Ogłoszenie o konkursie otwartym - Asystenci (AST 3) w dziedzinie obsługi budynków - EPSO/AST/94/09.

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM

(2009/C 137 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 17 czerwca 2009 r.)

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje testy wstępne oraz konkurs otwarty w formie egzaminów w celu stworzenia listy kandydatów, spośród których mogą być rekrutowani:

ASYSTENCI(*)(AST 3)

W DZIEDZINIE OBSŁUGI BUDYNKÓW

EPSO/AST/94/09

Celem konkursu jest stworzenie list rezerwowych, z których rekrutowani będą pracownicy na wolne stanowiska w instytucjach Unii Europejskiej.

Kandydaci muszą zapoznać się z Przepisami ogólnymi mającymi zastosowanie do konkursów otwartych. Przepisy te zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym C 47 A z 26.2.2009 r. oraz na stronie internetowej EPSO. Przepisy ogólne stanowią integralną część niniejszego ogłoszenia oraz zawierają zasady dotyczące procedury konkursowej i dokonywania zgłoszeń.

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Liczba laureatów w każdym profilu 1 = 40
2 = 29
3 = 22
4= 33
2. Uwagi Konkurs obejmuje cztery profile; kandydaci mogą zgłosić się do udziału tylko w jednym profilu. Wyboru należy dokonać w momencie zgłoszenia elektronicznego. Nie ma możliwości zmiany wybranego profilu po upływie terminu zgłoszeń.
3. Powody wykluczenia z konkursu Jeżeli w trakcie trwania procedury rekrutacyjnej EPSO stwierdzi, że dane znajdujące się na koncie EPSO wprowadzono za pomocą podstępu, nie są one zgodne ze stanem faktycznym lub że dany kandydat utworzył kilka kont EPSO, co umożliwiło mu:
- zgłoszenie się do kilku konkursów/dziedzin/części/opcji/profili opublikowanych równolegle,
- kilkakrotne wzięcie udziału w testach wstępnych tego samego konkursu lub kilku konkursów/dziedzin/części/opcji/profili opublikowanych równolegle,
- wzięcie udziału w egzaminach pisemnych kilku konkursów/dziedzin/części/opcji/profili opublikowanych równolegle.

II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Zrekrutowani urzędnicy będą odpowiedzialni za zadania związane z zarządzaniem, wdrażaniem rozwiązań, nadzorowaniem i kontrolowaniem w dziedzinie obsługi budynków w ramach jednego z poniższych profili:

1. Technicy będący specjalistami w następujących dziedzinach:

klimatyzacja, wentylacja, ogrzewanie, elektryczność (wysokie i niskie napięcie), dźwigi osobowe i towarowe, wyposażenie zautomatyzowane, instalacje wodno-sanitarne, wykrywanie pożarów, scentralizowane zarządzanie techniczne.

2. Technicy o specjalności ogólnej w następujących dziedzinach:

prace budowlane i wykończeniowe: szkielety konstrukcji, fasady, dachy, stolarka zewnętrzna i wewnętrzna, wykładziny podłogowe i ścienne, techniki i metody długotrwałej eksploatacji budynków i biur, zarządzanie energią.

3. Technicy będący specjalistami w następujących dziedzinach:

zewnętrzne i wewnętrzne dostosowywanie budynków: reorganizacja przestrzeni biurowych, stref usługowych, sal konferencyjnych i pomieszczeń technicznych, pomieszczeń wypoczynkowych, oznaczenia informacyjne i bezpieczeństwa.

4. Technicy będący specjalistami w następującej dziedzinie:

zarządzanie projektami z zakresu nieruchomości (budowa, remontowanie, wynajem budynków).

Powyższe funkcje wymagają między innymi umiejętności zarządzania administracyjnego i finansowego oraz dobrej znajomości narzędzi informatycznych (obsługa komputera: Excel, Word, MS Project), a w przypadku profilu 3 - programów z zakresu zarządzania i programów wspomagania projektowania (AUTOCAD lub podobny).

