Wspólne Centrum Badawcze (JRC) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - "Instytut Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju" w Isprze (JRC.H) - COM/2011/10320.

WSPÓLNE CENTRUM BADAWCZE (JRC)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14)

"Instytut Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju" w Isprze (JRC.H)

COM/2011/10320

(2011/C 324 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 9 listopada 2011 r.)

Reprezentujemy

Wspólne Centrum Badawcze (JRC) zapewnia doradztwo i wsparcie naukowo-techniczne na potrzeby procesu kształtowania polityki w innych dyrekcjach generalnych, począwszy od etapu opracowywania koncepcji polityki w różnych dziedzinach po nadzór nad jej wdrażaniem. W skład JRC wchodzi siedem instytutów badawczych zlokalizowanych w pięciu miejscach w Europie, natomiast siedziba znajduje się w Brukseli. JRC zatrudnia 2 750 pracowników i dysponuje budżetem operacyjnym w wysokości 340 min EUR rocznie. JRC zarządza dużymi obiektami badawczymi i odpowiada za swoją infrastrukturę.

Działania badawcze JRC obejmują siedem obszarów tematycznych:

działania na rzecz otwartej i konkurencyjnej gospodarki,
rozwój społeczeństwa niskoemisyjnego,
zrównoważone gospodarowanie zasobami naturalnymi,
bezpieczeństwo żywności i towarów konsumpcyjnych,
bezpieczeństwo jądrowe i środki bezpieczeństwa,
bezpieczeństwo i zarządzanie kryzysowe,
materiały odniesienia i pomiary.

Misją Instytutu Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju (IES, http://ies.jrc.ec.europa.eu) jest zapewnienie wsparcia naukowo-technicznego przy realizacji unijnej polityki ochrony i zrównoważonego rozwoju środowiska w Europie i na świecie.

Główne dziedziny działalności to:

zrównoważone wykorzystanie zasobów naturalnych: wody, gleby i lasów,
zrównoważone rolnictwo i zrównoważony rozwój obszarów wiejskich,
łagodzenie zmiany klimatu i przystosowywanie się do tej zmiany, jakość powietrza,
zagrożenia dla środowiska i zagrożenia naturalne,
wymiar środowiskowy współpracy na rzecz rozwoju,
systemy monitorowania stanu środowiska i informacji o środowisku: GMES i INSPIRE,
ocena wpływu na zrównoważony rozwój.

IES ściśle współpracuje nie tylko z licznymi służbami Komisji, ale także z Europejską Agencją Środowiska i Europejską Agencją Kosmiczną, a także z Europejską Służbą Działań Zewnętrznych.

Przy personelu liczącym około 470 osób IES dysponuje budżetem w wysokości ok. 40 min EUR rocznie, na który składają się środki z budżetu Komisji Europejskiej na badania naukowe i dochody konkurencyjne.

Oferujemy

Oferujemy pracę na stanowisku dyrektora Instytutu Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju. Praca na tym ambitnym stanowisku stanowi połączenie zarządzania specjalistycznymi badaniami oraz świadczenia usług na rzecz tych, którzy kształtują politykę UE. Obowiązkiem dyrektora będzie określanie strategicznych kierunków rozwoju JRC i ogólna koordynacja jego działań związanych ze środowiskiem i zrównoważonym rozwojem. Oferujemy doskonałe środowisko pracy i możliwość współpracy z bardzo zmotywowanym zespołem naukowców.

Dyrektor jest odpowiedzialny za całościowe zarządzanie instytutem. Ponosi także odpowiedzialność za cały budżet i personel instytutu oraz pełni w związku z tym delegowane obowiązki związane z finansami i naborem. Dyrektor będzie ściśle współpracować z kierownictwem wyższego szczebla JRC i będzie uczestniczył w opracowywaniu i realizacji zadań JRC.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Idealny kandydat powinien wykazać się następującymi cechami:

motywacją do kierowania dynamiczną dyrekcją,
wykształceniem naukowym oraz dogłębną naukową/techniczną wiedzą fachową w kilku spośród dziedzin stanowiących zasadniczy zręb działalności instytutu, szczególnie w kwestiach dotyczących środowiska i zrównoważonego rozwoju,
udokumentowanym doświadczeniem w kierowaniu programowaniem w odniesieniu do zasobów ludzkich, finansowych i naukowych oraz zarządzaniem tymi zasobami,
odpowiednimi zdolnościami przywódczymi w zakresie zarządzania wysoko wyspecjalizowanymi zespołami badawczymi,
dobrą znajomością unijnych polityk w dziedzinach wchodzących w zakres działalności instytutu oraz dobrą znajomością instytucji Unii Europejskiej,
bardzo dobrymi umiejętnościami w zakresie negocjacji i komunikacji.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne)

1)
być obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;
2)
posiadać:
(i)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

lub

(ii)
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata;
3)
posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(1) i w dziedzinie bezpośrednio związanej z powyższym stanowiskiem;
4)
biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz znać na odpowiednim poziomie inny język urzędowy;
5)
kandydat nie może jeszcze osiągnąć normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami wyboru i rekrutacji (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy(2), dokument w języku angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla). W trakcie procedury wyboru kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną z działającym w Komisji Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania wezmą wcześniej udział w testach przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Kandydaci zakwalifikowani przez Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania odbędą rozmowę z przedstawicielami Rady Gubernatorów JRC.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z wymogów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie pod poniższym adresem: https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/CV_Encadext. Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(3). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie będą przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.

Korespondencja z komisjami dokonującymi wyboru kandydatów w czasie trwania procedury wyboru będzie prowadzona wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim(4).

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogę przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(5)z datę stempla pocztowego nie późniejsze niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisję a kandydatem odbywać się będzie drogę pocztowe. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załęczyć zaświadczenie potwierdzajęce niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogę ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 7 grudnia 2011 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę podległych pracowników w czasie zajmowania przez kandydata tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2)http://ec.europa.eu/civil_service/docs/official_policy_en.pdf

(3) Termin rejestracji upływa dnia 7 grudnia 2011 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

(4) Komisje zadbają o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.

(5) European Commission, Directorate-General Humań resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat, COM/2011/10320, SCI 1 08/066,1049 Brussels, BELGIA.

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2011.324A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Wspólne Centrum Badawcze (JRC) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - "Instytut Środowiska i Zrównoważonego Rozwoju" w Isprze (JRC.H) - COM/2011/10320.
Data aktu: 09/11/2011
Data ogłoszenia: 09/11/2011