Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2007/C 29/02)
(Dz.U.UE C z dnia 9 lutego 2007 r.)
| Data przyjęcia decyzji | 6.12.2006 |
| Numer pomocy | N 314/06 |
| Państwo członkowskie | Dania |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Eftergivelse af gćld for socialt udsatte personer til offentlige virksomheder |
| Podstawa prawna | Lovforslag Nr. L174 |
| Rodzaj środka pomocy | Środek nie stanowi pomocy |
| Cel pomocy | Zatrudnienie |
| Forma pomocy | Dotacje bezpośrednie |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy 25 mln DKK; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu 25 mln DKK |
| Intensywność pomocy | Środek nie stanowi pomocy |
| Czas trwania | 1.8.2006-1.8.2010 |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Skatteministeriet Nicolai Eigtvedsgade 28 DK-1402 Křbenhavn K |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
| Data przyjęcia decyzji | 20.12.2006 |
| Numer pomocy | N 440/06 |
| Państwo członkowskie | Włochy |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Misure a favore delle attivitŕ produttive nelle aree depresse del Paese - modifiche al regime di aiuto N 715/1999 |
| Podstawa prawna | Legge 14 maggio 2005, articolo 8 |
| Delibera CIPE del 15.7.2005 «Modalitŕ di funzionamento del fondo rotativo per il sostegno alle imprese» | |
| Decreto del Ministro delle attivitŕ produttive di concerto con Ministro delle Finanze recante nuovi criteri e modalitŕ per la concessione e derogazione delle agevolazioni alle attivitŕ produttive nelle aree sottoutilizzate. | |
| Circolare esplicativa n. 980902 del 23.3.2006 | |
| Decreto del Ministero dello sviluppo economico del 23.6.2006 | |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Rozwój regionalny, Małe i średnie przedsiębiorstwa |
| Forma pomocy | Pożyczka uprzywilejowana, Dotacje bezpośrednie |
| Budżet | Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu 1,579 mln EUR |
| Intensywność pomocy | 50 % |
| Czas trwania | Do dnia 31.12.2006 |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc | Ministero dello sviluppo economico |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
| Data przyjęcia decyzji | 11.5.2006 |
| Numer pomocy | N 526/05 |
| Państwo członkowskie | Polska |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Pomoc regionalna udzielana przez gminy na wspieranie nowych inwestycji i tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją |
| Podstawa prawna | Art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity Dz.U. z 2002 r. nr 9, poz. 84 z późn. zm.) oraz uchwały rad gmin podejmowane na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Projekt Rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie udzielania przez gminy pomocy regionalnej na wspieranie nowych inwestycji i tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Rozwój regionalny |
| Forma pomocy | Ulga podatkowa |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy 100 mln PLN |
| Intensywność pomocy | 30 %, 40 % lub 50 % w zależności od regionu (oraz 15 % dodatkowo dla MŚP). 30 % stosownego pułapu pomocy dla sektora motoryzacyjnego. Intensywność pomocy dla dużych projektów inwestycyjnych zostanie określona zgodnie z wzorem zawartym w pkt 21 Wielosektorowych zasad ramowych dla dużych projektów inwestycyjnych |
| Czas trwania | Do dnia 31.12.2006 |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc | - |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
| Data przyjęcia decyzji | 22.12.2006 |
| Numer pomocy | N 789/06 |
| Państwo członkowskie | Niemcy |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Forschungsprogramm "Bauforschung und -technik für eine nachhaltige Stadtund Raumentwicklung" |
| Podstawa prawna | Haushaltsgesetz, Einzelplan 30, Kapitel 3006, Titel 68302 |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Badania i rozwój |
| Forma pomocy | Dotacje bezpośrednie |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy approx. 0,5 mln EUR; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu 1 mln EUR |
| Intensywność pomocy | 100 % |
| Czas trwania | 1.1.2007-31.12.2008 |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Bundesministerium für Bildung und Forschung Hannoversche Str. 28-30 D-10115 Berlin |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
| Data przyjęcia decyzji | 21.12.2006 |
| Numer pomocy | N 790/06 |
| Państwo członkowskie | Niemcy |
| Region | - |
| Nazwa (i/lub nazwa beneficjenta) | Innovative Arbeitsgestaltung und Dienstleistungen |
| Podstawa prawna | Haushaltsgesetz des Bundes, Einzelplan 30; Kapitel 3002; Titel 68513 |
| Rodzaj środka pomocy | Program pomocy |
| Cel pomocy | Badania i rozwój |
| Forma pomocy | Dotacje bezpośrednie |
| Budżet | Roczne wydatki planowane w ramach programu pomocy 22,6 mln EUR; Całkowita kwota pomocy przewidziana w ramach programu 90,5 mln EUR |
| Intensywność pomocy | 100 % |
| Czas trwania | 1.1.2007-31.12.2010 |
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory |
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Bundesministerium für Bildung und Forschung Hannoversche Str. 28-30 D-10115 Berlin |
| Inne informacje | - |
Tekst decyzji w autentycznej wersji językowej, z którego usunięto wszystkie informacje o charakterze poufnym, można znaleźć na stronie:
http://ec.europa.eu/community_law/state_aids/
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2007.29.4 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Zezwolenie na pomoc państwa w ramach przepisów zawartych w art. 87 i 88 Traktatu WE - Przypadki, względem których Komisja nie wnosi sprzeciwu. |
| Data aktu: | 09/02/2007 |
| Data ogłoszenia: | 09/02/2007 |