Zaproszenie do zgłaszania kandydatur na stanowiska sędziów Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej(2010/C 163/04)
(Dz.U.UE C z dnia 23 czerwca 2010 r.)
1. Rada zdecydowała o utworzeniu Sądu do spraw Służby Publicznej Unii Europejskiej na mocy decyzji nr 2004/752/WE, Euratom(1). Sąd ten, który funkcjonuje przy Sądzie Unii Europejskiej i ma w tym sądzie swoją siedzibę, jest właściwy do rozpoznawania w pierwszej instancji sporów między Unią a jej pracownikami na mocy art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w tym sporów między organami i jednostkami organizacyjnymi a ich personelem, w odniesieniu do których przyznano właściwość Trybunałowi Sprawiedliwości Unii Europejskiej.
2. W skład Sądu do spraw Służby Publicznej wchodzi siedmiu sędziów, spośród których wybierany jest prezes. Są oni mianowani na okres sześciu lat; ich mandat jest odnawialny. Sędziowie są mianowani przez Radę stanowiącą jednomyślnie po konsultacji z komitetem składającym się z siedmiu osobistości wybranych spośród byłych członków Trybunału Sprawiedliwości i Sądu Unii Europejskiej oraz prawników o uznanej kompetencji. Komitet ten wydaje opinię, czy kandydat jest odpowiedni do pełnienia funkcji sędziego Sądu do spraw Służby Publicznej. Komitet dołącza do tej opinii listę kandydatów o najbardziej odpowiednim doświadczeniu i najwyższych kwalifikacjach. Lista taka powinna zawierać co najmniej dwukrotnie większą liczbę kandydatów od liczby sędziów, którzy mają zostać mianowani.
3. Status oraz ogólne warunki wykonywania funkcji sędziego zostały określone w art. 5 załącznika I do Protokołu w sprawie statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Ich uposażenie, emerytury i dodatki zostały określone w rozporządzeniu Rady (WE, Euratom) nr 202/2005 z dnia 18 stycznia 2005 r., zmieniającym rozporządzenie nr 422/67/EWG, nr 5/67/Euratom określające uposażenie przewodniczącego i członków Komisji, a także prezesa, sędziów, rzeczników generalnych i sekretarza Trybunału Sprawiedliwości oraz prezesa, członków i sekretarza Sądu Pierwszej Instancji(2).
4. Z uwagi na fakt, że mandat trzech sędziów Sądu do spraw Służby Publicznej wygasa 30 września 2011 r., ogłoszono zaproszenie do zgłaszania kandydatur na te trzy stanowiska na okres od dnia 1 października 2011 r. do dnia 30 września 2017 r.
5. Na mocy postanowień art. 257 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 3 załącznika I do Protokołu w sprawie statutu Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, kandydaci na stanowisko sędziego muszą spełnić następujące warunki:
– należeć do osób o niekwestionowanej niezależności,
– mieć kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowisk sądowych,
– być obywatelami Unii Europejskiej.
Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że poza wymienionymi wymogami minimalnymi, przedmiotowy komitet będzie miał na względzie w szczególności predyspozycje kandydatów do pracy w ramach struktury kolegialnej, w międzynarodowym i wielojęzycznym środowisku, jak również charakter, znaczenie i długość ich stażu zawodowego w dziedzinie odpowiedniej do funkcji, którą mieliby wykonywać.
6. Do zgłoszenia kandydatury należy dołączyć curriculum vitae i list motywacyjny, a także kserokopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje.
Zgłoszenia kandydatur należy przesyłać na adres:
General Secretariat of the Council of the European Union
Call for applications for the Civil Service Tribunal
Office 20 40 GM 23
Rue de la Loi 175
1048 Bruxelles/Brussel
BELGIQUE/BELGIË
Zgłoszenia kandydatur należy wysyłać wyłącznie listem poleconym, najpóźniej do dnia 23 lipca 2010 r. (decyduje data stempla pocztowego).
By ułatwić rozpatrywanie kandydatur, kandydaci są proszeni o przysyłanie curriculum vitae i listu motywacyjnego również pocztą elektroniczną, najlepiej w formacie Word (nie w formacie PDF) na następujący adres:
cdstfp@consilium.europa.eu
Wysyłce pocztą elektroniczną powinien jednak towarzyszyć list polecony - nie ma ona żadnego wpływu na dopuszczenie danego kandydata do procedury selekcji.
______
(1) Dz.U. L 333 z 9.11.2004, s. 7.
(2) Dz.U. L 33 z 5.2.2005, s. 1.