Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora generalnego (grupa zaszeregowania AD 15 - Bruksela) Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) w Brukseli (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich w powiązaniu z art. 12 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1073/1999 Parlamentu Europejskiego i Rady) - COM/2010/10255.

Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora generalnego (grupa zaszeregowania AD 15 - Bruksela) Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) w Brukseli

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich w powiązaniu z art. 12 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1073/1999 Parlamentu Europejskiego i Rady)

COM/2010/10255

(2010/C 91 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 9 kwietnia 2010 r.)

Komisja poszukuje kandydatów na stanowisko dyrektora generalnego Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF).

Reprezentujemy

Walka z nadużyciami finansowymi i inną nielegalną działalnością przynoszącą szkody interesom finansowym Unii Europejskiej jest niezwykle istotna dla wiarygodności europejskiego przedsięwzięcia.

OLAF, który jest dyrekcją generalną Komisji Europejskiej, prowadzi dochodzenia w sprawach rzekomych nadużyć finansowych i innych nielegalnych praktyk, mających negatywne skutki finansowe dla budżetu UE. W kontekście bardziej ogólnym OLAF wykonuje uprawnienia operacyjne, jakimi Komisja dysponuje w zakresie ochrony interesów finansowych Unii Europejskiej, udziela państwom członkowskim wsparcia w zakresie zwalczania nadużyć oraz przygotowuje ustawodawcze i regulacyjne inicjatywy Komisji w tej dziedzinie.

W zakresie prowadzonych dochodzeń dyrektor generalny OLAF-u cieszy się ustawową niezależnością. Urząd uprawniony jest do przeprowadzania niezależnych dochodzeń we wszystkich instytucjach i organach UE; dochodzenia mogą obejmować również podmioty gospodarcze z państw członkowskich i z krajów trzecich, mające powiązania z budżetem UE.

Poza działalnością dochodzeniową OLAF działa, jak wszystkie inne dyrekcje generalne Komisji, opracowując i realizując strategie polityczne w dziedzinie wchodzącej w zakres jego kompetencji, stosownie do wytycznych strategicznych określanych przez Komisję.

Działalność dochodzeniowa Urzędu monitorowana jest przez Komitet Nadzoru, w skład którego wchodzi pięć niezależnych osób spoza Komisji.

Oferujemy

Dyrektor generalny odpowiada za działalność dochodzeniową Urzędu, ciesząc się w tym zakresie pełną niezależnością.

Pod nadzorem komisarza odpowiedzialnego za ochronę interesów finansowych Unii Europejskiej, dyrektor generalny kierował będzie udziałem Urzędu w opracowywaniu komisyjnej strategii zapobiegania nadużyciom, jak również w zapewnianiu państwom członkowskim wsparcia w organizacji ścisłej i regularnej współpracy ich właściwych organów władzy, której celem jest koordynacja działań na rzecz ochrony interesów finansowych Unii Europejskiej przed nadużyciami finansowymi.

Dyrektor generalny zarządza urzędem zgodnie z opisem misji i rocznym operacyjnym programem prac, którego treść określana jest pod jego nadzorem.

Dyrekcja generalna, za którą dyrektor będzie odpowiadać, składa się z czterech dyrekcji, a jej personel liczy 500 osób. Dyrektor zarządzać będzie budżetem w wysokości około 50 min EUR. Jednym z zadań dyrektora będzie przygotowywanie i przedkładanie niezależnego wstępnego projektu budżetu, w stosunku do którego będzie pełnił funkcję urzędnika zatwierdzającego.

Kadencja dyrektora trwa 5 lat i może być raz przedłużona z zastrzeżeniem normalnych warunków dotyczących przechodzenia na emeryturę, określonych w regulaminie pracowniczym Wspólnot Europejskich (rozporządzenie (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 z późniejszymi zmianami).

Poszukujemy

Od kandydata wymaga się:

– znacznego doświadczenia zawodowego i udokumentowanych osiągnięć na wysokich stanowiskach w sądownictwie lub organach dochodzeniowych,

– możliwości wykazania się znacznymi osiągnięciami w zakresie przywództwa, zarządzania i komunikacji, zarówno na poziomie zarządzania strategicznego, jak i wewnętrznego, w tym zarządzania dużymi zespołami i zasobami finansowymi,

– rozległej wiedzy na temat najważniejszych - prawnych i praktycznych - kwestii mających znaczenie w zwalczaniu nadużyć finansowych i prowadzeniu postępowań karnych w tej dziedzinie,

– cech nadzwyczajnego, dynamicznego fachowca, posiadającego zdrowy osąd i rozwinięte zdolności konceptualnego myślenia oraz umiejętność wytyczania jasnej strategii, pozwalającej realizować stojące przed OLAF-em zadania,

– doskonałych umiejętności interpersonalnych, decyzyjnych, komunikacyjnych i negocjacyjnych oraz zdolności budowania opartych na zaufaniu stosunków roboczych z zainteresowanymi stronami,

– umiejętności pracy w złożonym środowisku wielokulturowym oraz zdolności do motywowania i budowania zespołu w sposób umożliwiający pełne wykorzystanie możliwości jego członków,

– zrozumienia zasad niezależności i poszanowania praw podstawowych, wymaganych w działalności dochodzeniowej, oraz gotowości do wprowadzania tych zasad w życie.

