Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok 2014.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK 2014

(2015/C 163/01)

(Dz.U.UE C z dnia 19 maja 2015 r.)

SPIS TREŚCI

Punkt Strona

WSTĘP

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2014 oraz należności przeniesione z roku 2013

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów.

Przesunięcia budżetowe

Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2013

Załączniki

ZAŁĄCZNIK I Szacowane dochody, należności ustalone i należności przeniesione

ZAŁĄCZNIK II Dochody przeznaczone na określony cel za rok budżetowy i dochody przeznaczone na określony cel przeniesione

ZAŁĄCZNIK III Zmiany stanu środków za rok budżetowy

ZAŁĄCZNIK IV Wykorzystanie środków za rok budżetowy

ZAŁĄCZNIK V Wykorzystanie środków przeniesionych z roku 2013

WSTĘP

Misja Europejskiego Trybunału Obrachunkowego
Misją Trybunału jest przyczynianie się do poprawy zarządzania finansami UE, działanie na rzecz rozliczalności i przejrzystości, a także działanie w charakterze niezależnego strażnika finansowych interesów obywateli Unii.
Rolą Trybunału jako niezależnego kontrolera zewnętrznego UE jest sprawdzanie, czy unijne środki są właściwie rozliczane oraz czy są gromadzone i wydawane zgodnie ze stosownymi przepisami i rozporządzeniami, a także czy przynoszą odpowiednią wartość w stosunku do kosztów.
1.
W sprawozdaniu z zarządzania budżetem i finansami Trybunału za rok 2014 omówiono w skrócie wykonanie budżetu oraz wyjaśniono kwestie, które miały istotne znaczenie dla działań podjętych w ciągu roku budżetowego.
2.
W załącznikach do niniejszego sprawozdania (załączniki I-V) przedstawiono szczegółowy obraz sytuacji z wyszczególnieniem pozycji budżetowych.

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2014 oraz należności przeniesione z roku 2013

3.
Należności ustalone za rok budżetowy 2014 wyniosły 19 502 791 euro (tabela 1). Przy uwzględnieniu środków przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego (14 335 euro) (tabela 2) całkowita kwota ustalonych należności wyniosła 19 517 126 euro.

Tabela 1

Należności ustalone za rok 2014

(w euro)
Tytuł Szacowane dochody

za 2014 r.

Należności ustalone za 2014 r. Środki odzyskane ogółem za 2014 r. % ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 19 601 000 19 422 010 19 422 010 100,00 %
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 0 78 127 63 141 80,82 %
9 - Różne dochody 200 000 2 654 2 654 100,00 %
Ogółem 19 801 000 19 502 791 19 487 805 99,92 %

Tabela 2

Należności przeniesione z roku 2013

(w euro)
Tytuł Należności przeniesione Korekty Ogółem Środki

odzyskane

ogółem

% ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 0 0 0 0 0,00 %
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 13 890 - 2 390 11 500 700 6,09 %
9 - Różne dochody 445 0 445 0 0,00 %
Ogółem 14 335 - 2 390 11 945 700 5,86 %
4.
Należności ustalone za rok budżetowy 2014 (19 502 791 euro) stanowią 98,49 % szacowanych dochodów w wysokości 19 801 000 euro, podczas gdy w 2013 r. stanowiły one 85,91 %.
5.
Całkowita kwota dochodów odzyskanych na dzień 31 grudnia 2014 r. wyniosła 19 488 505 euro, z czego 19 487 805 euro to środki odzyskane z tytułu należności ustalonych w 2014 r. (tabela 1).
6.
Z 19 487 805 euro odzyskanych dochodów kwota 19 422 010 euro (99,66 %) stanowi potrącenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne), a także środki pochodzące z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników. Inne dochody odzyskane w roku budżetowym wyniosły 63 141 euro. Dochody z tytułu odsetek bankowych wyniosły w 2014 r. w sumie 4 954 euro. Dla porównania w roku 2013 potrącenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne) wraz ze środkami pochodzącymi z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników stanowiły 99,24 %, a inne dochody za ten rok budżetowy wyniosły 131 370 euro, z czego dochody z tytułu odsetek bankowych - 658 euro.
7.
Kwota pozostająca do pobrania na koniec roku budżetowego wynosiła 26 230 euro, tj. 0,13 % należności ustalonych w ciągu roku budżetowego oraz pozostałych należności ustalonych w poprzednich latach budżetowych. W 2013 r. kwota ta wyniosła 14 335 euro, tj. 0,08 %.

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

8.
Dochody przeznaczone na określony cel obejmują przede wszystkim podróże służbowe, zwroty nadpłaty w ramach rocznego rozliczenia kosztów zużycia energii oraz zwrot podatku VAT od prywatnych rozmów telefonicznych. Informacje na temat wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel zamieszczono w załączniku II.

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

9.
W tabeli 3 i tabeli 4 zestawiono całkowite środki dostępne za rok 2014, środki, na które zaciągnięto zobowiązania, płatności dokonane w ciągu roku oraz pozostałą kwotę przeniesioną na rok 2015.
10.
Bardziej szczegółowa analiza na poziomie rozdziałów wraz z informacjami dodatkowymi dotyczącymi poszczególnych rozdziałów lub pozycji znajduje się w tabelach 6-9.

Tabela 3

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania według tytułów

(w euro)
Tytuł Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 118 539 575 117 151 792 98,83 %
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 14 958 000 14 726 257 98,45 %
Tytuły 1 i 2 - ogółem 133 497 575 131 878 049 98,79 %

Tabela 4

Zobowiązania i płatności według tytułów

(w euro)
Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 117 151 792 115 834 102 98,88 % 1 317 690 1,12 %
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 14 726 257 8 328 532 56,56 % 6 397 725 43,44 %
Tytuły 1 i 2 - ogółem 131 878 049 124 162 634 94,15 % 7 715 415 5,85 %

Przesunięcia budżetowe

11.
W ciągu roku budżetowego Trybunał dokonał 43 przesunięć budżetowych na łączną kwotę 3 141 747 euro (tabela 5). Przesunięcia te miały na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania różnych działów Trybunału i spełnienie wszelkich związanych z tym wymogów. Skutki tych przesunięć na poziomie pozycji przedstawiono w załączniku III.

Tabela 5

Przesunięcia budżetowe w 2014 r.

