Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczących pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001.

Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczących pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001

(2007/C 289/11)

(Dz.U.UE C z dnia 1 grudnia 2007 r.)

Numer XA: XA 171/07

Państwo członkowskie: Słowenia

Region: gmina Kranj

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Podpore programom razvoja podeželja v Mestni občini Kranj v programskem obdobju 2007-2013

Podstawa prawna: Pravilnik o dodelitvi pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva, gozdarstva in podeželja v mestni občini Kranj (Poglavje II)

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita

kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007: 67.000 EUR

2008: 68.800 EUR

2009: 70.600 EUR

2010: 72.300 EUR

2011: 74.100 EUR

2012: 76.000 EUR

2013: 77.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją pierwotną:

– do 50 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– do 40 % kwalifikowalnych kosztów w przypadku inwestycji na pozostałych obszarach.

Przedmiotem pomocy są inwestycje dotyczące gospodarowania gruntami, dojazdami do gospodarstw i pastwiskami oraz inwestycje w urządzenia służące do produkcji rolnej.

2. Zachowane tradycyjnych zabudowań:

– do 100 % kwalifikowalnych kosztów w odniesieniu do inwestycji w zakresie elementów nieprodukcyjnych,

– do 75 % kwalifikowalnych kosztów w odniesieniu do inwestycji w zakresie elementów produkcyjnych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 60 % na pozostałych obszarach pod warunkiem, że inwestycja nie pociąga za sobą wzrostu potencjału produkcyjnego gospodarstwa.

3. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowalnych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i produktów oraz składek na ubezpieczenie inwentarza żywego od zniszczenia przez chorobę.

4. Pomoc na scalanie gruntów:

– do 50 % kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.

5. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:

– do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników, kosztów konsultacji, organizacji i udziału w forach transferu wiedzy, konkursów, wystaw i targów, upowszechniania wiedzy naukowej oraz publikacji (takich jak katalogi, strony internetowe). Pomoc ma formę usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych na rzecz producentów

Data realizacji: lipiec 2007 r. (po wejściu w życie zasad przyznawania pomocy)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowane: Rozdział II zasad przyznawania pomocy na ochronę lasów oraz rozwój obszarów wiejskich w gminie Kranj obejmuje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– art. 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– art. 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– art. 12: Pomoc na opłatę składek ubezpieczeniowych,

– art. 13: Pomoc na scalanie gruntów,

– art. 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(y) gospodarki: Produkcja roślinna i zwierzęca

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Mestna občina Kranj

Slovenski trg 1

SLO-4000 Kranj

Adres internetowy: (wskazać adres internetowy, pod którym można znaleźć pełne informacje o programie lub kryteria i warunki przyznawania pomocy indywidualnej poza programem pomocy)

http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200763&dhid=90619

Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i owoców obejmuje następujące niekorzystne warunki pogodowe, które mogą zostać zaklasyfikowane jako kataklizmy: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy).

Podpis osoby uprawnionej

DAMIJAN PERNE

Burmistrz

Numer XA: XA 172/07

Państwo członkowskie: Słowenia

Region: gmina Laško

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Podpore programom razvoja kmetijstva podeželja v občini Laško 2007-2013

Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Laško za programsko obdobje 2007-2013 (Poglavje II)

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007: do 47.800 EUR

2008: do 50.000 EUR

2009: do 53.500 EUR

2010: do 55.000 EUR

2011: do 57.000 EUR

2012: do 58.500 EUR

2013: do 60.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją pierwotną:

– do 50 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– do 40 % kwalifikowalnych kosztów w przypadku inwestycji na pozostałych obszarach,

– do 60 % kwalifikowalnych kosztów inwestycji na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 50 % kwalifikowanych kosztów inwestycji na pozostałych obszarach obszarach w przypadku inwestycji młodych rolników w okresie do pięciu lat od rozpoczęcia działalności.

Przedmiotem pomocy są inwestycje dotyczące gospodarowania gruntami, dojazdami do gospodarstw i pastwiskami oraz inwestycje w urządzenia służące do produkcji rolnej.

