[Konkurencja - Porozumienia, decyzje i uzgodnione praktyki - Rynek lotniczego przewozu towarów - Decyzja stwierdzająca naruszenie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG i art. 8 umowy między Wspólnotą a Szwajcarią w sprawie transportu lotniczego - Koordynacja elementów ceny za usługi lotniczego przewozu towarów (dopłata paliwowa, dopłata z tytułu bezpieczeństwa, zapłata prowizji od dopłat) - Wymiana informacji - Właściwość miejscowa Komisji - Obowiązek uzasadnienia - Wpływ na handel między państwami członkowskimi - Przymus państwowy - Jednolite i ciągłe naruszenie]Język postępowania: angielski
(2022/C 207/39)
(Dz.U.UE C z dnia 23 maja 2022 r.)
Strony
Strona skarżąca: Deutsche Lufthansa AG (Kolonia, Niemcy), Lufthansa Cargo AG (Frankfurt nad Menem, Niemcy), Swiss International Air Lines AG (Bazylea, Szwajcaria) (przedstawiciel: adwokat S. Völcker)
Strona pozwana: Komisja Europejska (przedstawiciele: A. Dawes i H. Leupold, pełnomocnicy)
Przedmiot
Oparte na art. 263 TFUE żądanie stwierdzenia nieważności art. 1 decyzji Komisji C(2017) 1742 final z dnia 17 marca 2017 r. dotyczącej postępowania na podstawie art. 101 TFUE, art. 53 porozumienia EOG oraz art. 8 umowy między Wspólnotą Europejską a Konfederacją Szwajcarską w sprawie transportu lotniczego (sprawa AT.39258 - Lotniczy przewóz towarów) w zakresie, w jakim dotyczy on skarżących.
Sentencja
1) Skarga zostaje oddalona.
2) Komisja Europejska pokrywa jedną trzecią własnych kosztów.
3) Deutsche Lufthansa AG, Lufthansa Cargo AG, Swiss International Air Lines AG pokrywają własne koszty oraz dwie trzecie kosztów poniesionych przez Komisję.