(w euro)
Rodzaj przesunięcia Liczba przesunięć w 2014 r. Łączna kwota przesuniętych środków
Pomiędzy tytułami 7 934 000
Pomiędzy rozdziałami 6 985 000
Pomiędzy artykułami 5 20 000
Pomiędzy pozycjami 12 739 366
Pomiędzy podpozycjami 13 463 381
Ogółem 43 3 141 747

Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji

12.
W tabeli 6 i tabeli 7 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2014 w tytule 1.

Tabela 6

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 1

(w euro)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
10 - Członkowie instytucji 15 190 000 14 553 513 95,81 %
12 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 93 179 575 92 774 325 99,57 %
14 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 4 191 000 4 112 827 98,13 %
16 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 5 979 000 5 711 127 95,52 %
Tytuł 1 - ogółem 118 539 575 117 151 792 98,83 %
13.
W 2014 r. wskaźnik wykorzystania środków w tytule 1 wyniósł 98,83 % (w 2013 r. wskaźnik ten wyniósł 91,86 %).
14.
Środki w rozdziale 12 ("Urzędnicy i pracownicy tymczasowi") zostały wykorzystane w 2014 r. w 99,57 % (w 2013 r. wskaźnik ten wyniósł 91,35 %). Jest to wynikiem lepszych szacunków oraz retroaktywnych dostosowań wysokości wynagrodzeń i emerytur, które zostały pokryte z budżetu na rok 2014.
15.
Wskaźnik wykorzystania środków w rozdziale 14 ("Inni pracownicy i usługi zewnętrzne") osiągnął w 2014 r. poziom 98,13 %, co stanowi pewną poprawę w porównaniu z rokiem poprzednim (w 2013 r. poziom ten wyniósł 92,39 %).
16.
Wskaźnik wykorzystania środków na podróże służbowe wyniósł 93,10 % (94,88 % w 2013 r.). Trybunał podejmuje wszystkie możliwe działania, aby środki na podróże służbowe były wykorzystywane w sposób ściśle zgodny z zasadami oszczędności, wydajności i skuteczności. Choć potrzeby nie zawsze dają się dokładnie przewidzieć, Trybunał pilnuje, aby środki wykorzystywano w sposób gospodarny.

Tabela 7

Zobowiązania i płatności w tytule 1

(w euro)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
10 - Członkowie instytucji 14 553 513 14 419 928 99,08 % 133 585 0,92 %
12 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 92 774 325 92 745 214 99,97 % 29 111 0,03 %
14 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 4 112 827 4 071 154 98,99 % 41 673 1,01 %
16 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 5 711 127 4 597 806 80,51 % 1 113 321 19,49 %
Tytuł 1 - ogółem 117 151 792 115 834 102 98,88 % 1 317 690 1,12 %
17.
W 2014 r. płatności wyniosły łącznie 115 834 102 euro i stanowiły 97,72 % ostatecznych środków oraz 98,88 % całkowitych zobowiązań (w 2013 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 90,44 % oraz 98,46 %).
18.
Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2015 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 1 317 690 euro, tj. 1,11 % ostatecznych środków oraz 1,12 % całkowitych zobowiązań (w 2013 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 1,42 % oraz 1,54 %).
19.
Największa część przeniesionych środków odnoszących się do rozdziału 1 6 dotyczy podróży służbowych pracowników, a ich kwota wynosi 478 305 euro. W przypadku pewnej liczby podróży służbowych, które miały miejsce w 2014 r., nie otrzymano jeszcze wniosków o zwrot kosztów lub wnioski te otrzymano, lecz przed upływem roku budżetowego nie zostały one jeszcze do końca rozliczone. Inne kwoty - składające się na środki przeniesione w rozdziale 1 6 - w stosunku do których istniały zobowiązania prawne, lecz w roku 2014 nie otrzymano jeszcze odnośnych faktur, przypadały na: "Centrum Małego Dziecka" (254 430 euro) oraz "Doskonalenie zawodowe" (199 609 euro).

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

20.
W tabeli 8 i tabeli 9 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2014 w tytule 2.

Tabela 8

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 2

(w euro)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
20 - Budynki i koszty dodatkowe 2 564 000 2 540 734 99,09 %
21 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 8 742 000 8 739 929 99,98 %
23 - Bieżące wydatki administracyjne 552 000 532 349 96,44 %
25 - Posiedzenia i konferencje 703 000 648 735 92,28 %
27 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 2 397 000 2 264 510 94,47 %
Tytuł 2 - ogółem 14 958 000 14 726 257 98,45 %
21.
Wskaźnik wykorzystania środków w tytule 2 w 2014 r. osiągnął 98,45 % (wobec 95,83 % w roku 2013).

Tabela 9

Zobowiązania i płatności w tytule 2

(w euro)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
20 - Budynki i koszty dodatkowe 2 540 734 1 830 380 72,04 % 710 354 27,96 %
21 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 8 739 929 4 267 149 48,82 % 4 472 780 51,18 %
23 - Bieżące wydatki administracyjne 532 349 449 613 84,46 % 82 736 15,54 %
25 - Posiedzenia i konferencje 648 735 465 790 71,80 % 182 945 28,20 %
27 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 2 264 510 1 315 600 58,10 % 948 910 41,90 %
Tytuł 2 - ogółem 14 726 257 8 328 532 56,56 % 6 397 725 43,44 %
22.
W 2014 r. płatności wyniosły łącznie 8 328 532 euro i stanowiły 55,68 % ostatecznych środków oraz 56,56 % zobowiązań (w 2013 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 48,29 % oraz 50,39 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2015 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 6 397 725 euro, tj. 42,77 % ostatecznych środków oraz 43,44 % zobowiązań (w 2013 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 47,54 % oraz 49,61 %).
23.
Podobnie jak w latach poprzednich, istotne kwoty w rozdziale 2 0, na które zaciągnięto zobowiązania, ale na które do końca roku nie otrzymano faktur, występują w pozycjach: "Sprzątanie i utrzymanie obiektów" (295 822 euro) oraz "Zużycie energii" (171 755 euro).
24.
Linia budżetowa, która w największym stopniu składa się na środki w wysokości 4 472 780 euro przeniesione w rozdziale 2 1 ("Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie"), wchodzi w zakres pozycji budżetu 2 1 0 2 ("Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych") i obejmuje kwotę 3 108 962 euro wynikającą z projektów, które na koniec roku nadal znajdowały się w fazie realizacji.
25.
W rozdziale 2 7 ("Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie") przeniesienia dotyczą głównie pozycji budżetu 2 7 0 0 ("Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze"), w której przeniesiono środki w wysokości 472 117 euro tytułem usług eksperckich w dziedzinie kontroli. Podobnie jak w przeszłości, pozycja budżetu 2 7 4 0 ("Dziennik Urzędowy") oraz pozycja budżetu 2 7 4 1 ("Publikacje różne") stanowią dwie istotne pozycje środków przeniesionych na kwotę odpowiednio 150 000 euro i 145 341 euro. W przypadku pozycji 2 7 4 0 kwota obejmuje publikacje w Dzienniku Urzędowym z ostatnich miesięcy 2014 r., które zostaną zafakturowane dopiero w roku 2015 1 . W przypadku pozycji budżetu 2 7 4 1 ("Publikacje różne") środki przeniesione odnoszą się do zobowiązań prawnych, na które nie otrzymano jeszcze faktur (publikacja niektórych sprawozdań specjalnych z 2014 r.). W przypadku linii budżetowej "Wydatki na dokumentację, bibliotekę i archiwizację" przeniesiono środki w wysokości 110 451 euro.

ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2013

26.
W tabeli 10 przedstawiono środki przeniesione z 2013 r.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2013 r. na 2014 r.

(w euro)
Rozdziały Środki

przeniesione

z 2013 na 2014 r.

Płatności z przeniesień Środki anulowane
10 - Członkowie instytucji 180 427 104 541 75 886
12 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 5 658 4 658 1 000
14 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 50 073 34 318 15 755
16 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 1 510 830 1 001 524 509 306
Tytuł 1 - ogółem 1 746 988 1 145 041 601 947
20 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K3 3 879 679 3 401 537 478 142
20 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3 1 456 184 985 041 471 143
21 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 4 188 473 4 064 384 124 089
23 - Bieżące wydatki administracyjne 123 893 68 868 55 025
25 - Posiedzenia i konferencje 203 110 117 701 85 409
27 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 898 752 702 072 196 680
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K3 9 293 907 8 354 562 939 345
Tytuł 2 - Ogółem bez K3 6 870 412 5 938 066 932 346
Tytuły 1 i 2 - Ogółem, w tym K3 11 040 895 9 499 603 1 541 292
Tytuły 1 i 2 - Ogółem bez K3 8 617 400 7 083 107 1 534 293
27.
Automatyczne przeniesienia środków (art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego) z roku budżetowego 2013 na rok budżetowy 2014 na całkowitą kwotę 11 040 895 euro umożliwiły realizację płatności na kwotę 9 499 603 euro, co dało wskaźnik wykorzystania na poziomie 86,04 % (87,63 % w 2013 r.).
28.
Z kwoty 3 879 679 euro płatności ze środków przeniesionych w rozdziale 2 0, 2 423 495 euro to płatności w ramach pozycji budżetu 2 0 0 3 ("Zakup nieruchomości"), które dotyczą robót związanych z budową budynku K3, rozpoczętych w marcu 2010 r. Płatności te, objęte ostatnią transzą finansowania w wysokości 3 000 000 euro - zapisaną w budżecie na 2013 r. - dotyczą umów podpisanych przez kierownika projektu w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi.
29.
Płatności za projekt budowy K3 zostały prawie ukończone. Pozostała część środków dostępnych na mocy umowy powierniczej 2 zostanie wykorzystana do modernizacji budynku K2, zgodnie z powiadomieniem przekazanym Parlamentowi Europejskiemu i Radzie dnia 14 marca 2014 r. i zatwierdzonym przez nie na podstawie art. 203 ust. 5 rozporządzenia finansowego.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

SZACOWANE DOCHODY, NALEŻNOŚCI USTALONE I NALEŻNOŚCI PRZENIESIONE

Dochody - 2014
(w euro)
Pozycja budżetu Budżet wstępny Należności ustalone za rok budżetowy Środki odzyskane za rok budżetowy Środki do odzyskania za rok budżetowy
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i innych świadczeń członków instytucji, urzędników i innych pracowników 10 004 000,00 10 591 557,52 10 591 557,52 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy ze składki tymczasowej i składki solidarnościowej od wynagrodzeń członków instytucji, urzędników i innych czynnie zatrudnionych pracowników 1 500 000,00 1 782 113,01 1 782 113,01 0,00
ROZDZ. 4 0 RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 11504000,00 12 373 670,53 12 373 670,53 0,00
Pozycja 4 10 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 8 097 000,00 7 003 322,22 7 003 322,22 0,00
Pozycja 4 110 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 0,00 45 016,82 45 016,82 0,00
Pozycja 4 12 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników tymczasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 8 097 000,00 048 339,04 048 339,04 0,00
TYTUŁ 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 19 601000,00 19 422 009,57 19 422 009,57 0,00
Pozycja 5 0 0 0 Wpływy ze sprzedaży pojazdów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 2 0 Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWA TOWARÓW) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 4955,31 4955,31 0,00
ROZDZ. 52 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK 0,00 4 955,31 4 955,31 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 73 171,64 58 185,53 14986,11
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 0,00 73 171,64 58 185,53 14 986,11
Pozycja 5 9 0 0 Inne dochody otrzymane z działalności administracyjnej 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 9 Inne dochody otrzymane z działalności administracyjnej 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 5 DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 0,00 78 126,95 63 140,84 14 986,11
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 200 000,00 2 654,55 2 654,55 0,00
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY 200 000,00 2 654,55 2 654,55 0,00
TYTUŁ 9 RÓŻNE DOCHODY 200 000,00 2 654,55 2 654,55 0,00
OGÓŁEM 19 801000,00 19 502 791,07 19 487 804,96 14 986,11

Dochody przeniesione

(w euro)
Pozycja budżetu Należności rok budżetowy n-1 Zmiany przeniesione z roku n-1 Ogółem środki przeniesione z roku n-1 Środki odzyskane za rok

budżetowy 1

Środki do odzyskania
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i świadczeń na rzecz członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy ze składki tymczasowej i składki solidarnościowej od wynagrodzeń członków instytucji, urzędników i innych czynnie zatrudnionych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 0 RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 10 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 110 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 12 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników tymczasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWA TOWARÓW) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 2 DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH

ODSETEK

0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 13 890,46 -2 390,46 11 500,00 700,00 10 800,00
ROZDZ. 5 7 INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI 13 890,46 - 2 390,46 11 500,00 700,00 10 800,00
TYTUŁ 5 DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 13 890,46 - 2 390,46 11 500,00 700,00 10 800,00
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 444,40 0,00 444,40 0,00 444,40
ROZDZ. 9 0 RÓŻNE DOCHODY 444,40 0,00 444,40 0,00 444,40
TYTUŁ 9 RÓŻNE DOCHODY 444,40 0,00 444,40 0,00 444,40
OGÓŁEM 14 334,86 - 2 390,46 11944,40 700,00 11244,40

ZAŁĄCZNIK  II

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL ZA ROK BUDŻETOWY I DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL PRZENIESIONE

Dochody przeznaczone na określony cel
(w euro)
WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W ROKU BUDŻETOWYM - Indeks 11
Pozycja budżetu Dochody przeznaczone na określony cel Zobowiązania Płatności (l)-(2) (2)-(3)
16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 12 Doskonalenie zawodowe 1 824,28 1 824,28 458,03 0,00 1 366,25
16 2 0 Podróże służbowe 20 879,98 0,00 0,00 20 879,98 0,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 22 704,26 1 824,28 458,03 20 879,98 1 366,25
TYTUŁ 1 OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 22 704,26 1 824,28 458,03 20 879,98 1 366,25
2 0 0 0 Czynsze 860,00 0,00 0,00 860,00 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 478,31 0,00 0,00 478,31 0,00
2 0 0 7 01 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 5 850,94 5 673,45 1042,18 177,49 4631,27
2 0 2 4 Zużycie energii 5 402,54 0,00 0,00 5 402,54 0,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 2 344,8 5 1007,72 0,00 1 337,13 1007,72
2 0 2 8 Ubezpieczenia 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 2 438,56 0,00 0,00 2 438,56 0,00
ROZDZ. 2 0 Budynki i koszty dodatkowe 17 375,20 6 681,17 1 042,18 10 694,03 5 638,99
2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 11003,31 0,00 0,00 11003,31 0,00
2 10 3 Telekomunikacja 73,84 0,00 0,00 73,84 0,00
2 1 6 0 02 Wymiana pojazdów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 6 0 04 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 7 028,92 0,00 0,00 7 028,92 0,00
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 18 106,07 0,00 0,00 18 106,07 0,00
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 3 6 0 Opłaty pocztowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 4 0 01 Posiedzenia ogółem 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 7 4 1 02 Wydatki na rozprowadzanie i publikację dokumentów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 2 BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE i RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 35 481,27 6 681,17 1 042,18 28 800,10 5 638,99
OGÓŁEM 58 185,53 8 505,45 1 500,21 49 680,08 7 005,24

Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione z poprzedniego roku

(w euro)
WYKORZYSTANIE PRZENIESIONYCH Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL - Indeks 44
Pozycja budżetu Dochody przeznaczone na określony cel Zobowiązania Płatności (l)-(2) (2)-(3)
10 4 0 Podróże służbowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
14 0 6 03 Dodatkowe usługi tłumaczeniowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I ŚWIADCZENIA ZEWNĘTRZNE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
16 12 Doskonalenie zawodowe 2 400,00 2 400,00 1 400,00 0,00 1 000,00
16 2 0 Podróże służbowe 46 530,00 0,00 0,00 46 530,00 0,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 48 930,00 2 400,00 1 400,00 46 530,00 1 000,00
TYTUŁ 1 OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 48 930,00 2 400,00 1 400,00 46 530,00 1 000,00
2 0 0 0 Czynsze 68 5,00 0,00 0,00 685,00 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 0 7 01 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 76,15 65,57 65,57 10,58 0,00
2 0 2 4 Zużycie energii 23 658,53 23 658,53 23 658,53 0,00 0,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 1855,05 1 823,21 1 823,21 31,84 0,00
2 0 2 8 Ubezpieczenia 155,02 0,00 0,00 155,02 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 3 131,30 3 057,31 3 057,31 73,99 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 29 561,05 28 604,62 28 604,62 956,43 0,00
2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 10 3 Telekomunikacja 11932,17 11 931,29 11 527,50 0,88 403,79
2 1 6 0 02 Wymiana pojazdów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 6 0 04 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 11 704,64 11 163,31 10 327,57 541,33 835,74
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 23 636,81 23 094,60 21 855,07 542,21 1239,53
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 3 6 0 Opłaty pocztowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 2 0 02 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 4 0 01 Posiedzenia ogółem 184,42 184,42 0,00 0,00 184,42
2 5 4 0 02 Posiedzenia, kongresy i konferencje 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 0,0 0,0 0,0 0,0 0,0
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 184,42 184,42 0,00 0,00 184,42
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 1 189,76 0,00 0,00 1 189,76 0,00
2 7 4 1 02 Wydatki na rozprowadzanie i publikację dokumentów 1 825,21 0,00 0,00 1 825,21 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 3 014,97 0,00 0,00 3 014,97 0,00
TYTUŁ 2 BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE i RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 56 397,25 51 883,64 50 459,69 4 513,61 1 423,95
OGÓŁEM 105 327,25 54 283,64 51859,69 51 043,61 2 423,95

