Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AST/130/14 (AST 3).

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM

EPSO/AST/130/14 (AST 3)

(2014/C 56 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 27 lutego 2014 r.)

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty, obejmujący ocenę kwalifikacji i testy, w celu stworzenia listy kandydatów, spośród których mogą być rekrutowani asystenci 1 w sektorze budownictwa.

Celem konkursu jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą urzędnicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej, w Brukseli i Luksemburgu.

Przed zgłoszeniem kandydatury należy dokładnie zapoznać się z przewodnikiem dotyczącym konkursów otwartych opublikowanym w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 270A z dnia 7 września 2012 r., a także na stronie internetowej EPSO.
Przewodnik ten, stanowiący integralną część ogłoszenia o konkursie, pomoże kandydatom zrozumieć zasady dotyczące procedury konkursowej i dokonywania zgłoszeń.

I.

 INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów 101
2. Uwaga Niniejsze ogłoszenie o konkursie dotyczy sześciu dziedzin. Kandydaci mogą wybrać tylko jedną dziedzinę konkursową. Wyboru należy dokonać w momencie zgłoszenia elektronicznego. Nie ma możliwości zmiany wybranego konkursu po upływie terminu zgłoszeń.

Uwaga:

Od kandydatów zatrudnianych w działach instytucji europejskich w Luksemburgu wymaga się dobrego rozumienia języka francuskiego w mowie i w piśmie, która to znajomość jest niezbędna do wykonywania obowiązków zawodowych i w kontaktach z podmiotami zewnętrznymi.

II.

 ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Technicy specjaliści będą odpowiedzialni za zadania związane z zarządzaniem, wdrażaniem rozwiązań, nadzorowaniem i kontrolowaniem w dziedzinie obsługi budynków w ramach jednej z następujących dziedzin:

Dziedzina 1: Instalacje sanitarne (18 laureatów)

Systemy klimatyzacji, wentylacji, systemy grzewcze, instalacje wodno-sanitarne, techniki i metody eksploatacji biurowców zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, systemy zarządzania energią, scentralizowanego systemu zarządzania budynkiem i regulacji automatycznej.

Dziedzina 2: Elektromechanika i elektryka (15 laureatów)

Elektryczność (wysokie i niskie napięcie), dźwigi osobowe i towarowe, urządzenia automatyczne, systemy ochrony przeciwpożarowej, okablowanie sieci informatycznej/telefonicznej, scentralizowany system zarządzania budynkiem, zespół prądotwórczy, oświetlenie bezpieczeństwa, system EIB (European Installation Bus) i odpowiedniki.

Dziedzina 3: Architektura i aranżacja wnętrz (15 laureatów)

Zewnętrzne i wewnętrzne aranżacje budynków: reorganizacja pomieszczeń, szczególnie biur, przestrzeni usługowych, sal zebrań i pomieszczeń technicznych, oznaczenia informacyjne i bezpieczeństwa, znajomość norm w zakresie bezpieczeństwa pożarowego.

Dziedzina 4: Zarządzanie projektami (18 laureatów)

Pomoc w zarządzaniu projektami dotyczącymi nieruchomości (budowa, remont, wynajem budynków), technik specjalnych, podstawowych prac budowlanych i prac wykończeniowych: szkielety konstrukcji, fasady, zasłony wewnętrzne i zewnętrzne, dachy, stolarka zewnętrzna i wewnętrzna, wykładziny podłogowe i ścienne.

Dziedzina 5: Bezpieczeństwo i zdrowie/higiena (17 laureatów)

Bezpieczeństwo i zdrowie w miejscu pracy: wprowadzanie w życie środków w zakresie bezpieczeństwa i higieny, koordynacja kwestii z zakresu bezpieczeństwa i zdrowia na etapie projektowania i budowy, opracowywanie instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny, zarządzanie sytuacjami kryzysowymi.

Dziedzina 6: Bezpieczeństwo (18 laureatów)

Systemy bezpieczeństwa (ochrony) - ocena i wdrażanie zabezpieczeń, zarówno za pomocą środków technicznych (konstrukcja, stolarka...), jak i elektronicznych (CCTV, kontrola dostępu, systemy wykrywania włamania): wprowadzanie w życie środków w zakresie bezpieczeństwa, koordynacja systemów bezpieczeństwa na etapie projektowania i budowy, opracowywanie instrukcji dotyczących bezpieczeństwa, zarządzanie sytuacjami kryzysowymi, kontrolowanie konserwacji instalacji bezpieczeństwa. Przygotowywanie planów ciągłości działania/planów działania w sytuacji kryzysowej, opracowywanie ocen ryzyka.