2. Zachowane tradycyjnych krajobrazów i zabudowań:

– do 100 % rzeczywistych kosztów w odniesieniu do inwestycji w zakresie elementów nieprodukcyjnych,

– do 75 % rzeczywistych kosztów w odniesieniu do inwestycji w zakresie elementów produkcyjnych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 60 % na pozostałych obszarach pod warunkiem, że inwestycja nie pociąga za sobą wzrostu potencjału produkcyjnego gospodarstwa,

– Dodatkowa pomoc może być udzielona do wysokości 100 % na dodatkowe koszty związane z wykorzystaniem tradycyjnych materiałów koniecznych do utrzymania zabytkowych cech zabudowań.

3. Przeniesienie zabudowań gospodarstwa w interesie publicznym:

– do 100 % rzeczywistych kosztów, gdy przeniesienie polega po prostu na rozłożeniu, przewiezieniu i ponownym wzniesieniu istniejącego budynku,

– gdy przeniesienie przynosi korzyści rolnikowi w postaci nowocześniejszego wyposażenia, rolnik musi wsółfinansować w co najmniej 60 % lub 50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania wzrost wartości wyposażenia po przeniesieniu. Jeśli beneficient jest młodym rolnikiem udział ten powinien wynosić odpowiednio 55 % i 45 %,

– gdy w wyniku przeniesienia potencjał produkcyjny wzrasta, rolnik musi wsółfinansować co najmniej 60 % lub 50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania kosztów związanych ze wzrostem potencjału. Jeśli beneficient jest młodym rolnikiem udział ten powinien wynosić odpowiednio 55 % i 45 %.

4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych:

– kwota współfinansowania przez gminę do 10 % kwalifikowalnych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i owoców,

– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowalnych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i produktów oraz składek na ubezpieczenie inwentarza żywego od zniszczenia przez chorobę.

5. Pomoc na scalanie gruntów:

– do 100 % kwalifikowalnych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.

6. Pomoc na wsparcie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:

– do 100 % kwalifikowalnych kosztów działalności w zakresie badań rynkowych, koncepcji i projektowania produktu, w tym pomoc przyznawana na przygotowanie wniosków o zatwierdzenie oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia lub świadectw na szczególnego rodzaju produkty zgodnie z odpowiednimi przepisami Wspólnoty. Pomoc ma formę usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych na rzecz producentów.

7. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:

– do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników, kosztów konsultacji i usług zastępczych, organizacji i udziału w forach transferu wiedzy, konkursów, wystaw i targów, upowszechniania wiedzy naukowej, publikacji, katalogów, stron internetowych. Pomoc ma formę usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych na rzecz producentów.

Data realizacji: czerwiec 2007 r. (lub data wejścia w życie zasad przyznawania pomocy)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowan: Rozdział II zasad przyznawania pomocy na ochronę lasów oraz rozwój obszarów wiejskich w gminie Laško obejmuje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– art. 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– art. 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– art. 6: Przeniesienie budynków gospodarstwa w interesie publicznym,

– art. 12: Pomoc na opłatę składek ubezpieczeniowych,

– art. 13: Pomoc na scalanie gruntów,

– art. 14: Pomoc na wsparcie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,

– art. 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(y) gospodarki: Produkcja roślinna i zwierzęca

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Laško

Mestna ulica 2

SLO-3270 Laško

Adres internetowy: (wskazać adres internetowy, pod którym można znaleźć pełne informacje o programie lub kryteria i warunki przyznawania pomocy indywidualnej poza programem pomocy)

http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200762&dhid=90569

Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i owoców obejmuje następujące niekorzystne warunki pogodowe, które mogą zostać zaklasyfikowane jako kataklizmy: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy).

Podpis osoby uprawnionej

Sandra Barachini

Dyrektor Rady Gminy

Numer XA: XA 173/07

Państwo członkowskie: Słowenia

Region: Specjalnie kontrolowane obszary Idrija i Logatec w ramach programu wprowadzającego środki zapobiegające rozprzestrzenianiu się i eleminacji chrabąszcza majowego

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Ochrona zdrowia roślin - chrabąszcz majowy

Podstawa prawna: Predlog Uredbe o izvedbi ukrepov za preprečevanje širjenja in zatiranje množičnega izbruha majskega hrošča navezava: Zakon o zdravstvenem varstvu rastlin (Uradni list RS, št. 23/05 - uradno prečiščeno besedilo, 61/06-ZDru-1 in 40/07)

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

Rok Łącznie PP 4275
2007 130 000 EUR
2008 270 000 EUR
2009 140 000 EUR
Łącznie 540.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy: Intensywność pomocy brutto wynosi do 100 % kosztów dotowanych usług tzn. kosztów kontroli i monitorowania populacji chrząszcza majowego

Koszty środków kontroli obejmują, zgodnie z programem wprowadzającym środki zapobiegające rozprzestrzenianiu się i eleminacji chrabąszcza majowego:

– zakup środków biologicznych,

– inspekcje zdrowia,

– badania i inne środki kontroli chrabąszcza majowego

Data realizacji: 1 sierpnia 2007 r.

