| NR ZGŁOSZENIA: | |
| .......................................................... | |
| data umieszczenia zgłoszenia w bazie | |
| wypoczynku: | |
| ........................................................... | |
| (wypełnia kuratorium oświaty) |
Zgłoszenie wypoczynku dzieci i młodzieży
A. Dane ogólne
1. Organizator wypoczynku1)
| Szkoła lub placówka | ||
| Przedsiębiorca |
wpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187) |
|
| Osoba fizyczna | inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu niezarobkowym | |
| Osoba prawna | ||
|
Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej |
||
| Osoba fizyczna |
inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu zarobkowym, jeżeli organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych |
|
| Osoba prawna | ||
|
Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej |
(należy wypełnić)
| Nazwa/imię i nazwisko | |
|
Adres siedziby/zamieszkania (województwo, powiat, gmina, miejscowość, ulica, numer domu/lokalu, kod pocztowy) |
|
| Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania |
| Numer telefonu | |
| Numer faksu | |
| Adres poczty elektronicznej (e-mail) | |
| Numer indentyfikacyjny REGON (jeżeli posiada) | |
|
Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) (jeżeli posiada) |
|
|
Numer identyfikacji podatkowej (NIP) (jeżeli posiada) |
|
|
Numer zaświadczenia o wpisie do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych (jeżeli posiada) |
2. Forma wypoczynku1)
kolonia
zimowisko
obóz
biwak
inna forma wypoczynku ..........................................................................................
(proszę podać formę)
3. Termin wypoczynku
| Od dnia | do dnia | ||
| (dd/mm/rrrr) | (dd/mm/rrr) |
4. Rodzaj zakwaterowania wypoczynku1)
wypoczynek w obiekcie hotelarskim lub innym obiekcie, w którym są świadczone usługi hotelarskie, o którym
mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych
wypoczynek w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku
wypoczynek bez stałej infrastruktury komunalnej
wypoczynek o charakterze wędrownym
4a. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku
Uwaga: Wypełnia organizator wypoczynku, który organizuje wypoczynek:
1) w obiekcie hotelarskim lub innym obiekcie, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach
turystycznych (np. hotel, pensjonat, schronisko całoroczne), w którym są świadczone usługi hotelarskie,
2) w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku (np. szkoła, remiza, dom parafialny),
3) w miejscu bez stałej infrastruktury komunalnej (np. obóz pod namiotami, biwak)
| 1. Nazwa obiektu | |
|
2. Adres/miejsce lokalizacji wypoczynku: województwo, powiat, gmina, miejscowość, ulica, nr budynku/lokalu, kod pocztowy (lub inne określenie lokalizacji – dotyczy obozów pod namiotami, biwaków), numer telefonu, faksu |
|
3. Warunki sanitarnohigieniczne w obiekcie/miejscu bez stałej infrastruktury |
3a. Woda bieżąca zimna ciepła inna ........................................................... 3b. Sanitariaty liczba umywalek ........................................... liczba ustępów ............................................... liczba natrysków ............................................ oddzielne pomieszczenia dla chłopców i dziewcząt 3c. Wydzielone pomieszczenia/miejsca na pranie/suszenie mokrej odzieży sprzęt porządkowy i środki czystości przechowywanie brudnej i czystej bielizny pościelowej odpady komunalne 3d. Zaopatrzenie w środki czystości papier toaletowy mydło w płynie ręczniki jednorazowego użytku lub suszarki do rąk kosze na śmieci 3e. Opis sposobu żywienia na miejscu kuchnia jadalnia inne ........................................................... |
| 4. Informacja o sposobie zapewnienia uczestnikom wypoczynku dostępu do opieki medycznej | |
|
4a. Znajomość danych teleadresowych, godzin przyjęć oraz zakresu świadczeń opieki zdrowotnej właściwego świadczeniodawcy, udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 581, z późn. zm.) |
TAK/NIE2) |
|
4b. Umowa zawarta o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej |
z lekarzem z pielęgniarką z ratownikiem medycznym inne ....................................................... |
| 4c. Wydzielony gabinet lekarski | TAK/NIE2) |
| 4d. Wydzielony gabinet pielęgniarski | TAK/NIE2) |
| 4e. Wydzielona izolatka | TAK/NIE2) |
|
5. Bezpieczne korzystanie z wyznaczonych obszarów wodnych |
kąpielisko miejsce wykorzystywane do kąpieli pływalnia inne ...................................................... |
|
6. Bezpieczne przebywanie w górach oraz na zorganizowanych terenach narciarskich |
góry parki narciarskie półki ćwiczebne narciarskie trasy biegowe narciarskie trasy zjazdowe nartostrady |
4b. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku
Uwaga: Wypełnia organizator wypoczynku, który organizuje wypoczynek o charakterze wędrownym.