Powyższe funkcje wymagają między innymi umiejętności zarządzania administracyjnego i finansowego oraz dobrej znajomości narzędzi informatycznych (obsługa komputera: Excel, Word, MS Project) oraz programów z zakresu zarządzania i programów projektowania wspomaganego komputerowo (CAD), głównie dla dziedzin 3 i 4.

Przykładowo obowiązki asystentów mogą obejmować:

-
zadania związane z konserwacją i aranżacją budynków,
-
zadania związane z zarządzaniem konserwacją budynków za pomocą programów komputerowych (CMMS), ze scentralizowanym systemem zarządzania budynkiem, zarządzaniem energią cieplną i elektryczną oraz z eksploatacją budynków zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju,
-
zadania związane z ochroną przeciwpożarową, bezpieczeństwem technicznym budynków i higieną lub inne zadania związane z bezpieczeństwem i zdrowiem w miejscu pracy,
-
analizę potrzeb oraz sporządzanie wieloletnich planów dotyczących budynków oraz urządzeń/instalacji niezbędnych w zakresie ochrony (organizacyjnej, operacyjnej itp.),
-
monitorowanie zakończonych projektów z zakresu aranżacji/renowacji/budowy/odbudowy,
-
opracowywanie procedur operacyjnych i szkolenia użytkowników,
-
pomoc w zarządzaniu budynkami i/lub w eksploatacji urządzeń i instalacji zabezpieczających,
-
sporządzanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia przed zaproszeniem do składania ofert, udział w procedurach przetargowych, kontrolę i koordynację wykonywanych prac lub świadczonych specyficznych usług w sektorze budynków, w tym w zakresie bezpieczeństwa,
-
zarządzanie pod względem administracyjnym i technicznym (m.in. kontrola wykonania, nadzór, kontrola jakości) umowami dotyczącymi sektora budynków, zawartymi z zewnętrznymi usługodawcami, wykonawcami robót, dostawcami wyposażenia i agentami nieruchomości, w tym umowami obsługi serwisowej,
-
zarządzanie finansami w ramach zarządzania projektami,
-
udział w procedurach wyboru i negocjacjach mających na celu nabycie nieruchomości/zasiedlenie budynków,
-
opracowywanie, konsultowanie i aktualizację planów za pomocą programów projektowania wspomaganego komputerowo (CAD),
-
kontakty z kontrahentami i organami administracji krajowej w kwestiach dotyczących danej dziedziny,
-
ocenę ryzyka i opracowywanie multidyscyplinarnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa,
-
inicjowanie i nadzorowanie zagadnień z zakresu bezpieczeństwa w innych dziedzinach, takich jak: elektryczność, ergonomia, prewencja itp.,
-
inicjowanie, nadzorowanie, koordynację i współrealizację projektów i analiz międzyinstytucjonalnych,
-
przygotowywanie i nadzorowanie przewidzianej ustawowo dokumentacji i deklaracji zgodności oraz wszystkie powiązane z nimi działania (zapewnianie zgodności),
-
opracowywanie norm i specyfikacji w dziedzinie bezpieczeństwa, ich aktualizację lub udział w grupach roboczych zajmujących się tym kwestiami,
-
śledzenie rozwoju technologii.

III.

 WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać wszystkie następujące warunki ogólne i szczegółowe:
1. Warunki ogólne
a) posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
b) korzystanie z pełni praw obywatelskich;
c) uregulowany stosunek do służby wojskowej;
d) posiadanie odpowiednich kwalifikacji etycznych niezbędnych do wykonywania przyszłych obowiązków.
2. Warunki szczegółowe
2.1. Wykształcenie i doświadczenie zawodowe
Wykształcenie pomaturalne potwierdzone dyplomem na kierunku związanym z charakterem przyszłych obowiązków oraz co najmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków nabyte po uzyskaniu tego świadectwa

LUB

wykształcenie średnie potwierdzone świadectwem ukończenia nauki, uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz co najmniej sześcioletnie doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków nabyte po uzyskaniu tego świadectwa

2.2. Znajomość języków 2
Języki urzędowe Unii Europejskiej to:
BG (bułgarski)

CS (czeski)