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Data (rok i miesiąc) do kiedy pomoc można przyznać w ramach programu 1 sierpnia 2007 r. - 30 czerwca 2009 r.

Cel pomocy:

– wsparcie MŚP,

– zapobieganie rozprzestrzenianiu się i eleminacja szkodników (chrabąszcza majowego).

Ten program pomocy jest zgodny z art. 10 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) 1856/2006 z dnia 16 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz. U. L 358, str. 3, 16 grudnia 2006 r.)

Sektor(y) gospodarki: Rolnictwo - produkcja rolna

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Ministrstvo za kmetijstvo gozdarstvo in prehrano

Fitosanitarna uprava RS

Einspielerjeva 6

SLO-1000 Ljubljana

Adres internetowy: (podaj adres internetowy, pod którym można znaleźć pełny tekst opisu programu lub kryteria i warunki przyznawania pomocy indywidualnej poza programem)

http://www.furs.si/law/slo/zvr/Index_predpisi.asp

Data: 11 lipca 2007 r.

Podpis ooby odpowiedzialnej:

Katarina GROZNIK

Dyrektor

Numer XA: XA 188/07

Państwo członkowskie: Słowenia

Region: gmina Žalec

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva in podeželja v občini Žalec za programsko obdobje 2007-2013

Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju pomoči za ohranjanje in razvoj kmetijstva ter podeželja v občini Žalec za programsko obdobje 2007-2013

Roczne wydatki planowane w ramach programu lub całkowita kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007 - 160.974 EUR

2008 - 160.974 EUR

2009 - 160.974 EUR

2010 - 170.000 EUR

2011 - 170.000 EUR

2012 - 175.000 EUR

2013 - 175.000 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne zajmujące się produkcją pierwotną:

– do 50 % kwalifikowalnych kosztów na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– do 40 % kwalifikowalnych kosztów w przypadku inwestycji na pozostałych obszarach,

– do 60 % kwalifikowalnych kosztów inwestycji na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 50 % kwalifikowanych kosztów inwestycji na pozostałych obszarach obszarach w przypadku inwestycji młodych rolników w okresie do pięciu lat od rozpoczęcia działalności.

Pomoc przeznaczona jest na inwestycje w przywracanie charakteru gospodarstw, zakup sprzętu do produkcji rolnej, inwestycje w stałe uprawy oraz poprawę jakości gruntów rolnych i pastwisk.

2. Zachowane tradycyjnych krajobrazów i zabudowań

– do 100 % rzeczywistych kosztów w odniesieniu do inwestycji w zakresie elementów nieprodukcyjnych,

– do 75 % rzeczywistych kosztów w odniesieniu do inwestycji w zakresie elementów produkcyjnych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania i do 60 % na pozostałych obszarach pod warunkiem, że inwestycja nie pociąga za sobą wzrostu potencjału produkcyjnego gospodarstwa,

– Dodatkowa pomoc może być udzielona do wysokości 100 % na dodatkowe koszty związane z wykorzystaniem tradycyjnych materiałów koniecznych do utrzymania zabytkowych cech zabudowań.

3. Przeniesienie zabudowań gospodarstwa w interesie publicznym

– przewiezieniu i ponownym wzniesieniu istniejącego budynku,

– gdy przeniesienie przynosi korzyści rolnikowi w postaci nowocześniejszego wyposażenia, rolnik musi wsółfinansować w co najmniej 60 % lub 50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania wzrost wartości wyposażenia po przeniesieniu. Jeśli beneficient jest młodym rolnikiem udział ten powinien wynosić odpowiednio 55 % i 45 %,

– gdy w wyniku przeniesienia potencjał produkcyjny wzrasta, rolnik musi wsółfinansować co najmniej 60 % lub 50 % na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania kosztów związanych ze wzrostem potencjału. Jeśli beneficient jest młodym rolnikiem udział ten powinien wynosić odpowiednio 55 % i 45 %.