Preferowani będą kandydaci ze znajomością języka angielskiego lub francuskiego.

Kandydat musi

1. Być obywatelem jednego z państw członkowskich UE.

2. Posiadać:

(i) poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów;

(ii) lub poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne, właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata.

3. Posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji i zdobyciu wymaganego doświadczenia, o których mowa w pkt 2, najlepiej w dziedzinie związanej z zadaniami OLAF-u; przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(1); wymagane jest również bezpośrednie doświadczenie w dziedzinie związanej z powyższym stanowiskiem.

4. Posiadać biegłą znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz dobrą znajomość innego języka urzędowego. (Informujemy kandydatów, że procedura rekrutacyjna będzie przeprowadzana wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.)(2).

5. Być w stanie pełnić obowiązki dyrektora agencji przez całą 5-letnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego, który dla urzędników i pracowników UE zatrudnionych na czas określony rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym osoba osiąga wiek 65 lat (zob. art. 52 lit. a) regulaminu pracowniczego oraz art. 47 warunków zatrudnienia innych pracowników).

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Powołanie i warunki zatrudnienia

Dyrektor zostanie powołany przez Komisję Europejską zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru, po uzyskaniu pozytywnej opinii Komitetu Nadzoru OLAF-u i po konsultacjach z Radą i Parlamentem Europejskim (co może wiązać się z koniecznością zaprezentowania się przez kandydatów osobiście przed tymi gremiami). W trakcie procedury selekcji, kandydaci mogą zostać zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, przeprowadzaną przez działający w Komisji Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania, poprzedzoną jednodniowymi testami przeprowadzanymi metodą assessment centrę przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia odpowiadają warunkom określonym w regulaminie pracowniczym w odniesieniu do urzędników zajmujących stanowiska równoważne podstawowemu stanowisku dyrektora generalnego Unii Europejskiej.

Informujemy kandydatów, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Procedura naboru odbędzie się w Brukseli.

Polityka równych szans

Unia Europejska stosuje politykę równych szans.

Procedura zgłaszania kandydatur

Informacja o naborze na to stanowisko może zostać opublikowana równocześnie z informacją o naborze na inne stanowiska urzędnicze wyższego szczebla. Kandydaci, którzy chcą ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie na każde stanowisko.

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego.

Zgłoszenie kandydatury następuje poprzez rejestrację w Internecie pod poniższym adresem

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(3). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu nie będą co do zasady przyjmowane.

Po zakończeniu rejestracji w Internecie na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane.

Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Kandydaci muszą posiadać adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy poinformować Komisję o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

Do zgłoszenia należy załączyć życiorys w formacie WORD lub PDF oraz zamieścić list motywacyjny (maks. 8.000 znaków) w trybie on-line. Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od dyrekcji generalnej prowadzącej rekrutację.

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogę przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(4)z datę stempla pocztowego nie późniejsze niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisję a kandydatem odbywać się będzie drogę pocztowe. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załęczyć zaświadczenie potwierdzajęce niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogę ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje i/lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres mailto:HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Informacji udziela: Pani Elisabeth KOTTHAUS, tel. +32 22967738, Elisabeth.kotthaus@ec.europa.eu

Termin zakończenia rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 7 maja 2010 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 5 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje: 2) liczbę pracowników, znajdujących się pod ich kierownictwem: 3) wielkość budżetu, którym zarządzali: oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2) Komisje selekcyjne zadbają, aby rodzimi użytkownicy tych trzech języków nie odnieśli w związku z tym nieuzasadnionej korzyści.

(3) Termin rejestracji upływa dnia 7 maja 2010 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

(4) European Commission, Directorate-General Humań resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat, COM/2010/10255, SCI 108/030,1049 Bruxelles/Brussel,BELGIQUE/BELGIE.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2010.91A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora generalnego (grupa zaszeregowania AD 15 - Bruksela) Europejskiego Urzędu ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) w Brukseli (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Wspólnot Europejskich w powiązaniu z art. 12 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1073/1999 Parlamentu Europejskiego i Rady) - COM/2010/10255.
Data aktu: 09/04/2010
Data ogłoszenia: 09/04/2010