| 1. Trasa wypoczynku | |
| 2. Środki transportu | |
| 3. Rodzaje zakwaterowania na trasie | |
| 4. Warunki sanitarnohigieniczne na trasie | 4a. Woda pitna |
| ..................................................................................................... | |
| 4b. Toaleta osobista/woda | |
| ..................................................................................................... | |
| 4c. Odpady komunalne | |
| ..................................................................................................... | |
| 4d. Opis sposobu żywienia | |
| ..................................................................................................... | |
| 5. Informacja o sposobie zapewnienia uczestnikom wypoczynku dostępu do opieki medycznej | |
|
5a. Znajomość danych teleadresowych, godzin przyjęć oraz zakresu świadczeń opieki zdrowotnej właściwego świadczeniodawcy, udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych |
TAK/NIE2) |
|
5b. Umowa zawarta o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej |
z lekarzem z pielęgniarką z ratownikiem medycznym inne ....................................................... |
|
6. Bezpieczne korzystanie z wyznaczonych obszarów wodnych |
kąpielisko miejsce wykorzystywane do kąpieli pływalnia inne ..................................................... |
|
7. Bezpieczne przebywanie w górach oraz na zorganizowanych terenach narciarskich |
góry parki narciarskie półki ćwiczebne narciarskie trasy biegowe narciarskie trasy zjazdowe nartostrady |
5. Informacja o liczbie uczestników wypoczynku
|
5a. Łączna liczba uczestników wypoczynku, w tym: |
|
| - powyżej 10 roku życia | |
| - poniżej 10 roku życia |
| 5b. Niepełnosprawnych lub przewlekle chorych | |
|
5c. Dodatkowe informacje o uczestnikach wypoczynku (w szczególności o uczestnikach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) |
6. Ramowy program wypoczynku określający rodzaj zajęć realizowanych podczas wypoczynku
7. Informacje o kadrze wypoczynku
7.1. Funkcja – kierownik wypoczynku1)
|
Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1, 3-5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą" |
|
| 1) Imię i nazwisko | .......................................................................... |
| 2) Numer telefonu | .......................................................................... |
| 3) Informacja o niekaralności: |
zaświadczenie z dnia ................................... oświadczenie z dnia ..................................... |
| 4) Ukończone 18 lat | TAK |
| 5) Co najmniej wykształcenie średnie |
co najmniej wykształcenie średnie nie dotyczy* |
| 6) Ukończony kurs na kierownika wypoczynku |
TAK nie dotyczy** |
|
7) Co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań dydaktyczno- wychowawczych lub opiekuńczo- wychowawczych, uzyskane w okresie ostatnich 15 lat |
TAK (wskazać lata doświadczenia oraz opisać rodzaj zadań realizowanych w tym czasie) .................................................................................................... |
| .................................................................................................... | |
| .................................................................................................... | |
| nie dotyczy*** | |
|
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie. | |
|
** Warunek nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego | |
|
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej. *** Warunek nie dotyczy nauczycieli oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej. |
7.2. Funkcja – wychowawca wypoczynku1)
| Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 2, 3 i 6 ustawy | |||||
| Lp. | Imię i nazwisko | Informacja o niekaralności | Ukończone 18 lat |
Co najmniej wykształcenie średnie |
Ukończony kurs na wychowawcę wypoczynku |
| 1 | ... |
zaświadczenie z dnia ........ oświadczenie z dnia ........ |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie nie dotyczy* |
TAK nie dotyczy** |
| 2 | ... |
zaświadczenie z dnia ........ oświadczenie z dnia ........ |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie nie dotyczy* |
TAK nie dotyczy** |
|
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie. | |||||
|
** Warunek nie dotyczy nauczycieli, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.), oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej. | |||||
7.3. Trenerzy i instruktorzy sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorzy języka i inne osoby prowadzące zajęcia podczas wypoczynku1)
| Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy | |||||
| Lp. | Imię i nazwisko | Funkcja | Ukończone 18 lat |
Co najmniej wykształcenie średnie |
Wiedza, doświadczenie i umiejętności niezbędne do realizowanych zajęć |
| 1 | ... | trener sportu | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176) w brzmieniu obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r. dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 2 | ... | instruktor sportu | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w brzmieniu obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r. dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 3 | ... |
instruktor rekreacji |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 4 | ... |
instruktor animacji kulturalno- -oświatowej |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 5 | ... | lektor języka | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| ... | ... | ...* | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
______________
* Inna osoba prowadząca zajęcia podczas wypoczynku.
