united kingdom
ukraine

Sposób dokumentowania przeprowadzonej kontroli drogowego przewozu towarów oraz wzory dokumentów.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW 1
z dnia 13 kwietnia 2017 r.
w sprawie sposobu dokumentowania przeprowadzonej kontroli drogowego przewozu towarów oraz wzorów dokumentów

Na podstawie art. 13 ust. 8 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów (Dz. U. poz. 708) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
sposób dokumentowania przeprowadzonej kontroli drogowego przewozu towarów;
2)
wzory dokumentów stosowanych w toku kontroli drogowego przewozu towarów.
§  2. 
1. 
Przeprowadzenie kontroli drogowego przewozu towarów dokumentuje się przez:
1)
zamieszczenie w rejestrze zgłoszeń, w toku kontroli albo niezwłocznie po zakończeniu kontroli, adnotacji potwierdzającej przeprowadzenie kontroli, oraz adnotacji o dokonanym:
a)
pobraniu próbki towaru,
b)
zatrzymaniu środka transportu lub towaru,
c)
nałożeniu zamknięć urzędowych,
d)
usunięciu zamknięć urzędowych,
e)
pobraniu kaucji;
2)
sporządzenie:
a)
protokołu z kontroli:
w przypadku stwierdzenia w toku kontroli nieprawidłowości,
na żądanie kontrolowanego,
w przypadku nałożenia zamknięć urzędowych,
w przypadku pobrania kaucji za pomocą instrumentu płatniczego,
b)
protokołu z kontroli oraz protokołu pobrania próbki towaru - w przypadku pobrania próbki towaru;
3)
sporządzenie protokołu z kontroli oraz:
a)
pokwitowania pobrania kaucji w formie gotówkowej - w przypadku pobrania kaucji w tej formie,
b)
pokwitowania zatrzymania środka transportu lub pokwitowania zatrzymania towaru - w przypadku zatrzymania środka transportu lub towaru;
4)
sporządzenie potwierdzenia usunięcia zamknięć urzędowych.
2. 
W przypadku niedostępności rejestru zgłoszeń, polegającej na awarii lub przerwie technicznej, adnotację w rejestrze zgłoszeń zamieszcza się niezwłocznie po przywróceniu jego dostępności.
§  3. 
1. 
Protokół z kontroli sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, z których:
1)
jeden otrzymuje kierujący;
2)
drugi pozostaje w dokumentacji z przeprowadzonej kontroli.
2. 
Wzór protokołu z kontroli określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§  4. 
1. 
Protokół pobrania próbki towaru sporządza się w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których:
1)
jeden otrzymuje kierujący;
2)
drugi pozostaje w dokumentacji z przeprowadzonej kontroli;
3)
trzeci jest przekazywany do laboratorium wraz z próbką towaru.
2. 
Wzór protokołu pobrania próbki towaru określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  5. 
1. 
Pokwitowanie pobrania kaucji w formie gotówkowej, będące drukiem ścisłego zarachowania, sporządza się w trzech egzemplarzach, z których:
1)
jeden otrzymuje wpłacający kaucję;
2)
drugi pozostaje w dokumentacji z przeprowadzonej kontroli;
3)
trzeci pozostaje w dyspozycji organu, którego kontrolujący pobrał kaucję.
2. 
Wzór pokwitowania pobrania kaucji w formie gotówkowej określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  6. 
1. 
Pokwitowanie zatrzymania środka transportu, będące drukiem ścisłego zarachowania, sporządza się w trzech egzemplarzach, z których:
1)
jeden otrzymuje kierujący;
2)
drugi pozostaje w dokumentacji z przeprowadzonej kontroli;
3)
trzeci pozostaje w dyspozycji organu, którego kontrolujący zatrzymał środek transportu.
2. 
Wzór pokwitowania zatrzymania środka transportu określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
§  7. 
1. 
Pokwitowanie zatrzymania towaru, będące drukiem ścisłego zarachowania, sporządza się w trzech egzemplarzach, z których:
1)
jeden otrzymuje kierujący;
2)
drugi pozostaje w dokumentacji z przeprowadzonej kontroli;
3)
trzeci pozostaje w dyspozycji organu, którego kontrolujący zatrzymał towar.
2. 
Wzór pokwitowania zatrzymania towaru określa załącznik nr 5 do rozporządzenia.
§  8. 
1. 
Potwierdzenie usunięcia zamknięć urzędowych, będące drukiem ścisłego zarachowania, sporządza się w dwóch egzemplarzach, z których:
1)
jeden otrzymuje kierujący;
2)
drugi pozostaje w dyspozycji oddziału celnego urzędu celno-skarbowego, w którym dokonano usunięcia zamknięć urzędowych.
2. 
Wzór potwierdzenia usunięcia zamknięć urzędowych określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.
§  9. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 18 kwietnia 2017 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

PROTOKÓŁ Z KONTROLI

............................................................................ .....................................................................

