Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/401/22 - Administratorzy (AD 6) w dziedzinach energii, klimatu i środowiska

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM
EPSO/AD/401/22 - ADMINISTRATORZY (AD 6) W DZIEDZINACH ENERGII, KLIMATU I ŚRODOWISKA
(2022/C 404 A/01)
Termin składania zgłoszeń: 22 listopada 2022 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli

SPIS TREŚCI

1. PRZEPISY OGÓLNE

2. JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?

3. CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU?

3.1. Warunki ogólne

3.2. Warunki szczegółowe - języki

3.3. Warunki szczegółowe - kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

4. JAK PRZEBIEGA KONKURS?

4.1. Opis procedur konkursowych

4.2. Języki używane w konkursie

4.3. Etapy konkursu

5. RÓWNE SZANSE I RACJONALNE DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH

ZAŁĄCZNIK I - Typowe obowiązki

ZAŁĄCZNIK II - Przepisy ogólne mające zastosowanie do konkursów otwartych

ZAŁĄCZNIK III - Przykładowe minimalne kwalifikacje

ZAŁĄCZNIK IV - Talent Screener: kryteria i procedura naboru

1. PRZEPISY OGÓLNE

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia list rezerwowych, z których głównie Komisja Europejska, w szczególności Dyrekcja Generalna ds. Energii (DG ENER), Dyrekcja Generalna ds. Działań w dziedzinie Klimatu (CLIMA) oraz Dyrekcja Generalna ds. Środowiska (ENV), będzie mogła rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska administratorów (grupa zaszeregowania AD 6).

Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z załącznikami stanowi prawnie wiążące zasady tego konkursu.

Pożądana liczba laureatów:

Dziedzina 1 Energia 54
Dziedzina 2 Klimat 49
Dziedzina 3 Środowisko 52

Niniejsze ogłoszenie o konkursie dotyczy trzech dziedzin. Kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednej dziedziny. Wyboru należy dokonać w momencie składania zgłoszenia. Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego kandydat nie może wprowadzić do niego żadnych zmian.

2. JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?

Informacje o typowych obowiązkach zatrudnionych laureatów konkursu zawiera załącznik I.

Laureaci konkursu muszą być gotowi poddać się procedurze sprawdzającej w zakresie poświadczenia bezpieczeństwa określonej w pkt 5 Przepisów ogólnych mających zastosowanie do konkursów otwartych (załącznik II do niniejszego ogłoszenia o konkursie).

3. CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU?

Kandydat musi spełniać wszystkie poniższe warunki ogólne i szczegółowe warunki udziału w dniu, w którym upływa termin składania zgłoszeń.

3.1. Warunki ogólne

Kandydat musi:

a) korzystać z pełni praw obywatelskich jako obywatel państwa członkowskiego UE;

b) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej;

c) mieć odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.

3.2. Warunki szczegółowe - języki

Kandydat musi znać przynajmniej dwa z 24 języków urzędowych UE, zgodnie z pkt 4.2.1 poniżej.

3.3. Warunki szczegółowe - kwalifikacje i doświadczenie zawodowe

Przykładowe minimalne kwalifikacje znajdują się w załączniku III.

3.3.1. Dziedzina 1 - energia

a) Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 1, kandydat musi mieć:

(i) wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzone dyplomem w co najmniej jednej z następujących dziedzin: nauki chemiczne, ekonomia i finanse, inżynieria, prawo, nauki biologiczne i nauki o Ziemi, matematyka, fizyka, nauki społeczne lub humanistyczne, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe

albo

(ii) wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzone dyplomem w co najmniej jednej z dziedzin wymienionych w pkt 3.3.1. lit. a) ppkt (i) powyżej, oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 4-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.

b) Doświadczenie, o którym mowa w pkt 3.3.1 lit. a) ppkt (i) oraz (ii) powyżej, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli jest bezpośrednio związane z charakterem obowiązków w dziedzinie 1, opisanych w załączniku I do niniejszego ogłoszenia, i zostało zdobyte w co najmniej jednej z następujących dziedzin:

(i) Transformacja energetyczna i integracja systemu energetycznego - łączenie różnych sektorów zużywających energię (transport, przemysł, budynki) i nośników energii (energia elektryczna, ciepło, gaz, paliwa), w tym przez elektryfikację, produkcję paliw odnawialnych i wzrost efektywności energetycznej.

(ii) Dostawy, produkcja i wytwarzanie energii (odnawialne źródła energii, w tym bioenergia), energia elektryczna, wodór, gaz, ropa naftowa oraz sieci energetyczne (gaz ziemny, skroplony gaz ziemny, wodór i gazy niskoemisyjne, energia elektryczna, ropa naftowa, sieci ciepłownicze, energia jądrowa).

(iii) Zapotrzebowanie na energię, w tym w budynkach i urządzeniach (energia elektryczna, ciepło, produkcja energii elektrycznej zintegrowana z budynkiem), zapotrzebowanie na energię w przemyśle (energia elektryczna, ciepło, wychwytywanie i składowanie dwutlenku węgla), zapotrzebowanie na energię w transporcie (energia elektryczna, paliwa, wodór) oraz usługi energetyczne.

3.3.2. Dziedzina 2 - klimat

a) Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 2, kandydat musi mieć:

(i) wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzone dyplomem w co najmniej jednej z następujących dziedzin: nauki biologiczne (biologia, botanika, ekologia, zoologia, zarządzanie przyrodą itp.), nauki o Ziemi (geologia, meteorologia, oceanografia, astronomia, nauki o zmianie klimatu itp.), nauki o środowisku, inżynieria (materiałowa, mechaniczna, elektryczna, chemiczna itp.), ekonomia, matematyka, nauki chemiczne, fizyka lub nauki behawioralne i społeczne (antropologia, nauki polityczne, socjologia, psychologia społeczna itp.), oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 3-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe

albo

(ii) wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzone dyplomem w dziedzinie innej niż te wymienione w pkt 3.3.2. lit. a) ppkt (i) powyżej, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 5-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe

albo

(iii) wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzone dyplomem w co najmniej jednej z następujących dziedzin: nauki biologiczne (biologia, botanika, ekologia, zoologia, zarządzanie przyrodą itp.), nauki o Ziemi (geologia, meteorologia, oceanografia, astronomia, nauki o zmianie klimatu itp.), nauki o środowisku, inżynieria (materiałowa, mechaniczna, elektryczna, chemiczna itp.), ekonomia, matematyka, nauki chemiczne, fizyka lub nauki behawioralne i społeczne (antropologia, nauki polityczne, socjologia, psychologia społeczna itp.), oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej 4-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe

albo

(iv) wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzone dyplomem w dziedzinie innej niż te wymienione w pkt 3.3.2. lit. a) ppkt (iii) powyżej, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 6-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.

(b) Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w pkt 3.3.2 lit. a) ppkt (i)-(iv) powyżej, zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli jest bezpośrednio związane z charakterem obowiązków w dziedzinie 2, opisanych w załączniku I do niniejszego ogłoszenia, i zostało zdobyte w co najmniej jednej z następujących dziedzin:

(i) Opracowywanie i stosowanie narzędzi modelowania lub innych narzędzi ilościowych służących zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych w całej gospodarce lub na poziomie sektorowym lub mających znaczenie dla skutków zmiany klimatu i przystosowania się do niej.

(ii) Pomiar i weryfikacja emisji gazów cieplarnianych lub sprawozdawczość w tym zakresie.

(iii) Rynki uprawnień do emisji dwutlenku węgla i systemy handlu emisjami.

(iv) Działania istotne dla łagodzenia zmiany klimatu lub przystosowania się do niej w następujących sektorach lub obszarach polityki: użytkowanie gruntów i rolnictwo, pojazdy i paliwa, substancje zubożające warstwę ozonową i ich zastępniki, przystosowanie się do zmiany klimatu, finansowanie działań w związku ze zmianą klimatu.

(v) Sektory technologii niskoemisyjnych i technologii przystosowania się do zmiany klimatu. Obejmuje to technologie niskoemisyjne w dziedzinie wytwarzania energii, jej zużycia i infrastruktury, wychwytywania, składowania i utylizacji dwutlenku węgla, budynków, transportu, różnych sektorów przemysłowych, rolnictwa i użytkowania gruntów, odpadów.

3.3.3. Dziedzina 3 - środowisko

a) Aby spełniać warunki udziału w konkursie w dziedzinie 3, kandydat musi mieć:

(i) wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzone dyplomem w odpowiedniej dziedzinie, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z charakterem obowiązków w dziedzinie 3 opisanych w załączniku I do niniejszego ogłoszenia

albo

(ii) wykształcenie odpowiadające ukończonym studiom uniwersyteckim trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzone dyplomem w odpowiedniej dziedzinie, oraz zdobyte po uzyskaniu tego dyplomu co najmniej 4-letnie doświadczenie zawodowe bezpośrednio związane z charakterem obowiązków w dziedzinie 3 opisanych w załączniku I do niniejszego ogłoszenia.

(b) Dyplom, o którym mowa w pkt 3.3.3. lit. a) ppkt (i) oraz (ii) powyżej, zostanie uznany za odpowiedni, jeżeli dotyczy co najmniej jednej z poniższych dziedzin:

(i) nauki o środowisku;

(ii) nauki biologiczne (biologia, botanika, ekologia, zoologia itp.);

(iii) nauki o Ziemi (hydrologia, oceanografia, geologia itp.);

(iv) nauki chemiczne;

(v) inżynieria środowiska;

(vi) prawo;

(vii) ekonomia.

4. JAK PRZEBIEGA KONKURS?

4.1. Opis procedur konkursowych

Konkurs składa się z następujących etapów:

- składanie zgłoszeń (zob. pkt 4.3.1.),

- kontrola spełniania warunków udziału (zob. pkt 4.3.2.),

- Talent Screener (zob. pkt 4.3.3.),

- ocena zintegrowana (zob. pkt 4.3.4.):

(i) testy z zakresu rozumienia i analizy;

(ii) dwa testy oceniające kompetencje ogólne: studium przypadku i rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji; oraz

(iii) jeden test oceniający kompetencje związane z dziedziną konkursu: rozmowa związana z dziedziną konkursu, - sprawdzenie dokumentów potwierdzających i sporządzenie list rezerwowych (zob. pkt 4.3.5.).

Informacje dotyczące organizacji testów (udział zdalny lub osobisty) oraz inne niezbędne informacje i instrukcje będą podane w zaproszeniach na testy.

Podczas testów zdawanych przez kandydatów osobiście EPSO zapewni, by warunki, w jakich odbywają się te testy, były zgodne z zaleceniami właściwych organów ds. zdrowia publicznego (Europejskiego Centrum ds. Zapobiegania i Kontroli Chorób lub innych organów międzynarodowych, europejskich i krajowych).

Kandydaci muszą zarezerwować terminy testów z zakresu rozumienia i analizy oraz studium przypadku zgodnie z instrukcjami otrzymanymi od EPSO. Zazwyczaj EPSO daje kandydatom do wyboru kilka terminów na testy z zakresu rozumienia i analizy oraz jeden termin na studium przypadku. Okresy rezerwowania terminu i przeprowadzania testów są ograniczone.

