Zmiana rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 4 czerwca 2019 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych

Na podstawie art. 76 ust. 1 pkt 1 lit. a i c ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2018 r. poz. 1990, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. poz. 2355 oraz z 2018 r. poz. 893) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 20:
a)
uchyla się ust. 4 i 5,
b)
uchyla się ust. 7;
2)
w § 26 uchyla się pkt 5;
3)
w § 28 uchyla się ust. 8;
4)
w § 31 w ust. 2 uchyla się pkt 7;
5)
w § 33 w pkt 2 w lit. a skreśla się wyrazy "i tymczasowych badawczych";
6)
załącznik nr 6 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia;
7)
uchyla się załącznik nr 9 do rozporządzenia;
8)
w załączniku nr 12 do rozporządzenia w tabeli "Wyróżniki województw i powiatów dla tablic rejestracyjnych" w kolumnie 5:
a)
w lp. 6 w wierszu dotyczącym powiatu "Krakowskiego" po literach "RA" dodaje się przecinek i litery "RK",
b)
w lp. 11 w wierszu dotyczącym powiatu "Kartuskiego" po literach "KA" dodaje się przecinek i litery "KY".
c)
w lp. 12 w wierszu dotyczącym powiatu "Cieszyńskiego" po literach "CI" dodaje się przecinek i litery "CN";
9)
w załączniku nr 13 do rozporządzenia:
a)
w pkt 1.1 w ppkt 1 skreśla się wyrazy "i tymczasową badawczą",
b)
skreśla się rysunki 21, 23, 25 i 27.
§  2. 
Tymczasowe tablice (tablica) rejestracyjne badawcze wydane wraz z pozwoleniem czasowym, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r. poz. 79, 650 i 957 oraz z 2019 r. poz. 53), a także ich wtórniki zachowują ważność przez okres, na jaki zostało wydane to pozwolenie.
§  3. 
1. 
Wydane przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia pozwolenia czasowe do wielokrotnego stosowania, o których mowa w § 20 ust. 4 pkt 1 rozporządzenia zmienianego w § 1, a także ich wtórniki zachowują ważność przez okres, na jaki zostały wydane.
2. 
Tymczasowe tablice (tablica) rejestracyjne wydane wraz z pozwoleniem czasowym do wielokrotnego stosowania, o których mowa w § 20 ust. 4 pkt 2 rozporządzenia zmienianego w § 1, a także ich wtórniki zachowują ważność przez okres, na jaki zostało wydane to pozwolenie.
§  4. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 11 lipca 2019 r., z wyjątkiem § 1 pkt 8, który wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR DECYZJI O REJESTRACJI, CZASOWEJ REJESTRACJI ALBO WYREJESTROWANIU POJAZDU

(format A5 lub A4)

A*

................................................................

.............................................
(pieczęć lub wydruk

organu rejestrującego)

(miejscowość, data)
DECYZJA
Na podstawie art. 73/74/79** ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym

(Dz. U. z 2018 r. poz. 1990, z późn. zm.) oraz art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks

postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096, z późn. zm.), po rozpatrzeniu wniosku

.................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko lub nazwa właściciela)

z dnia .................................................... rejestruję/czasowo rejestruję/wyrejestrowuję** pojazd marki

............................................................., nr nadwozia ........................................, wydając/uchylając**

dowód rejestracyjny/pozwolenie czasowe** seria nr ............................................, tablice

rejestracyjne nr ............................................................ zalegalizowane znakiem legalizacyjnym nr

................................ oraz nalepkę kontrolną** i kartę pojazdu seria nr ............................................**.

Uzasadnienie:

.................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................

Pouczenie o przysługującym stronie prawie do wniesienia odwołania od decyzji:

.................................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................................

w terminie czternastu dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

.....................................................................
(podpis osoby upoważnionej)***
.......................................................................
(imię i nazwisko, stanowisko osoby upoważnionej)
_________________

* Wypełnia organ rejestrujący.

** Niepotrzebne skreślić.

*** Dokument wystawiony w postaci papierowej należy opatrzyć pieczęcią podpisującego.

B*

Potwierdzam odbiór decyzji o rejestracji/czasowej rejestracji/wyrejestrowaniu pojazdu**,

dowodu rejestracyjnego/pozwolenia czasowego** seria nr ..........................................,

zalegalizowanych tablic rejestracyjnych** nr ............................................................................

oraz nalepki kontrolnej** i karty pojazdu seria nr ...........................................**.

..............................................................
(data i czytelny podpis właściciela)
_________________

* Wypełnia właściciel.

** Niepotrzebne skreślić.

1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 stycznia 2018 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. poz. 101 i 176).

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2019.1143

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zmiana rozporządzenia w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych.
Data aktu: 04/06/2019
Data ogłoszenia: 19/06/2019
Data wejścia w życie: 20/06/2019, 11/07/2019