(2005/C 187/08)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 30 lipca 2005 r.)
| Pomoc nr XS | 116/03 | |||
| Państwo Członkowskie | Zjednoczone Królestwo | |||
| Region | Północno-wschodnia Anglia | |||
| Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną | White Rose Enterprises | |||
| Podstawa prawna |
Industrial Development Act 1982 Sections 7 & 11 Section 2 Local Government Act 2000 |
|||
| Planowane roczne wydatki lub całkowita kwota pomocy indywidualnej udzielonej podmiotowi | Program pomocy | Całkowita kwota roczna pomocy | ||
| Gwarantowane pożyczki | ||||
| Pomoc indywidualna | Całkowita kwota pomocy | 515.808 GBP | ||
| Gwarantowane pożyczki | ||||
| Maksymalna intensywność pomocy | Zgodnie z art. 4 ust. 2 do 6 i art. 5 rozporządzenia | Tak | ||
| Data realizacji | 5.11.2003 | |||
| Czas trwania programu lub przyznanej pomocy indywidualnej | Do 31.12.2005 | |||
| Cel pomocy | Pomoc dla MŚP | Tak | ||
| Sektory gospodarki | Wszystkie sektory kwalifikujące się do pomocy dla MŚP | Tak | ||
| Pomoc ograniczona do konkretnych sektorów | ||||
| - Sektor wydobycia węgla | ||||
|
- Wszystkie sektory związane z produkcją |
||||
| lub | ||||
| Hutnictwo stali | ||||
| Budownictwo okrętowe | ||||
| Włókna syntetyczne | ||||
| Przemysł motoryzacyjny | ||||
| Inny sektor związany z produkcją | ||||
| - Wszystkie usługi | ||||
| lub | ||||
| Usługi transportowe | ||||
| Usługi finansowe | ||||
| Inne usługi | ||||
| Nazwa i adres organu przyznającego pomoc |
Nazwa: Government Office for the North East European Programmes Secretariat |
|||
|
Adres: Wellbar House Gallowgate Newcastle upon Tyne NE1 4TD | ||||
| Duża indywidualna pomoc w formie dotacji | Zgodnie z art. 6 rozporządzenia | |||
| Środek wyklucza przyznanie pomocy lub wymagane jest powiadomienie Komisji o przyznaniu pomocy, | ||||
|
a) jeśli całkowite koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą wynoszą co najmniej 25 mln EUR oraz | ||||
|
- intensywność pomocy brutto wynosi co najmniej 50 %, | ||||
|
- na obszarach, które kwalifikują się do pomocy regionalnej, intensywność pomocy brutto wynosi co najmniej 50 %, lub | ||||
|
b) jeśli całkowita kwota brutto wynosi co najmniej 15 mln EUR. | ||||
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.187.7 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Informacje przekazane przez Państwa Członkowskie dotyczące pomocy państwa przyznanej na mocy rozporządzenia Komisji (WE) nr 70/2001 z dnia 12 stycznia 2001 r. w sprawie zastosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw. |
| Data aktu: | 30/07/2005 |
| Data ogłoszenia: | 30/07/2005 |