4.2. Języki używane w konkursie

4.2.1. Wymagania dotyczące języków

Kandydaci biorący udział w tym konkursie muszą znać gruntownie co najmniej jeden z 24 języków urzędowych UE (na poziomie co najmniej C1) oraz zadowalająco inny język urzędowy UE (na poziomie co najmniej B2). Jednym z tych języków musi być język angielski.

Wskazane powyżej minimalne poziomy dotyczą każdej umiejętności językowej (mówienia, pisania, czytania i słuchania) wymaganej w formularzu zgłoszeniowym. Umiejętności te odpowiadają poziomom opisanym w europejskim systemie opisu kształcenia językowego.

Wymagania dotyczące języków w tym konkursie uwzględniają przede wszystkim specyfikę obowiązków pracowników zatrudnionych w DG ENER, DG CLIMA i DG ENV w Komisji Europejskiej. Te same wymagania mają zastosowanie we wszystkich dziedzinach objętych niniejszym ogłoszeniem.

Pracownicy DG ENER, DG CLIMA i DG ENV używają języka angielskiego do sporządzania analiz, komunikacji wewnętrznej i podczas spotkań, do komunikacji z zewnętrznymi zainteresowanymi stronami, sporządzania sprawozdań, briefingów, przemówień i aktów prawnych, przygotowywania publikacji, wykonywania innych obowiązków wymienionych w załączniku I do niniejszego ogłoszenia, a także podczas specjalistycznych kursów szkoleniowych. Język angielski jest również używany w konsultacjach między służbami, komunikacji międzyinstytucjonalnej oraz w procedurach audytu. Dobra znajomość języka angielskiego ma zatem kluczowe znaczenie, aby niezwłocznie po zatrudnieniu kandydat był zdolny do wykonywania swoich obowiązków.

Decyduje to również o wyborze języka, w którym kandydat powinien wypełnić część formularza zgłoszeniowego "Talent Screener", jak również o językach testów (zob. pkt 4.2.2 poniżej).

4.2.2. Języki zgłoszenia i testów

Na różnych etapach konkursu stosowane będą następujące języki:

Etap konkursu Testy Język
Składanie zgłoszeń - dowolny spośród 24 języków urzędowych UE, z wyjątkiem

sekcji Talent Screener, którą kandydat musi wypełnić w języku angielskim

Ocena zintegrowana Testy z zakresu rozumienia i analizy język urzędowy UE inny niż angielski
Studium przypadku język angielski
Rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji język angielski
Rozmowa związana z dziedziną konkursu język angielski

Kandydaci będą musieli zaprezentować pełen zakres swoich umiejętności i kompetencji - zarówno ogólnych, jak i związanych z dziedziną konkursu - w języku angielskim. W związku z tym konieczne jest zorganizowanie głównych elementów naboru - na podstawie zarówno testów, jak i kwalifikacji - w tym języku.

Dotyczy to sekcji Talent Screener, testów oceniających kompetencje ogólne (studium przypadku i rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji), jak również testu oceniającego kompetencje związane z dziedziną konkursu.

Stosowanie jednego języka zwiększa również jednolitość, a tym samym jakość porównania atutów kandydatów. W szczególności pozwala to komisji konkursowej przypisywać członków do kandydatów niezależnie od ich znajomości języków oraz bez konieczności korzystania z tłumacza.

4.2.3. Języki wykorzystywane do komunikacji

W komunikacji między kandydatami a EPSO stosuje się następujące zasady:

a) W komunikacji - za pomocą konta EPSO lub poczty elektronicznej - między EPSO a kandydatami, którzy przedłożyli zatwierdzone zgłoszenie, EPSO będzie się kontaktowało z danym kandydatem w jednym z języków, co do których kandydat zadeklarował znajomość na poziomie B2 lub wyższym w sekcji "Rozumienie tekstu pisanego" w zgłoszeniu.

b) W przypadku wniosków i skarg, o których mowa w pkt 4.2.1 i 4.2.2 Przepisów ogólnych mających zastosowanie do konkursów otwartych (załącznik II do niniejszego ogłoszenia), kandydatów zachęca się, aby składali je w języku angielskim. EPSO będzie udzielać odpowiedzi zgodnie z lit. a).

c) Wszelkie inne pytania kandydat może kierować do EPSO za pośrednictwem internetowego formularza kontaktowego w dowolnym z 24 języków urzędowych UE, a EPSO udzieli mu odpowiedzi w jednym z języków wskazanych przez niego jako język, w którym pragnie otrzymać odpowiedź.

4.3. Etapy konkursu

4.3.1. Składanie zgłoszeń

Aby zgłosić się do konkursu, trzeba mieć konto EPSO. Kandydat, który nie ma konta EPSO, będzie musiał je utworzyć. Kandydat może utworzyć tylko jedno konto EPSO do wysyłania wszystkich swoich zgłoszeń.

Kandydaci mogą składać zgłoszenia wyłącznie przez internet na stronie EPSO https://epso.europa.eu/pl/job-opportunities/open-for-application do:

22 listopada 2022 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli

Elektroniczny formularz zgłoszeniowy jest dostępny w 24 językach urzędowych UE. Kandydat może wypełnić formularz zgłoszeniowy w dowolnym z nich, z wyjątkiem części Talent Screener, którą musi wypełnić w języku angielskim.

Zatwierdzając formularz zgłoszeniowy, kandydat oświadcza, że spełnia wszystkie warunki określone w sekcji "Czy spełniam warunki udziału?". Po zatwierdzeniu formularza zgłoszeniowego kandydat nie może wprowadzić do niego żadnych zmian. Za wypełnienie i przesłanie zgłoszenia w terminie odpowiada kandydat.

Kandydat będzie musiał umieścić na swoim koncie EPSO zeskanowane kopie dokumentów potwierdzających oświadczenia złożone w formularzu zgłoszeniowym, w tym w sekcji Talent Screener. Dodatkowe informacje i instrukcje zostaną przekazane przez EPSO.

4.3.2. Kontrola spełniania warunków udziału

Kontrola spełniania warunków udziału w konkursie obejmuje sprawdzenie zgodności z warunkami udziału określonymi w punkcie 3 ("Czy spełniam warunki udziału?") niniejszego ogłoszenia. Odbywa się to na podstawie oświadczeń kandydatów złożonych w formularzu zgłoszeniowym, z zastrzeżeniem późniejszej kontroli dokumentów potwierdzających. Dokumenty potwierdzające oświadczenia kandydatów dotyczące spełniania warunków udziału zostaną zweryfikowane przez komisję konkursową na późniejszym etapie konkursu (zob. pkt 4.3.5.).

4.3.3. Talent screener

Kandydaci uznani, na podstawie swoich oświadczeń, za spełniających warunki udziału w konkursie przejdą nabór na podstawie kwalifikacji. W tym celu komisja konkursowa przeprowadzi ocenę porównawczą atutów wszystkich kandydatów spełniających warunki udziału zgodnie z Załącznikiem IV do niniejszego ogłoszenia.

Na podstawie tej oceny komisja konkursowa sporządzi listę kandydatów według całkowitej liczby uzyskanych przez nich punktów. Kandydaci z najwyższymi wynikami zostaną zaproszeni do etapu oceny zintegrowanej.

Punkty przyznane kandydatowi na etapie Talent Screener nie zostaną dodane do ostatecznej całkowitej liczby punktów (zob. pkt 4.3.5).

Dokumenty potwierdzające odpowiedzi kandydatów na pytania w sekcji Talent Screener zostaną zweryfikowane przez komisję konkursową na późniejszym etapie konkursu (zob. pkt 4.3.5).

4.3.4. Ocena zintegrowana

Liczba kandydatów zaproszonych do etapu oceny zintegrowanej będzie maksymalnie trzy razy większa niż pożądana liczba laureatów dla każdej dziedziny (i powiększona o wszystkich kandydatów, którzy uplasują się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem).

Celem oceny zintegrowanej jest ocena umiejętności z zakresu rozumienia i analizy, kompetencji ogólnych oraz kompetencji związanych z dziedziną konkursu.

a) Testy z zakresu rozumienia i analizy

Testy z zakresu rozumienia i analizy będą zorganizowane w następujący sposób:

Testy Język Liczba pytań Czas trwania Punktacja Wymagane minimum
Test rozumienia tekstu pisanego język urzędowy UE inny niż angielski 20 pytań 35 minut Od 0 do 20 20/40
Test operowania danymi liczbowymi 10 pytań 20 minut Od 0 do 10
Test myślenia abstrakcyjnego 10 pytań 10 minut Od 0 do 10

Poszczególnym testom nie przypisano wymaganego minimum. Kandydat musi jednak uzyskać ogółem co najmniej 20/40 punktów we wszystkich testach łącznie. Punkty zdobyte w tych testach nie zostaną dodane do ostatecznej całkowitej liczby punktów (zob. pkt 4.3.5.).

b) Testy oceniające kompetencje ogólne

Kompetencje ogólne będą oceniane za pomocą dwóch testów w języku angielskim zgodnie z poniższą tabelą:

Kompetencja Test Punktacja Wymagane minimum
1. Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów Studium przypadku Od 0 do 10 40/80
2. Komunikacja Studium przypadku Od 0 do 10
3. Jakość i wydajność pracy Studium przypadku Od 0 do 10
4. Nauka i rozwój osobisty Rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji Od 0 do 10
5. Ustalanie priorytetów i

organizacja

Studium przypadku Od 0 do 10
6. Odporność Rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji Od 0 do 10
7. Umiejętność pracy w zespole Rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji Od 0 do 10
8. Zdolności przywódcze Rozmowa sytuacyjna badająca poziom kompetencji Od 0 do 10

Poszczególnym kompetencjom nie przypisano wymaganego minimum. Kandydat musi jednak uzyskać ogółem co najmniej 40/80 punktów dla wszystkich kompetencji łącznie. Zdobyte punkty zostaną dodane do ostatecznej całkowitej liczby punktów (zob. pkt 4.3.5.).

c) Rozmowa związana z dziedziną konkursu

Kompetencje związane z dziedziną konkursu będą oceniane za pomocą rozmowy w języku angielskim związanej z dziedziną konkursu w następujący sposób:

Test Punktacja Wymagane minimum
Rozmowa związana z dziedziną konkursu Od 0 do 100 50/100

Zdobyte punkty zostaną dodane do ostatecznej całkowitej liczby punktów (zob. pkt 4.3.5.).

d) Organizacja testów oceny zintegrowanej

Kandydat zostanie poinformowany o wynikach testów z zakresu rozumienia i analizy zaraz po zakończeniu tej części testów i przetworzeniu wyników. Jeśli kandydat nie zdobył wymaganego minimum punktów w testach z zakresu rozumienia i analizy, jego zaproszenie na inne testy oceny zintegrowanej lub rezerwacja tych testów zostaną automatycznie anulowane i nie będzie on zdawać tych testów. Jeśli w międzyczasie kandydat wziął już udział w innych testach oceny zintegrowanej, ich wyniki nie będą przetwarzane, a kandydat nie zostanie o nich poinformowany.

