Zaproszenie do składania aplikacji.

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA APLIKACJI

(2017/C 431 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 15 grudnia 2017 r.)

Wkrótce nastąpi wakat na stanowisku dyrektora generalnego ds. informacji (w grupie zaszeregowania AD 15 lub AD 16) w Trybunale Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. Stanowisko to zostanie obsadzone na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.

I.
CHARAKTER ZADAŃ

Dyrekcja Generalna Informacji - która, począwszy od dnia 1 stycznia 2018 r., stanowić będzie jedną z trzech dyrekcji generalnych Trybunału, obok Dyrekcji Generalnej Administracji i Dyrekcji Generalnej ds. Wielojęzyczności - będzie się składać z:

-
Dyrekcji Technologii Informacyjnej, odpowiedzialnej w Trybunale za zarządzanie systemem informatycznym i leżącą u jego podstaw infrastrukturą oraz za ich rozbudowę,
-
Dyrekcji Biblioteki, odpowiedzialnej za gromadzenie i udostępnianie dokumentów i zasobów bibliotecznych w ramach wdrażanej strategii cyfryzacji,
-
Dyrekcji ds. Komunikacji, odpowiedzialnej za opracowywanie i prowadzenie polityki komunikacji, a także dostęp do dokumentacji i archiwów instytucji.

Osoba zatrudniona na stanowisku dyrektora generalnego ds. informacji, podlegająca Sekretarzowi Trybunału, będzie odpowiedzialna za kierowanie Dyrekcją Generalną Informacji, której zadanie polega na redagowaniu wszelkich informacji dotyczących działalności Trybunału, a także zarządzaniu tymi informacjami oraz ich przechowywaniu. Do jej zadań będzie należało definiowanie i wdrażanie strategii zarządzania wiedzą i informacją w sposób spójny z określonymi na poziomie instytucji priorytetami, ze szczególnym uwzględnieniem jej sądowego charakteru.

Dyrekcja ta składa się z około 130 urzędników i innych pracowników Unii, a także około setki współpracowników zewnętrznych.

Dyrektor generalny w ramach subdelegowanego nań zadania polegającego na zatwierdzaniu wydatków ponoszonych na wykonanie powierzonych mu zadań zapewnia przestrzeganie przepisów finansowych, w szczególności tych regulujących dziedzinę zamówień publicznych.

Ma on też za zadanie reprezentowanie instytucji na zewnątrz, w szczególności w organach międzyinstytucjonalnych.

II.
PROFIL KANDYDATÓW
-
Dobra znajomość zadań, sposobu funkcjonowania i struktury Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej,
-
potwierdzone umiejętności w dziedzinie analizy, określania i opracowywania celów strategicznych oraz przekładania ich na konkretne działania; umiejętność identyfikowania wyzwań, przed którymi stoją duże organizacje w dziedzinie zarządzania wiedzą i informacją odnośnie do wymogów zawodowych,
-
umiejętność kierowania, w środowisku wielokulturowym, dużą jednostką organizacyjną prowadzącą działalność w zróżnicowanych dziedzinach, a także umiejętność motywowania osób do niej należących,
-
udokumentowane doświadczenie w planowaniu i skutecznym zarządzaniu przydzielonymi zasobami oraz w dziedzinie planowania i zarządzania projektami,
-
rozwinięte zdolności komunikacyjne i interpersonalne,
-
umiejętność zarządzania budżetem i dużymi umowami w ramach i przy poszanowaniu mających zastosowanie przepisów finansowych.
III.
WYMAGANIA WOBEC KANDYDATÓW

Kandydaci muszą spełniać określone w regulaminie pracowniczym urzędników Unii Europejskiej warunki powołania na urzędnika. W przypadku tego stanowiska winni oni spełniać następujące wymogi minimalne:

-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów,
-
przynajmniej 10-letnie odpowiednie doświadczenie zawodowe,
-
biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz wystarczająca znajomość innego z jej języków urzędowych. Ze względów związanych z charakterem służby wymagana jest znajomość języka francuskiego lub angielskiego, przy czym osoba zatrudniona na stanowisku dyrektora generalnego będzie musiała uzupełnić znajomość drugiego z języków, jeśli jej nie wykazała.
IV.
WARUNKI ZATRUDNIENIA I WYNAGRODZENIE

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 15 i AD 16 określono w regulaminie pracowniczym.

V.
ZGŁASZANIE KANDYDATUR

Kandydaci zainteresowani tym stanowiskiem są proszeni o wysłanie swojej kandydatury pocztą elektroniczną wyłącznie na adres DG-DGI@curia.europa.eu, najpóźniej do dnia 31 stycznia 2018 r. Należy do nich dołączyć szczegółowy życiorys i wszystkie potrzebne dokumenty, a także list motywacyjny oraz krótką (maksymalnie 5 stron) prezentację wizji funkcjonowania dyrekcji generalnej wskazanej w niniejszym zaproszeniu do składania kandydatur oraz zarządzania tą dyrekcją.

Zatwierdzone dnia 5 grudnia 2017 r.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2017.431A.6

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Zaproszenie do składania aplikacji.
Data aktu: 15/12/2017
Data ogłoszenia: 15/12/2017