Zmiana rozporządzenia w sprawie nadania statutu Polskiej Organizacji Turystycznej

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI 1
z dnia 27 stycznia 2025 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie nadania statutu Polskiej Organizacji Turystycznej

Na podstawie art. 12 ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o Polskiej Organizacji Turystycznej (Dz. U. z 2024 r. poz. 1541) zarządza się, co następuje:
§  1.
 W rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie nadania statutu Polskiej Organizacji Turystycznej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1700) w załączniku do rozporządzenia wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 11:
a)
ust. 3 otrzymuje brzmienie:

"3. Protokoły przechowuje się w Biurze Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej.",

b)
w ust. 4 wyrazy "§ 14a" zastępuje się wyrazami "§ 14";
2)
§ 13a otrzymuje brzmienie:

"§ 13a. 1. Biurem Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej kieruje:

1) dyrektor zarządzający - w szczególności w zakresie zapewnienia prawidłowej organizacji wewnętrznej Biura Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej i warunków jego działania, umożliwiających sprawną i efektywną realizację zadań oraz zapewnienie sprawnego i ciągłego realizowania zadań Polskiej Organizacji Turystycznej;

2) dyrektor zarządzający do spraw komunikacji - w zakresie zarządzania i koordynowania działań z zakresu public relations oraz realizowania zadań związanych z budowaniem wizerunku Polskiej Organizacji Turystycznej, w tym koordynowania realizacji polityki informacyjnej Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej, a także nadzoru nad realizacją projektów wymagających współpracy między komórkami organizacyjnymi w zakresie komunikacji oraz zarządzania relacjami z zewnętrznymi interesariuszami Polskiej Organizacji Turystycznej.

2. Dyrektor zarządzający i dyrektor zarządzający do spraw komunikacji podlegają Prezesowi Polskiej Organizacji Turystycznej.

3. Szczegółowy zakres zadań dyrektora zarządzającego i dyrektora zarządzającego do spraw komunikacji określa regulamin organizacyjny.";

3)
§ 14 otrzymuje brzmienie:

"§ 14. 1. W skład Biura Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska:

1) Departament Administracji;

2) Departament Finansowo-Ekonomiczny;

3) Departament Marketingu;

4) Departament Planowania i Rozwoju;

5) Departament Wsparcia Rozwoju Turystyki;

6) Biuro Prasowe;

7) Biuro Spotkań i Wydarzeń - Poland Convention Bureau;

8) Biuro Polskiego Bonu Turystycznego;

9) samodzielne stanowisko ds. audytu wewnętrznego;

10) samodzielne stanowisko do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy;

11) samodzielne stanowisko do spraw kadr i szkoleń;

12) samodzielne stanowisko - inspektor ochrony danych osobowych;

13) samodzielne stanowisko - radca prawny.

2. W skład departamentów wchodzą sekcje określone w regulaminie organizacyjnym.

3. Departamentami kierują dyrektorzy, a biurami - kierownicy biur.";

4)
uchyla się § 14a.
§  2.
 Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Minister Sportu i Turystyki kieruje działem administracji rządowej - turystyka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 2722).

Zmiany w prawie

To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2025.149

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana rozporządzenia w sprawie nadania statutu Polskiej Organizacji Turystycznej
Data aktu: 27/01/2025
Data ogłoszenia: 04/02/2025
Data wejścia w życie: 05/02/2025