(nazwa organu przeprowadzającego kontrolę) (miejsce i data)

PROTOKÓŁ Z KONTROLI

sporządzony na podstawie art. 13 ust. 7 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie

monitorowania drogowego przewozu towarów (Dz. U. poz. 708)

1. Kontrola została przeprowadzona przez:

imię i nazwisko nr upoważnienia/nr legitymacji służbowej*

........................................................ ..........................................................

........................................................ ...........................................................

2. Dane kierującego środkiem transportu:

........................................................ .............................................................

(imię i nazwisko) (rodzaj i nr dokumentu tożsamości)

...............................................................................................................................................................

(adres zamieszkania: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica, nr domu, nr lokalu)

3. Dane środka transportu:

a) pojazd samochodowy:

- nr rejestracyjny: ..............................................................................................................................

- dane właściciela:

...............................................................................................................................................................

(imię i nazwisko/nazwa, adres zamieszkania/adres siedziby: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica,

nr domu, nr lokalu)

b) naczepa/przyczepa*:

- nr rejestracyjny: ..............................................................................................................................

- dane właściciela:

...............................................................................................................................................................

(imię i nazwisko/nazwa, adres zamieszkania/adres siedziby: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica,

nr domu, nr lokalu)

4. Dane:

- przewoźnika:

...............................................................................................................................................................

(imię i nazwisko/nazwa, adres zamieszkania/adres siedziby: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica,

nr domu, nr lokalu)

- nadawcy towaru:

...............................................................................................................................................................

(imię i nazwisko/nazwa, adres zamieszkania/adres siedziby: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica,

nr domu, nr lokalu)

- odbiorcy towaru:

...........................................................................................................................................................

(imię i nazwisko/nazwa, adres zamieszkania/adres siedziby: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica,

nr domu, nr lokalu)

5. Rodzaj i opis towaru: ..................................................................................................................

(pozycja CN albo podkategoria PKWiU, ilość, masa brutto, objętość, nazwa itp.)

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

6. Czynności wykonane w trakcie kontroli:

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

7. Miejsce i czas wykonania czynności kontrolnych:

a) data, godzina i miejsce rozpoczęcia czynności kontrolnych:

..............................................................................................................................................................

b) data, godzina i miejsce zakończenia czynności kontrolnych:

..............................................................................................................................................................

8. Ustalenia:

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

w związku z ustaleniami*:

- nałożono mandat kamy - seria i nr ..................................................................,

- nałożono zamknięcia urzędowe - nr ................................................................,

- skierowano/usunięto środek transportu do/z wyznaczonego miejsca - nr pokwitowania

.....................................................,

- zatrzymano towar - nr pokwitowania .....................................................,

- pobrano próbkę towaru - protokół pobrania próbki towaru z dnia ............................................,

- pobrano kaucję w formie gotówkowej - nr pokwitowania ...................................................................,

- pobrano kaucję za pomocą instrumentu płatniczego - kod autoryzacji transakcji:

...................................................................................... .

9. Dowody:

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

10. Zgłoszone uwagi:

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

11. Adnotacje kontrolującego:

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

Podpis kontrolującego: Podpis kierującego:

......................................................... ................................................................

.........................................................

* Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

PROTOKÓŁ POBRANIA PRÓBKI TOWARU

PROTOKÓŁ POBRANIA PRÓBKI TOWARU

I. Dane organu przeprowadzającego kontrolę, dane kierującego, miejsce i czas pobrania

próbki towaru:

1. Nazwa organu przeprowadzającego kontrolę:

........................................................................................................................................................

2. Dane funkcjonariusza Służby Celno-Skarbowej pobierającego próbkę towaru:

........................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko służbowe, nr upoważnienia/nr legitymacji służbowej*)

3. Dane kierującego, w obecności którego pobrano próbkę towaru:

........................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, adres zamieszkania: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica, nr domu, nr lokalu)

........................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................

