OGŁOSZENIE O OTWARTYM KONKURSIE NA STANOWISKO: KIEROWNIK DS. BADAŃ - EKSPERT DS. PROGNOZNr referencyjny: EF/TA/07/02
(2007/C 68 A/01)
(Dz.U.UE C z dnia 24 marca 2007 r.)
Europejska Fundacja na rzecz Poprawy Warunków Życia i Pracy z siedzibą w Dublinie jest autonomicznym organem ustanowionym rozporządzeniem Rady Ministrów Wspólnot Europejskich. Fundacja Europejska organizuje otwarty konkurs na nieobsadzone stanowisko oraz w celu utworzenia listy rezerwowej kandydatów na następujące stanowisko:
kierownik ds. badań: ekspert ds. prognoz
(mężczyzna lub kobieta)
Fundacja jest pracodawcą przestrzegającym zasady równych szans.
Kandydaci proszeni są o uważne zaznajomienie się z niniejszym ogłoszeniem o konkursie oraz o korzystanie jedynie z oficjalnego formularza zgłoszeniowego.
I. OBOWIĄZKI
Kierownik ds. badań - ekspert ds. prognoz - podlega koordynatorowi Europejskiego Centrum Monitorowania Zmian (EMCC) i odpowiada przede wszystkim za opracowywanie prognoz oraz innych metod badawczych ukierunkowanych na przyszłość, w zakresie zatrudnienia, rozwoju przemysłowego, warunków życia i pracy w Europie.
Do głównych obowiązków osoby obejmującej stanowisko należy:
– opracowywanie i zastosowanie prognoz oraz innych prognostycznych metod badawczych,
– kreatywne podejście do innowacyjnego planowania/rozpoznanie "kluczowych czynników zmian", które mogą wpłynąć na przyszły rozwój w Europie/rozpatrywanie pomysłów, wizji i planów alternatywnych przyszłości długoterminowych poprzez innowacyjną, interdyscyplinarną analizę i krytykę,
– opracowywanie zakrojonych na skalę europejską badań, sondaży, publikacji i innych projektów podejmowanych przez instytuty badawcze i poszczególnych ekspertów w państwach członkowskich oraz ich koordynowanie i kierowanie nimi,
– wykorzystanie możliwości i przygotowanie rozpowszechniania wyników badań i innych istotnych informacji w instytucjach UE, wśród partnerów społecznych i w państwach członkowskich,
– inicjowanie dyskusji, prowadzenie prezentacji, organizacja i prowadzenie szeroko zakrojonych seminariów, warsztatów i innych spotkań,
– pośredniczenie i kontakty z urzędnikami wyższego szczebla w Unii Europejskiej i w państwach członkowskich, z przedstawicielami partnerów społecznych i innymi osobami w Unii Europejskiej,
– nie wyklucza się przydzielenia innych zadań.
II. WARUNKI DOPUSZCZENIA DO KONKURSU
Konkurs otwarty jest dla kandydatów, którzy do ostatecznego terminu składania zgłoszeń spełnią następujące warunki:
A. WARUNKI OGÓLNE
– Obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
– Pełne korzystanie z praw obywatelskich.
– Uregulowany stosunek do służby wojskowej wynikający z przepisów prawa.
– Referencje dotyczące cech charakteru świadczących o przydatności kandydata do wykonywania obowiązków związanych ze stanowiskiem.
B. WARUNKI SZCZEGÓŁOWE
1. Wymagane kwalifikacje i doświadczenie zawodowe:
– dyplom uniwersytecki z dziedziny nauk ścisłych, ekonomii lub inżynierii,
– wiedza ekspercka z dziedzin takich, jak: modele matematyczne, prognozowanie, przewidywanie, futurologia, sporządzanie scenariuszy, statystyka, ekonomia, strategie biznesowe, zarządzanie biznesowe,
– co najmniej sześć lat doświadczenia zawodowego na odpowiedzialnym stanowisku w jednej lub kilku z wymienionych poniżej dziedzin:
– prognozowanie ekonometryczne lub modelowanie w środowisku akademickim lub służb publicznych,
– ukierunkowane na przyszłość badania w zakresie ekonomii, biznesu lub zatrudnienia,
– planowanie strategiczne w biznesie,
– doświadczenie w pracy na szczeblu międzynarodowym lub współpracy przy badaniach,
– wiedza o instytucjach i organach unijnych oraz z zakresu polityki społecznej UE,
– doskonale rozwinięta umiejętność wysławiania się na piśmie i w mowie,
– rozwinięte umiejętności kierowania projektami,
– dogłębna znajomość metodologii badawczej oraz doświadczenie w prowadzeniu badań,
– dobra znajomość statystyki oraz metod badań ilościowych,
– dobra znajomość oraz doświadczenie w zakresie MS Office, doskonała znajomość Excela i solidne doświadczenie w zarządzaniu bazami danych.