B. Wykaz dokumentów dołączonych do zgłoszenia wypoczynku
| Lp. | Nazwa dokumentu |
C. Oświadczenia organizatora1)
1. Oświadczam, że posiadam kopie dokumentów potwierdzających spełnianie przez osoby wchodzące w skład kadry
wypoczynku warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1-6 i art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, potwierdzone przeze
mnie za zgodność z oryginałem.
2. Oświadczam, że organizuję wypoczynek w celu niezarobkowym i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru
organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r.
o usługach turystycznych.
3. Oświadczam, że organizuję w celu zarobkowym wypoczynek, który nie stanowi imprezy turystycznej, i nie
podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa
w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.
...........................................................................................................................................................................
(data, czytelny podpis organizatora wypoczynku)
___________
1) Właściwe zaznaczyć znakiem "X".
2) Niewłaściwe skreślić.
NR ZGŁOSZENIA
...............................................................
data umieszczenia zgłoszenia w bazie
wypoczynku:
................................................................
(wypełnia kuratorium oświaty)
Zgłoszenie dla półkolonii
A. Dane ogólne
1. Organizator wypoczynku1)
| Szkoła lub placówka | ||
| Przedsiębiorca |
wpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187) |
|
| Osoba fizyczna | inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu niezarobkowym | |
| Osoba prawna | ||
|
Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej |
||
| Osoba fizyczna |
inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu zarobkowym, jeżeli organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych |
|
| Osoba prawna | ||
|
Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej |
(należy wypełnić)
| Nazwa/imię i nazwisko | |
|
Adres siedziby/zamieszkania (województwo, powiat, gmina, miejscowość, ulica, numer domu/lokalu, kod pocztowy) |
|
|
Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania |
|
| Numer telefonu | |
| Numer faksu | |
| Adres poczty elektronicznej (e-mail) | |
| Numer indentyfikacyjny REGON (jeżeli posiada) | |
|
Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) (jeżeli posiada) |
|
|
Numer identyfikacji podatkowej (NIP) (jeżeli posiada) |
|
Numer zaświadczenia o wpisie do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych (jeżeli posiada) |
2. Termin wypoczynku
| Od dnia | do dnia | ||
| (dd/mm/rrrr) | (dd/mm/rrr) |
3. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku1)
| 1. Nazwa obiektu | |
|
2. Adres/miejsce lokalizacji wypoczynku: województwo, powiat, gmina, miejscowość, ulica, nr budynku/lokalu, kod pocztowy (lub inne określenie lokalizacji półkolonii), numer telefonu, faksu |
|
|
3. Warunki sanitarnohigieniczne w obiekcie/miejscu bez stałej infrastruktury |
3a. Woda |
|
bieżąca zimna ciepła inna .............................................. 3b. Sanitariaty liczba umywalek ................................ liczba ustępów ................................... liczba natrysków ................................ oddzielne pomieszczenia dla chłopców i dziewcząt 3c. Zaopatrzenie w środki czystości papier toaletowy mydło w płynie ręczniki jednorazowego użytku lub suszarki do rąk kosze na śmieci 3d. Opis sposobu żywienia na miejscu kuchnia jadalnia inne ................................................... | |
| 4. Informacja o sposobie zapewnienia uczestnikom wypoczynku dostępu do opieki medycznej | |
|
4a. Znajomość danych teleadresowych, godzin przyjęć oraz zakresu świadczeń opieki zdrowotnej właściwego świadczeniodawcy, udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 581, z późn. zm.) |
TAK/NIE2) |
|
4b. Umowa zawarta o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej |
z lekarzem z pielęgniarką z ratownikiem medycznym inne .................................................................. |
| 4c. Wydzielony gabinet lekarski | TAK/NIE2) |
| 4d. Wydzielony gabinet pielęgniarski | TAK/NIE2) |
|
5. Bezpieczne korzystanie z wyznaczonych obszarów wodnych |
