Komitet Doradczy ds. Koncentracji dnia 13 maja 2013 r. - Sprawa COMP/M.6690 - Syniverse/Mach - Sprawozdawca: Francja.

Komitet Doradczy ds. Koncentracji

dnia 13 maja 2013 r.

Sprawa COMP/M.6690 - Syniverse/Mach

Sprawozdawca: Francja

(2014/C 60/03)

(Dz.U.UE C z dnia 1 marca 2014 r.)

1.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja stanowi koncentrację w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
2.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że zgłoszona transakcja posiada wymiar unijny w następstwie odesłania sprawy zgodnie z art. 4 ust. 5 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
3.
Komitet Doradczy zgadza się z podanymi przez Komisję definicjami właściwych rynków produktowych i geograficznych zawartymi w projekcie decyzji.
4.
W szczególności Komitet Doradczy zgadza się z opinią Komisji, że:
rynek outsourcingu usług gromadzenia i przekazywania danych roamingowych za pośrednictwem sieci GSM ("usługi gromadzenia i przekazywania danych") stanowi właściwy rynek produktowy,
rynek outsourcingu usług wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym stanowi właściwy rynek produktowy, jednak kwestia tego, czy jest on częścią rynku o szerszym zasięgu, obejmującego usługi gromadzenia i przekazywania danych, może pozostać otwarta,
kwestia dokładnego zakresu geograficznego rynku usług gromadzenia i przekazywania danych oraz rynku usług wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym może pozostać otwarta, tj. zasięg ten może objąć terytorium EOG bądź rynek ogólnoświatowy, gdyż ocena wpływu na konkurencję byłaby taka sama w przypadku obu alternatywnych definicji rynku,
kwestia dokładnych definicji produktów i definicji zasięgu geograficznego rynków (i) usług rozliczeń finansowych, (ii) usług A2P i P2P oraz (iii) usług typu roaming hub może pozostać otwarta do celów oceny wpływu zgłoszonej transakcji, gdyż problemy w zakresie konkurencji nie występują w ramach żadnej z możliwych definicji rynku.
5.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja prawdopodobnie nie spowoduje nieskoordynowanych skutków horyzontalnych, które mogłyby doprowadzić do znacznego zakłócenia skutecznej konkurencji na danych rynkach w obszarze (i) usług rozliczeń finansowych, (ii) usług A2P i P2P oraz (iii) usług typu roaming hub.
6.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja, w formie pierwotnie zaproponowanej przez stronę zgłaszającą, może wywołać nieskoordynowane skutki horyzontalne, które znacząco zakłóciłyby skuteczną konkurencję na rynkach usług gromadzenia i przekazywania danych i wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym.
7.
Komitet Doradczy zgadza się z oceną Komisji, że zgłoszona transakcja prawdopodobnie nie wywołałaby skutków wertykalnych, które znacząco zakłóciłyby skuteczną konkurencję na rynku usług typu roaming hub.
8.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że środki zaradcze zaproponowane przez strony, w tym umówionego nabywcę, w celu rozwiązania problemów w zakresie konkurencji horyzontalnej na rynku usług gromadzenia i przekazywania danych oraz rynku usług wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym, ipso facto rozwiewają wszelkie obawy związane ze skutkami skumulowanymi w odniesieniu do innych powiązanych rynków.
9.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że ze względu na ryzyko związane z wdrożeniem w odniesieniu do podmiotu przeznaczonego do zbycia niezbędny jest umówiony nabywca.
10.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że ostateczne zobowiązania zaproponowane przez zgłaszającą stronę w dniu 19 kwietnia 2013 r. zaradzają stwierdzonym przez Komisję problemom w zakresie konkurencji na rynkach usług gromadzenia i przekazywania danych i wymiany danych roamingowych w czasie prawie rzeczywistym.
11.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że pod warunkiem wypełnienia wszystkich końcowych zobowiązań zgłoszona transakcja prawdopodobnie nie zakłóci w istotny sposób skutecznej konkurencji na rynku wewnętrznym ani na znacznej jego części.
12.
Komitet Doradczy zgadza się z Komisją, że w związku z powyższym należy uznać zgłoszoną transakcję za zgodną z zasadami rynku wewnętrznego oraz funkcjonowaniem porozumienia EOG, zgodnie z art. 2 ust. 2 i art. 8 ust. 2 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw oraz art. 57 porozumienia EOG.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2014.60.3

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Komitet Doradczy ds. Koncentracji dnia 13 maja 2013 r. - Sprawa COMP/M.6690 - Syniverse/Mach - Sprawozdawca: Francja.
Data aktu: 01/03/2014
Data ogłoszenia: 01/03/2014