DA (duński)

DE (niemiecki)

EL (grecki)

EN (angielski)

ES (hiszpański)

ET (estoński)

FI (fiński)

FR (francuski)

GA (irlandzki)

HR (chorwacki)

HU (węgierski)

IT (włoski)

LT (litewski)

LV (łotewski)

MT (maltański)

NL (niderlandzki)

PL (polski)

PT (portugalski)

RO (rumuński)

SK (słowacki)

SL (słoweński)

SV (szwedzki)

Język 1 Język podstawowy

doskonała znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej

Język 2 Drugi język (obowiązkowo inny niż język 1)
zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego
W świetle wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (wielka izba) w sprawie C-566/10 P, Republika Włoska przeciwko Komisji, instytucje UE pragną uzasadnić powody ograniczenia w niniejszym konkursie wyboru drugiego języka do mniejszej liczby języków urzędowych UE.
W związku z tym niniejszym informujemy kandydatów, że możliwości wyboru drugiego języka w ramach niniejszego konkursu zostały określone zgodnie z interesem służb, który wymaga, aby nowo zatrudnione osoby były niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i do skutecznej komunikacji w codziennej pracy. W przeciwnym razie wydajność pracy w instytucjach poważnie by ucierpiała.
Zgodnie z długoletnią praktyką dotyczącą komunikacji wewnętrznej w instytucjach UE, a także z uwagi na potrzeby służb w zakresie komunikacji zewnętrznej i prowadzenia dokumentacji, językami najpowszechniej wykorzystywanymi są angielski, francuski i niemiecki. Ponadto angielski, francuski i niemiecki są językami obcymi najbardziej rozpowszechnionymi w Unii Europejskiej i najczęściej wybieranymi przez uczniów i studentów jako pierwszy język obcy. Taka sytuacja odzwierciedla obecne standardy edukacyjne i zawodowe, na podstawie których od kandydatów na stanowiska w Unii Europejskiej można oczekiwać znajomości przynajmniej jednego z tych trzech języków. W związku z tym, uwzględniając interes służby oraz potrzeby i wiedzę kandydatów, a także dziedzinę niniejszego konkursu, uzasadnione jest przeprowadzenie testów w trzech wspomnianych językach. Ma to zagwarantować, że wszyscy kandydaci, niezależnie od tego, który z języków urzędowych jest ich językiem pierwszym, będą władać przynajmniej jednym ze wspomnianych trzech języków urzędowych na poziomie umożliwiającym wykonywanie obowiązków służbowych. Przeprowadzane w taki sposób testy szczególnych kompetencji kandydatów umożliwiają instytucjom dokonanie oceny zdolności kandydatów do bezzwłocznego wykonywania zadań w środowisku, które jest bardzo zbliżone do prawdziwego środowiska pracy.
Z tych samych względów należy ograniczyć liczbę języków wykorzystywanych w komunikacji między kandydatami a instytucją, w tym języków, w których przygotowuje się zgłoszenie elektroniczne. Ponadto wymóg ten zapewnia jednolitość przy porównywaniu kandydatów i sprawdzaniu informacji, które zamieścili oni w swoich zgłoszeniach.
Ponadto zgodnie z zasadą równego traktowania wszyscy kandydaci, nawet ci, dla których jeden z trzech języków urzędowych jest ich pierwszym językiem, mają obowiązek przystąpienia do niektórych testów w swoim drugim języku, wybranym spośród trzech wskazanych.
Powyższe pozostaje bez uszczerbku dla możliwości odbywania w późniejszym terminie szkoleń językowych w celu osiągnięcia zdolności do pracy w trzecim języku, zgodnie z art. 45 ust. 2 regulaminu pracowniczego.

IV.

 TESTY WSTĘPNE

Testy wstępne przeprowadzane są na komputerach, a ich organizacją zajmuje się EPSO. Komisja konkursowa określa poziom trudności testów i zatwierdza ich treść na podstawie propozycji EPSO.

Testy wstępne zostaną przeprowadzone jedynie w przypadku, gdy liczba zarejestrowanych kandydatów przekroczy określony próg. Dyrektor EPSO - jako organ powołujący - określi próg po zamknięciu rejestracji kandydatur. Próg ten może różnić się w zależności od konkursu. Kandydaci są o nim informowani za pośrednictwem konta EPSO.