kąpielisko miejsce wykorzystywane do kąpieli pływalnia inne ............................................................. |
|
6. Bezpieczne przebywanie w górach oraz na zorganizowanych terenach narciarskich |
góry parki narciarskie półki ćwiczebne narciarskie trasy biegowe narciarskie trasy zjazdowe nartostrady |
4. Informacja o liczbie uczestników wypoczynku
|
4a. Łączna liczba uczestników wypoczynku, w tym: |
|
| – powyżej 10 roku życia | |
| – poniżej 10 roku życia | |
| 4b. Niepełnosprawnych lub przewlekle chorych | |
|
4c. Dodatkowe informacje o uczestnikach wypoczynku (w szczególności o uczestnikach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) |
5. Ramowy program wypoczynku określający rodzaj zajęć realizowanych podczas wypoczynku
6. Informacje o kadrze wypoczynku
6.1. Funkcja – kierownik wypoczynku1)
|
Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1, 3–5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą" |
|
| 1) Imię i nazwisko | ................................................................... |
| 2) Numer telefonu | ................................................................... |
| 3) Informacja o niekaralności: |
zaświadczenie z dnia ................................................ oświadczenie z dnia ................................................. |
| 4) Ukończone 18 lat | TAK |
| 5) Co najmniej wykształcenie średnie |
co najmniej wykształcenie średnie nie dotyczy* |
|
6) Ukończony kurs na kierownika wypoczynku |
TAK nie dotyczy** |
|
7) Co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań dydaktyczno- wychowawczych lub opiekuńczo- wychowawczych, uzyskane w okresie ostatnich 15 lat |
TAK (wskazać lata doświadczenia oraz opisać rodzaj zadań realizowanych w tym czasie) ....................................................................................... |
| ....................................................................................... | |
| ....................................................................................... | |
| nie dotyczy*** | |
|
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie. ** Warunek nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej. *** Warunek nie dotyczy nauczycieli oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej. | |
6.2. Funkcja – wychowawca wypoczynku1)
| Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 2, 3 i 6 ustawy | |||||
| Lp. | Imię i nazwisko | Informacja o niekaralności |
Ukończone 18 lat |
Co najmniej wykształcenie średnie |
Ukończony kurs na wychowawcę wypoczynku |
| 1 | ... |
zaświadczenie z dnia ...... oświadczenie z dnia .... |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie nie dotyczy* |
TAK nie dotyczy** |
| 2 | ... |
zaświadczenie z dnia ..... oświadczenie z dnia ..... |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie nie dotyczy* |
TAK nie dotyczy** |
|
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie. | |||||
|
** Warunek nie dotyczy nauczycieli, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.), oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej. | |||||
6.3. Trenerzy i instruktorzy sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorzy języka i inne osoby prowadzące zajęcia podczas wypoczynku1)
| Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy | |||||
| Lp. | Imię i nazwisko | Funkcja | Ukończone 18 lat |
Co najmniej wykształcenie średnie |
Wiedza, doświadczenie i umiejętności niezbędne do realizowanych zajęć |
| 1 | ... | trener sportu | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176) w brzmieniu obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r. dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 2 | ... | instruktor sportu | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w brzmieniu obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r. dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 3 | ... |
instruktor rekreacji |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 4 | ... |
instruktor animacji kulturalno- oświatowej |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 5 | ... | lektor języka | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| ... | ... | ...* | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
_______________
* Inna osoba prowadząca zajęcia podczas wypoczynku.
