Ogłoszenie o otwartym konkursie na stanowisko: kierownik ds. badań - ekspert ds. prognoz - Nr referencyjny: EF/TA/07/02.

OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE NA STANOWISKO: KIEROWNIK DS. BADAŃ - EKSPERT DS. PROGNOZ

Nr referencyjny: EF/TA/07/02

(2007/C 68 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 24 marca 2007 r.)

Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:

kierownik ds. badań: ekspert ds. prognoz

(mężczyzna lub kobieta)

Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasady równych szans.

Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym ogłoszeniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego.

I. OBOWIĄZKI

Kierownik ds. badań - ekspert ds. prognoz - podlega koordynatorowi Europejskiego Centrum Monitorowania Zmian (EMCC) i odpowiada przede wszystkim za opracowywanie prognoz oraz innych metod badawczych ukierunkowanych na przyszłość, w zakresie zatrudnienia, rozwoju przemysłowego, warunków życia i pracy w Europie.

Do głównych obowiązków osoby obejmującej stanowisko należy:

– opracowywanie i zastosowanie prognoz oraz innych prognostycznych metod badawczych,

– kreatywne podejście do innowacyjnego planowania/rozpoznanie "kluczowych czynników zmian", które mogą wpłynąć na przyszły rozwój w Europie/rozpatrywanie pomysłów, wizji i planów alternatywnych przyszłości długoterminowych poprzez innowacyjną, interdyscyplinarną analizę i krytykę,

– opracowywanie zakrojonych na skalę europejską badań, sondaży, publikacji i innych projektów podejmowanych przez instytuty badawcze i poszczególnych ekspertów w państwach członkowskich oraz ich koordynowanie i kierowanie nimi,

– wykorzystanie możliwości i przygotowanie rozpowszechniania wyników badań i innych istotnych informacji w instytucjach UE, wśród partnerów społecznych i w państwach członkowskich,

– inicjowanie dyskusji, prowadzenie prezentacji, organizacja i prowadzenie szeroko zakrojonych seminariów, warsztatów i innych spotkań,

– pośredniczenie i kontakty z urzędnikami wyższego szczebla w Unii Europejskiej i w państwach członkowskich, z przedstawicielami partnerów społecznych i innymi osobami w Unii Europejskiej,

– nie wyklucza się przydzielenia innych zadań.

II. WARUNKI DOPUSZCZENIA DO KONKURSU

Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń spełnią następujące warunki:

A. WARUNKI OGÓLNE

– Obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

– Pełne korzystanie z praw obywatelskich.

– Uregulowany stosunek do służby wojskowej wynikający z przepisów prawa.

– Referencje dotyczące cech charakteru świadczących o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.

B. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE

1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:

– dyplom uniwersytecki z dziedziny nauk ścisłych, ekonomii lub inżynierii,

– wiedza ekspercka z dziedzin takich, jak: modele matematyczne, prognozowanie, przewidywanie, futurologia, sporządzanie scenariuszy, statystyka, ekonomia, strategie biznesowe, zarządzanie biznesowe,

– co najmniej sześć lat doświadczenia zawodowego na odpowiedzialnym stanowisku w jednej lub kilku z wymienionych poniżej dziedzin:

– prognozowanie ekonometryczne lub modelowanie w środowisku akademickim lub służb publicznych,

– ukierunkowane na przyszłość badania w zakresie ekonomii, biznesu lub zatrudnienia,

– planowanie strategiczne w biznesie,

– doświadczenie w pracy na szczeblu międzynarodowym lub współpracy przy badaniach,

– wiedza o instytucjach i organach unijnych oraz z zakresu polityki społecznej UE,

– doskonale rozwinięta umiejętność wysławiania się na piśmie i w mowie,

– rozwinięte umiejętności kierowania projektami,

– dogłębna znajomość metodologii badawczej oraz doświadczenie w prowadzeniu badań,

– dobra znajomość statystyki oraz metod badań ilościowych,

– dobra znajomość oraz doświadczenie w zakresie MS Office, doskonała znajomość Excela i solidne doświadczenie w zarządzaniu bazami danych.

2. Znajomość języków

Bardzo dobra znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalająca znajomość innego języka Unii, w tym doskonała znajomość angielskiego, który jest głównym językiem Fundacji.

Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców itp.), że spełnia warunki konieczne do objęcia stanowiska.