Zgłoszenia kandydatów, którzy uzyskali co najmniej wymagane minimum punktów we wszystkich testach oceny zintegrowanej oraz najwyższą całkowitą liczbę punktów w testach mających na celu ocenę kompetencji ogólnych i kompetencji związanych z dziedziną konkursu, zostaną sprawdzone zgodnie z pkt 4.3.5.

4.3.5. Sprawdzenie dokumentów potwierdzających i sporządzenie list rezerwowych

Po etapie oceny zintegrowanej, a przed sporządzeniem list rezerwowych komisja konkursowa sprawdzi dokumenty potwierdzające przedłożone przez kandydatów. Komisja konkursowa podejmie ostateczną decyzję co do tego, czy kandydaci spełniają warunki udziału w konkursie, po porównaniu (i) oświadczeń złożonych przez kandydatów w formularzu zgłoszeniowym (w tym w sekcjach "Wykształcenie i szkolenia", "Doświadczenie zawodowe" i "Talent Screener") z (ii) dokumentami zamieszczonymi przez nich na ich kontach EPSO, mającymi potwierdzać złożone oświadczenia.

W celu sporządzenia list rezerwowych zawierających pożądaną liczbę laureatów w każdej dziedzinie komisja konkursowa sprawdza dokumenty kandydatów, którzy uzyskali najwyższą całkowitą liczbę punktów, w porządku malejącym według liczby zdobytych przez nich punktów. Zgłoszenia pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.

Listy rezerwowe dla każdej dziedziny będą zatem zawierały wyłącznie nazwiska kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie oraz którzy uzyskali co najmniej wymagane minimum punktów we wszystkich testach oraz najwyższą całkowitą liczbę punktów (na 180) w testach oceniających kompetencje ogólne oraz kompetencje związane z dziedziną konkursu. "180" to suma najwyższej możliwej do uzyskania liczby punktów w testach oceniających kompetencje ogólne (80) i w rozmowie dotyczącej dziedziny konkursu (100).

Laureaci będą wymienieni na liście w porządku alfabetycznym. Listy rezerwowe zostaną udostępnione służbom prowadzącym rekrutację.

Wszyscy kandydaci, którzy zdawali testy oceniające kompetencje ogólne i kompetencje związane z dziedziną konkursu i których wyniki zostały przetworzone, jak opisano w sekcji 4.3.4 lit. d), otrzymają od komisji konkursowej paszport kompetencji zawierający informację zwrotną na swój temat. Paszporty kompetencji laureatów zostaną również udostępnione służbom rekrutacyjnym.

Znalezienie się na liście rezerwowej nie daje kandydatom żadnej gwarancji ani prawa do zatrudnienia.

5. RÓWNE SZANSE I RACJONALNE DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH

EPSO dokłada starań, aby stosować politykę równości szans wobec wszystkich kandydatów.

Kandydaci, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszeni są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym i skorzystanie z procedury wystąpienia o racjonalne dostosowania opisanej w przepisach ogólnych załączonych do niniejszego ogłoszenia (zob. załącznik II pkt 1.3). Po przeanalizowaniu wniosku i odpowiednich dokumentów potwierdzających EPSO może w razie konieczności przyznać racjonalne dostosowania.

Więcej informacji o polityce EPSO w zakresie równości szans i o tym, jak ubiegać się o racjonalne dostosowania można znaleźć na stronie internetowej EPSO.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

TYPOWE OBOWIĄZKI

Dziedzina 1 - energia

Laureaci konkursu w tej dziedzinie będą wnosić wkład w rozwój innowacyjnego, odpornego i zintegrowanego systemu energetycznego zapewniającego obywatelom i przedsiębiorstwom stałe dostawy przystępnej cenowo, bezpiecznej, niezawodnej i czystej energii oraz stwarzającego warunki dla niezależności energetycznej UE.

Poniższa lista obejmuje niektóre z typowych obowiązków zatrudnionych laureatów konkursu w tej dziedzinie:

1. Wkład w rozwój polityki i prawodawstwa UE w dziedzinie energii oraz ułatwianie procesu decyzyjnego w drodze uwag pisemnych lub ustnych, analiz przygotowawczych oraz konsultacji z zainteresowanymi stronami.

2. Przeprowadzanie analiz społecznoekonomicznych, prawnych lub naukowych w celu ułatwienia procesu podejmowania decyzji i kształtowania polityki w dziedzinie energii. Współpraca z ekspertami technicznymi, uczestnikami rynku energii, sektorowymi grupami doradczymi, organami naukowymi, komitetami naukowymi i instytutami naukowymi w dziedzinie energii lub klimatu oraz przekładanie analiz naukowych, technicznych i społeczno-gospodarczych na odpowiednie środki polityczne lub legislacyjne.

3. Współpraca z ekspertami technicznymi i zainteresowanymi stronami w celu przygotowania lub zmiany przepisów technicznych, kodeksów sieci lub wytycznych w dziedzinie energii.

4. Koordynacja z odpowiednimi służbami Komisji Europejskiej, państw członkowskich, państw trzecich, instytucji finansowych i innych właściwych instytucji oraz zainteresowanych stron w zakresie wdrażania unijnego wewnętrznego rynku energii i unijnej polityki transformacji energetycznej, m.in. w takich dziedzinach jak transport, rozwój regionalny, podatki lub badania naukowe i innowacje.

5. Zapewnianie prawidłowego wdrażania, monitorowania i oceny obowiązującego prawodawstwa w dziedzinie energii: utrzymywanie kontaktów z organami administracji krajowych i organami regulacyjnymi, udzielanie odpowiedzi na pytania obywateli, przedsiębiorstw, organizacji nienastawionych na zysk i organów publicznych, odpowiadanie na pytania poselskie i rozpatrywanie wniosków o dostęp do dokumentów, rozpatrywanie skarg i zarządzanie wstępnymi etapami postępowania w sprawie naruszenia przepisów unijnych, pomoc w prowadzeniu postępowań przed Trybunałem Sprawiedliwości UE.

6. Udział w międzynarodowych i międzyinstytucjonalnych negocjacjach w sprawie przyjęcia przepisów unijnych w dziedzinie energii oraz udział w spotkaniach z Radą UE, Parlamentem Europejskim, Komisją Europejską, Europejskim Bankiem Centralnym i Europejską Służbą Działań Zewnętrznych.

7. Prowadzenie działań komunikacyjnych i informacyjnych z wewnętrznymi i zewnętrznymi zainteresowanymi stronami: udział w warsztatach oraz przemawianie na seminariach i konferencjach dotyczących polityki energetycznej i przepisów UE w tej dziedzinie, przygotowywanie briefingów i relacji prasowych, zapewnianie obecności w spotkaniach z państwami członkowskimi i zainteresowanymi stronami.

Dziedzina 2 - klimat

Laureaci konkursu w tej dziedzinie będą wnosić wkład w działania na rzecz walki ze zmianą klimatu na szczeblu unijnym i międzynarodowym.

Poniższa lista obejmuje niektóre z typowych obowiązków zatrudnionych laureatów konkursu w tej dziedzinie:

1. Wkład w rozwój polityki i prawodawstwa UE w dziedzinie polityki klimatycznej, w tym:

a) polityki dotyczące unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji (EU ETS);

b) krajowe cele w zakresie zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych;

c) regulacje dotyczące emisji i absorpcji w sektorze użytkowania gruntów;

d) pomiar, raportowanie i weryfikacja emisji;

e) normy emisji CO2 dla samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych;

f) strategia UE w zakresie przystosowania się do zmiany klimatu;

g) polityki i instrumenty finansowania technologii niskoemisyjnych (fundusz innowacyjny);

h) polityki promujące finansowanie działań w związku ze zmianą klimatu;

i) polityki dotyczące sprawiedliwej transformacji; oraz

j) uwzględnianie wydatków związanych ze zmianą klimatu w budżecie UE.

2. Przegląd i ocena obowiązującego prawodawstwa w dziedzinie zmiany klimatu.

3. Przeprowadzanie analiz społecznoekonomicznych, prawnych lub naukowych w celu ułatwienia procesu podejmowania decyzji i kształtowania polityki w dziedzinie klimatu. Współpraca z ekspertami technicznymi, uczestnikami rynku energii, sektorowymi grupami doradczymi, organami naukowymi, komitetami naukowymi i instytutami naukowymi w dziedzinie klimatu, energii, transportu, rolnictwa itp. oraz przekładanie analiz naukowych, technicznych i społeczno-gospodarczych na odpowiednie środki polityczne lub legislacyjne.

4. Współpraca z ekspertami technicznymi i zainteresowanymi stronami w celu przygotowania lub zmiany przepisów technicznych w dziedzinie łagodzenia zmiany klimatu i przystosowania się do niej.

5. Koordynacja z odpowiednimi służbami Komisji Europejskiej, państw członkowskich, państw trzecich, instytucji finansowych i innych właściwych instytucji oraz zainteresowanych stron w zakresie wdrażania unijnej wewnętrznej polityki klimatycznej, m.in. w takich dziedzinach jak energia, transport, rolnictwo, odpady, zrównoważone finansowanie, rozwój regionalny, podatki lub badania naukowe i innowacje.

6. Zapewnienie prawidłowego wdrażania, monitorowania i oceny obowiązującego prawodawstwa w dziedzinie klimatu: utrzymywanie kontaktów z organami administracji krajowych i organami regulacyjnymi, udzielanie odpowiedzi na pytania obywateli, przedsiębiorstw, organizacji nienastawionych na zysk i organów publicznych, odpowiadanie na pytania poselskie i rozpatrywanie wniosków o dostęp do dokumentów, rozpatrywanie skarg i zarządzanie wstępnymi etapami postępowania w sprawie naruszenia przepisów unijnych, pomoc w prowadzeniu postępowań przed Trybunałem Sprawiedliwości UE.

7. Udział w międzyinstytucjonalnych negocjacjach w sprawie przyjęcia przepisów unijnych w dziedzinie klimatu oraz udział w spotkaniach z Radą UE, Parlamentem Europejskim, Europejskim Funduszem Inwestycyjnym i Europejską Służbą Działań Zewnętrznych. Przygotowywanie, wraz z państwami członkowskimi UE, międzynarodowych negocjacji w sprawie zmian klimatu w kontekście Ramowej konwencji ONZ w sprawie zmian klimatu oraz udział w tych negocjacjach. Organizowanie działań informacyjnych skierowanych do państw trzecich w obszarze klimatu w celu pobudzania globalnych działań w dziedzinie klimatu.

8. Prowadzenie działań komunikacyjnych i informacyjnych z wewnętrznymi i zewnętrznymi zainteresowanymi stronami: udział w warsztatach oraz przemawianie na seminariach i konferencjach dotyczących polityki klimatycznej i przepisów UE w tej dziedzinie, przygotowywanie briefingów i relacji prasowych, zapewnianie obecności w spotkaniach z państwami członkowskimi i zainteresowanymi stronami.