4. Wskazanie miejsca, daty i godziny pobrania próbki towaru:

................................................................................. dnia .............................., godz. .....................

II. Dane dotyczące towaru

1. Nazwa handlowa lub zwyczajowa towaru:

........................................................................................................................................................

........................................................................................................................................................

2. Pozycja CN albo podkategoria PKWiU: ...................................................................................

3. Ilość, masa brutto lub objętość towaru: .....................................................................................

4. Cel pobrania próbki towaru: ......................................................................................................

........................................................................................................................................................

5. Liczba pobranych próbek towaru: .............................................................................................

6. Ilość pobranego towaru: ............................................................................................................

7. Sposób zabezpieczenia pobranej próbki towaru: .......................................................................

........................................................................................................................................................

8. Nr rejestracyjny środka transportu: ..........................................................................................

9. Uwagi: ........................................................................................................................................

........................................................................................................................................................

................................................................ ....................................................................

(data i podpis funkcjonariusza Służby (data i podpis kierującego)

Celno-Skarbowej)

* Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

POKWITOWANIE

pobrania kaucji w formie gotówkowej

Druk ścisłego zarachowania - Seria ...... nr ......

..............................................................................................

(nazwa organu)

POKWITOWANIE

pobrania kaucji w formie gotówkowej

na podstawie .............................. ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania

drogowego przewozu towarów (Dz. U. poz. 708)

..........................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, stopień służbowy, nr upoważnienia/nr legitymacji służbowej*)

pobrał kaucję*:

- w wysokości 1000 zł (słownie zł: jeden tysiąc 00/100) w związku z nałożeniem na środek

transportu zamknięć urzędowych,

- w wysokości ....................... zł (słownie zł: ...............................................................................),

odpowiadającej wysokości przyszłej kary pieniężnej.

..................................................... ...................................................................................

(data i podpis pobierającego kaucję) (potwierdzenie otrzymania pokwitowania przez

wpłacającego kaucję)

* niepotrzebne skreślić

POUCZENIE

W przypadku nałożenia zamknięć urzędowych przewoźnik jest obowiązany przedstawić środek

transportu do oddziału celnego urzędu celno-skarbowego zlokalizowanego najbliżej miejsca

zakończenia przewozu towaru na terytorium kraju w celu ich usunięcia.

Kaucja pobrana w formie gotówkowej podlega zwrotowi na rachunek bankowy wskazany przez

przewoźnika, w terminie 7 dni od dnia usunięcia zamknięć urzędowych.

Kaucja nie podlega zwrotowi w przypadku niedopełnienia przez przewoźnika obowiązku

przedstawienia środka transportu do oddziału celnego urzędu celno-skarbowego zlokalizowanego

najbliżej miejsca zakończenia przewozu towaru na terytorium kraju w celu usunięcia nałożonych

zamknięć urzędowych w terminie 30 dni od daty kontroli.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR

POKWITOWANIE

zatrzymania środka transportu

Druk ścisłego zarachowania - Seria ...... nr .......

.............................................................................................................

(nazwa organu przeprowadzającego kontrolę)

POKWITOWANIE

zatrzymania środka transportu

Na podstawie ................................................. ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie

monitorowania drogowego przewozu towarów (Dz. U. poz. 708)

wobec

..........................................................................................................................................................

(dane kierującego: imię, nazwisko, adres zamieszkania: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica,

nr domu, nr lokalu)

przez ................................................................................................................................................

(dane kontrolującego: imię, nazwisko, stopień służbowy, nr upoważnienia/nr legitymacji służbowej*)

zatrzymano środek transportu:

Pojazd samochodowy:

- nr rejestracyjny: ...........................................

- nr VIN: .............................................................

- dane właściciela:

..........................................................................................................................................................

(imię i nazwisko/nazwa, adres zamieszkania/adres siedziby: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica,

nr domu, nr lokalu)

Marka Model Rok prod. Przebieg (km) Stan/opis

Naczepa/przyczepa*:

- nr rejestracyjny: ........................................

- nr VIN: .............................................................

- dane właściciela:

..........................................................................................................................................................

(imię i nazwisko/nazwa, adres zamieszkania/adres siedziby: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica,

nr domu, nr lokalu)

Marka Model Rok prod. Stan/opis

..................................................................