Przykładowo, obowiązki urzędników mogą obejmować w szczególności:

– zadania związane z konserwacją i dostosowywaniem nieruchomości,

– zarządzanie ewolucją potrzeb i programami wieloletnimi,

– kontrolowanie zakończonych projektów z zakresu dostosowywania/remontów/budów,

– pomoc w zarządzaniu grupami budynków,

– formułowanie warunków przetargów przed wezwaniem do składania ofert, kontrola i koordynacja prac lub świadczenie konkretnych usług w zakresie obsługi budynków,

– zarządzanie (przede wszystkim kontrola wykonania, nadzór, kontrola jakości) umowami zawartymi w zakresie obsługi budynków z zewnętrznymi wykonawcami, pracami, dostawami i nieruchomościami, w tym umowami o konserwację budynków,

– zarządzanie finansowe nieruchomościami,

– udział w procedurach wyboru i negocjacjach mających na celu nabycie nieruchomości/zasiedlenie lokalu,

– konsultowanie i aktualizacja planów za pomocą programów wspomagania projektowania.

W pkt 1.2 Przepisów ogólnych mających zastosowanie do konkursów otwartych znajduje się opis ogólnego profilu kandydatów do pracy w instytucjach europejskich.

III. WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE

W momencie upływu terminu zgłoszeń drogą elektroniczną kandydat musi spełniać następujące warunki ogólne i szczegółowe:

1. WARUNKI OGÓLNE

a) Posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
b) Korzystać z pełni praw obywatelskich.
c) Mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej.
d) Posiadać odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.

2. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE

2.1. Tytuł/dyplom
a) - Posiadać wykształcenie wyższe potwierdzone dyplomem ukończenia studiów na kierunku odpowiadającym charakterowi przyszłych obowiązków.
lub b) - Posiadać wykształcenie średnie (w tym techniczne) potwierdzone świadectwem ukończenia nauki uprawniającym do podjęcia studiów wyższych oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków, zdobyte po uzyskaniu świadectwa; wspomniane 3-letnie doświadczenie zawodowe nie może zostać wliczone do wymaganej liczby lat doświadczenia zawodowego określonej poniżej w pkt 2.2.
2.2. Doświadczenie zawodowe
Przynajmniej trzyletnie doświadczenie zawodowe na stanowisku związanym z zakresem przyszłych obowiązków. Doświadczenie to musi być zdobyte:
a) - po uzyskaniu wymaganego tytułu/dyplomu wskazanego w pkt 2.1 lit. a),
lub b) - po uzyskaniu tytułu/dyplomu i niezależnie od wymaganego doświadczenia zawodowego wskazanego w pkt 2.1 lit. b).
2.3. Znajomość języków
a) Język 1 Język podstawowy:

doskonała znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej: (BG) bułgarskiego, (CS) czeskiego, (DA) duńskiego, (DE) niemieckiego, (El) greckiego, (EN) angielskiego, (ES) hiszpańskiego, (ET) estońskiego, (FI) fińskiego, (FR) francuskiego, (GA) irlandzkiego, (HU) węgierskiego, (IT) włoskiego, (1T) litewskiego, (IV) łotewskiego, (MT) maltańskiego, (NI) niderlandzkiego, (PI) polskiego, (PT) portugalskiego, (RO) rumuńskiego, (SK) słowackiego, (SI) słoweńskiego lub (SV) szwedzkiego.

b) Język 2 Drugi język (obowiązkowo inny niż język 1):

zadowalająca znajomość języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego.

IV. TESTY WSTĘPNE

A. Zaproszeni kandydaci Kandydaci, którzy wmomenciezgłoszeniadrogąelektroniczną, oświadczyli, że spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III.
B. Testy
Test a) Test b)
1. Rodzaj testu Zestaw pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę wiedzy o Unii Europejskiej, jej instytucjach i obszarach działalności. Zestaw pytań wielokrotnego wyboru mających na celu ocenę ogólnych umiejętności i kompetencji kandydatów w zakresie rozumienia tekstu pisanego i operowania danymi liczbowymi.
2. Język Język 2
3. System oceny Od 0 do 10 pkt.

Bez punktów karnych za odpowiedzi błędne.

Od 0 do 20 pkt.

Bez punktów karnych za odpowiedzi

błędne.

4. Wymagane minimum 5 pkt 10 pkt
5. Czas trwania testu 20 min. 55 min.

V. KONKURS OTWARTY

1. EGZAMIN PISEMNY

A. Zaproszeni kandydaci Kandydaci(1), którzy osiągnęli najlepszy wynik (zob. poniżej) w testach wstępnych i wymagane minimum punktów w każdym z nich oraz którzy, zgodnie z oświadczeniem złożonym przy zgłoszeniu drogą elektroniczną, spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III.