W przeciwnym przypadku na etapie oceny zintegrowanej zorganizowane zostaną testy kompetencyjne (zob. część VI pkt 2).

1. Zaproszenie Do udziału w testach zostaną zaproszeni kandydaci, którzy dokonali zgłoszenia w terminie (zob. część VIII).

Uwaga:

1) zatwierdzając zgłoszenie, kandydat oświadcza, że spełnia warunki ogólne i szczegółowe określone w części III;

2) aby wziąć udział w testach, należy zarezerwować termin; rezerwacji tej należy koniecznie dokonać w terminie wskazanym za pośrednictwem konta EPSO.

2. Rodzaj testów i punktacja Seria testów składających się z pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności kandydata w zakresie:
Test a) rozumienia tekstu pisanego punktacja: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt
Test b) operowania danymi liczbowymi punktacja: od 0 do 10 pkt
Test c) myślenia abstrakcyjnego punktacja: od 0 do 10 pkt
Wymagane minimum wynosi 10 pkt dla testów b) i c) łącznie.
3. Język, w którym przeprowadzane są testy Język 1

V.

 DOPUSZCZENIE DO UDZIAŁU W KONKURSIE I WYBÓR NA PODSTAWIE KWALIFIKACJI

1.
Procedura

Spełnienie warunków ogólnych i szczegółowych oraz kwalifikacje kandydatów oceniane są w pierwszej kolejności na podstawie informacji, jakie podają oni w zgłoszeniach.

a)
Analizowane są odpowiedzi kandydatów na pytania dotyczące warunków ogólnych i szczegółowych w celu wyłonienia kandydatów spełniających wszystkie warunki dopuszczenia do udziału w konkursie.

W przypadku gdy wcześniej zostaną zorganizowane testy wstępne, analizę pod względem spełnienia warunków ogólnych i szczegółowych przeprowadza się w porządku malejącym, począwszy od kandydata, który w testach wstępnych uzyskał najwyższą liczbę punktów, do momentu osiągnięcia dla każdej z dziedzin określonej przez organ powołujący liczby kandydatów, którzy:

-
uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów, a jednocześnie najwyższe wyniki w testach wstępnych, oraz
-
spełniają warunki udziału w konkursie.

W przypadku gdy kilku kandydatów z tą samą liczbą punktów znajdzie się na ostatnim miejscu, wszyscy ci kandydaci zostaną wzięci pod uwagę na etapie wyboru na podstawi kwalifikacji. Po osiągnięciu wymaganej liczby zgłoszenia elektroniczne pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.

b)
Komisja konkursowa przystępuje następnie do oceny kwalifikacji kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie, w celu wyłonienia osób posiadających kwalifikacje (w tym dyplomy, świadectwa i doświadczenie zawodowe), które najlepiej odpowiadają zakresowi obowiązków i w najwyższym stopniu spełniają kryteria wyboru określone w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. Kwalifikacje kandydatów oceniane są wyłącznie na podstawie informacji, jakie podają oni w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter), według punktacji ustalonej w następujący sposób:
-
każde kryterium wyboru jest ważone w skali od 1 do 3 zależnie od przypisanego mu przez komisję konkursową znaczenia,
-
komisja konkursowa analizuje odpowiedzi kandydatów i przyznaje za każdą z nich od 0 do 4 pkt, w zależności od kwalifikacji kandydata. Liczba punktów jest następnie mnożona przez współczynnik ważności dla danego pytania i sumowana w celu uzyskania oceny ogólnej.

Komisja konkursowa sporządza następnie listę kandydatów sklasyfikowanych według uzyskanej oceny ogólnej. Liczba kandydatów zaproszonych 3 do etapu oceny zintegrowanej może być dla poszczególnych dziedzin maksymalnie 3 razy większa niż liczba laureatów wskazana w niniejszym ogłoszeniu o konkursie. Liczba ta zostanie opublikowana na stronie internetowej EPSO (http://blogs.ec.europa.eu/eu-careers.info/).

2.
Weryfikacja danych dostarczonych przez kandydatów

Po zakończeniu oceny zintegrowanej i na podstawie jej wyników EPSO weryfikuje umieszczone przez kandydatów w zgłoszeniach elektronicznych dane pod kątem spełnienia warunków ogólnych, a komisja konkursowa pod kątem warunków szczegółowych na podstawie dokumentów dostarczonych przez kandydata. Przy ocenie kwalifikacji dokumenty kandydatów będą brane pod uwagę jedynie w celu potwierdzenia danych podanych w zakładce "ocena zdolności". Jeżeli w trakcie weryfikacji okaże się, że dane 4 podane przez kandydata nie są potwierdzone odpowiednimi dokumentami, kandydat zostaje wykluczony z procedury konkursowej.