(data wystawienia pokwitowania)

................................................................. ............................................................................

(podpis kontrolującego) (potwierdzenie otrzymania pokwitowania przez kierującego)

Adnotacje kontrolującego dokonującego zatrzymania pojazdu samochodowego/naczepy/

przyczepy*:

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

* Niepotrzebne skreślić.

POUCZENIE

Zwrot pojazdu samochodowego/naczepy/przyczepy, zatrzymanych na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy

z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, następuje po

uiszczeniu opłat, ustalonych w postanowieniu, o którym mowa w art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 9 marca

2017 r. o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów.

W przypadku, o którym mowa w art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie

monitorowania drogowego przewozu towarów, zwrot następuje po uiszczeniu kary pieniężnej, o której

mowa w art. 22 ust. 1 albo 2 ww. ustawy, albo kaucji w wysokości równej wysokości tej kary oraz

opłat ustalonych w postanowieniu, o którym mowa w art. 17 ust. 3 ww. ustawy.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR

POKWITOWANIE

zatrzymania towaru

Druk ścisłego zarachowania - Seria ...... nr .......

..............................................................................................

(nazwa organu przeprowadzającego kontrolę)

POKWITOWANIE

zatrzymania towaru

Na podstawie..................... ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania

drogowego przewozu towarów (Dz. U. poz. 708)

wobec

..........................................................................................................................................................

(dane kierującego: imię, nazwisko, adres zamieszkania: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica,

nr domu, nr lokalu)

przez ................................................................................................................................................

(dane kontrolującego: imię, nazwisko, stopień służbowy, nr upoważnienia/nr legitymacji służbowej*)

zatrzymano towar:

Lp. Rodzaj

towaru

Pozycja CN albo

podkategoria PKWiU

Opis towaru Ilość/objętość/masa

brutto towaru

...............................................................

(data wystawienia pokwitowania)

............................................................... ..............................................................................

(podpis kontrolującego) (potwierdzenie otrzymania pokwitowania przez kierującego)

Adnotacje kontrolującego:

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

..........................................................................................................................................................

* Niepotrzebne skreślić.

POUCZENIE

Towar może zostać zatrzymany do czasu ustalenia podmiotu, który posiada prawo do dysponowania

towarem jak właściciel w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług

(Dz. U. z 2016 r. poz. 710, z późn. zm.), i złożenia zgłoszenia.

W przypadku nieustalenia podmiotu, który posiada prawo do dysponowania towarem jak właściciel,

w terminie 60 dni od jego zatrzymania, naczelnik urzędu celno-skarbowego właściwy ze względu na

miejsce kontroli przewozu towarów występuje do sądu cywilnego z wnioskiem o orzeczenie

przepadku towaru na rzecz Skarbu Państwa. W przypadku towarów łatwo psujących się termin ten

wynosi 3 dni. W przypadku towarów niebezpiecznych w rozumieniu ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r.

o przewozie towarów niebezpiecznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1834, z późn. zm.) termin ten może być

skrócony odpowiednio do właściwości towaru.

Zwrot towaru, zatrzymanego na podstawie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie

monitorowania drogowego przewozu towarów, następuje po ustaleniu, przez naczelnika urzędu celno-

-skarbowego właściwego ze względu na miejsce kontroli przewozu towarów, podmiotu posiadającego

prawo do dysponowania towarem jak właściciel w rozumieniu ustawy z dnia 11 marca 2004 r.

o podatku od towarów i usług i złożeniu zgłoszenia oraz po uiszczeniu opłat ustalonych

w postanowieniu, o którym mowa w art. 17 ust. 3 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie

monitorowania drogowego przewozu towarów.

W przypadku, o którym mowa w art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie

monitorowania drogowego przewozu towarów, zwrot następuje po uiszczeniu kary pieniężnej, o której

mowa w art. 22 ust. 1 albo 2 ww. ustawy, albo kaucji w wysokości równej wysokości tej kary oraz

opłat ustalonych w postanowieniu, o którym mowa w art. 17 ust. 3 ww. ustawy.

ZAŁĄCZNIK Nr  6

WZÓR

POTWIERDZENIE

usunięcia zamknięć urzędowych

Druk ścisłego zarachowania - Seria ...... nr .......

...............................................................................................

