Eurostat (ESTAT) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) - Dyrekcja ds. Statystyki Społecznej w Luksemburgu (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2011/10315.

EUROSTAT (ESTAT)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14)

Dyrekcja ds. Statystyki Społecznej w Luksemburgu

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2011/10315

(2011/C 258 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 2 września 2011 r.)

Reprezentujemy

Eurostat jest Dyrekcją Generalną Komisji Europejskiej z siedzibą w Luksemburgu. Urząd ten ma za zadanie świadczyć Unii Europejskiej usługi wysokiej jakości w zakresie informacji statystycznych. Z usług tych korzystają instytucje UE, Europejski Bank Centralny państwa członkowskie, rynki finansowe, podmioty gospodarcze, media oraz obywatele. Eurostat koordynuje europejski system statystyczny (ESS) w celu dostarczania porównywalnych danych statystycznych na poziomie UE. Odpowiada on także za przedstawianie wszystkich projektów aktów prawnych UE dotyczących statystyki. Eurostat koordynuje również ulepszanie systemów statystycznych w państwach kandydujących i w szerszej społeczności międzynarodowej.

DG Eurostat planuje reorganizację, po której przeprowadzeniu Dyrekcja ds. Statystyki Społecznej będzie obejmować 5 działów zatrudniających około 110 osób (na umowach stałych lub czasowych), a jej budżet operacyjny będzie wynosił ponad 7 min EUR.

W zakres odpowiedzialności Dyrekcji wchodzą następujące kwestie:

– demografia i statystyki dotyczące migracji,

– statystyki dotyczące rynku pracy, badanie aktywności ekonomicznej ludności oraz kosztów pracy,

– statystyki dotyczące warunków życia i ochrony społecznej, włączenia społecznego i warunków życia (EU-SILC), badanie ankietowe budżetów domowych (HBS) oraz ochrona konsumenta,

– edukacja i kultura,

– statystyki dotyczące przestępstw oraz wymiaru sprawiedliwości w sprawach karnych, bezpieczeństwa żywności oraz zdrowia i bezpieczeństwa.

Oferujemy

Pracę w charakterze dyrektora ds. statystyki społecznej, na zapewniającym wyzwania stanowisku wysokiego szczebla w Eurostacie; do głównych zadań dyrektora będzie należeć:

– kierowanie działaniami dotyczącymi statystyki społecznej, ciągłym rozwojem tej dziedziny oraz procesem unowocześniania badań w zakresie statystyki społecznej,

– strategiczne zarządzanie wszystkimi istotnymi procesami statystycznymi i opracowywaniem danych w Dyrekcji,

– zarządzanie prawno-politycznym aspektem procesu decyzyjnego dotyczącego tej dziedziny statystyki,

– reprezentowanie Dyrekcji w najważniejszych stosunkach z podmiotami zewnętrznymi, takimi jak właściwe organy europejskiego systemu statystycznego, krajowe urzędy statystyczne, krajowe ministerstwa i organy międzynarodowe takie jak EBC, ONZ i OECD, oraz zarządzanie tymi stosunkami,

– reprezentowanie Dyrekcji w najważniejszych stosunkach z innymi dyrekcjami Komisji, takimi jak DG EMPL, DG ECFIN, DG EAC i DG SANCO, i innymi organami UE oraz zarządzanie tymi stosunkami.

Praca na stanowisku dyrektora wymaga dużego zaangażowania intelektualnego w złożone zagadnienia metodologiczne, a czasami wyjazdów służbowych.

Dyrektor będzie odpowiadał za nadzorowanie działań finansowych prowadzonych przez działy w Dyrekcji.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Od kandydata wymaga się:

– dogłębnej znajomości europejskiego systemu statystycznego, w tym opracowywanie danych oraz metodologii, jak również, w szczególności, bardzo dobrej znajomości metodologii statystyki społecznej oraz metod opracowywania danych,

– bardzo dobrej znajomości polityk UE w dziedzinach objętych działalnością Dyrekcji,

– umiejętności dokonywania trafnych i wnikliwych osądów w trudnych kwestiach politycznych,

– doskonałych zdolności analitycznych oraz umiejętności rozwiązywania problemów organizacyjnych i operacyjnych dzięki zastosowaniu podejścia ukierunkowanego na wyniki,

– dużych zdolności do zarządzania i kierowania organem administracyjnym zarówno na poziomie strategicznym, jak i na poziomie zarządzania wewnętrznego,

– umiejętności kierowania działaniami Dyrekcji oraz ich rozbudowywania,

– udokumentowanych sukcesów na stanowisku kierowniczym, w tym w zakresie zarządzania dużymi zespołami ludzkimi oraz zasobami finansowymi,

– bardzo trafnego osądu oraz rzeczywistej umiejętności tworzenia i realizacji nowych koncepcji, umiejętności kierowania niezbędnym procesem unowocześnienia w zakresie statystyki społecznej,

– dobrych umiejętności interpersonalnych oraz umiejętności budowania sieci kontaktów,

– dużych umiejętności komunikacyjnych, pozwalających kandydatowi na sprawne prowadzenie dyskusji, skuteczne przekazywanie informacji i właściwe reprezentowanie Komisji na forach wewnętrznych i zewnętrznych,

– doskonałej znajomości języka angielskiego i bardzo dobrej znajomości języka francuskiego.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne):

1) być obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej;

2) posiadać:

(i) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

lub

(ii) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata;

3) posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej pięć lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(1) i w dziedzinie bezpośrednio związanej z powyższym stanowiskiem;

4) biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz znać na odpowiednim poziomie inny język urzędowy;

5) kandydat nie może jeszcze osiągnąć normalnego wieku emerytalnego, który dla urzędnika Unii Europejskiej rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym urzędnik ten osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie wybrany i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami wyboru i rekrutacji (zob. również Compilation Document on Senior Officials Policy, dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla). W trakcie procedury wyboru kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, przeprowadzaną przez działający w Komisji Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania, biorą przed rozmową udział w testach, przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Informujemy kandydatów, że procedura wyboru będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim lub francuskim(2).

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia urzędników Unii Europejskiej w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Miejscem pracy dyrektora jest Luksemburg.

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z wymogów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje poprzez rejestrację w Internecie pod poniższym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(3). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie będą przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać - numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogę przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(4)z datę stempla pocztowego nie późniejsze niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisję a kandydatem odbywać się będzie drogę pocztowe. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załęczyć zaświadczenie potwierdzajęce niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogę ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres:

HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 30 września 2011 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych pięciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników, znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz (4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2) Komisje selekcyjne zadbają o to, aby rodzimi użytkownicy tych języków nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.

(3) Termin rejestracji upływa dnia 30 września 2011 r.ogodz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

(4) European Commission, Directorate-General Human Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat, COM/2011/10315, SC11 08/030,1049 Brussels, BELGIA.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024