2. Znajomość języków
Bardzo dobra znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej i zadowalająca znajomość innego języka Unii, w tym doskonała znajomość angielskiego, który jest głównym językiem Fundacji.
Kandydat musi być w stanie udokumentować (kopie dyplomów, zaświadczenia wydane przez władze uczelni wyższych i pracodawców itp.), że spełnia warunki konieczne do objęcia stanowiska.
Oprócz wymienionych powyżej warunków od wyłonionego kandydata oczekuje się posiadania wizjonerskiej zdolności konceptualnego przedstawiania trendów w przyszłości, podejmowania inicjatywy w dziedzinie rozwoju wiedzy i ekspertyz niezbędnych do skutecznego wykonywania obowiązków oraz wiedzy o bieżącym stanie wiedzy w zakresie polityk, decydentów i organizacji. Osobę na tym stanowisku charakteryzuje strategiczne i innowacyjne podejście do pracy i rozwiązywania problemów. Wyłoniona osoba wykazuje umiejętność pracy w zespole, sprawnie, w sposób planowy i strukturalny, kieruje pracą oraz posiada doświadczanie w zakresie motywowania współpracowników, pełnienia funkcji kierowniczej i podejmowania decyzji w razie potrzeby. Osoba ta umiejętnie przekazuje kolegom, interesariuszom Fundacji i ogółowi społeczeństwa pomysły, idee i koncepty, zarówno w mowie, jak i na piśmie.
III. ORGANIZACJA KONKURSU
Konkurs na niniejsze stanowisko obejmuje ocenę zgłoszeń, przeprowadzenie egzaminu i rozmowę kwalifikacyjną z osobami umieszczonymi na liście kandydatów na stanowisko.
A. OCENA ZGŁOSZEŃ
1. Lista kandydatów zostanie sporządzona na podstawie osób, które złożą zgłoszenia (wypełniając oficjalny formularz zgłoszeniowy i przesyłając go do Fundacji w określonym terminie - patrz: część V) i spełnią ogólne warunki określone w części II A. Lista ta wraz z odpowiednimi zgłoszeniami zostanie przekazana komisji rekrutacyjnej. W celu ułatwienia obsługi administracyjnej zgłoszeń kandydaci proszeni są o złożenie, wraz ze zgłoszeniem, listu motywacyjnego i życiorysu w języku angielskim.
2. Komisja rekrutacyjna dokona oceny zgłoszeń i sporządzi listę kandydatów spełniających warunki szczegółowe określone w części II B.
Komisja podejmie swoje decyzje wyłącznie w oparciu o informacje zawarte w zgłoszeniu, potwierdzone dokumentami uzupełniającymi. Kandydaci niespełniający wymaganych warunków rekrutacji określonych w części II lub kandydaci, którzy nie dostarczą w wymaganym terminie dokumentów odpowiednio potwierdzających informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym, zostaną wyeliminowani na tym etapie. Życiorys nie jest dokumentem potwierdzającym.
Najbardziej odpowiedni kandydaci na przedmiotowe stanowisko zostaną zaproszeni do przystąpienia do testów i rozmowy(-ów) kwalifikacyjnej(-ych), którą(-e) przeprowadzi komisja rekrutacyjna. Od kandydatów będzie wymagane rozwiązanie testów pisemnych w języku angielskim (lub w ich drugim języku, jeżeli ich językiem ojczystym jest język angielski) z wiedzy o UE oraz rozwiązanie studium przypadku z zakresu zasobów ludzkich. Jeżeli kandydat nie uzyska w żadnym z testów kwalifikującej go ilości punktów, zostanie on wykluczony z udziału w konkursie.
3. Informacja dla kandydatów
Po zakończeniu każdego etapu kandydaci zostaną poinformowani o decyzji podjętej w stosunku do ich osoby.
B. LISTA REZERWOWA
Fundacja sporządzi także listę rezerwową odpowiednich kandydatów.
Lista ta będzie listą rezerwową. Osoby znajdujące się na niej będą rekrutowane w przypadku nieobsadzenia dodatkowych stanowisk. Lista rezerwowa będzie ważna przez dwa lata od daty zamknięcia niniejszego konkursu, a jej ważność może zostać przedłużona. Wyłonieni kandydaci zostaną o tym fakcie odpowiednio poinformowani.
IV. WARUNKI ZATRUDNIENIA
Kategoria i grupa zaszeregowania
Wyłoniony kandydat zostanie zatrudniony w grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 7.
Miejsce zatrudnienia
Dublin, Irlandia. Od wyłonionego kandydata wymaga się, aby miejsce jego zamieszkania znajdowało się w rozsądnej odległości od siedziby Fundacji.
