Zaproszenie do składania ofert w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Stornoway-Benbecula i Benbecula-Barra (Szkocja) opublikowane przez Zjednoczone Królestwo na mocy art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia Rady (EWG) 2408/92
(2005/C 287/08)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 18 listopada 2005 r.)
1. Wprowadzenie: Na podstawie art. 4 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie dostępu przewoźników lotniczych Wspólnoty do wewnątrzwspólnotowych tras lotniczych Zjednoczone Królestwo nałożyło zobowiązania z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Stornoway-Benbecula i Benbecula-Barra. Wymagania określone wspomnianymi zobowiązaniami z tytułu świadczenia usług publicznych w odniesieniu do Stornoway-Benbecula opublikowano w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 53/06 z dnia 4.3.1995 r., z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 143/04 z dnia 8.5.1998 r., nr C 154/03 z dnia 29.5.2001 r. i nr C 310/09 z dnia 13.12.2002 r. oraz z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 285 z dnia 17.11.2005 r.; natomiast w odniesieniu do Benbecula- Barra opublikowano w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 53/06 z dnia 4.3.1995 r., z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 143/04 z dnia 8.5.1998 r., nr C 154/03 z dnia 29.5.2001 r. i nr C 310/09 z dnia 13.12.2002 r. oraz z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 295/07 z dnia 5.12.2003 r. i nr C 285 z dnia 17.11.2005 r.
W przypadku gdy do dnia 1 marca 2006 r. żaden przewoźnik lotniczy nie rozpocznie lub nie będzie zamierzał wkrótce rozpocząć obsługi połączeń lotniczych pomiędzy Stornoway-Benbecula i Benbecula-Barra zgodnie z nałożonymi zobowiązaniami z tytułu świadczenia usług publicznych i nie ubiegając się przy tym o żadne dofinansowanie, Zjednoczone Królestwo postanowiło, zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 4 ust. 1) lit. d) wspomnianego powyżej rozporządzenia, w dalszym ciągu stosować ograniczony dostęp do omawianych tras, przyznając prawo obsługi takich połączeń, począwszy od dnia 1 kwietnia 2006 r., jednemu przewoźnikowi lotniczemu wybranemu w drodze przetargu publicznego.
2. Przedmiot zaproszenia do składania ofert: Obsługa regularnych połączeń lotniczych, począwszy od dnia 1 kwietnia 2006 r. pomiędzy Stornoway-Benbecula i Benbecula- Barra zgodnie z nałożonymi zobowiązaniami z tytułu świadczenia usług publicznych, które opublikowano w odniesieniu do Stornoway-Benbecula w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 53/06 z dnia 4.3.1995 r., z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 143/04 z dnia 8.5.1998 r., nr C 154/03 z dnia 29.5.2001 r. i nr C 310/09 z dnia 13.12.2002 r. oraz z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 285 z dnia 17.11.2005 r.; natomiast w odniesieniu do Benbecula-Barra opublikowano w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 53/06 z dnia 4.3.1995 r., z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 143/04 z dnia 8.5.1998 r., nr C 154/03 z dnia 29.5.2001 r. i nr C 310/09 z dnia 13.12.2002 r. oraz z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 295/07 z dnia 5.12.2003 r. i nr C 285 z dnia 17.11.2005 r.
3. Udział w przetargu: W przetargu uczestniczyć mogą wszyscy przewoźnicy posiadający ważne zezwolenie eksploatacyjne wydane przez Państwo Członkowskie zgodnie z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2407/92 z dnia 23 lipca 1992 r. w sprawie przyznawania licencji przewoźnikom lotniczym. Obsługa omawianego połączenia będzie się odbywać zgodnie z przepisami Urzędu Lotnictwa Cywilnego (Civil Aviation Authority, CAA).
4. Procedura przetargowa: Niniejsze zaproszenie do składania ofert podlega przepisom zawartym w art. 4 ust. 1 lit. d), e), f), g), h) oraz i) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92.
5. Dokumentacja przetargowa: Pełną dokumentację przetargową, w tym formularz zamówienia, specyfikację, warunki zamówienia/harmonogram wykonania zamówienia, jak również oryginalny tekst zobowiązań z tytułu świadczenia usług publicznych, który opublikowano w odniesieniu do Stornoway-Benbecula w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 53/06 z dnia 4.3.1995 r., z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 143/04 z dnia 8.5.1998 r., nr C 154/03 z dnia 29.5.2001 r. i nr C 310/09 z dnia 13.12.2002 r. oraz z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 285 z dnia 17.11.2005 r.; natomiast w odniesieniu do Benbecula-Barra opublikowano w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 53/06 z dnia 4.3.1995 r., z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich nr C 143/04 z dnia 8.5.1998 r., nr C 154/03 z dnia 29.5.2001 r. i nr C 310/09 z dnia 13.12.2002 r. oraz z późniejszymi zmianami w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej nr C 295/07 z dnia 5.12.2003 r. i nr C 285 z dnia 17.11.2005 r., można uzyskać bezpłatnie pod adresem wymienionego poniżej Zamawiającego:
Comhairle nan Eilean Siar, Council Offices, Sandwick Road, UK-Stornoway HS1 2BW, Isle of Lewis. Tel. (44- 1851) 70 94 03. Fax (44-1851) 70 94 82. Attn: Murdo J. Gray, Depute Director of Technical Services.
Zainteresowane linie lotnicze wzywa się do składania dokumentów przetargowych, zawierających zaświadczenie o sytuacji finansowej (należy dostarczyć sprawozdanie roczne oraz sprawozdania finansowe z ostatnich trzech lat zbadane przez biegłych rewidentów wraz z wartością obrotu i zysku przed opodatkowaniem za ostatnie trzy lata), a także dokumenty potwierdzające dotychczasowe doświadczenie i możliwości techniczne świadczenia opisywanych usług. Zamawiający zastrzega sobie prawo wprowadzenia wymogu dostarczenia dodatkowych informacji na temat finansowych i technicznych zasobów i możliwości oferenta.