4. Pomoc z tytułu opłat składek ubezpieczeniowych

– kwota współfinansowania przez gminę jest równa różnicy między kwotą współfinansowania składek ubezpieczeniowych z budżetu państwa a kwotą odpowiadającą 50 % kwalifikowalnych kosztów składek na ubezpieczenie upraw i owoców oraz składek na ubezpieczenie inwentarza żywego na wypadek chorób.

5. Pomoc na scalanie gruntów:

– do 100 % kwalifikowalnych kosztów postępowań prawnych i administracyjnych.

6. Pomoc na wsparcie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości

do 100 % rzeczywistych kosztów poniesionych w formie usług dotowanych; nie mogą obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych na rzecz producentów.

7. Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym:

– do 100 % kosztów kształcenia i szkolenia rolników, kosztów konsultacji i usług zastępczych, organizacji i udziału w forach transferu wiedzy, konkursów, wystaw i targów, upowszechniania wiedzy naukowej, publikacji, katalogów, stron internetowych. Pomoc ma formę usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych na rzecz producentów.

Data realizacji: lipiec 2007 r. (lub data wejścia w życie zasad przyznawania pomocy)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy

indywidualnej: Do 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Wsparcie MŚP

Odesłania do artykułów rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 oraz koszty kwalifikowane: Rozdział II zasad przyznawania pomocy na ochronę oraz rozwój rolnictwa i obszarów wiejskich w gminie Žalec w okresie programowania 2007-2013 obejmuje środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– art. 4: Inwestycje w gospodarstwach rolnych,

– art. 5: Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– art. 6: Przeniesienie budynków gospodarstwa w interesie publicznym,

– art. 12: Pomoc na opłatę składek ubezpieczeniowych,

– art. 13: Pomoc na scalanie gruntów,

– art. 14: Pomoc na wsparcie produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,

– art. 15: Zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym

Sektor(y) gospodarki: Produkcja roślin i hodowla zwierząt

– Środki są przeznaczone na inwestycje w uprawę rolną i chów zwierząt gospodarskich, z wyjątkiem hodowli koni ciepłokrwistych, drobiu oraz królików. Pomoc jest przyznawana na hodowlę małych przeżuwaczy na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Občina Žalec

Ulica Savinjske čete 5

SLO-3310 Žalec

Adres internetowy:

http://www.uradni-list.si/1/ulonline.jsp?urlid=200766&dhid=90878

Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek z tytułu ubezpieczenia upraw i owoców obejmuje następujące niekorzystne warunki pogodowe, które mogą zostać zaklasyfikowane jako kataklizmy: wiosenne przymrozki, gradobicie, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragany i powodzie.

Zasady określone przez gminę spełniają wymogi rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 dotyczące środków podejmowanych przez gminy oraz są zgodne z przepisami ogólnymi (procedura przyznawania pomocy, kumulacja pomocy, przejrzystość i monitorowanie pomocy).

Podpis osoby uprawnionej

Lojze Posedel

Burmistrz Gminy Žalec

Numer XA: XA 189/07

Państwo członkowskie: Republika Słowenii

Region: gmina Lenart

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Podpora programa pomoči razvoja podeželja v občini Lenart 2007-2013

Podstawa prawna: Pravilnik o dodeljevanju državnih pomoči za programe kmetijstva v občini Lenart (Poglavje II)

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2007: 83.500 EUR

2008: 83.600 EUR

2009: 83.700 EUR

2010: 83.800 EUR

2011: 83.900 EUR

2012: 84.000 EUR

2013: 84.100 EUR

Maksymalna intensywność pomocy:

1. Inwestycje w gospodarstwa rolne w zakresie produkcji podstawowej:

– do 50 % kosztów kwalifikowanych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania,

– do 40 % kosztów kwalifikowanych w przypadku inwestycji na pozostałych obszarach.

Celem pomocy jest modernizacja gospodarstw rolnych, zakup sprzętu do produkcji rolnej oraz inwestycje w plantacje trwałe i pastwiska.

2. Zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków:

– w przypadku elementów nieprodukcyjnych do 100 % kosztów rzeczywistych,

– do 75 % kosztów kwalifikowanych na obszarach o niekorzystnych warunkach gospodarowania lub obszarach objętych art. 36 a) pkt. i),(ii) oraz iii) rozporządzenia (WE) nr 1698/2005, zdefiniowanych jako takie przez państwa członkowskie na podstawie art. 50 i art. 94 tego rozporządzenia oraz do 60 % na innych obszarach, pod warunkiem, że inwestycja nie prowadzi do wzrostu potencjału produkcyjnego gospodarstwa.