Dziedzina 3 - środowisko

Laureaci konkursu w tej dziedzinie będą wnosić wkład w działania na rzecz zrównoważonej gospodarki o obiegu zamkniętym, w ramach której chroni się i przywraca różnorodność biologiczną i ekosystemy, minimalizuje się zagrożenia dla zdrowia związane ze środowiskiem, a wzrost gospodarczy oddziela się od wykorzystania zasobów.

Poniższa lista obejmuje niektóre z typowych obowiązków zatrudnionych laureatów konkursu w tej dziedzinie:

1. Wkład we wdrażanie i monitorowanie istniejącego dorobku prawnego w dziedzinie środowiska, w tym przez:

a) dostosowanie istniejącego prawodawstwa do postępu technicznego, m.in. przez wykonywanie uprawnień wykonawczych i delegowanych;

b) utrzymywanie kontaktów z ekspertami technicznymi, z organami, komitetami i instytutami naukowymi w dziedzinie środowiska oraz wnoszenie wkładu w działania następcze dotyczące środków politycznych lub legislacyjnych;

c) rozpatrywanie skarg i podejmowanie niezbędnych kroków w ramach postępowań w sprawie naruszenia przepisów unijnych, pomoc w prowadzeniu postępowań przed Trybunałem Sprawiedliwości UE;

d) utrzymywanie kontaktów z krajowymi organami administracyjnymi, udzielanie odpowiedzi na pytania obywateli, przedsiębiorstw, organizacji nienastawionych na zysk i organów publicznych, odpowiadanie na pytania poselskie i rozpatrywanie wniosków o dostęp do dokumentów.

2. Udział w opracowywaniu polityki i prawodawstwa UE w dziedzinie środowiska oraz ułatwianie procesu decyzyjnego w drodze uwag pisemnych lub ustnych, analiz przygotowawczych oraz konsultacji z zainteresowanymi stronami, w tym przez:

a) przeprowadzanie analiz społecznoekonomicznych, prawnych lub naukowych w celu ułatwienia procesu podejmowania decyzji i kształtowania polityki w dziedzinie środowiska;

b) utrzymywanie kontaktów z ekspertami technicznymi, z organami, komitetami i instytutami naukowymi w dziedzinie środowiska oraz wnoszenie wkładu w opracowywanie środków politycznych lub legislacyjnych;

c) udział w międzyinstytucjonalnych negocjacjach w sprawie przyjęcia przepisów unijnych w dziedzinie środowiska oraz udział w spotkaniach z Radą, Parlamentem Europejskim, Komisją Europejską i innymi właściwymi instytucjami.

3. Udział w międzynarodowych negocjacjach w dziedzinie środowiska oraz w spotkaniach z innymi właściwymi instytucjami lub organami międzynarodowymi.

4. Prowadzenie działań komunikacyjnych i informacyjnych z zainteresowanymi stronami w dziedzinie środowiska: udział w warsztatach z wewnętrznymi i zewnętrznymi zainteresowanymi stronami oraz przemawianie na seminariach i konferencjach dotyczących polityki i przepisów UE w dziedzinie środowiska, przygotowywanie briefingów i relacji prasowych, zapewnianie obecności w spotkaniach z państwami członkowskimi i zainteresowanymi stronami.

Koniec ZAŁĄCZNIKA I. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  II

PRZEPISY OGÓLNE MAJĄCE ZASTOSOWANIE DO KONKURSÓW OTWARTYCH

INFORMACJE OGÓLNE

Odniesienia w ramach procedur naboru organizowanych przez EPSO do osoby określonej płci uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby innej płci.

Wszyscy kandydaci, którzy na którymkolwiek etapie konkursu uplasowali się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem, zostaną dopuszczeni do następnego etapu. Wszyscy kandydaci ponownie dopuszczeni do udziału w konkursie po pozytywnie rozpatrzonym odwołaniu również zostaną zaproszeni do następnego etapu.

Wszyscy kandydaci, którzy uplasowali się na ostatnim miejscu listy rezerwowej z jednakowym wynikiem, zostaną wpisani na listę rezerwową. Wszyscy kandydaci ponownie dopuszczeni do udziału w konkursie po pozytywnie rozpatrzonym odwołaniu na tym etapie procedury również zostaną wpisani na listę rezerwową.

1. KTO MOŻE SIĘ ZGŁOSIĆ DO KONKURSU?

1.1. Warunki ogólne i szczegółowe

Warunki ogólne i szczegółowe (w tym znajomość języków) dla każdej dziedziny lub profilu są określone w sekcji "Czy spełniam warunki?".

Warunki szczegółowe dotyczące kwalifikacji, doświadczenia zawodowego i znajomości języków są różne w zależności od wymaganego profilu. W zgłoszeniu kandydat powinien podać jak najwięcej informacji dotyczących swoich kwalifikacji i doświadczenia zawodowego (jeśli jest ono wymagane), opisanych w sekcji "Czy spełniam warunki?" niniejszego ogłoszenia, związanych z charakterem przyszłych obowiązków.

a) Dyplomy lub zaświadczenia: Dyplomy, wydane zarówno w krajach UE jak i krajach nienależących do UE, muszą zostać uznane przez organ urzędowy w jednym z państw członkowskich UE, np. ministerstwo edukacji w państwie członkowskim UE. Komisja konkursowa uwzględni różnice między systemami kształcenia.

W odniesieniu do kształcenia pomaturalnego oraz szkoleń technicznych, zawodowych lub specjalistycznych należy określić przedmioty objęte programem nauczania lub szkolenia, czas trwania nauki oraz podać, czy kurs był prowadzony w formie stacjonarnej czy zaocznej lub czy był to kurs wieczorowy.

b) Doświadczenie zawodowe (jeśli jest wymagane) będzie uwzględniane wyłącznie wówczas, gdy będzie związane z charakterem przyszłych obowiązków oraz jeśli wiązało się z:

- rzeczywistą pracą,

- wynagrodzeniem,

- stosunkiem podporządkowania lub świadczeniem usługi oraz

- po spełnieniu następujących warunków:

- praca w ramach wolontariatu: jeśli była wykonywana za wynagrodzeniem oraz obejmowała podobną liczbę godzin tygodniowo i była świadczona w podobnym wymiarze czasu jak w przypadku klasycznego zatrudnienia,

- staże: jeśli były wykonywane za wynagrodzeniem,

- obowiązkowa służba wojskowa: odbyta przed uzyskaniem dyplomu uprawniającego do udziału w konkursie lub po jego uzyskaniu i w wymiarze nieprzekraczającym ustawowego czasu jej trwania w danym państwie członkowskim,

- urlop macierzyński/ojcowski/adopcyjny: jeżeli był przewidziany w umowie o pracę,

- doktorat: w okresie nie dłuższym niż trzy lata, pod warunkiem uzyskania stopnia doktora i niezależnie od tego, czy za pracę nad nim było wypłacane wynagrodzenie oraz

- praca w niepełnym wymiarze godzin: przeliczana proporcjonalnie, stosownie do faktycznie przepracowanego czasu, np. praca na pół etatu przez sześć miesięcy zostanie zaliczona jako trzy miesiące.

1.2. Dokumenty potwierdzające

Na różnych etapach procedury naboru kandydat musi przedstawić dokument urzędowy poświadczający jego obywatelstwo (np. paszport lub dokument tożsamości) ważny w dniu, w którym upływa termin zatwierdzenia zgłoszenia (termin zatwierdzenia pierwszej części zgłoszenia w przypadku dwuczęściowej procedury zgłoszeniowej).

Wszystkie okresy działalności zawodowej należy udokumentować następującymi dokumentami lub ich poświadczonymi kopiami:

- dokumenty od byłego i obecnego pracodawcy (pracodawców) ze wskazaniem charakteru i zakresu pełnionych obowiązków oraz daty ich rozpoczęcia i zakończenia, opatrzone odpowiednim nagłówkiem i pieczęcią firmową oraz imieniem, nazwiskiem i podpisem osoby odpowiedzialnej, lub

- umowa (umowy) o pracę wraz z pierwszym i ostatnim odcinkiem wypłaty oraz ze szczegółowym opisem pełnionych obowiązków,

- (w przypadku działalności zawodowej bez stałego wynagrodzenia, tj. osób pracujących na własny rachunek, wykonujących wolne zawody itp.) faktury lub zamówienia z wyszczególnieniem wykonanych zadań lub wszelkie inne stosowne potwierdzające dokumenty urzędowe,

- (w przypadku konkursów dla tłumaczy konferencyjnych, w których wymagane jest doświadczenie zawodowe) dokumenty poświadczające liczbę dni przepracowanych jako tłumacz konferencyjny oraz języki, z których i na które kandydat tłumaczył jako tłumacz konferencyjny.

Zasadniczo nie wymaga się przedstawiania żadnych dokumentów poświadczających znajomość języków, z wyjątkiem niektórych profili lingwistów i profili specjalistycznych.

Na każdym etapie procedury kandydat może zostać poproszony o przedstawienie dodatkowych informacji lub dokumentów. EPSO poinformuje kandydata, jakie dokumenty potwierdzające należy przedłożyć i kiedy.

1.3. Równe szanse i racjonalne dostosowania

Osoby, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszone są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym oraz poinformowanie, jakich racjonalnych dostosowań potrzebują. Jeżeli niepełnosprawność lub choroba wystąpią u kandydata po zatwierdzeniu przez niego formularza zgłoszeniowego, kandydat powinien jak najszybciej powiadomić o tym EPSO, korzystając z danych kontaktowych podanych poniżej.

Należy zauważyć, że aby wniosek kandydata został rozpatrzony, będzie musiał on przesłać EPSO zaświadczenie wystawione przez organ krajowy lub orzeczenie lekarskie. Dostarczone dokumenty zostaną przeanalizowane i w uzasadnionych przypadkach wprowadzone zostaną racjonalne dostosowania.

Pomoc w tym zakresie oraz więcej informacji można uzyskać od zespołu "EPSO-accessibility team", kontaktując się z nim:

- pocztą elektroniczną (EPSO-accessibility@ec.europa.eu), lub

- pocztą na adres:

European Personnel Selection Office (EPSO)

EPSO ACCESSIBILITY

L107 02/DCS

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIE

2. KTO OCENIA KANDYDATÓW?

Porównaniem i wyborem najlepszych kandydatów na podstawie ich kompetencji, umiejętności i kwalifikacji w świetle wymogów określonych w niniejszym ogłoszeniu o konkursie zajmuje się powołana w tym celu komisja konkursowa. Jej członkowie określają również poziom trudności testów stosowanych w konkursie i zatwierdzają ich treść na podstawie propozycji EPSO.

Aby zagwarantować niezależność komisji konkursowej, kandydatom oraz wszystkim osobom spoza komisji surowo zabrania się wszelkich prób nawiązania kontaktu z członkami komisji, chyba że dotyczy to testów wymagających bezpośredniego kontaktu między kandydatami i komisją.

Kandydaci pragnący przedstawić swój punkt widzenia lub dochodzić swoich praw muszą zrobić to na piśmie, przesyłając korespondencję skierowaną do komisji konkursowej do EPSO, które przekaże ją komisji. Wszelkie bezpośrednie lub pośrednie interwencje podjęte przez kandydatów, wykraczające poza te procedury, są zabronione i mogą skutkować dyskwalifikacją z konkursu.