Prawo do obsługi połączeń pomiędzy Stornoway-Benbecula i Benbecula-Barra jest przyznawane na zasadzie możliwości objęcia połączeń jednym zamówieniem, lub składane oferty mogą dotyczyć obsługi jednego lub obydwu połączeń. Zamawiający zastrzega sobie zatem prawo decyzji w odniesieniu do przyjmowania ofert dotyczących obsługi tylko jednego połączenia lub tylko obydwu połączeń. Oferenci powinni przedstawić oddzielny kosztorys dla każdej oferty. Oferenci powinni jednakże zwrócić uwagę, że Zamawiający może także przyjmować pojedyncze oferty dotyczące świadczenia obydwu usług i przedstawić kosztorys dla takiej oferty. Zarówno pojedyncze, jak i łączne oferty będą oceniane pod kątem ich walorów ekonomicznych oraz możliwości zapewnienia obsługi obydwu połączeń w czasie określonym w ofercie. Wartość zamówienia objętego przetargiem należy wyrazić w funtach szterlingach, a wszystkie związane z nim dokumenty muszą być sporządzone w języku angielskim. Zamówienie/a udzielone w wyniku przetargu podlega/ją przepisom prawa szkockiego i wyłącznej jurysdykcji sądów szkockich.
6. Rekompensata finansowa: Oferty przetargowe powinny wskazywać kwotę dotacji wymaganej do obsługi opisywanych połączeń lotniczych przez okres określony w pkt 7 poniżej od planowanej daty rozpoczęcia realizacji zamówienia (łącznie z analizą dla każdego roku). Wysokość dotacji należy obliczyć na podstawie specyfikacji. Maksymalna kwota ostatecznie przyznanej dotacji podlega korekcie jedynie w przypadku nieprzewidzianej zmiany warunków świadczenia usług. Zamawiającym jest Comhairle nan Eilean Siar. Wszystkie płatności w ramach zamówienia będą dokonywane w funtach szterlingach.
7. Okres ważności, zmiany i rozwiązanie zamówienia: - Zamówienie trzyletnie na obsługę połączeń pomiędzy Stornoway-Benbecula rozpocznie się dnia 1 kwietnia 2006 r. i zakończy dnia 31 marca 2009 r., natomiast zamówienie trzyletnie na obsługę połączeń pomiędzy Benbecula-Barra rozpocznie się dnia 1 kwietnia 2006 r. i zakończy dnia 31 marca 2009 r. Łączne zamówienie na obsługę połączeń lotniczych pomiędzy Stornoway-Benbecula i Benbecula-Barra rozpoczynałoby się dnia 1 kwietnia 2006 r. i w odniesieniu do praw i obowiązków dotyczących zapewnienia tych połączeń lotniczych, prawa i obowiązki zawarte w zamówieniu wygasałyby dnia 31 marca 2009 r. Wszelkie zmiany lub rozwiązanie zamówienia są możliwe na warunkach określonych w zamówieniu. Zmiany w charakterze świadczonej usługi dopuszcza się jedynie za zgodą Zamawiającego.
8. Kary w przypadku niestosowania się do warunków zamówienia: W przypadku gdy przewoźnik z jakichkolwiek powodów nie zapewni obsługi lotu, za wyjątkiem okoliczności podanych poniżej, Comhairle nan Eilean Siar może proporcjonalnie zmniejszyć dotację za każdy niewykonany lot, pod warunkiem że zmniejszenie dotacji nie jest następstwem jednej z okoliczności wymienionych poniżej, a fakt niewykonania lotu nie wynika z winy lub zaniedbania przewoźnika:
– warunki pogodowe;
– zamknięcie portów lotniczych;
– zagrożenie terrorystyczne;
– strajki;
– względy bezpieczeństwa.
Zgodnie z warunkami zamówienia przewoźnik zobowiązany jest również do złożenia odpowiednich wyjaśnień w przypadku nieodbycia się lotu.
9. Termin składania ofert: 1 miesiąc od daty opublikowania niniejszego zaproszenia.
10. Procedura składania ofert: Oferty przetargowe należy wysyłać na adres podany w pkt 5 powyżej, a ich adresatem powinien być Director of Corporate Services. Osobami uprawnionymi do otwarcia ofert są wyznaczeni pracownicy Comhairle nan Eilean Siar z Technical Services i Corporate Services Departments.
11. Ważność zaproszenia do składania ofert: Zgodnie z art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia (EWG) nr 2408/92, niniejsze zaproszenie do składania ofert jest ważne pod warunkiem, że żaden przewoźnik lotniczy w terminie do dnia 1 marca 2006 r. nie przedstawi programu obsługi przedmiotowych połączeń począwszy od dnia 1 kwietnia 2006 r. lub wcześniej, zgodnie z nałożonymi zobowiązaniami z tytułu wykonywania usług publicznych, wraz z późniejszymi zmianami i bez prawa do jakichkolwiek dotacji.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.287.7 |
| Rodzaj: | Powiadomienie |
| Tytuł: | UK-Stornoway: Regularne usługi transportu lotniczego - Zaproszenie do składania ofert w odniesieniu do obsługi regularnych połączeń lotniczych pomiędzy Stornoway-Benbecula i Benbecula-Barra (Szkocja) opublikowane przez Zjednoczone Królestwo na mocy art. 4 ust. 1 lit. d) rozporządzenia Rady (EWG) 2408/92. |
| Data aktu: | 18/11/2005 |
| Data ogłoszenia: | 18/11/2005 |