3. Opłata składek ubezpieczeniowych:

– kwota pomocy gminy jest równa różnicy kwoty współfinansowania z budżetu krajowego i kwoty do 50 % kwalifikowanych kosztów z tytułu składek ubezpieczeniowych na ubezpieczenie upraw i owoców na wypadek niekorzystnych zjawisk klimatycznych i ryzyka padnięcia zwierząt gospodarskich na skutek chorób.

4. Pomoc przeznaczona na scalanie gruntów:

– do 100 % kosztów kwalifikowanych poniesionych z tytułu postępowań prawno-administracyjnych.

5. Zachęta do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości:

– do 100 % kosztów poniesionych na działania z zakresu badania rynku, koncepcji i projektowania produktu, w tym pomoc przyznawana na przygotowanie wniosków o zatwierdzenie oznaczeń geograficznych i nazw pochodzenia lub świadectw na szczególnego rodzaju produkty zgodnie z odpowiednimi przepisami Wspólnoty. Pomoc musi być przyznana w formie usług dotowanych i nie może obejmować bezpośrednich wypłat pieniężnych dla producentów.

6. Zapewnienie wsparcia technicznego:

– do 100 % kosztów dotyczących nauczania i szkolenia rolników, usług doradczych i usług zastępczych, organizowania forów dla gospodarstw rolnych służących wymianie wiedzy, konkursów, wystaw i targów oraz rozpowszechniania wyników badań naukowych i publikacji naukowych takich jak katalogi i strony internetowe. Pomoc będzie udzielana w formie dotowanych usług i nie może obejmować bezpośrednich wypłat dla producentów

Data realizacji: Lipiec 2007 r. (lub data wejścia w życie zasad udzielania wsparcia)

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Do dnia 31 grudnia 2013 r.

Cel pomocy: Pomoc dla małych i średnich przedsiębiorstw

Odesłanie do artykułów rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 i kosztów kwalifikowanych: Rozdział II projektu zasad udzielania wsparcia na rolnictwo, zachowanie i rozwój obszarów wiejskich w gminie Lenart zawiera środki stanowiące pomoc państwa zgodnie z następującymi artykułami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z wytwarzaniem produktów rolnych oraz zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 70/2001 (Dz.U. L 358 z 16.12.2006, str. 3):

– Artykuł 4: inwestycje w gospodarstwa rolne w zakresie produkcji pierwotnej,

– Artykuł 5: zachowanie tradycyjnych krajobrazów i budynków,

– Artykuł 12: pomoc z tytułu składek ubezpieczeniowych,

– Artykuł 13: pomoc przeznaczona na scalanie gruntów,

– Artykuł 14: pomoc na rzecz zachęty do produkcji produktów rolnych wysokiej jakości,

– Artykuł 15: zapewnienie wsparcia technicznego w sektorze rolnym.

Sektor(y) gospodarki: Rolnictwo: uprawa roli i chów zwierząt gospodarskich

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc: Občina Lenart,

Trg Osvoboditve 7, Lenart

Adres internetowy:

http://www.izit.si/muv/index.php?action=showIzdaja&year=2007&izdajaID=416

Inne informacje: Środek dotyczący płatności składek na ubezpieczenie plonów i produktów obejmuje następujące niekorzystne warunki atmosferyczne, które mogą być zaklasyfikowane jako katastrofa naturalna: mróz wiosenny, grad, uderzenie pioruna, pożar spowodowany uderzeniem pioruna, huragan i powódź.

Zasady ustalone przez gminę są zgodne z wymogami rozporządzenia (WE) nr 1857/2006 w zakresie dotyczącym środków przyjmowanych przez gminy i ogólnymi przepisami do realizacji (procedura przydziału pomocy, kumulacja, przejrzystość i monitorowanie pomocy)

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2007.289.11

Rodzaj: Zawiadomienie
Tytuł: Zestawienie informacji przekazanych przez państwa członkowskie, dotyczących pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1857/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją rolną i zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 70/2001.
Data aktu: 01/12/2007
Data ogłoszenia: 01/12/2007