Weryfikacja kwalifikacji odbywa się w porządku malejącym w przypadku kandydatów, którzy uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów i najwyższy łączny wynik z testów d), e), f) oraz g) (zob. część VI pkt 2). Kandydaci muszą również uzyskać minimalną wymaganą liczbę punktów w testach kompetencyjnych a), b) i c). Weryfikacja odbywa się do momentu, gdy osiągnięta zostanie liczba kandydatów, którzy mogą zostać wpisani na listy rezerwowe i którzy rzeczywiście spełniają wszystkie warunki udziału w konkursie. Po osiągnięciu wymaganej liczby dokumenty potwierdzające pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.

3.
Kryteria wyboru

W ramach wyboru na podstawie kwalifikacji komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria:

Dziedzina 1: Instalacje sanitarne

1.
Oprócz doświadczenia określonego w części III pkt 2.1 - co najmniej 2-letnie dodatkowe doświadczenie zawodowe, zdobyte w jednym z zawodów związanych z tą dziedziną.
2.
Co najmniej 9-miesięczne dodatkowe doświadczenie zawodowe, zdobyte w innym z zawodów związanych z tą dziedziną.
3.
Co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie informatyki (wyspecjalizowane programy komputerowe służące do budowy/planowania/konserwacji budynków).
4.
Dodatkowy dyplom w jednym z zawodów związanych z tą dziedziną.
5.
Dodatkowe wykształcenie, inne niż dyplom wymieniony w pkt 4, w dziedzinie budownictwa lub certyfikaty/licencje techniczne związane z dziedziną.
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania finansami w ramach zarządzania projektami i/lub doświadczenie zawodowe w dziedzinie postępowań przetargowych (jako redagujący i/lub oceniający, i/lub oferent).
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zespołami osób lub koordynacji usługodawców zewnętrznych.
Dziedzina 2: Elektromechanika i elektryka
1.
Oprócz doświadczenia określonego w części III pkt 2.1 - co najmniej 2-letnie dodatkowe doświadczenie zawodowe, zdobyte w jednym z zawodów związanych z tą dziedziną.
2.
Co najmniej 9-miesięczne dodatkowe doświadczenie zawodowe, zdobyte w innym z zawodów związanych z tą dziedziną.
3.
Co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie informatyki (wyspecjalizowane programy komputerowe służące do budowy/planowania/konserwacji budynków).
4.
Dodatkowy dyplom w jednym z zawodów związanych z tą dziedziną.
5.
Dodatkowe wykształcenie, inne niż dyplom wymieniony w pkt 4, w dziedzinie budownictwa lub certyfikacje/licencje techniczne związane z tą dziedziną.
6.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania finansami w ramach zarządzania projektami i/lub doświadczenie zawodowe w dziedzinie postępowań przetargowych (jako redagujący i/lub oceniający, i/lub oferent).
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zespołami osób lub koordynacji świadczenia usług zewnętrznych.

Dziedzina 3: Architektura i aranżacja wnętrz

1.
Oprócz doświadczenia określonego w części III pkt 2.1 - co najmniej 2-letnie dodatkowe doświadczenie zawodowe, zdobyte w jednym z zawodów związanych z tą dziedziną.
2.
Doświadczenie zawodowe w zakresie projektowania wspomaganego - elektroniczne zarządzanie planami (projektowanie wspomagane komputerowo (CAD)) oraz mapami (system informacji geograficznej).
3.
Doświadczenie zawodowe w zakresie aranżacji wnętrz (Interior Design) i aranżacji zewnętrznej.
4.
Co najmniej 9-miesięczne doświadczenie zawodowe zdobyte w innej dziedzinie (zob. część II), związane z dziedziną technik budowlanych.
5.
Dodatkowe wykształcenie lub równoważne doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami.
6.
Dodatkowe wykształcenie lub równoważne doświadczenie zawodowe w zakresie metod i narzędzi analizy.
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie koordynacji świadczenia usług zewnętrznych.