1. = 200

2. = 145

3.= 110

4.= 165

B. Egzaminy
1. Rodzaj egzaminu, system oceny i czas trwania a) Egzamin dotyczący wybranego tematu z danego profilu, mający na celu sprawdzenie:

- wiedzy kandydatów,

- ich umiejętności w zakresie rozumienia, analizy i syntezy, a także

- ich umiejętności redakcyjnych.

Od 0 do 40 pkt (wymagane minimum: 20 pkt) Orientacyjny czas trwania: 2 godz.

b) Sporządzenie krótkiej notatki w podstawowym języku kandydata, przedstawiającej argumenty i wnioski z części a) egzaminu pisemnego; ta część egzaminu ma na celu sprawdzenie znajomości języka podstawowego kandydata, zarówno pod kątem stylu, jak i sposobu przedstawienia treści.

Od 0 do 10 pkt (wymagane minimum: 8 pkt). Orientacyjny czas trwania: 30 min.

2. Język Egzamin pisemny a): język 2.

Egzamin pisemny b): język 1.

2. EGZAMIN USTNY

A. Dopuszczeni kandydaci Kandydaci(1), którzy osiągnęli najlepszy wynik (zob. poniżej) w egzaminie pisemnym i wymagane minimum w poszczególnych jego częściach oraz którzy zgodnie z dokumentami załączonymi do formularza zgłoszeniowego, spełniają warunki ogólne i szczegółowe określone w części III.

1. = 80

2.= 58

3. = 44

4. = 66

B. Egzamin
1. Rodzaj egzaminu, system oceny i czas trwania Rozmowa z komisją konkursową, w trakcie której oceniane są:

- zdolność do pełnienia obowiązków określonych w części II,

- wiedza specjalistyczna w zakresie danego profilu,

- wiedza na temat Unii Europejskiej, jej instytucji i obszarów działalności,

- motywacja kandydata i jego zdolność dostosowania się do pracy w środowisku wielokulturowym w europejskiej służbie publicznej.

Od 0 do 50 pkt (wymagane minimum: 25 pkt).

Orientacyjny czas trwania testu: 30 min.

2. Język Rozmowa przeprowadzona zostanie w języku 2 kandydata, jednak oceniona zostanie również znajomość języka 1.
3. Miejsce Z reguły egzamin ustny odbywa się w Brukseli.

VI. LISTY REZERWOWE

1. Wpis na listę rezerwową Komisja konkursowa umieszcza na liście rezerwowej nazwiska kandydatów(1), którzy uzyskali najlepszy wynik we wszystkich częściach egzaminu pisemnego i egzaminie ustnym łącznie oraz wymagane minimum w każdej z tych części (zob. część I pkt 1).
2. Klasyfikacja Lista zawiera nazwiska laureatów z podziałem na grupy (maksymalnie 4) według uzyskanego wyniku, a w każdej z grup nazwiska zamieszcza się w porządku alfabetycznym.

VII. JAK ZGŁOSIĆ SIĘ DO KONKURSU?

1. Zgłoszenie drogą elektroniczną Kandydaci muszą dokonać zgłoszenia drogą elektroniczną zgodnie z procedurą określoną na stronie Europejskiego Urzędu Doboru Kadr. Termin: 22 lipca 2009 r. godz. 12 (w południe) czasu brukselskiego
2. Wysyłanie dokumentacji zgłoszeniowej Kandydaci wyłonieni zgodnie z częścią V pkt 1 lit. A zostaną poproszeni, za pośrednictwem konta EPSO, o wydrukowanie egzemplarza elektronicznego formularza zgłoszeniowego oraz podpisanie i wysłanie go, wraz z odpowiednimi dokumentami, na następujący adres Europejskiego Urzędu Doboru Kadr:

Office europeen de selection du personnel (EPSO) C80

Concours generał EPSO/AST/94/09 1049 Bruxelles Belgia

Zasady: zob. pkt 2.4 Przepisów ogólnych mających zastosowanie do konkursów otwartych.

Termin: Kandydaci zostaną powiadomieni o terminie za pośrednictwem konta EPSO, pismem zapraszającym ich do złożenia dokumentacji zgłoszeniowej.

______

(*) W niniejszym ogłoszeniu wszelkie odniesienia do osoby płci męskiej uznaje się jednocześnie za odniesienia do osoby płci żeńskiej.

(1) W przypadku gdy na ostatnim miejscu uplasuje się kilku kandydatów z jednakowym wynikiem, komisja konkursowa uwzględni wszystkich tych kandydatów.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024