(nazwa organu)

POTWIERDZENIE

usunięcia zamknięć urzędowych

Potwierdzam usunięcie zamknięć urzędowych w miejscu, o którym mowa w art. 15 ust. 3

ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów

(Dz. U. poz. 708):

Pojazd samochodowy*:

- nr rejestracyjny: ...........................................

- zamknięcia urzędowe: .............................................................................................................

(nr zamknięć urzędowych)

Naczepa/przyczepa*:

- nr rejestracyjny:.....................................

- zamknięcia urzędowe: .............................................................................................................

(nr zamknięć urzędowych)

Towar*:

- zamknięcia urzędowe: .............................................................................................................

(nr zamknięć urzędowych)

Dane kierującego: ........................................................................................................................

(imię, nazwisko, adres zamieszkania: państwo, miejscowość, kod pocztowy, ulica,

nr domu, nr lokalu)

....................................................... .................................................................................

(data i podpis funkcjonariusza (potwierdzenie odbioru potwierdzenia)

Służby Celno-Skarbowej

dokonującego usunięcia zamknięć urzędowych)

* Niepotrzebne skreślić.

1 Minister Rozwoju i Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 września 2016 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Finansów (Dz. U. poz. 1595).

Zmiany w prawie

Język, w jakim ma zostać sporządzona umowa z cudzoziemcem

Powierzenie pracy cudzoziemcowi wymaga, co do zasady, zawarcia umowy w formie pisemnej. Może ona być sporządzona w języku polskim, w języku polskim i jednocześnie w wersji obcojęzycznej, ale również tylko w języku obcym. Jeżeli podmiot powierzający pracę zdecyduje się na to ostatnie rozwiązanie, będzie musiał zlecić tłumaczowi przysięgłemu przetłumaczenie umowy i tłumaczenie to przechowywać.

Marek Rotkiewicz 11.06.2025
Pracodawcy będą mogli wypłacić ekwiwalent za urlop razem z wypłatą ostatniego wynagrodzenia

Resort pracy chce nieznacznie wydłużyć termin wypłaty ekwiwalentu za urlop w przypadku rozwiązywania jest umowy o pracę, a także zwiększenie do dwóch osób minimalnej reprezentacji pracowników przed pracodawcą w sprawach zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w zakładach, w których nie funkcjonują związki zawodowe. W ten sposób pracodawcy będą mogli dokonać jednego przelewu należnych środków wraz z wypłatą ostatniego wynagrodzenia.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2025
Staż potwierdzony uzyskaniem kwalifikacji i premia dla organizatora stażu

Nowe przepisy o rynku pracy przewidują, że staż z urzędu pracy może obejmować okres do 12 miesięcy wówczas, gdy zakończony będzie potwierdzeniem nabycia wiedzy lub umiejętności przeprowadzanym przez uprawnioną instytucję. Przy tego rodzaju stażu przewidziano premię finansową dla organizatora stażu w wysokości 500 zł za każdy pełny miesiąc stażu.

Marek Rotkiewicz 10.06.2025
Sejm zdecydował: Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - ustawa trafi teraz do prezydenta, Sejm przyjął poprawkę Senatu.

Grażyna J. Leśniak 04.06.2025
Zmiany w stażach z urzędu pracy

W nowych przepisach o rynku pracy nie zmienia się istota stażu - popularnej formy wsparcia z urzędu pracy bezrobotnych i organizatorów staży. Pojawia się jednak wiele zmian w stosunku do dotychczasowych przepisów i doprecyzowań pewnych niejasności pojawiających się w praktyce. Nie omawiając szerokiej problematyki staży, zwróćmy uwagę na najważniejsze nowości.

Marek Rotkiewicz 03.06.2025
Od 1 czerwca radykalne zmiany w zatrudnianiu cudzoziemców

Często zmieniające się przepisy i ich rozproszenie w kilku aktach oraz przewlekłość postępowań w urzędach są największym wyzwaniem dla pracodawców w procesie legalizacji zatrudnienia cudzoziemców – wynika z badania zrealizowanego przez ASM Research Solutions Strategy na zlecenie Konfederacji Lewiatan. 1 czerwca wchodzą w życie nowe przepisy z tym związane.

Grażyna J. Leśniak 30.05.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2017.789

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Sposób dokumentowania przeprowadzonej kontroli drogowego przewozu towarów oraz wzory dokumentów.
Data aktu: 13/04/2017
Data ogłoszenia: 14/04/2017
Data wejścia w życie: 18/04/2017