Zaproszenie do zgłaszania kandydatur na stanowiska sędziów Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej.

Zaproszenie do zgłaszania kandydatur na stanowiska sędziów Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej

(2013/C 353/06)

(Dz.U.UE C z dnia 3 grudnia 2013 r.)

1.
Rada zdecydowała o utworzeniu Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej na mocy decyzji 2004/752/WE, Euratom 1 . Sąd ten, który funkcjonuje przy Sądzie Unii Europejskiej i ma w tym sądzie swoją siedzibę, jest właściwy do rozpoznawania w pierwszej instancji sporów między Unią a jej pracownikami na mocy art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w tym sporów między wszystkimi organami i jednostkami organizacyjnymi a ich personelem, w odniesieniu do których właściwość przyznano Trybunałowi Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
2.
W skład Sądu do spraw Służby Publicznej wchodzi siedmiu sędziów, spośród których wybierany jest prezes. Są oni mianowani na sześcioletnią kadencję, która jest odnawialna. Sędziowie są mianowani przez Radę stanowiącą jednomyślnie po konsultacji z komitetem składającym się z siedmiu osobistości wybranych spośród byłych członków Trybunału Sprawiedliwości i Sądu Unii Europejskiej oraz prawników o uznanej kompetencji. Komitet ten wydaje opinię, czy kandydat jest odpowiedni do pełnienia funkcji sędziego Sądu do spraw Służby Publicznej. Komitet dołącza do tej opinii listę kandydatów o najbardziej odpowiednim i najbogatszym doświadczeniu. Lista taka powinna zawierać co najmniej dwukrotnie większą liczbę kandydatów od liczby sędziów, którzy mają zostać mianowani.
3.
Status oraz ogólne warunki wykonywania funkcji sędziego zostały określone w art. 5 załącznika I do Protokołu w sprawie statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Ich uposażenie, emerytury i dodatki zostały określone w rozporządzeniu Rady (WE, Euratom) nr 202/2005 z dnia 18 stycznia 2005 r., zmieniającym rozporządzenie nr 422/67/EWG, nr 5/67/Euratom określające uposażenie przewodniczącego i członków Komisji, a także prezesa, sędziów, rzeczników generalnych i sekretarza Trybunału Sprawiedliwości oraz prezesa, członków i sekretarza Sądu Pierwszej Instancji 2 .
4.
Z uwagi na fakt, że mandat dwóch sędziów wygasa dnia 30 września 2014 r., ogłoszono zaproszenie do zgłaszania kandydatur z myślą o mianowaniu dwóch nowych sędziów na okres sześciu lat - od dnia 1 października 2014 r. do dnia 30 września 2020 r.
5.
Na mocy postanowień art. 257 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 3 załącznika I do Protokołu w sprawie statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, kandydaci na stanowisko sędziego muszą spełnić następujące warunki:
należeć do osób o niekwestionowanej niezależności,
posiadać kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowisk sądowych,
być obywatelami Unii.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że poza wymienionymi wymogami minimalnymi, wspomniany wcześniej komitet będzie miał na względzie w szczególności predyspozycje kandydatów do pracy w ramach struktury kolegialnej, w międzynarodowym i wielojęzycznym środowisku, jak również charakter, znaczenie i długość ich stażu zawodowego w dziedzinie odpowiedniej do funkcji, którą mieliby wykonywać.

6.
Do zgłoszenia kandydatury kandydaci dołączają curriculum vitae i list motywacyjny, a także kserokopie dokumentów potwierdzających.

Zgłoszenia kandydatur należy przesyłać na adres:

Sekretariat Generalny Rady Unii Europejskiej

Zaproszenie do zgłaszania kandydatur do Sądu do spraw Służby Publicznej

Office 20 40 LM 15

Rue de la Loi/Wetstraat 175

1048 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Zgłoszenia kandydatur należy wysyłać wyłącznie listem poleconym, najpóźniej do dnia 17 stycznia 2014 r. (decyduje data stempla pocztowego).

By ułatwić rozpatrywanie kandydatur, kandydaci są proszeni o przysyłanie curriculum vitae i listu motywacyjnego również pocztą elektroniczną, najlepiej w formacie Word (nie w formacie PDF) na następujący adres:

cdstfp@consilium.europa.eu

Wysyłka pocztą elektroniczną nie zastępuje jednak wysyłki listem poleconym i nie ma ona żadnego wpływu na dopuszczenie danego kandydata do procedury selekcji.

7.
Ochrona danych osobowych - Informacje przeznaczone dla podmiotów danych - przetwarzanie dotyczące procedur mianowania sędziów Sądu do spraw Służby Publicznej.

Uwagę podmiotów danych zwraca się na następujące informacje przekazywane zgodnie z art. 11 i 12 rozporządzenia (WE) nr 45/2001:

a)
Tożsamość administratora danych i służby odpowiedzialnej za przetwarzanie

Dyrektor dyrekcji 4 (Zagadnienia instytucjonalne, Budżet i Regulamin Pracowniczy) Służby Prawnej Rady Unii Europejskiej - e-mail: sj.fop-coj@consilium.europa.eu

b)
Cele przetwarzania danych

Celem przetwarzania danych jest umożliwienie Radzie przystąpienia do mianowania sędziów Sądu do spraw Służby Publicznej, przy zapewnieniu poufności i właściwego przebiegu procedur.

c)
Kategorie potrzebnych danych i pochodzenie danych Różne dane osobowe przekazane Radzie przez kandydata.
d)
Odbiorcy lub kategorie odbiorców danych

Sekretarz Generalny Rady i jego gabinet; dyrekcja 4 i dyrektor generalny Służby Prawnej Rady; stali przedstawiciele państw członkowskich i ich personel, członkowie komitetu przewidzianego w art. 3 ust. 3 załącznika I do Protokołu w sprawie statutu Trybunału Sprawiedliwości. Niektóre dane, mianowicie curriculum vitae kandydatów mogą zostać przekazane organom przygotowawczym Rady i Radzie.

e)
Procedury gwarantujące prawa podmiotów danych

Procedury gwarantujące prawa podmiotów danych są to procedury przewidziane w sekcji 5 decyzji Rady 2004/644/WE.

f)
Podstawa prawna przetwarzania

Artykuł 257 TFUE i art. 3 załącznika I do Protokołu w sprawie statutu Trybunału Sprawiedliwości; art. 240 ust. 2 TFUE i art. 23 Regulaminu wewnętrznego Rady.

g)
Terminy zatrzymywania danych

Dane dotyczące osób mianowanych na stanowiska sędziów będą zatrzymywane przez sześć lat od dnia wejścia w życie decyzji o mianowaniu. Dane dotyczące kandydatów, którzy nie zostali uwzględnieni w procedurze selekcyjnej, będą zatrzymywane przez trzy miesiące od dnia opublikowania w Dzienniku Urzędowym decyzji Rady w sprawie mianowania sędziów Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej.

h)
Prawo do odwołania się do Europejskiego Inspektora Ochrony Danych

Podmioty danych mogą odwołać się do Europejskiego Inspektora Ochrony Danych zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001.

1 Dz.U. L 333 z 9.11.2004, s. 7.
2 Dz.U. L 33 z 5.2.2005, s. 1.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024