B. Wykaz dokumentów dołączonych do zgłoszenia wypoczynku
| Lp. | Nazwa dokumentu |
C. Oświadczenia organizatora1)
1. Oświadczam, że posiadam kopie dokumentów potwierdzających spełnianie przez osoby wchodzące w skład kadry
wypoczynku warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1-6 i art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, potwierdzone przeze
mnie za zgodność z oryginałem.
2. Oświadczam, że organizuję wypoczynek w celu niezarobkowym i nie podlegam obowiązkowi wpisu
do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia
1997 r. o usługach turystycznych.
3. Oświadczam, że organizuję w celu zarobkowym wypoczynek, który nie stanowi imprezy turystycznej,
i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym
mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.
....................................................................................................................................................................................
(data, czytelny podpis organizatora wypoczynku)
_____________
1) Właściwe zaznaczyć znakiem "X".
2) Niewłaściwe skreślić.
NR ZGŁOSZENIA
...............................................................
data umieszczenia zgłoszenia w bazie
wypoczynku:
................................................................
(wypełnia kuratorium oświaty)
Zgłoszenie wypoczynku organizowanego za granicą
A. Dane ogólne
1. Organizator wypoczynku1)
| Szkoła lub placówka | ||
| Przedsiębiorca |
wpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187) |
|
| Osoba fizyczna | inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu niezarobkowym | |
| Osoba prawna | ||
|
Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej |
||
| Osoba fizyczna |
inna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu zarobkowym, jeżeli organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych |
|
| Osoba prawna | ||
|
Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej |
(należy wypełnić)
| Nazwa/imię i nazwisko | |
|
Adres siedziby/zamieszkania (województwo, powiat, gmina, miejscowość, ulica, numer domu/lokalu, kod pocztowy) |
|
|
Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania |
|
| Numer telefonu | |
| Numer faksu | |
| Adres poczty elektronicznej (e-mail) | |
| Numer indentyfikacyjny REGON (jeżeli posiada) | |
|
Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) (jeżeli posiada) |
|
Numer identyfikacji podatkowej (NIP) (jeżeli posiada) |
|
|
Numer zaświadczenia o wpisie do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych (jeżeli posiada) |
2. Forma wypoczynku1)
kolonia
zimowisko
obóz
biwak
inna forma wypoczynku .............................................................................................................
(proszę podać formę)
3. Termin wypoczynku
| Od dnia | do dnia | ||
| (dd/mm/rrrr) | (dd/mm/rrr) |
4. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku1)
| 1. Nazwa obiektu: | |
| 2. Adres/lokalizacja obiektu: kraj, miejscowość, ulica, nr budynku/lokalu, kod pocztowy (lub inne określenie lokalizacji - dotyczy obozów pod namiotami, biwaków), numer telefonu, faksu | |
| 3. Środek transportu | |
|
4. Warunki sanitarnohigieniczne w obiekcie w miejscu bez stałej infrastruktury na wypoczynku o charakterze wędrownym |
4a. Woda bieżąca zimna ciepła inna ................................................ 4b. Sanitariaty liczba umywalek ............................... liczba ustępów ..................................... liczba natrysków ................................... oddzielne pomieszczenia dla chłopców i dziewcząt 4c. Wydzielone pomieszczenia/miejsca na: pranie/suszenie mokrej odzieży sprzęt porządkowy i środki czystości przechowywanie brudnej i czystej bielizny pościelowej 4d. Zaopatrzenie w środki czystości papier toaletowy mydło w płynie ręczniki jednorazowego użytku lub suszarki do rąk kosze na śmieci 4e. Opis sposobu żywienia na miejscu kuchnia jadalnia inne ............................................................... |
5. Informacja o liczbie uczestników wypoczynku
|
5a. Łączna liczba uczestników wypoczynku, w tym: |
|
| – powyżej 10 roku życia | |
| – poniżej 10 roku życia | |
| 5b. Niepełnosprawnych lub przewlekle chorych | |
|
5c. Dodatkowe informacje o uczestnikach wypoczynku (w szczególności o uczestnikach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi) |
6. Ramowy program wypoczynku określający rodzaj zajęć realizowanych podczas wypoczynku
7. Informacje o kadrze wypoczynku
7.1. Funkcja – kierownik wypoczynku1)