Dziedzina 4: Zarządzanie projektami

1.
Oprócz doświadczenia określonego w części III pkt 2.1 - co najmniej 2-letnie dodatkowe doświadczenie zawodowe, zdobyte w jednym z zawodów związanych z tą dziedziną.
2.
Co najmniej 6-miesięczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie informatyki (wyspecjalizowane programy komputerowe służące do budowy/planowania/konserwacji budynków).
3.
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako kierownik projektu, zdobyte zwłaszcza w biurze projektowym lub architektonicznym.
4.
Co najmniej 9-miesięczne doświadczenie zawodowe zdobyte w innej dziedzinie (zob. część II), związane z dziedziną technik budowlanych.
5.
Dodatkowy dyplom w jednym z zawodów związanych z tą dziedziną.
6.
Dodatkowe wykształcenie, inne niż dyplom wymieniony w pkt 5, w dziedzinie budownictwa lub certyfikacje/licencje techniczne związane z tą dziedziną.
7.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania finansami w ramach zarządzania projektami i/lub doświadczenie zawodowe w dziedzinie postępowań przetargowych (jako redagujący i/lub oceniający, i/lub oferent).
8.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania zespołami osób lub koordynacji świadczenia usług zewnętrznych.
9.
Doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania i nadzorowania wykonania umów.

Dziedzina 5: Bezpieczeństwo i zdrowie/higiena

1.
Oprócz doświadczenia określonego w części III pkt 2.1 - co najmniej 2-letnie dodatkowe doświadczenie zawodowe zdobyte w dziedzinie bezpieczeństwa i zdrowia w miejscu pracy.
2.
Dodatkowe wykształcenie w dziedzinie bezpieczeństwa budynków, bezpieczeństwa i zdrowia w miejscu pracy, higieny (np. jako pracownik odpowiedzialny za te kwestie, koordynator ds. bezpieczeństwa i zdrowia, doradca ds. prewencji).
3.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wprowadzania w życie norm obowiązujących w dziedzinie bezpieczeństwa i zdrowia w miejscu pracy.
4.
Dyplom i/lub certyfikat z zakresu bezpieczeństwa i zdrowia w miejscu pracy.
5.
Co najmniej 9-miesięczne doświadczenie zawodowe zdobyte w innej dziedzinie (zob. część II), związane z dziedziną technik budowlanych.

Dziedzina 6: Bezpieczeństwo

1.
Oprócz doświadczenia określonego w części III pkt 2.1 - co najmniej 2-letnie dodatkowe doświadczenie zawodowe zdobyte w dziedzinie inżynierii lub bezpieczeństwa.
2.
Dodatkowe wykształcenie w dziedzinie bezpieczeństwa budynków.
3.
Doświadczenie zawodowe w zakresie wprowadzania w życie norm obowiązujących w dziedzinie bezpieczeństwa.
4.
Dyplom w dziedzinie inżynierii.
5.
Certyfikat z dziedziny bezpieczeństwa.
6.
Co najmniej 9-miesięczne doświadczenie zawodowe zdobyte w innej dziedzinie (zob. część II), związanej z dziedziną bezpieczeństwa, w zakresie technik budowlanych.

VI.

 KONKURS OTWARTY

1. Zaproszenie Kandydaci, którzy 5 :

- w świetle danych podanych w zgłoszeniu elektronicznym spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III

oraz

- uzyskali jedne z najlepszych wyników w ramach oceny kwalifikacji,

zostaną zaproszeni do wzięcia udziału w etapie oceny zintegrowanej, która odbywa się zasadniczo w Brukseli 6 i trwa jeden lub dwa dni.

2. Ocena zintegrowana W ramach testów oceny zintegrowanej, których treść zatwierdzana jest przez komisję konkursową, oceniane będą:

- umiejętności kandydatów w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego (o ile nie zostały one ocenione w ramach wcześniejszych testów wstępnych) za pomocą następujących testów:

a) rozumienie tekstu pisanego;

b) operowanie danymi liczbowymi;

c) myślenie abstrakcyjne;

- umiejętności specjalistyczne będą oceniane na podstawie następujących elementów:

d) ustrukturyzowanej rozmowy na temat umiejętności w dziedzinie konkursu, przeprowadzonej w oparciu o odpowiedzi udzielone w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter) formularza zgłoszenia;

- umiejętności ogólne 7 będą oceniane na podstawie następujących elementów:

e) studium przypadku;

f) zadania do wykonania w zespole;

g) ustrukturyzowanej rozmowy na temat umiejętności ogólnych.