Wynagrodzenie
Początkowe podstawowe wynagrodzenie miesięczne będzie odpowiadać grupie funkcyjnej AD, grupa zaszeregowania 7, stopień 2, zgodnie z tabelą płac, która stanowi treść art. 66 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej, i będzie zależało od wykształcenia i doświadczenia zawodowego kandydata. Wysokość wynagrodzenia zostanie odpowiednio podwyższona o dodatki określone w regulaminie pracowniczym.
Wynagrodzenie podlega podatkowi wspólnotowemu i innym potrąceniom określonym w regulaminie pracowniczym, jest jednakże zwolnione z podatku krajowego.
Wynagrodzenie podlega irlandzkiemu współczynnikowi wyrównania, który obecnie wynosi 122 %.
V. ZGŁOSZENIA
Kandydaci są zobowiązani skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego znajdującego się w niniejszym wydaniu Dziennika Urzędowego. Formularz można także pobrać ze strony internetowej Fundacji: www.eurofound.europa.eu. Po wypełnieniu i podpisaniu formularza należy go wysłać wraz z życiorysem (sporządzonym najlepiej w formacie europejskim, patrz: http://europass.cedefop.eu.int/htm/index.htm), listem motywacyjnym i kserokopiami wszystkich dokumentów uzupełniających (tj. dyplomy, świadectwa pracy i inne dokumenty potwierdzające informacje zawarte w formularzu zgłoszeniowym), najlepiej pocztą poleconą, nie później niż do dnia 20 kwietnia 2007 r. (decyduje data stempla pocztowego), na adres:
Ms Aoife Caomhánach
Secretary to Selection Committee
(Reference EF TA/07/02)
European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions
Wyattville Road
Loughlinstown
Dublin 18
Irlandia
E-mail: recruit@eurofound.europa.eu
VI. WAŻNE INFORMACJE DLA KANDYDATÓW
– Kandydaci są zobowiązani skorzystać z oficjalnego formularza zgłoszeniowego, dołączonego do niniejszego ogłoszenia. Formularz zgłoszeniowy w formacie Word dostępny jest na stronie Fundacji pod adresem www.eurofound.europa.eu
– Formularz zgłoszeniowy należy wypełnić w języku angielskim.
– Do formularza zgłoszeniowego należy dołączyć dokumenty uzupełniające.
– Komisja rekrutacyjna nie rozpatruje zgłoszeń niezawierających dokumentacji uzupełniającej.
– Zgłoszenia nie należy zszywać ani bindować; taka prezentacja zwalnia proces rekrutacji, gdyż wszystkie okładki i inne oprawy są usuwane i wyrzucane.
– Przygotowując swoje zgłoszenie, kandydaci nie mogą w żadnym wypadku odwoływać się do dokumentów, zgłoszeń ani żadnych innych formularzy złożonych w związku z wcześniejszymi zgłoszeniami.
– Wybrani kandydaci, którzy otrzymają ofertę pracy, będą musieli przedstawić oryginały dyplomu, kwalifikacji akademickich lub świadectw pracy.
– Dokumenty uzupełniające nie są zwracane kandydatom.
– Kandydaci na liście powinni zabrać na testy i rozmowę kwalifikacyjną aktualne zdjęcie paszportowe.
– Kandydaci są proszeni o bezzwłoczne zgłaszanie na piśmie wszelkich zmian adresu, z zaznaczeniem numeru konkursu.
– Znajomość podanych w zgłoszeniu języków zostanie oceniona zarówno w mowie, jak i piśmie.
– Kandydatom przypomina się, że prace i obrady komisji rekrutacyjnej są poufne. Kandydatom ani żadnym innym osobom działającym w ich imieniu nie wolno kontaktować się bezpośrednio lub pośrednio z komisją rekrutacyjną. Wszelkie zapytania i prośby o informacje lub dokumenty związane z konkursem należy kierować do sekretarz komisji rekrutacyjnej, pani Aoife Caomhánach (e-mail: recruit@eurofound.europa.eu).
– Zgłoszenia elektroniczne nie są przyjmowane.
VII. OCHRONA DANYCH
Wszelkie dane osobiste udostępnione przez kandydata są przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych. Dane zostaną przetworzone jedynie w celach używania, zarządzania i uzupełnienia informacji, na prośbę kandydata. Kandydat ma prawo dostępu do danych osobowych oraz prawo do ich korekty w przypadku nieścisłości lub niekompletności. Pytania dotyczące przetwarzania swoich danych osobowych należy kierować do osoby ds. danych osobowych na adres:
Data Protection Officer
European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions
Wyattville Road
Dublin 18
Ireland
..................................................Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
..................................................
grafika