|
Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1, 3–5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), zwanej dalej "ustawą" |
|
| 1) Imię i nazwisko | ............................................................................ |
| 2) Numer telefonu | ............................................................................ |
| 3) Informacja o niekaralności: |
zaświadczenie z dnia ................................................ oświadczenie z dnia ................................................. |
| 4) Ukończone 18 lat | TAK |
| 5) Co najmniej wykształcenie średnie |
co najmniej wykształcenie średnie nie dotyczy* |
|
6) Ukończony kurs na kierownika wypoczynku |
TAK nie dotyczy** |
|
7) Co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu zadań dydaktyczno- -wychowawczych lub opiekuńczo- -wychowawczych, uzyskane w okresie ostatnich 15 lat |
TAK (wskazać lata doświadczenia oraz opisać rodzaj zadań realizowanych w tym czasie) ....................................................................................... |
| ....................................................................................... | |
| ....................................................................................... | |
| nie dotyczy*** | |
|
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze | |
|
Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie. ** Warunek nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej. *** Warunek nie dotyczy nauczycieli oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej. |
7.2. Funkcja – wychowawca wypoczynku1)
| Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 2, 3 i 6 ustawy | |||||
| Lp. | Imię i nazwisko | Informacja o niekaralności |
Ukończone 18 lat |
Co najmniej wykształcenie średnie |
Ukończony kurs na wychowawcę wypoczynku |
| 1 | ... |
zaświadczenie z dnia ...... oświadczenie z dnia .... |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie nie dotyczy* |
TAK nie dotyczy** |
| 2 | ... |
zaświadczenie z dnia ..... oświadczenie z dnia ..... |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie nie dotyczy* |
TAK nie dotyczy** |
|
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie. | |||||
|
** Warunek nie dotyczy nauczycieli, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.), oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej. | |||||
7.3. Trenerzy i instruktorzy sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorzy języka i inne osoby prowadzące zajęcia podczas wypoczynku1)
| Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy | |||||
| Lp. | Imię i nazwisko | Funkcja | Ukończone 18 lat |
Co najmniej wykształcenie średnie |
Wiedza, doświadczenie i umiejętności niezbędne do realizowanych zajęć |
| 1 | ... | trener sportu | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176) w brzmieniu obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r. dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 2 | ... | instruktor sportu | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w brzmieniu obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r. dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 3 | ... |
instruktor rekreacji |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 4 | ... |
instruktor animacji kulturalno- oświatowej |
TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| 5 | ... | lektor języka | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
| ... | ... | ...* | TAK |
co najmniej wykształcenie średnie |
dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności) ... |
_______________
* Inna osoba prowadząca zajęcia podczas wypoczynku.
B. Wykaz dokumentów dołączonych do zgłoszenia wypoczynku
| Lp. | Nazwa dokumentu |
| 1 | Oświadczenie o zawarciu umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia za granicą na rzecz uczestników wypoczynku |
| 2 | |
| 3 |
C. Oświadczenia organizatora1)
1. Oświadczam, że posiadam kopie dokumentów potwierdzających spełnianie przez osoby wchodzące w skład kadry
wypoczynku warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1-6 i art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, potwierdzonych
przeze mnie za zgodność z oryginałem.
2. Oświadczam, że spełniam wymogi dotyczące bezpieczeństwa uczestników wypoczynku obowiązujące w krajach tranzytowych i w kraju docelowym.
3. Oświadczam, że co najmniej jedna osoba spośród kadry wypoczynku zna język obcy na poziomie umożliwiającym porozumiewanie się w krajach tranzytowych i w kraju docelowym.