ZAŁĄCZNIK  III

ZMIANY STANU ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w euro)
Pozycja budżetu Budżet wstępny Budżet uzupełniający Przesunięcia Środki za rok budżetowy Środki przeniesione

automatycznie

z roku n-1

Pozycja 10 0 0 Wynagrodzenia, świadczenia dodatkowe i świadczenia emerytalne i rentowe 8 687 000,00 0,00 260 000,00 8 947 000,00 0,00
Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 557 000,00 0,00 - 20 000,00 537 000,00 15 570,00
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 9 244000,00 0,00 240 000,00 9 484000,00 15 570,00
Pozycja 10 2 0 Dodatki przejściowe 1 957 000,00 0,00 -140 000,00 1 817 000,00 0,00
Art. 10 2 Dodatki przejściowe 1957 000,00 0,00 -140 000,00 1817 000,00 0,00
Pozycja 10 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 584 000,00 0,00 -100 000,00 3 484 000,00 0,00
Art. 10 3 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 584000,00 0,00 -100 000,00 3 484000,00 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 319 000,00 0,00 0,00 319 000,00 107 079,06
Art. 10 4 Podróże służbowe 319 000,00 0,00 0,00 319 000,00 107 079,06
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 71 000,00 0,00 15 000,00 86 000,00 57 777,55
Art. 10 6 Szkolenia 71 000,00 0,00 15 000,00 86 000,00 57 777,55
Pozycja 10 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 15175 000,00 0,00 15 000,00 15 190 000,00 180 426,61
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 91 758 575,00 0,00 100 000,00 91 858 575,00 0,00
Pozycja 12 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 416 000,00 0,00 - 20 000,00 396 000,00 0,00
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 1005 000,00 0,00 -80 000,00 925 000,00 5 658,00
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 93 179 575,00 0,00 0,00 93179 575,00 5 658,00
Pozycja 12 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 12 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 93 179 575,00 0,00 0,00 93 179 575,00 5 658,00
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 2 743 000,00 0,00 132 000,00 2 875 000,00 0,00
Pozycja 14 0 4 Staże i wymiany urzędników 987 000,00 0,00 -77 000,00 910 000,00 0,00
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 40 000,00 0,00 20 000,00 60 000,00 6 785,51
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 326 000,00 0,00 20 000,00 346 000,00 43 287,24
Art. 14 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 4096 000,00 0,00 95 000,00 4 191 000,00 50 072,75
Pozycja 14 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 14 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 4096 000,00 0,00 95 000,00 4 191 000,00 50 072,75
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 48 000,00 0,00 10 000,00 58 000,00 9 794,60
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 718 000,00 0,00 -45 000,00 673 000,00 294 793,43
Art. 16 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 766 000,00 0,00 - 35 000,00 731 000,00 304 588,03
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 3 700 000,00 0,00 -350 000,00 3 350 000,00 797 406,70
Art. 16 2 Podróże służbowe 3 700 000,00 0,00 -350 000,00 3 350 000,00 797 406,70
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 25 000,00 0,00 5 000,00 30 000,00 6061,57
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 83 000,00 0,00 0,00 83 000,00 800,00
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 108 000,00 0,00 5 000,00 113 000,00 6 861,57
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 101 000,00 0,00 - 5 000,00 96 000,00 19 349,33
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 55 000,00 0,00 52 000,00 107 000,00 16 148,22
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1 512 000,00 0,00 0,00 1 512 000,00 296 476,81
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 70 000,00 0,00 0,00 70 000,00 70 000,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1 738 000,00 0,00 47 000,00 1 785 000,00 401 974,36
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 6 312 000,00 0,00 -333 000,00 5 979 000,00 1510 830,66
TYTUŁ 1 OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 118 762 575,00 0,00 - 223 000,00 118 539 575,00 1 746 988,02
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 181000,00 0,00 0,00 181000,00 177859,97
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 2 423 495,43
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 621 000,00 0,00 -476 634,22 144 365,78 319 769,24
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 140 000,00 0,00 -43 365,78 96 634,22 182891,54
Art. 2 0 0 Budynki 942 000,00 0,00 - 520 000,00 422 000,00 3 104016,18
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1 214 000,00 0,00 -130 000,00 1084 000,00 459 842,70
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 889 000,00 0,00 - 70 000,00 819 000,00 234 988,74
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 162 000,00 0,00 0,00 162 000,00 51 744,75
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 61 000,00 0,00 -18 000,00 43 000,00 1 393,32
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 82 000,00 0,00 -48 000,00 34 000,00 27 693,64
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2 408 000,00 0,00 - 266 000,00 2 142 000,00 775 663,15
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 3 350 000,00 0,00 - 786 000,00 2 564000,00 3 879 679,33
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 2 191000,00 0,00 -60 000,00 2 131000,00 586 157,12
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 4 462 000,00 0,00 214 000,00 4 676 000,00 3 130 772,40
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 457 000,00 0,00 -65 000,00 392 000,00 152 176,14
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 7110 000,00 0,00 89 000,00 7199 000,00 3 869 105,66
Pozycja 2 12 0 Meble 107 000,00 0,00 -37 000,00 70 000,00 244 977,46
Art. 2 12 Meble 107 000,00 0,00 - 37 000,00 70 000,00 244 977,46
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 145 000,00 0,00 772 000,00 917 000,00 52 217,83
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 145 000,00 0,00 772 000,00 917 000,00 52 217,83
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 556 000,00 0,00 0,00 556 000,00 22 171,94
Art. 2 16 Pojazdy 556 000,00 0,00 0,00 556 000,00 22 171,94
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 7 918 000,00 0,00 824000,00 8 742 000,00 4 188 472,89
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 160 000,00 0,00 -40 000,00 120 000,00 60 969,23
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 160 000,00 0,00 - 40 000,00 120 000,00 60 969,23
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 4 979,60
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 0,00 0,00 20 000,00 4 979,60
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 50 000,00 0,00 165 000,00 215 000,00 12957,95
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 50 000,00 0,00 165 000,00 215 000,00 12 957,95
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 50 000,00 0,00 -16 000,00 34 000,00 25 074,34
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 50 000,00 0,00 -16 000,00 34000,00 25 074,34
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 158 000,00 0,00 5 000,00 163 000,00 19 911,42
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 158 000,00 0,00 5 000,00 163 000,00 19 911,42
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 438 000,00 0,00 114000,00 552 000,00 123 892,54
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 234 000,00 0,00 -15 000,00 219 000,00 81 168,60
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 234000,00 0,00 -15 000,00 219 000,00 81168,60
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 0,00 0,00 142 000,00 10 024,43
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 0,00 0,00 142 000,00 10 024,43
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 10 487,95
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 0,00 0,00 17 000,00 10 487,95
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 375 000,00 0,00 -50 000,00 325 000,00 101429,28
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 375 000,00 0,00 - 50 000,00 325 000,00 101 429,28
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 768 000,00 0,00 - 65 000,00 703 000,00 203 110,26
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 441 000,00 0,00 331000,00 772 000,00 417 020,74
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 441 000,00 0,00 331000,00 772 000,00 417 020,74
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 310 000,00 0,00 0,00 310 000,00 88 447,52
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 310 000,00 0,00 0,00 310 000,00 88 447,52
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 550 000,00 0,00 -80 000,00 470 000,00 150 000,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 960 000,00 0,00 -115 000,00 845 000,00 243 283,96
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1510 000,00 0,00 -195 000,00 1315 000,00 393 283,96
ROZDZ. 2 7 INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2 261000,00 0,00 136 000,00 2 397 000,00 898 752,22
TYTUŁ 2 BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE i RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 14 735 000,00 0,00 223 000,00 14 958 000,00 9 293 907,24
10 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 10 0 ŚRODKI REZERWOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 10 INNE WYDATKI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
OGÓŁEM 133 497 575,00 0,00 0,00 133 497 575,00 11040 895,26

