(Dz.U.UE C z dnia 22 sierpnia 2014 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
| Jednostka | Sekretariat Generalny Rady UE, Dyrekcja Generalna ds. Środowiska, Edukacji, Transportu i Energii, Dyrekcja ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii (DG E 2) |
| Lokalizacja | Bruksela |
| Nazwa stanowiska | Dyrektor |
| Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14 |
| Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa | EU Confidential |
| TERMIN NADSYŁANIA ZGŁOSZEŃ | 24 września 2014 r. |
O NAS
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") świadczy pomoc Radzie UE i Radzie Europejskiej. Dyrekcja Generalna E (DG E) odpowiada za następujące dziedziny polityki: środowisko, edukacja, transport i energia. Składa się z dwóch dyrekcji. Dyrekcja E2 zajmuje się transportem, telekomunikacją i energią i jest złożona z dwóch działów: Transport (Dział 1) oraz Polityki Energetyczne, Zagadnienia Atomowe, Społeczeństwo Informacyjne (Dział 2).
Będąc jednostką Sekretariatu, DG E zapewnia więc bezpośrednie wsparcie Radzie, jej organom przygotowawczym, rotacyjnej prezydencji, a w razie potrzeby przewodniczącemu Rady Europejskiej w podlegających jej dziedzinach tematycznych, także w koordynacji z innymi dyrekcjami generalnymi Sekretariatu.
CO PROPONUJEMY
Szukamy menedżera, który będzie potrafił poprowadzić i zmotywować 30-osobowy zespół. Wybrany kandydat będzie służył doradztwem zawodowym na najwyższym szczeblu - co do meritum i procedur - dyrektorowi generalnemu, rotacyjnej prezydencji, Radzie i jej organom przygotowawczym oraz przewodniczącemu Rady Europejskiej. Ponadto będzie musiał nawiązać dobre stosunki z partnerami z innych instytucji UE oraz ściśle współpracować z działami wewnętrznymi Sekretariatu i z podmiotami zewnętrznymi. Powinien dysponować wiedzą o dziedzinach podlegających kompetencjom dyrekcji.
OGÓLNY CEL STANOWISKA
ZADANIA
WYKSZTAŁCENIE I DOŚWIADCZENIE
Kandydaci muszą:
KONKRETNE KOMPETENCJE
Kompetencje zawodowe
Cechy osobiste
Zdolności interpersonalne
Zdolności kierownicze
ŚRODOWISKO PRACY
POTENCJALNI KANDYDACI
Kandydaci muszą:
UWAGI
Procedura wyboru będzie przebiegać zgodnie z art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1 . Organowi powołującemu będzie pomagać w wyborze doradcza komisja selekcyjna. Jej zadaniem będzie sporządzenie listy najlepszych kandydatów.
Doradcza komisja selekcyjna najpierw zapozna się z kwalifikacjami i doświadczeniem kandydatów, a wybrane osoby zaprosi na rozmowę kwalifikacyjną. Po rozmowie niektórzy kandydaci zostaną poddani ocenie zintegrowanej i zaproszeni na drugą rozmowę.
Wstępny harmonogram jest następujący:
Osoba, która zajmie ogłoszone stanowisko, będzie musiała posiadać poświadczenie bezpieczeństwa osobowego umożliwiające dostęp do dokumentów niejawnych (poziom CONFIDENTIAL EU). Posiadanie takiego poświadczenia będzie dodatkowym atutem. Jeżeli kandydat takiego poświadczenia nie posiada, zgłoszenie zostanie potraktowane jako wyrażenie gotowości do poddania się postępowaniu sprawdzającemu w myśl decyzji Rady 2013/488/UE 2 .
Sekretariat Generalny Rady prowadzi politykę równych szans. Z uwagi na niską reprezentację kobiet wśród kadry kierowniczej wyższego szczebla Sekretariat szczególnie chętnie przyjmie zgłoszenia kobiet.
ZGŁOSZENIA
Termin zgłaszania kandydatur: 24 września 2014 r.
Zgłoszenie należy przesłać elektronicznie, nie później niż w terminie podanym powyżej, na adres: selection.of.officials-applications@consilium.europa.eu
Rozpatrywane będą tylko zgłoszenia zawierające:
Wszystkie dokumenty dołączone do zgłoszenia muszą być opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) i kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.). Dołączyć należy także listę wszystkich załączników.
Kandydaci wyłonieni w selekcji wstępnej zostaną poproszeni o przedstawienie oryginałów.
PONOWNA OCENA ZGŁOSZEŃ
Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skarg do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku I do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w trakcie procedury wyboru przedstawiono w załączniku II do niniejszego ogłoszenia.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2014.277A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/105. |
| Data aktu: | 22/08/2014 |
| Data ogłoszenia: | 22/08/2014 |