W szczególności powiązanie rodzinne lub hierarchiczne między kandydatem i członkiem komisji konkursowej powoduje konflikt interesów. Komisje konkursowe proszone są o zgłaszanie EPSO takich przypadków bezzwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia takiego konfliktu. EPSO oceni każdy przypadek indywidualnie i podejmie odpowiednie kroki. Nieprzestrzeganie powyższych zasad może spowodować wszczęcie postępowania dyscyplinarnego wobec członków komisji konkursowej i dyskwalifikację kandydata z konkursu (zob. sekcja 4.4).

Imiona i nazwiska członków komisji konkursowej publikowane są na stronie internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/pl) przed rozpoczęciem testów oceny zintegrowanej/etapu oceny zintegrowanej.

3. KOMUNIKACJA

3.1. Komunikacja z EPSO

Kandydat powinien sprawdzać swoje konto EPSO co najmniej dwa razy w tygodniu, by śledzić swoje postępy w konkursie. Jeżeli kandydat nie jest w stanie sprawdzić swojego konta z powodu problemów technicznych leżących po stronie EPSO, jest on zobowiązany bezzwłocznie zgłosić ten fakt EPSO, wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/pl/epso-faqs-by-category).

EPSO zastrzega sobie prawo do odmowy dostarczenia informacji, które zostały już jasno określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie, załącznikach do niego lub na stronie internetowej EPSO, w tym w dziale "Najczęściej zadawane pytania".

We wszelkiej korespondencji dotyczącej zgłoszenia kandydat powinien podawać swoje imię i nazwisko (identyczne z podanym na koncie EPSO), numer zgłoszenia oraz numer referencyjny procedury naboru.

EPSO zastrzega sobie prawo do zaprzestania wszelkiej niewłaściwej korespondencji (powtarzalnej, obraźliwej lub bezprzedmiotowej).

3.2. Dostęp do informacji

Kandydatom przysługują szczególne prawa dostępu do pewnych dotyczących ich informacji, wynikające z obowiązku uzasadnienia decyzji i mające na celu umożliwienie kandydatom złożenia odwołania od decyzji odmownych.

Należy zachować równowagę między obowiązkiem uzasadnienia decyzji i poufnym charakterem prac komisji konkursowej, który gwarantuje niezależność komisji i obiektywizm procedury naboru. Z uwagi na poufność nie można zatem ujawniać opinii członków komisji konkursowej dotyczących konkretnego kandydata ani informacji dotyczących ocen porównawczych kandydatów.

Prawo dostępu do informacji jest szczególnym uprawnieniem przysługującym kandydatom biorącym udział w konkursie otwartym; z przepisów dotyczących publicznego dostępu do dokumentów nie mogą oni wywodzić praw innych niż określone w niniejszej sekcji.

3.2.1. Automatyczne ujawnianie informacji

Po zakończeniu każdego etapu procedury naboru przeprowadzanego w ramach danego konkursu kandydaci będą automatycznie otrzymywać następujące informacje za pośrednictwem konta EPSO:

- testy wielokrotnego wyboru: wyniki kandydata oraz siatka odpowiedzi kandydata i prawidłowych odpowiedzi w podziale na numer referencyjny/literę. Jednoznacznie wyklucza się dostęp do treści pytań i odpowiedzi,

- spełnianie warunków udziału: czy kandydat został dopuszczony do udziału, w przypadku niedopuszczenia - warunki udziału, które nie zostały spełnione,

- Talent Screener: wyniki kandydata oraz siatka ze współczynnikami ważności pytań, punktami przyznawanymi za odpowiedzi kandydata i jego całkowitą liczbą punktów,

- testy wstępne: wyniki kandydata,

- testy pośrednie: wyniki kandydata, jeśli nie został on zakwalifikowany do następnego etapu,

- ocena zintegrowana/etap oceny zintegrowanej (Assessment Centre): jeśli kandydat nie został zdyskwalifikowany - paszport kompetencji kandydata zawierający całkowitą liczbę punktów zdobytych za każdą kompetencję oraz komentarze komisji konkursowej zawierające informację zwrotną (opis i punktację) na temat wyników uzyskanych przez kandydata w trakcie oceny zintegrowanej/etapu oceny zintegrowanej.

Zasadniczo EPSO nie przekazuje kandydatom żadnych tekstów źródłowych ani zadań, ponieważ są one przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach. W przypadku niektórych rodzajów testów EPSO może jednak wyjątkowo opublikować na swojej stronie internetowej teksty źródłowe lub zadania, jeżeli:

- testy zostały zakończone,

- ich wyniki zostały ustalone i przekazane kandydatom oraz

- teksty źródłowe/zadania nie są przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach.

3.2.2. Udzielanie informacji na wniosek

Kandydat może poprosić o niepoprawioną kopię swoich odpowiedzi w przypadku tych egzaminów pisemnych, które nie są przeznaczone do ponownego wykorzystania w przyszłych konkursach. Jednoznacznie wyklucza się udostępnienie odpowiedzi dotyczących symulacji typu e-tray i studium przypadku.

Poprawione arkusze odpowiedzi kandydata oraz szczegółowe informacje na temat oceny podlegają zasadzie poufności prac komisji konkursowej i nie będą ujawniane.

EPSO stara się udostępniać kandydatom jak najwięcej informacji, przestrzegając obowiązku uzasadnienia decyzji, zasady poufnego charakteru prac komisji konkursowej i przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Wszystkie wnioski o udzielenie informacji będą oceniane w świetle tych wymogów.

Wszelkie wnioski o udzielenie informacji należy składać za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/pl/epso-faqs-by-category) w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia, w którym wyniki kandydata zostały opublikowane na jego koncie EPSO.

4. SKARGI I PROBLEMY

4.1. Kwestie techniczne i organizacyjne

Jeśli na jakimkolwiek etapie procedury naboru kandydat napotka poważne problemy techniczne lub organizacyjne, powinien on poinformować o tym EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/pl/epso-faqs-by-category), abyśmy mogli zbadać problem i zastosować środki naprawcze.

We wszelkiej korespondencji kandydat powinien podawać swoje imię i nazwisko (identyczne z podanym na koncie EPSO), numer zgłoszenia oraz numer referencyjny procedury naboru.

W przypadku wystąpienia problemu w ośrodku egzaminacyjnym lub podczas testów zdalnych kandydat proszony jest o:

- zgłoszenie go bezzwłocznie osobom nadzorującym, aby problem można było zbadać. Kandydat powinien również zawsze prosić osoby nadzorujące o odnotowanie jego skargi na piśmie oraz

- skontaktowanie się z EPSO, nie później niż w ciągu trzech dni kalendarzowych od dnia zdawania testu, za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/pl/epso-faqs-by-category), dołączając krótki opis problemu.

W przypadku problemów, które wystąpiły poza ośrodkami egzaminacyjnymi (np. z rezerwacją terminów testów lub problemów technicznych podczas testów zdalnych przed połączeniem się z osobą nadzorującą), należy postępować zgodnie z instrukcjami otrzymanymi za pośrednictwem konta EPSO i na stronie internetowej EPSO oraz skontaktować się bezzwłocznie z EPSO za pośrednictwem strony EPSO (https://epso.europa.eu/pl/epso-faqs-by-category).

W przypadku problemów ze zgłoszeniem elektronicznym należy skontaktować się z EPSO bezzwłocznie, a w każdym razie przed upływem terminu składania zgłoszeń, za pośrednictwem strony EPSO (https://epso.europa.eu/pl/epso-faqs-by-category). Zapytania nadesłane później niż pięć dni roboczych przed upływem terminu składania zgłoszeń mogą nie zostać rozpatrzone.

4.2. Wewnętrzne procedury weryfikacyjne

4.2.1. Błąd w komputerowych testach wielokrotnego wyboru

Baza testów wielokrotnego wyboru podlega stałej wnikliwej kontroli jakości przeprowadzanej przez EPSO i komisje konkursowe.

Jeśli kandydat uważa, że błąd w co najmniej jednym z pytań w testach wielokrotnego wyboru wpłynął na jego zdolność do udzielenia prawidłowej odpowiedzi, ma on prawo zwrócić się do komisji konkursowej o weryfikację tego pytania lub pytań (w ramach procedury "neutralizacji").

W ramach tej procedury komisja konkursowa może podjąć decyzję o anulowaniu pytania zawierającego błąd oraz o rozdzieleniu punktów między pozostałe pytania w przeprowadzonym teście. Ponowne przeliczenie punktów będzie dotyczyło tylko tych kandydatów, którzy w swoim zestawie mieli przedmiotowe pytanie. Punktacja za testy określona w odpowiednich sekcjach niniejszego ogłoszenia o konkursie pozostaje niezmieniona.

Składanie skarg dotyczących testów wielokrotnego wyboru:

- procedura: proszę kontaktować się z EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/pl/epso-faqs-by-category),

- termin: w ciągu 3 dni kalendarzowych od dnia, w którym kandydat przystąpił do testów komputerowych,

- informacje dodatkowe: aby umożliwić identyfikację pytania, należy opisać, czego ono dotyczyło (treść), i jak najprecyzyjniej wyjaśnić, na czym polegał zarzucany błąd.

Nie będą brane pod uwagę skargi złożone po terminie ani skargi, w których nie opisano precyzyjnie zakwestionowanych pytań lub zarzucanych błędów.

Nie będą brane pod uwagę w szczególności skargi dotyczące wyłącznie zarzucanych problemów tłumaczeniowych i nieokreślające jasno problemu.

Taka sama procedura weryfikacyjna ma zastosowanie w przypadku błędów w symulacji typu e-tray.

4.2.2. Wnioski o weryfikację

Kandydat może złożyć wniosek o weryfikację decyzji komisji konkursowej lub EPSO ustalającej jego wynik lub stwierdzającej, czy kandydat jest dopuszczony do następnego etapu konkursu.

Wniosek o weryfikację można złożyć w przypadku:

- istotnej nieprawidłowości w procedurze konkursowej lub

- nieprzestrzegania przez komisję konkursową lub EPSO regulaminu pracowniczego 1 , ogłoszenia o konkursie, załączników do niego lub orzecznictwa.

Należy zauważyć, że kandydat nie ma prawa kwestionować ważności oceny komisji konkursowej dotyczącej wyników uzyskanych przez kandydata w testach oraz przydatności jego kwalifikacji i doświadczenia zawodowego. Jest to ocena wartościująca dokonana przez komisję konkursową, a sprzeciw kandydata wobec stanowiska komisji względem jego testów, doświadczenia lub kwalifikacji nie dowodzi, że popełniła ona błąd. Wnioski o weryfikację złożone na tej podstawie nie zostaną pozytywnie rozpatrzone.

Składanie wniosków o weryfikację:

- procedura: proszę kontaktować się z EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/pl/epso-faqs-by-category),

- termin: w ciągu 10 dni kalendarzowych od dnia opublikowania kwestionowanej decyzji na koncie EPSO kandydata,

- informacje dodatkowe: należy wyraźnie wskazać kwestionowaną decyzję oraz uzasadnić swój wniosek.