ZAŁĄCZNIK  IV

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w euro)
Pozycja budżetu Środki za rok budżetowy Zobowiązania Płatności Zobowiązania pozostające do spłaty Środki przeniesione automatycznie na rok budżetowy n

+ 1

Środki przeniesione na mocy decyzji na rok budżetowy n + 1 Środki anulowane
Pozycja 10 0 0 Wynagrodzenia, świadczenia dodatkowe i świadczenia emerytalne i rentowe 8 947 000,00 8 824 024,32 8 824 024,32 0,00 0,00 0,00 122 975,68
Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 537 000,00 451952,94 413 000,93 38 952,01 38 952,01 0,00 85 047,06
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 9 484000,00 9 275 977,26 9 237 025,25 38 952,01 38 952,01 0,00 208 022,74
Pozycja 10 2 0 Dodatki przejściowe 1 817 000,00 1 663 085,67 1 663 085,67 0,00 0,00 0,00 153 914,33
Art. 10 2 Dodatki przejściowe 1817 000,00 1 663 085,67 1 663 085,67 0,00 0,00 0,00 153 914,33
Pozycja 10 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 484 000,00 3 319 209,21 3 319 209,21 0,00 0,00 0,00 164 790,79
Art. 10 3 Świadczenia emerytalne i rentowe 3 484000,00 3 319 209,21 3 319 209,21 0,00 0,00 0,00 164 790,79
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 319 000,00 209 269,43 155 641,14 53 628,29 53 628,29 0,00 109 730,57
Art. 10 4 Podróże służbowe 319 000,00 209 269,43 155 641,14 53 628,29 53 628,29 0,00 109 730,57
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 86 000,00 85 971,58 44 966,32 41005,26 41005,26 0,00 28,42
Art. 10 6 Szkolenia 86 000,00 85 971,58 44 966,32 41 005,26 41 005,26 0,00 28,42
Pozycja 10 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 10 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 15190 000,00 14 553 513,15 14419 927,59 133 585,56 133 585,56 0,00 636 486,85
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 91 858 575,00 91 518 624,75 91 518 624,75 0,00 0,00 0,00 339 950,25
Pozycja 12 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 396 000,00 384 708,20 384 708,20 0,00 0,00 0,00 11 291,80
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 925 000,00 870 991,66 841 880,54 29 111,12 29 111,12 0,00 54 008,34
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 93179 575,00 92 774 324,61 92 745 213,49 29111,12 29111,12 0,00 405 250,39
Pozycja 12 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 12 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 12 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 93179 575,00 92 774 324,61 92 745 213,49 29111,12 29111,12 0,00 405 250,39
Pozycja 14 0 0 Inni pracownicy 2 875 000,00 2 822 433,72 2809111,32 13 322,40 13 322,40 0,00 52 566,28
Pozycja 14 0 4 Staże i wymiany urzędników 910 000,00 890 216,31 890 216,31 0,00 0,00 0,00 19 783,69
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 60 000,00 54 441,54 51 296,42 3 145,12 3 145,12 0,00 5 558,46
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 346 000,00 345 735,85 320 530,71 25 205,14 25 205,14 0,00 264,15
Art. 14 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 4 191 000,00 4112 827,42 4071154,76 41 672,66 41 672,66 0,00 78172,58
Pozycja 14 9 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 14 9 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 4 191 000,00 4112 827,42 4071154,76 41 672,66 41 672,66 0,00 78172,58
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 58 000,00 57 700,00 41 507,72 16 192,28 16 192,28 0,00 300,00
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 673 000,00 671465,01 471855,55 199 609,46 199 609,46 0,00 1 534,99
Art. 16 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 731 000,00 729 165,01 513 363,27 215 801,74 215 801,74 0,00 1 834,99
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 3 350 000,00 3 118 961,61 2 640 656,35 478 305,26 478 305,26 0,00 231038,39
Art. 16 2 Podróże służbowe 3 350 000,00 3118 961,61 2 640 656,35 478 305,26 478 305,26 0,00 231038,39
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 30 000,00 25 000,00 11 573,59 13 426,41 13 426,41 0,00 5 000,00
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 83 000,00 83 000,00 76 387,02 6 612,98 6 612,98 0,00 0,00
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 113 000,00 108 000,00 87 960,61 20 039,39 20 039,39 0,00 5 000,00
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 96 000,00 66 000,00 56 519,71 9 480,29 9 480,29 0,00 30 000,00
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 107 000,00 107 000,00 41 735,51 65 264,49 65 264,49 0,00 0,00
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1 512 000,00 1 512 000,00 1257 570,16 254 429,84 254 429,84 0,00 0,00
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 70 000,00 70 000,00 0,00 70 000,00 70 000,00 0,00 0,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1 785 000,00 1 755 000,00 1355 825,38 399 174,62 399 174,62 0,00 30 000,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA

INSTYTUCJI

5 979 000,00 5 711126,62 4 597 805,61 1113 321,01 1113 321,01 0,00 267 873,38
TYTUŁ 1 OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 118 539 575,00 117151791,80 115 834101,45 1317 690,35 1317 690,35 0,00 1 387 783,20
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 181000,00 176 467,78 115 786,36 60 681,42 60 681,42 0,00 4 532,22
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 144 365,78 130 088,34 56 752,75 73 335,59 73 335,59 0,00 14 277,44
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 96 634,22 94 830,21 31431,32 63 398,89 63 398,89 0,00 1 804,01
Art. 2 0 0 Budynki 422 000,00 401 386,33 203 970,43 197 415,90 197 415,90 0,00 20 613,67
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1084 000,00 1084 000,00 788 178,31 295 821,69 295 821,69 0,00 0,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 819 000,00 819 000,00 647 244,50 171 755,50 171 755,50 0,00 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 162 000,00 161 830,07 122 093,62 39 736,45 39 736,45 0,00 169,93
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 43 000,00 42 625,67 41 783,21 842,46 842,46 0,00 374,33
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 34 000,00 31 892,11 27 110,13 4 781,98 4 781,98 0,00 2 107,89
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2 142 000,00 2139 347,85 1 626 409,77 512 938,08 512 938,08 0,00 2 652,15
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 2 564000,00 2 540 734,18 1 830 380,20 710 353,98 710 353,98 0,00 23 265,82
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 2 131000,00 2 130 999,62 1 733 086,74 397 912,88 397 912,88 0,00 0,38
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 4 676 000,00 4 676 000,00 1 567 037,49 3 108 962,51 3 108 962,51 0,00 0,00
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 392 000,00 391999,83 281 298,07 110 701,76 110 701,76 0,00 0,17
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 7199 000,00 198 999,45 3 581 422,30 617 577,15 617 577,15 0,00 0,55
Pozycja 2 12 0 Meble 70 000,00 69 088,20 66 938,50 2 149,70 2 149,70 0,00 911,80
Art. 2 12 Meble 70 000,00 69 088,20 66 938,50 2 149,70 2 149,70 0,00 911,80
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 917 000,00 916055,88 78 400,86 837 655,02 837 655,02 0,00 944,12
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 917 000,00 916 055,88 78 400,86 837 655,02 837 655,02 0,00 944,12
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 556 000,00 555 785,60 540 387,32 15 398,28 15 398,28 0,00 214,40
Art. 2 16 Pojazdy 556 000,00 555 785,60 540 387,32 15 398,28 15 398,28 0,00 214,40
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP,

WYNAJEM I UTRZYMANIE

8 742 000,00 8 739 929,13 4 267 148,98 4472 780,15 4472 780,15 0,00 2 070,87
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 120 000,00 119 925,84 96 144,13 23 781,71 23 781,71 0,00 74,16
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 120 000,00 119 925,84 96144,13 23 781,71 23 781,71 0,00 74,16
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 20 000,00 15 048,00 15 048,00 0,00 0,00 0,00 4 952,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20 000,00 15 048,00 15 048,00 0,00 0,00 0,00 4 952,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 215 000,00 215 000,00 187 967,09 27 032,91 27 032,91 0,00 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 215 000,00 215 000,00 187 967,09 27 032,91 27 032,91 0,00 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 34 000,00 22 022,40 17 687,37 4 335,03 4 335,03 0,00 11 977,60
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 34000,00 22 022,40 17 687,37 4 335,03 4 335,03 0,00 11977,60
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 163 000,00 160 352,60 132 765,84 27 586,76 27 586,76 0,00 2 647,40
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 163 000,00 160 352,60 132 765,84 27 586,76 27 586,76 0,00 2 647,40
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 552 000,00 532 348,84 449 612,43 82 736,41 82 736,41 0,00 19 651,16
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 219 000,00 215 173,85 131 311,58 83 862,27 83 862,27 0,00 3 826,15
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 219 000,00 215 173,85 131311,58 83 862,27 83 862,27 0,00 3 826,15
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 91 724,93 70 355,94 21 368,99 21 368,99 0,00 50 275,07
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142 000,00 91 724,93 70 355,94 21 368,99 21 368,99 0,00 50 275,07
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 16 836,40 1 883,00 14 953,40 14 953,40 0,00 163,60
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17 000,00 16 836,40 1 883,00 14 953,40 14 953,40 0,00 163,60
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 325 000,00 262 240,00 62 760,00 62 760,00 0,00 0,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 325 000,00 325 000,00 262 240,00 62 760,00 62 760,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 703 000,00 648 735,18 465 790,52 182 944,66 182 944,66 0,00 54 264,82
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 772 000,00 721 894,46 178 776,89 543 117,57 543 117,57 0,00 50 105,54
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 772 000,00 721 894,46 178 776,89 543117,57 543 117,57 0,00 50 105,54
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 310 000,00 310 000,00 199 548,52 110451,48 110451,48 0,00 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 310 000,00 310 000,00 199 548,52 110 451,48 110 451,48 0,00 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 470 000,00 397 500,00 247 500,00 150 000,00 150 000,00 0,00 72 500,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 845 000,00 835115,75 689 774,52 145 341,23 145 341,23 0,00 9 884,25
Art. 274 Produkcja i rozpowszechnianie 1315 000,00 1232 615,75 937 274,52 295 341,23 295 341,23 0,00 82 384,25
ROZDZ. 2 7 INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2 397 000,00 2 264 510,21 1315 599,93 948 910,28 948 910,28 0,00 132 489,79
TYTUŁ 2 BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE i RÓŻNE WYDATKI

OPERACYJNE

14 958 000,00 14 726 257,54 8 328 532,06 6 397 725,48 6 397 725,48 0,00 231 742,46
OGÓŁEM 133 497 575,00 131878 049,34 124162 633,51 7 715 415,83 7 715 415,83 0,00 1 619 525,66

ZAŁĄCZNIK  V

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PRZENIESIONYCH Z ROKU 2013

(w euro)
Pozycja budżetu Środki przeniesione automatycznie Środki anulowane Środki przeniesione na mocy decyzji
Środki przeniesione automatycznie Płatności

