versa - Stokmarknes - Bod0 i vice versa, Stokmarknes - Troms0 i vice versa - Leknes - Bod0 i vice versa - Svolv^r - Bod0 i vice versa - R0st - Bod0 i vice versa - Br0nn0ysund - Bod0 i vice versa, Br0nn0ysund - Trondheim i vice versa - Sandnessj0en - Bod0 i vice versa, Sandnessj0en - Trondheim i vice versa - Mo i Rana - Bod0 i vice versa, Mo i Rana - Trondheim i vice versa - Mosj0en - Bod0 i vice versa, Mosj0en - Trondheim i vice versa - Namsos - Trondheim i vice versa, - R0rvik - Trondheim i vice versa - V^r0y - Bod0 i vice versa (śmigłowiec) południowa Norwegia: - R0ros - Oslo i vice versa - F0rde - Oslo i vice versa - Flor0 - Oslo i vice versa - Sogndal - Oslo i vice versa, Sogndal - Bergen i vice versa - Sandane - Oslo i vice versa, Sandane - Bergen i vice versa - 0rsta-Volda-Bergen i vice versa, 0rsta-Volda-Oslo i vice versa |
| Pierwotna data wejścia w życie obowiązku użyteczności publicznej |
1 sierpnia 2019 r., 1 kwietnia 2020 r., 1 października 2021 r. i 1 kwietnia 2022 r. |
| Data uchylenia |
1 sierpnia 2024 r. dla trasy V^r0y-Bod0 i vice versa 1 kwietnia 2024 r. dla pozostałych tras |
| Adres, pod którym udostępnia się tekst oraz wszelkie istotne informacje lub dokumentację dotyczące obowiązku użyteczności publicznej |
Obowiązek użyteczności publicznej ogłoszony dnia 8 lutego 2018 r. w Dzienniku Urzędowym UE nr C 46 oraz Suplemencie EOG nr 8 zostaje niniejszym uchylony na wymienionych trasach. Obowiązek użyteczności publicznej ogłoszony dnia 7 lutego 2019 r. w Dzienniku Urzędowym UE nr C 49 oraz Suplemencie EOG nr 9 zostaje niniejszym uchylony na wymienionych trasach. Obowiązek użyteczności publicznej ogłoszony dnia 15 kwietnia 2021 r. w Dzienniku Urzędowym UE nr C 132 oraz Suplemencie EOG nr 27 zostaje niniejszym uchylony na wymienionych trasach (0rsta-Volda-Oslo i vice versa oraz Flor0-Oslo i vice versa). Obowiązek użyteczności publicznej ogłoszony dnia 30 września 2021 r. w Dzienniku Urzędowym UE nr C 396 oraz Suplemencie EOG nr 63 zostaje niniejszym uchylony na wymienionych trasach. Ministerstwo Transportu Norwegii Znajdź dokument - regjeringen.no |
Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2023.145.20 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Nota informacyjna Urzędu Nadzoru EFTA na podstawie art. 16 ust. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1008/2008 w sprawie wspólnych zasad wykonywania przewozów lotniczych na terenie Wspólnoty - Uchylenie obowiązku użyteczności publicznej w zakresie wykonywania regularnych przewozów lotniczych |
| Data aktu: | 27/04/2023 |
| Data ogłoszenia: | 27/04/2023 |