[Odesłanie prejudycjalne - Transport lotniczy - Rozporządzenie (UE) nr 1178/2011 - Wymogi techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym - Punkt A ust. 9 i 10 dodatku 3 do załącznika I - Szkolenia do wydania licencji pilota zawodowego - Szkolenie lotnicze - Czas ćwiczeń na ziemi według wskazań przyrządów - Obliczanie - Szkolenia na symulatorze - Egzamin praktyczny - Zasada pewności prawa - Ograniczenie w czasie skutków wyroku wydanego w trybie prejudycjalnym]Język postępowania: francuski
(2022/C 24/10)
(Dz.U.UE C z dnia 17 stycznia 2022 r.)
Sąd odsyłający
Tribunal de première instance francophone de Bruxelles
Strony w postępowaniu głównym
Strona powodowa: État belge
Strona pozwana: LO, OG, SH, MB, JD, OP, Bluetail Flight School SA (BFS)
Sentencja
1) Punkt A ust. 9 lit. e) dodatku 3 do załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 1178/2011 z dnia 3 listopada 2011 r. ustanawiającego wymagania techniczne i procedury administracyjne odnoszące się do załóg w lotnictwie cywilnym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008, zmienionego rozporządzeniem Komisji (UE) 2018/1119 z dnia 31 lipca 2018 r., należy interpretować w ten sposób, że przy rozliczeniu wskazanych w tym przepisie 115 godzin czasu według wskazań przyrządów nie jest możliwe zaliczanie więcej niż 55 godzin ćwiczeń na ziemi według wskazań przyrządów.
2) Punkt A ust. 10 dodatku 3 do załącznika I do rozporządzenia nr 1178/2011, zmienionego rozporządzeniem 2018/1119, należy interpretować w ten sposób, że w przypadku gdy kandydat zdał egzamin praktyczny przed odbyciem wszystkich wymaganych godzin szkolenia, licencja CPL(A) może zostać mu przyznana dopiero po uzupełnieniu jego szkolenia i ponownym zdaniu odpowiedniego egzaminu praktycznego.