z przeniesionych środków

Pozycja 10 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 15 570,00 15 570,00 0,00 0,00
Art. 10 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 15 570,00 15 570,00 0,00 0,00
Pozycja 10 4 0 Podróże służbowe 107 079,06 34165,54 72913,52 0,00
Art. 10 4 Podróże służbowe 107 079,06 34 165,54 72 913,52 0,00
Pozycja 10 6 0 Szkolenia 57 777,55 54 804,91 2 972,64 0,00
Art. 10 6 Szkolenia 57 777,55 54804,91 2 972,64 0,00
ROZDZ. 1 0 CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 180 426,61 104 540,45 75 886,16 0,00
Pozycja 12 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 12 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 5 658,00 4 658,00 1 000,00 0,00
Art. 12 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 5 658,00 4 658,00 1 000,00 0,00
ROZDZ. 1 2 URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 5 658,00 4 658,00 1 000,00 0,00
Pozycja 14 0 5 Inne usługi zewnętrzne 6 785,51 4 553,29 232,22 0,00
Pozycja 14 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 43 287,24 29 764,75 13 522,49 0,00
Art. 14 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 50 072,75 34 318,04 15 754,71 0,00
ROZDZ. 1 4 INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 50 072,75 34 318,04 15 754,71 0,00
Pozycja 16 10 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 9 794,60 4 486,91 5 307,69 0,00
Pozycja 16 12 Doskonalenie zawodowe 294 793,43 283073,15 11 720,28 0,00
Art. 16 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 304 588,03 287 560,06 17 027,97 0,00
Pozycja 16 2 0 Podróże służbowe 797 406,70 449 807,07 347 599,63 0,00
Art. 16 2 Podróże służbowe 797 406,70 449 807,07 347 599,63 0,00
Pozycja 16 3 0 Świadczenia socjalne 6061,57 3 388,98 2 672,59 0,00
Pozycja 16 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 800,00 800,00 0,00 0,00
Art. 16 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 6 861,57 4 188,98 2 672,59 0,00
Pozycja 16 5 0 Służba zdrowia 19 349,33 10 657,05 8 692,28 0,00
Pozycja 16 5 2 Restauracje i stołówki 16 148,22 13 225,67 2 922,55 0,00
Pozycja 16 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 296 476,81 186 930,34 109 546,47 0,00
Pozycja 16 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 70 000,00 49 155,30 20 844,70 0,00
Art. 16 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 401 974,36 259 968,36 142 006,00 0,00
ROZDZ. 1 6 INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 1 510 830,66 1 001 524,47 509 306,19 0,00
TYTUŁ 1 OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 1 746 988,02 1 145 040,96 601 947,06 0,00
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 177859,97 0,00 177859,97 0,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 2 423 495,43 2 416 495,98 6 999,45 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 319 769,24 247 617,75 72 151,49 0,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 182891,54 103 936,70 78 954,84 0,00
Art. 2 0 0 Budynki 3104016,18 2 768 050,43 335 965,75 0,00
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 459 842,70 430059,53 29 783,17 0,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 234 988,74 149 270,56 85 718,18 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 51 744,75 30 774,79 20 969,96 0,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 1 393,32 104,45 1 288,87 0,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 27 693,64 23 277,20 4 416,44 0,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 775 663,15 633 486,53 142 176,62 0,00
ROZDZ. 2 0 BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 3 879 679,33 3 401 536,96 478 142,37 0,00
Pozycja 2 10 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 586 157,12 580 537,72 5 619,40 0,00
Pozycja 2 10 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 3 130 772,40 3 120 609,38 10 163,02 0,00
Pozycja 2 10 3 Telekomunikacja 152 176,14 152 176,14 0,00 0,00
Art. 2 10 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 3 869 105,66 3 853 323,24 15 782,42 0,00
Pozycja 2 12 0 Meble 244 977,46 154 868,41 90 109,05 0,00
Art. 2 12 Meble 244 977,46 154868,41 90 109,05 0,00
Pozycja 2 14 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 52 217,83 40 909,19 11 308,64 0,00
Art. 2 14 Wyposażenie i instalacje techniczne 52 217,83 40 909,19 11 308,64 0,00
Pozycja 2 16 0 Pojazdy 22 171,94 15 282,98 6 888,96 0,00
Art. 2 16 Pojazdy 22 171,94 15 282,98 6 888,96 0,00
ROZDZ. 2 1 INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 4 188 472,89 4 064 383,82 124089,07 0,00
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 60 969,23 33 604,41 27 364,82 0,00
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 60 969,23 33 604,41 27 364,82 0,00
Pozycja 2 3 10 Obciążenia finansowe 4 979,60 0,60 4 979,00 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 4 979,60 0,60 4 979,00 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 12 957,95 12 957,95 0,00 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 12 957,95 12 957,95 0,00 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 25 074,34 7 777,91 17 296,43 0,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 25 074,34 7 777,91 17 296,43 0,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 19 911,42 14 527,62 5 383,80 0,00
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 19 911,42 14 527,62 5 383,80 0,00
ROZDZ. 2 3 BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 123 892,54 68 868,49 55 024,05 0,00
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 81 168,60 46 546,61 34 621,99 0,00
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 81 168,60 46 546,61 34 621,99 0,00
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 10 024,43 9 111,72 912,71 0,00
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 10 024,43 9111,72 912,71 0,00
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 10 487,95 10 487,95 0,00 0,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 10 487,95 10 487,95 0,00 0,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 101 429,28 51 554,77 49 874,51 0,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 101 429,28 51 554,77 49 874,51 0,00
ROZDZ. 2 5 POSIEDZENIA I KONFERENCJE 203 110,26 117 701,05 85 409,21 0,00
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 417 020,74 382 449,04 34 571,70 0,00
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 417 020,74 382 449,04 34 571,70 0,00
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 88 447,52 87 979,39 468,13 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 88 447,52 87 979,39 468,13 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 150 000,00 69 824,03 80 175,97 0,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 243 283,96 161 820,00 81463,96 0,00
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 393 283,96 231 644,03 161 639,93 0,00
ROZDZ. 2 7 INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 898 752,22 702 072,46 196 679,76 0,00
TYTUŁ 2 BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE i RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 9 293 907,24 8 354 562,78 939 344,46 0,00
OGÓŁEM 11 040 895,26 9 499 603,74 1 541 291,52 0,00
1 Środki te obejmują koszty publikacji sprawozdania rocznego, sprawozdań specjalnych, specjalnych sprawozdań rocznych, sprawozdania niezależnego biegłego rewidenta oraz inne powiązane koszty związane np. z dystrybucją.
2 Umowa zawarta między Trybunałem a kierownikiem projektu zobowiązuje Trybunał do posiadania środków finansowych, w granicach dostępnych środków budżetowych, wystarczających do pokrycia zobowiązań kierownika projektu wobec przedsiębiorstw budowlanych. Mając to na uwadze oraz aby chronić interesy finansowe Unii, Trybunał zawarł z lokalnym bankiem umowę powierniczą, dzięki czemu dysponuje środkami udostępnionymi przez władzę budżetową. Takie wykorzystanie środków jest zgodne z powiadomieniem przekazanym władzy budżetowej na podstawie art. 203 ust. 5.

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024