Oprócz wymienionych powyżej warunków od wyłonionego kandydata oczekuje się posiadania wizjonerskiej zdolności konceptualnego przedstawiania trendów w przyszłości, podejmowania inicjatywy w dziedzinie rozwoju wiedzy i ekspertyz niezbędnych do skutecznego wykonywania obowiązków oraz wiedzy o bieżącym stanie wiedzy w zakresie polityk, decydentów i organizacji. Osobę na tym stanowisku charakteryzuje strategiczne i innowacyjne podejście do pracy i rozwiązywania problemów. Wyłoniona osoba wykazuje umiejętność pracy w zespole, sprawnie, w sposób planowy i strukturalny, kieruje pracą oraz posiada doświadczanie w zakresie motywowania współpracowników, pełnienia funkcji kierowniczej i podejmowania decyzji w razie potrzeby. Osoba ta umiejętnie przekazuje kolegom, interesariuszom Fundacji i ogółowi społeczeństwa pomysły, idee i koncepty, zarówno w mowie, jak i na piśmie.

III. ORGANIZACJA KONKURSU

Konkurs na niniejsze stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z osobami umieszczonymi na liście kandydatów na stanowisko.

A. OCENA ZGŁOSZEŃ

1. Lista kandydatów zostanie sporządzona na podstawie osób, które złożą zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w określonym terminie - patrz: część V) i spełnią ogólne warunki określone w części II A. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń kandydaci proszeni są o złożenie, wraz ze zgłoszeniem, listu motywacyjnego i życiorysu w języku angielskim.

2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki szczegółowe określone w części II B.

Komisja podejmie swoje decyzje wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w części II lub kandydaci, którzy nie dostarczą w wymaganym terminie dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie jest dokumentem potwierdzającym.

Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą(-e) przeprowadzi komisja rekrutacyjna. Od kandydatów będzie wymagane rozwiązanie testów pisemnych w języku angielskim (lub w ich drugim języku, jeżeli ich językiem ojczystym jest język angielski) z wiedzy o UE oraz rozwiązanie studium przypadku z zakresu zasobów ludzkich. Jeżeli kandydat nie uzyska w żadnym z testów kwalifikującej go ilości punktów, zostanie on wykluczony z udziału w konkursie.

3. Informacja dla kandydatów

Po zakończeniu każdego etapu kandydaci zostaną poinformowani o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.

B. LISTA REZERWOWA

Fundacja sporządzi także listę rezerwową odpowiednich kandydatów.

Lista ta będzie listą rezerwową. Osoby znajdujące się na niej będą rekrutowane w przypadku nieobsadzenia dodatkowych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.

IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Kategoria i grupa zaszeregowania

Wyłoniony kandydat zostanie zatrudniony w grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 7.

Miejsce zatrudnienia

Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.

Wynagrodzenie

Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie odpowiadać grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 7, stopień 2, zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej, i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w regulaminie pracowniczym.

Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym, jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.

Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122 %.

V. ZGŁOSZENIA

Kandydaci są zobowiązani skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji: www.eurofound.europa.eu. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem (sporządzonym najlepiej w formacie europejskim, patrz: http://europass.cedefop.eu.int/htm/index.htm), listem motywacyjnym i kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomy, świadectwa pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej pocztą poleconą, nie później niż do dnia 20 kwietnia 2007 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:

Ms Aoife Caomhánach

Secretary to Selection Committee

(Reference EF TA/07/02)

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Loughlinstown

Dublin 18

Irlandia

E-mail: recruit@eurofound.europa.eu

VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW

– Kandydaci są zobowiązani skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia. Formularz zgłoszeniowy w formacie Word dostępny jest na stronie Fundacji pod adresem www.eurofound.europa.eu

– Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim.

– Do formularza zgłoszeniowego należy dołączyć dokumenty uzupełniające.

– Komisja rekrutacyjna nie rozpatruje zgłoszeń niezawierających dokumentacji uzupełniającej.

– Zgłoszenia nie należy zszywać ani bindować; taka prezentacja zwalnia proces rekrutacji, gdyż wszystkie okładki i inne oprawy są usuwane i wyrzucane.

– Przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami.

– Wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginały dyplomu, kwalifikacji akademickich lub świadectw pracy.

– Dokumenty uzupełniające nie są zwracane kandydatom.

– Kandydaci na liście powinni zabrać na testy i rozmowę kwalifikacyjną aktualne zdjęcie paszportowe.

– Kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu.

– Znajomość podanych w zgłoszeniu języków zostanie oceniona zarówno w mowie, jak i piśmie.

– Kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne. Kandydatom ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną. Wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarz komisji rekrutacyjnej, pani Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.europa.eu).

– Zgłoszenia elektroniczne nie są przyjmowane.

VII. OCHRONA DANYCH

Wszelkie dane osobiste udostępnione przez kandydata są przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych. Dane zostaną przetworzone jedynie w celach używania, zarządzania i uzupełnienia informacji, na prośbę kandydata. Kandydat ma prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich korekty w przypadku nieścisłości lub niekompletności. Pytania dotyczące przetwarzania swoich danych osobowych należy kierować do osoby ds. danych osobowych na adres:

Data Protection Officer

European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions

Wyattville Road

Dublin 18

Ireland

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

grafika

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024