Skargi złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.

W terminie 15 dni roboczych kandydat otrzyma potwierdzenie odbioru. Organ, który podjął kwestionowaną decyzję (komisja konkursowa lub EPSO), przeanalizuje wniosek kandydata, wyda decyzję i wyśle mu uzasadnioną odpowiedź tak szybko, jak to możliwe.

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku kandydata zostanie on ponownie włączony do procedury naboru na etapie, na którym został z niej wykluczony, bez względu na to, na jakim etapie będzie wówczas konkurs.

4.3. Inne formy zgłaszania zastrzeżeń

4.3.1. Skargi administracyjne

Kandydat biorący udział w konkursie otwartym może złożyć skargę administracyjną do dyrektora EPSO działającego jako organ powołujący.

Kandydat może złożyć skargę na decyzję - lub jej brak - mającą bezpośredni i natychmiastowy wpływ na jego status prawny jako kandydata jedynie w przypadku oczywistego naruszenia zasad dotyczących procedury naboru. Dyrektor EPSO nie może unieważnić oceny wartościującej dokonanej przez komisję konkursową (zob. sekcja 4.2.2).

Składanie skarg administracyjnych:

- procedura: proszę kontaktować się z EPSO wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej EPSO (https://epso.europa.eu/pl/epso-faqs-by-category),

- termin: w ciągu trzech miesięcy od dnia powiadomienia o kwestionowanej decyzji lub od dnia, w którym decyzja powinna była zostać wydana,

- informacje dodatkowe: należy wyraźnie wskazać kwestionowaną decyzję oraz uzasadnić swój wniosek.

Skargi złożone po terminie nie będą brane pod uwagę.

4.3.2. Sądowa procedura odwoławcza

Kandydat biorący udział w konkursie otwartym ma prawo wnieść odwołanie do Sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego.

Złożenie odwołania przed Sądem od decyzji podjętej przez EPSO (nie dotyczy to odwołania od decyzji podjętej przez komisję konkursową) jest dopuszczalne tylko pod warunkiem że kandydat złożył wcześniej skargę administracyjną zgodnie z art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego (zob. sekcja 4.3.1). W szczególności dotyczy to decyzji w sprawie ogólnych kryteriów spełniania warunków udziału w konkursie, które podejmuje EPSO, a nie komisja konkursowa.

Wnoszenie odwołań:

- procedura: stosowne informacje znajdują się na stronie internetowej Sądu (https://curia.europa.eu/jcms/).

4.3.3. Europejski Rzecznik Praw Obywatelskich

Wszyscy obywatele i mieszkańcy UE mogą złożyć skargę do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich.

Przed złożeniem skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich kandydat musi podjąć odpowiednie działania administracyjne względem właściwych instytucji i organów (zob. sekcje 4.1-4.3).

Złożenie skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich nie skutkuje zawieszeniem biegu terminów wnoszenia skarg administracyjnych lub odwołań.

Składanie skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich:

- procedura: stosowne informacje znajdują się na stronie internetowej Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich (https://www.ombudsman.europa.eu/pl/home).

4.4. Dyskwalifikacja z procedury naboru

Kandydat może zostać zdyskwalifikowany na dowolnym etapie procedury naboru, jeśli EPSO stwierdzi, że kandydat:

- utworzył więcej niż jedno konto EPSO,

- zgłosił się do wzajemnie wykluczających się dziedzin lub profili,

- nie spełnia wszystkich warunków udziału w konkursie,

- złożył oświadczenie niezgodne z prawdą lub niepoparte odpowiednimi dokumentami,

- nie odpowiedział na żadne z pytań w sekcji "Talent Screener",

- nie przestrzegał warunków przeprowadzania testów zdalnych,

- nie zarezerwował terminu lub nie wziął udziału w teście lub testach,

- oszukiwał podczas testów,

- nie zadeklarował w formularzu zgłoszeniowym języków wymaganych w niniejszym ogłoszeniu o konkursie lub nie zadeklarował minimalnego wymaganego poziomu znajomości tych języków,

- próbował w niedopuszczalny sposób nawiązać kontakt z członkiem komisji konkursowej,

- nie poinformował EPSO o potencjalnym konflikcie interesów między nim a członkiem komisji konkursowej,

- przedłożył zgłoszenie w języku innym niż określono w ogłoszeniu o konkursie (dopuszczalne może być zastosowanie innego języka w odniesieniu do nazw własnych, tytułów naukowych i oficjalnych i nazw stanowisk, określonych w dokumentach potwierdzających, lub do nazw dyplomów) lub

- podpisał lub opatrzył odróżniającym znakiem anonimowe testy pisemne lub praktyczne.

Ponadto, jeżeli kandydat nie wziął udziału w testowaniu połączenia, a następnie wziął udział w testach zdalnych i miał problemy z połączeniem, EPSO zastrzega sobie prawo do niewyznaczenia nowego terminu testu.

Kandydat biorący udział w rekrutacji organizowanej przez instytucje UE musi wykazywać się najwyższym możliwym stopniem uczciwości. Oszustwo lub próba oszustwa mogą podlegać sankcjom i mieć wpływ na udział kandydata w przyszłych konkursach.

5. POŚWIADCZENIE BEZPIECZEŃSTWA

Pracownicy mający dostęp do informacji szczególnie chronionych i niejawnych wymagających wysokiego stopnia poufności (informacji niejawnych UE) muszą posiadać upoważnienie o odpowiednim poziomie bezpieczeństwa.

W związku z tym od laureatów konkursu może być wymagane, w kontekście naboru na niektóre stanowiska, posiadanie lub możliwość uzyskania w odpowiednim czasie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego.

Może to oznaczać, że warunkiem wstępnym rekrutacji na niektóre stanowiska może być poddanie się przez laureatów konkursu procedurze sprawdzającej w zakresie poświadczenia bezpieczeństwa przeprowadzanej przez właściwy organ krajowy w państwie członkowskim, którego są obywatelami.

Zaleca się kandydatom, aby zasięgnęli na ten temat informacji, zanim zgłoszą się do udziału w konkursie.

Takie warunki zostaną wyraźnie wskazane w ogłoszeniu o naborze na dane stanowisko.

6. OCHRONA DANYCH

Dane osobowe powinny być przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 2 .

Zob. również Oświadczenie o ochronie prywatności dotyczące ochrony danych osobowych w ramach konkursu otwartego 3 .

Koniec ZAŁĄCZNIKA II. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  III

PRZYKŁADOWE MINIMALNE KWALIFIKACJE DLA PAŃSTW CZŁONKOWSKICH I ZJEDNOCZONEGO KRÓLESTWA, W PODZIALE NA GRUPY ZASZEREGOWANIA, ZASADNICZO ODPOWIADAJĄCE WYMOGOM OGŁOSZEŃ O KONKURSACH

Wersję przykładów w przystępnym do czytania formacie zamieszczono tutaj.
KRAJ Od AST-SC 1 do AST-SC 6

Od AST 1 do AST 7

Od AST 3 do AST 11 Od AD 5 do AD 16
Wykształcenie średnie (dające dostęp do kształcenia pomaturalnego) Wykształcenie pomaturalne (szkoła pomaturalna lub krótki cykl studiów uniwersyteckich trwających co najmniej 2 lata) Wykształcenie na poziomie studiów uniwersyteckich (trwających co najmniej 3 lata) Wykształcenie na poziomie studiów uniwersyteckich (trwających co najmniej 4 lata)
Belgique -

België - Belgien

Certificat de l'enseignement secondaire supérieur (CESS)/Diploma secundair onderwijs

Diplôme d'aptitude à accéder à l'enseignement supérieur (DAES)/Getuigschrift van hoger secundair onderwijs

Diplôme d'enseignement professionnel/Getuigschrift van het beroepssecundair onderwijs

Candidature/Kandidaat

Graduat/Gegradueerde

Bachelor/Professioneel gerichte Bachelor

Bachelor académique (180 crédits)

Academisch gerichte Bachelor (180 ECTS)

Licence/Licentiaat

Master

Diplôme d'études approfondies (DEA)

Diplôme d'études spécialisées (DES)

Diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS)

Gediplomeerde in de Voortgezette Studies (GVS)

Gediplomeerde in de Gespecialiseerde

Studies (GGS)

Gediplomeerde in de Aanvullende Studies (GAS)

Agrégation/Aggregaat

Ingénieur industriel/Industrieel ingenieur

Doctorat/Doctoraal diploma

България Диплома за завършено средно образование Специалист по ... Диплома за висше образование

Бакалавър

Магистър

Česko Vysvědčení o maturitní zkoušce Vysvědčení o absolutoriu (Absolutorium) + diplomovaný specialista (DiS.) Diplom o ukončení bakalářského studia (Bakalář) Diplom o ukončení vysokoškolského studia

Magistr

Doktor

Danmark Bevis for:

Studentereksamen

H0jere Forberedelseseksamen (HF)

H0jere Handelseksamen (HHX)

H0jere Afgangseksamen (HA)

Bac pro: Bevis for H0jere Teknisk Eksamen (HTX)

Videregaende uddannelser

= Bevis for = Eksamensbevis som (erhvervsakademiuddannelse AK)

Bachelorgrad (BA eller BS) Professionsbachelorgrad Diplomingeni0r Kandidatgrad/Candidatus

Master/Magistergrad (mag.art)

Licenciatgrad

ph.d.-grad

Deutschland Abitur/Zeugnis der allgemeinen Hochschulreife

Fachabitur/Zeugnis der

Fachhochschulreife

Fachhochschulabschluss

Bachelor

Hochschulabschluss/

Fachhochschulabschluss/Master

Magister Artium/Magistra Artium Staatsexamen/Diplom

Erstes Juristisches Staatsexamen

Doktorgrad

Eesti Gümnaasiumi

lõputunnistus + riigieksamitunnistus

Lõputunnistus kutsekeskhariduse omandamise kohta

Tunnistus keskhariduse baasil kutsekeskhariduse omandamise kohta Bakalaureusekraad (min 120 ainepunkti)

Bakalaureusekraad (< 160 ainepunkti)

Rakenduskõrghariduse diplom

Bakalaureusekraad (160 ainepunkti)

Magistrikraad

Arstikraad

Hambaarstikraad

Loomaarstikraad

Filosoofiadoktor

Doktorikraad (120-160 ainepunkti)

Éire/Ireland Ardteistiméireacht, Grád D3, I 5 ábhar/Leaving Certificate Grade D3 in 5 subjects

Gairmchlár na hArdteistiméireachta (GCAT)/Leaving Certificate Vocational Programme (LCVP)

Teastas Nàisiùnta/National Certificate

Gnàthchéim bhaitsiléara/Ordinary bachelor degree

Dioplóma nàisiùnta (ND, Dip.)/National

diploma (ND, Dip.)