Każda z umiejętności ogólnych sprawdzana będzie według następującego wzorca:
Studium przypadku Zadanie do wykonania w zespole Ustrukturyzowana rozmowa
Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów x x
Komunikacja x x
Jakość i wydajność pracy x x
Nauka i rozwój osobisty x x
Ustalanie priorytetów i organizacja x x
Odporność x x
Umiejętność pracy w zespole x x
3. Język oceny zintegrowanej Język 1 dla testów a), b) i c) Język 2 dla części d), e), f) i g)
4. Punktacja i przypisana waga Umiejętności w zakresie rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego:

a) rozumienie tekstu pisanego: od 0 do 20 pkt wymagane minimum: 10 pkt

b) operowanie danymi liczbowymi: od 0 do 10 pkt

c) myślenie abstrakcyjne: od 0 do 10 pkt Wymagane minimum dla testów b) i c) łącznie: 10 pkt

Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w testach a), b) i c) powoduje wykluczenie z dalszej procedury, ale jednocześnie uzyskane w nich punkty nie zostają dodane do punktów uzyskanych w pozostałych częściach oceny zintegrowanej.

Wiedza specjalistyczna (część d)

od 0 do 100 pkt wymagane minimum: 50 pkt

przypisana waga: 55 % całkowitej liczby punktów

Umiejętności ogólne (część e), f) oraz g))

od 0 do 10 pkt za każdą z umiejętności ogólnych

wymagane minimum:

3 pkt za każdą umiejętność oraz

35 pkt z 70 pkt za wszystkie 7 umiejętności ogólnych łącznie;

przypisana waga: 45 % całkowitej liczby punktów

VII.

 LISTY REZERWOWE

1. Zgłoszenie Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów:

- którzy 8 uzyskali wymaganą minimalną liczbę punktów za wszystkie części od a) do g) oraz jeden z najlepszych wyników za wszystkie testy d), e), f) i g) (zob. liczba laureatów, część I pkt 1)

- oraz którzy, zgodnie z dokumentami potwierdzającymi, spełniają wszystkie warunki udziału w konkursie.

2. Klasyfikacja Listę tworzy się dla każdej z dziedzin i w porządku alfabetycznym.

VIII.

 JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Należy zgłosić się drogą elektroniczną zgodnie z procedurą opisaną na stronie internetowej EPSO, a zwłaszcza w rozdziale "Jak się zapisać" (ang. How to apply, fr. Mode d'emploi de l'inscription, niem. Wie kann ich mich bewerben?).

Termin zgłaszania kandydatur (z zatwierdzeniem włącznie): 1 kwietnia 2014 r., godzina 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli.

2. Dokumentacja zgłoszeniowa Kandydaci, którzy zostali dopuszczeni do etapu oceny zintegrowanej, muszą w momencie przystępowania do testów oceny zintegrowanej przedstawić 9 kompletną dokumentację zgłoszeniową (podpisany elektroniczny formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi dokumentami).

Zasady: zob. pkt 6.1 ogólnych zasad mających zastosowanie do konkursów otwartych.

1 W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.
3 Kandydaci, którzy nie zostaną zaproszeni do etapu oceny zintegrowanej, otrzymają wyniki oceny swojej kandydatury oraz współczynniki przypisywane poszczególnym pytaniom przez komisję konkursową.
4 Informacje te zostaną zweryfikowane na podstawie dokumentów potwierdzających przed sporządzeniem list rezerwowych (zob. część VII pkt 1 oraz część VIII pkt 2).
5 W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, wszyscy ci kandydaci zostaną zaproszeni do etapu oceny zintegrowanej.
6 Ze względów organizacyjnych testy sprawdzające rozumienie tekstu pisanego, operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne mogą zostać przeprowadzone w ośrodkach egzaminacyjnych w państwach członkowskich, niezależnie od pozostałych elementów oceny zintegrowanej.
7 Umiejętności te zostały zdefiniowane w pkt 1.2 przewodnika dotyczącego konkursów otwartych.
8 W przypadku gdy na ostatnim miejscu znajdzie się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, na listę rezerwową wpisani zostaną wszyscy ci kandydaci.
9 O terminie testów oceny zintegrowanej kandydaci zostaną powiadomieni w odpowiednim czasie za pośrednictwem konta EPSO.

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024