Ardteastas (120 ECTS)/Higher Certificate (120 ECTS)

Céim onóracha bhaitsiléara (3 bliana/ 180 ECTS) (BA, B.Sc, B.Eng)/Honours bachelor degree (3 years/180 ECTS) (BA, B.Sc, B.Eng) Céim onóracha bhaitsiléara

(4 bliana/240 ECTS)/Honours bachelor degree

(4 years/240 ECTS)

Céim ollscoile/University degree

Céim mháistir (60-120 ECTS)/Master's

degree (60-120 ECTS)

Dochtúireacht/Doctorate

Ελλάδα Απολυτήριο Γενικού Λυκείου Απολυτήριο

Κλασικού Λυκείου

Απολυτήριο Τεχνικού Επαγγελματικού

Λυκείου

Απολυτήριο Ενιαίου Πολυκλαδικού

Λυκείου

Απολυτήριο Ενιαίου Λυκείου

Απολυτήριο Τεχνολογικού Επαγγελματικού

Εκπαιδευτηρίου

Δίπλωμα επαγγελματικής κατάρτισης (ΙΕΚ) Πτυχίο ΑΕΙ (πανεπιστημίου, πολυτεχνείου, ΤΕΙ)

Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (2ος κύκλος)

Διδακτορικό Δίπλωμα (3ος κύκλος)

España Bachillerato + Curso de Orientación

Universitaria (COU)

Bachillerato

BUP

Diploma de Técnico especialista

FP grado superior (Tècnico superior) Diplomado/Ingeniero técnico Licenciatura

Máster

Ingeniero

Título de Doctor

France Baccalauréat

Diplôme d'accès aux études universitaires (DAEU)

Brevet de technicien

Diplôme d'études universitaires générales (DEUG)

Brevet de technicien supérieur (BTS)

Diplôme universitaire de technologie

(DUT)

Diplôme d'études universitaires scientifiques et techniques (DEUST)

Licence Maîtrise

Maîtrise des sciences et techniques (MST), maîtrise des sciences de gestion (MSG), diplôme d'études supérieures techniques (DEST), diplôme de recherche technologique (DRT), diplôme d'études supérieures spécialisées (DESS), diplôme d'études approfondies (DEA), master 1, master 2 professionnel, master 2 recherche

Diplôme des grandes écoles

Diplôme d'ingénieur

Doctorat

Hrvatska Svjedodzba o drzavnoj maturi

Svjedodzba o zavrsnom ispitu

Stručni pristupnik/pristupnica Baccalaureus/Baccalaurea (sveučilišni prvostupnik/prvostupnica) Baccalaureus/Baccalaurea (sveučilišni prvostupnik/prvostupnica)

Stručni specijalist

Magistar struke

Magistar inženjer/magistrica inženjerka (mag. ing)

Doktor struke

Doktor umjetnosti

Italia Diploma di maturità (vecchio ordinamento)

Perito ragioniere

Diploma di superamento dell'esame di Stato conclusivo dei corsi di studio di istruzione secondaria superiore

Diploma universitario (DU)

Certificato di specializzazione tecnica superiore

Attestato di competenza (4 semestri)

Diploma di laurea - L (breve) Diploma di laurea (DL) Laurea specialistica (LS) Master di I livello Dottorato di ricerca (DR)
Κύπρος Απολυτήριο Δίπλωμα = Programmes offered by Public/Private Schools of Higher Education (for the latter accreditation is compulsory)

Higher Diploma

Πανεπιστημιακό Πτυχίο/Bachelor

Master

Doctorat

Latvija Atestāts par vispārējo vidējo izglītību

Diploms par profesionālo vidējo izglītību

Diploms par pirmā līmeņa profesionālo augstāko izglītību Bakalaura diploms (min. 120 kredītpunktu) Bakalaura diploms (160 kredītpunktu) Profesionālā bakalaura diploms Maģistra diploms

Profesionālā maģistra diploms Doktora grāds

Lietuva Brandos atestatas Aukštojo mokslo diplomas

Aukštesniojo mokslo diplomas

Profesinio bakalauro diplomas

Aukštojo mokslo diplomas

Aukštojo mokslo diplomas

Bakalauro diplomas

Magistro diplomas

Daktaro diplomas Meno licenciato diplomas

Luxembourg Diplôme de fin d'études secondaires et techniques BTS

Brevet de maîtrise

Brevet de technicien supérieur

Diplôme de premier cycle universitaire (DPCU)

Diplôme universitaire de technologie (DUT)

Bachelor

Diplôme d'ingénieur technicien

Master

Diplôme d'ingénieur industriel

DESS en droit européen

Magyarország Gimnáziumi érettségi bizonyítvány

Szakközépiskolai érettségi-képesítő bizonyítvány

Felsőfokú szakképesítést igazoló bizonyítvány (Higher Vocational Programme) Főiskolai oklevél

Alapfokozat (Bachelor degree 180 credits)

Egyetemi oklevél

Alapfokozat (Bachelor degree 240 credits)

Mesterfokozat (Master degree) (Osztatlan mesterképzés)

Doktori fokozat

Malta Advanced Matriculation or GCE Advanced level in 3 subjects (2 of them grade C or higher)

Matriculation certificate (2 subjects at Advanced level and 4 at Intermediate level including Systems of Knowledge with overall grade A-C) + Passes in the Secondary Education Certificate examination at Grade 5

2 À Levels (passes A-C) + a number of subjects at Ordinary level, or equivalent

MCAST diplomas/certificates

Higher National Diploma

Bachelor's degree Bachelor's degree

Master of Arts

Doctorate

Nederland Diploma VWO

Diploma staatsexamen (2 diploma's)

Diploma staatsexamen voorbereidend wetenschappelijk onderwijs (Diploma staatsexamen VWO)

Diploma staatsexamen hoger algemeen voortgezet onderwijs (Diploma staatsexamen HAVO)

Kandidaatsexamen

Associate degree (AD)

Bachelor (WO)

HBO bachelor degree

Baccalaureus of «Ingenieur»

HBO/WO Master's degree

Doctoraal examen/Doctoraat

Österreich Matura/Reifeprüfung

Reife- und Diplomprüfung

Berufsreifeprüfung

Kollegdiplom/Akademiediplom Fachhochschuldiplom/

Bakkalaureus/Bakkalaurea

Universitätsdiplom

Fachhochschuldiplom

Magister/Magistra

Master

Diplomprüfung, Diplom-Ingenieur

Magisterprüfungszeugnis

Rigorosenzeugnis

Doktortitel

Polska Świadectwo dojrzałości

Świadectwo ukończenia liceum ogólnokształcącego

Dyplom ukończenia kolegium nauczycielskiego

Świadectwo ukończenia szkoły policealnej

Licencjat/Inżynier Magister/Magister inżynier

Dyplom doktora

Portugal Diploma de Ensino Secundário

Certificado de Habilitações do Ensino Secundário

Bacharel Licenciado Licenciado

Mestre

Doutorado

România Diploma de bacalaureat Diploma de absolvire (colegiu universitar)

Invatamant preuniversitar

Diplomā de licentä Diplomā de licentä

Diplomā de inginer

Diplomā de urbanist

Diplomā de master

Certificat de atestare (studii academice postuniversitare)

Diplomā de doctor

Slovenija Maturitetno spričevalo (spričevalo o poklicni maturi) (spričevalo o zaključnem izpitu) Diploma višje strokovne šole Diploma o pridobljeni visoki strokovni izobrazbi Univerzitetna diploma

Magisteri) Specializacija Doktorat

Slovensko Vysvedčenie o maturitnej skúške Absolventský diplom Diplom o ukončení bakalárskeho štúdia (Bakalár) Diplom o ukončení vysokoškolského štúdia

Bakalár (Bc.)

Magister

Magister/Inžinier

ArtD.

Suomi/Finland Ylioppilastutkinto tai peruskoulu + kolmen vuoden ammatillinen koulutus - Studentexamen eller grundskola + treårig yrkesinriktad utbildning

Todistus yhdistelmäopinnoista (Betyg över kombinationsstudier)

Ammatillinen opistoasteen tutkinto - Yrkesexamen på institutnivå Kandidaatin tutkinto - Kandidatexamen/ Ammattikorkeakoulututkinto - Yrkeshögskoleexamen (min. 120 opintoviikkoa - studieveckor) Maisterin tutkinto - Magisterexamen/ Ammattikorkeakoulututkinto -

Yrkeshögskoleexamen

(min. 160 opintoviikkoa - studieveckor)

Tohtorin tutkinto (Doktorsexamen) joko 4 vuotta tai 2 vuotta lisensiaatin tutkinnon jälkeen - antingen 4 år eller 2 år efter licentiatexamen

Lisensiaatti/Licentiat

Sverige Slutbetyg från gymnasieskolan (3-årig gymnasial utbildning) Högskoleexamen (80 poäng)

Högskoleexamen, 2 år, 120 högskolepoäng

Yrkeshögskoleexamen/ Kvalificerad yrkeshögskoleexamen, 1-3 år

Kandidatexamen (akademisk examen omfattande minst 120 poäng, varav 60 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 10 poäng)

Meriter på grundnivå: Kandidatexamen, 3 år, 180 högskolepoäng (Bachelor)

Magisterexamen (akademisk examen omfattande minst 160 poäng, varav 80 poäng fördjupade studier i ett ämne + uppsats motsvarande 20 poäng eller två uppsatser motsvarande 10 poäng vardera)

- Licentiatexamen

- Doktorsexamen

Meriter på avancerad nivå:

- Magisterexamen, 1 år, 60 högskolepoäng

- Masterexamen, 2 år, 120 högskolepoäng

Meriter på forskarnivå:

- Licentiatexamen, 2 år, 120 högskolepoäng

- Doktorsexamen, 4 år, 240 högskolepoäng

United Kingdom General Certificate of Education Advanced level - 2 passes or equivalent (grades A to E)

BTEC National Diploma

General National Vocational Qualification (GNVQ), advanced level Advanced Vocational Certificate of Education, À level (VCE À level)

Higher National Diploma/Certificate (BTEC)/SCOTVEC

Diploma of Higher Education (DipHE)

National Vocational Qualifications (NVQ)

Scottish Vocational Qualifications (SVQ) level 4

(Honours) Bachelor degree

NB: Master's degree in Scotland

Honours Bachelor degree

Master's degree (MA, MB, MEng, MPhil, MSc)

Doctorate

NOTE:

UK diplomas awarded in 2020 (until 31 December 2020) are accepted without an equivalence. UK diplomas awarded as from 1 January 2021 must be accompanied by an equivalence issued by a competent authority of an EU Member State.

Koniec ZAŁĄCZNIKA III. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  IV

TALENT SCREENER: KRYTERIA I PROCEDURA NABORU

A. Kryteria naboru na etapie Talent Screener

Na etapie Talent Screener komisja konkursowa będzie stosować następujące kryteria naboru:

A.1. Dziedzina 1 - energia

1. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie analizy rynku lub opracowywania i utrzymywania narzędzi modelowania mających znaczenie dla rozwoju polityki w dziedzinie energii. Obejmuje to takie narzędzia modelowania jak modele równowagi cząstkowej sektora energetycznego, modelowanie sektora energetycznego, zintegrowane modele oceny, modelowanie równowagi ogólnej, modelowanie mikro i makro.

2. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie instrumentów finansowych, finansowania typu project finance, projektów inwestycyjnych w całym energetycznym łańcuchu wartości, od globalnych mechanizmów podaży/popytu i mechanizmów rynkowych po infrastrukturę i bezpieczeństwo dostaw energii, w co najmniej jednej z dziedzin wymienionych w pkt 3.3.1 lit. b) niniejszego ogłoszenia.

3. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w opracowywaniu, monitorowaniu, wdrażaniu lub egzekwowaniu prawa energetycznego w sektorze publicznym lub prywatnym.

4. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w opracowywaniu, negocjowaniu, monitorowaniu lub wdrażaniu polityki/strategii/regulacji w co najmniej jednej z dziedzin wymienionych w pkt 3.3.1 lit. b) niniejszego ogłoszenia.

5. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w opracowywaniu, wdrażaniu lub stosowaniu technologii cyfrowych, w tym związanych z cyberbezpieczeństwem, w co najmniej jednej z dziedzin wymienionych w pkt 3.3.1 lit. b) niniejszego ogłoszenia.

6. Doświadczenie zawodowe w zakresie usług dla konsumentów, aktywności obywatelskiej, zamówień lub sprzedaży w co najmniej jednej z dziedzin wymienionych w pkt 3.3.1 lit. b) niniejszego ogłoszenia.

7. Doświadczenie zawodowe w opracowywaniu lub wdrażaniu innowacyjnych technologii istotnych w sektorze energii, w tym w dziedzinie energii z paliw kopalnych, energii jądrowej, energii odnawialnej, efektywności energetycznej, niskoemisyjnych technologii energetycznych, technologii wychwytywania i składowania dwutlenku węgla, technologii przemysłowych oraz wodoru, w co najmniej jednej z dziedzin wymienionych w pkt 3.3.1. lit. b) niniejszego ogłoszenia.

8. Dyplom ukończenia studiów magisterskich lub podyplomowych w dziedzinie inżynierii lub energii, lub specjalizacja akademicka (w tym praca licencjacka, magisterska lub doktorat) w dziedzinie energii, zdobyta w trakcie przygotowań do uzyskania dyplomu ukończenia studiów wyższych lub podyplomowych, lub specjalistyczne szkolenie w dziedzinie energii.

A.2. Dziedzina 2 - klimat

1. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w opracowywaniu i utrzymywaniu narzędzi modelowania mających znaczenie dla rozwoju polityki w dziedzinie klimatu, w tym narzędzi obejmujących energię, transport, przemysł, odpady, rolnictwo, sektory użytkowania gruntów oraz narzędzi obejmujących wpływ na klimat. To m.in. takie narzędzia modelowania jak modele równowagi cząstkowej, zintegrowane modele oceny, modelowanie zanieczyszczeń, modelowanie równowagi ogólnej, modelowanie skutków zmiany klimatu i przystosowania się do niej, modelowanie użytkowania gruntów itp.

2. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie badań, rozwoju lub wdrażania innowacyjnych niskoemisyjnych technologii łagodzenia skutków zmiany klimatu i przystosowania się do zmiany klimatu. Obejmuje to technologie w dziedzinie wytwarzania energii, jej zużycia i infrastruktury, technologie wychwytywania i składowania dwutlenku węgla, technologie transportu lądowego, morskiego i lotniczego, technologie przemysłowe, technologie rolnictwa i użytkowania gruntów, technologie odpadów i recyklingu, technologie umożliwiające zastępowanie substancji zubożających warstwę ozonową oraz technologie umożliwiające przystosowanie się do zmiany klimatu i przeciwdziałanie jej skutkom.

3. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie rynku uprawnień do emisji dwutlenku węgla lub rynku energii (szczególnie unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji), w tym doświadczenie w charakterze analityka rynku, podmiotu handlującego uprawnieniami lub w ramach organu regulacyjnego.

4. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie monitorowania lub kontrolowania zanieczyszczeń środowiska lub sprawozdawczości w tym zakresie, w tym w obszarze emisji gazów cieplarnianych, zdobyte na przykład w przedsiębiorstwie prywatnym lub organizacji nienastawionej na zysk, lub też w pracy na poziomie sektorowym, zainteresowanej strony lub na szczeblu rządowym.

5. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie zagrożeń wynikających ze zmiany klimatu lub skutków zmiany klimatu oraz związanych z nimi podatności na zagrożenia i wariantów przystosowania się do zmiany klimatu, lub w zakresie rozwoju odpowiednich usług w dziedzinie klimatu umożliwiających lepsze przystosowanie się do zmiany klimatu.

6. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe (i) w zakresie finansowania działań w związku ze zmianą klimatu, w tym rozwoju takich usług; lub (ii) jako analityk rynku takich usług.

7. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w opracowywaniu i wdrażaniu polityk związanych z klimatem w obszarze użytkowania gruntów i rolnictwa, pojazdów i paliw oraz substancji zubożających warstwę ozonową i ich zastępników.

A.3. Dziedzina 3 - środowisko

1. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w przeprowadzaniu analiz społecznoekonomicznych, prawnych, politycznych lub naukowych w co najmniej jednym z następujących sektorów: gospodarka o obiegu zamkniętym (w tym polityka zrównoważonych produktów, zrównoważone chemikalia i zrównoważone odpady), zrównoważone finansowanie, różnorodność biologiczna, ochrona/konserwacja/odbudowa lasów i gleb, zarządzanie zasobami wody słodkiej i morskiej, zwalczanie zanieczyszczenia gleby, wody lub powietrza, lub zarządzanie środowiskiem.

2. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w opracowywaniu, negocjowaniu, monitorowaniu lub wdrażaniu polityk, strategii lub regulacji w co najmniej jednym z następujących sektorów: gospodarka o obiegu zamkniętym, zrównoważone finansowanie, różnorodność biologiczna, ochrona/konserwacja/odbudowa lasów i gleb, gospodarka wodna, zwalczanie zanieczyszczenia gleby, wody lub powietrza.

3. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania lub wdrażania innowacyjnych technologii środowiskowych, w tym w dziedzinie gospodarki o obiegu zamkniętym, różnorodności biologicznej, ochrony/konserwacji/odbudowy lasów i gleb, gospodarki wodnej, zwalczania zanieczyszczenia gleby, wody lub powietrza.

4. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w pracy w przedsiębiorstwach prywatnych lub organizacjach nienastawionych na zysk lub w organach rządowych na szczeblu regionalnym, krajowym lub międzynarodowym w dziedzinie monitorowania lub kontrolowania wskaźników istotnych dla środowiska lub sprawozdawczości w tym zakresie (np. w odniesieniu do zanieczyszczeń, gospodarki wodnej lub utraty różnorodności biologicznej).

5. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w pracy w przedsiębiorstwach prywatnych lub organizacjach nienastawionych na zysk lub w organach rządowych na szczeblu regionalnym, krajowym lub międzynarodowym w zakresie zapewniania prawidłowego wdrażania, monitorowania i oceny istniejącego dorobku prawnego w dziedzinie środowiska.

6. Co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w opracowywaniu, analizowaniu lub wdrażaniu produktów zrównoważonego finansowania w dziedzinie ochrony środowiska, lub w przeprowadzaniu analizy rynkowej takich produktów/usług.

B. Procedura

B.1. Określenie kolejności oceny zgłoszeń

1. Wypełniając sekcję zgłoszenia "Doświadczenie zawodowe", kandydaci będą musieli wskazać w każdej pozycji, jaki odsetek czasu poświęcali danym "zadaniom" z listy zasadniczo odpowiadającej kryteriom naboru wymienionym w części A powyżej. Pozwoli to obliczyć całkowite doświadczenie (w dniach) w zakresie danego zadania.

2. Komisja konkursowa przypisze każdemu zadaniu i każdemu pytaniu w sekcji Talent Screener (zob. pkt 1 w części B.2 poniżej) współczynnik odzwierciedlający ich względną wagę (od 1 do 3).

3. Następnie całkowita liczba dni poświęconych danemu zadaniu (zob. pkt 1 powyżej) zostanie pomnożona przez współczynnik przypisany temu zadaniu przez komisję konkursową. W rezultacie każdy kandydat otrzyma wyniki za poszczególne zadania oraz łączny wynik za wszystkie zadania.

4. Sporządzony zostanie ranking kandydatów w porządku malejącym według łącznej liczby zdobytych przez nich punktów.

5. Punkty i ranking ustalone zgodnie z niniejszą częścią nie będą brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o tym, którzy kandydaci mogą przejść do następnego etapu konkursu. Decyzję o tym, którzy kandydaci zostaną zaproszeni do następnego etapu, podejmuje komisja konkursowa wyłącznie na podstawie punktów pomnożonych przez współczynnik, przyznanych zgodnie z częścią B.2.

B.2. Nabór kandydatów z wykorzystaniem metody Talent Screener

1. Wypełniając sekcję formularza zgłoszeniowego Talent Screener, wszyscy kandydaci muszą odpowiedzieć na ten sam zestaw pytań i udzielić wymaganych informacji. Pytania te są oparte na kryteriach naboru wymienionych w części A powyżej. Nabór na podstawie kwalifikacji będzie prowadzony wyłącznie na podstawie informacji podanych w sekcji Talent Screener. Kandydaci muszą zawrzeć wszystkie istotne informacje w swoich odpowiedziach w sekcji Talent Screener, nawet jeśli podali już te same informacje w innych częściach formularza zgłoszeniowego. Nie będą uwzględniane żadne odniesienia do dokumentów umieszczonych na koncie EPSO kandydata ani inne odniesienia (jak np. linki do stron internetowych). Uwzględnia się jedynie informacje podane przez kandydata w odpowiednich polach w odpowiedzi na pytania w sekcji Talent Screener.

2. Komisja konkursowa ocenia odpowiedzi kandydatów udzielone w sekcji Talent Screener w porządku malejącym według rankingu ustalonego zgodnie z częścią B.1.

3. Komisja konkursowa analizuje odpowiedzi wszystkich kandydatów udzielone w sekcji Talent Screener i przyznaje każdej odpowiedzi od 0 do 4 punktów. Następnie punkty są mnożone przez współczynnik ustalony przez komisję konkursową dla każdego pytania w sekcji Talent Screener (zob. część B.1 pkt 2 powyżej). Pomnożone przez współczynnik punkty przyznane za każde pytanie w sekcji Talent Screener sumuje się w celu uzyskania ostatecznego wyniku.

4. Komisja konkursowa sporządzi listę kandydatów dla każdej dziedziny w porządku odzwierciedlającym ich ostateczne wyniki uzyskane zgodnie z akapitem 3.

5. Kandydaci z najwyższymi wynikami zostaną zaproszeni do następnego etapu konkursu.

Koniec ZAŁĄCZNIKA IV. Kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

1 Rozporządzenie nr 31 (EWG), 11 (EWEA) ustanawiające regulamin pracowniczy urzędników i warunki zatrudnienia innych pracowników Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385/62). Tekst skonsolidowany: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A01962R0031-20220101.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024