4. Oświadczam, że organizuję wypoczynek w celu niezarobkowym i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.
5. Oświadczam, że organizuję w celu zarobkowym wypoczynek, który nie stanowi imprezy turystycznej, i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.
................................................................................................................................................................
(data, czytelny podpis organizatora wypoczynku)
_____________
1) Właściwe zaznaczyć znakiem "X".
2) Niewłaściwe skreślić.
| KARTA WYPOCZYNKU |
|
Nazwa i adres szkoły/placówki: ...................................................................................................................... .............................................................................................................................................................................. |
|
Cel wypoczynku: ........................................................................................................................................................... .................................................................................................................................................................... ........................................................................................................................................................... |
| Adres wypoczynku / miejsce lokalizacji wypoczynku / trasa wypoczynku / nazwa kraju1): |
| ..................................................................................................................................................................... |
| ....................................................................................................................................................................................... |
| ..................................................................................................................................................................................... |
| Numer telefonu kierownika wypoczynku: |
| ....................................................................................................................................................... |
| Termin ........................................................................................................................................... |
|
Liczba uczestników wypoczynku ................................................, w tym liczba uczestników poniżej 10 roku życia ................................................. |
| Środek transportu ........................................................................................................................................................ . |
1) W przypadku wypoczynku za granicą.
| PROGRAM | ||||
|
Data, godzina wyjazdu – miejsce zbiórki, z uwzględnieniem daty, godziny powrotu |
Długość trasy (w kilometrach) |
Miejscowość docelowa i trasa powrotna |
Szczegółowy program wypoczynku od wyjazdu do powrotu |
Adres miejsca noclegowego i żywieniowego oraz przystanki oraz miejsca żywienia |
OŚWIADCZENIE
Zobowiązuję się do przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa w czasie wypoczynku.
| Kierownik wypoczynku | Wychowawcy wypoczynku: | |
| ................................................................. | 1. ................................................................ | |
| (imię i nazwisko oraz podpis) | 2. ................................................................ | |
| 3. ................................................................ | ||
| 4. ................................................................ |
(imię i nazwisko oraz podpis)
.............................................................................
(data i podpis dyrektora szkoły/placówki)
LISTA UCZESTNIKÓW WYPOCZYNKU*
| Lp. | Imię | Nazwisko | Data urodzenia | Adres zamieszkania |
....................................................................................
(data i podpis dyrektora szkoły/placówki)
________________
* Listy uczestników wypoczynku nie przekazuje się do organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór
pedagogiczny wraz z kartą wypoczynku.
| Lp. | Temat |
Liczba godzin |
Formy realizacji |
| 1 | Planowanie pracy wychowawczej | 1 |
wykład i zajęcia praktyczne |
| 2 | Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży: | ||
|
1) podział na grupy 2) wybór samorządu 3) rada kolonii - obozu 4) rozkład dnia 5) rada wychowawców |
1 |
wykład i zajęcia praktyczne |
|
| 3 | Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku, w tym obowiązujące przepisy w zakresie: | ||
|
1) zdrowia i higieny 2) przejazdu na miejsce wypoczynku 3) trwania wypoczynku 4) przeciwpożarowym 5) korzystania z obszarów wodnych 6) poruszania się po drogach 7) wycieczek i turystyki kwalifikowanej (pieszych, rowerowych, autokarowych, górskich, spływów kajakowych) 8) norm żywienia 9) zasad obsługi urządzeń elektrycznych 10) zasad postępowania w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów |
3 |
wykład i zajęcia praktyczne |
|
|
11) pierwszej pomocy z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania pierwszej pomocy, w tym zestawu do podstawowych zabiegów resuscytacyjnych (m.in. fantom, defibrylator) |
3 | zajęcia praktyczne | |
| 4 |
Organizacja pracy kierownika wypoczynku z kadrą wypoczynku oraz z pracownikami administracyjnymi, elementy zarządzania kryzysowego |
1 |
wykład i zajęcia praktyczne |
| 5 | Prowadzenie dokumentacji wypoczynku (przepisy obowiązujące) | 1 | wykład |
| 6 | Razem | 10 | |
| w tym: | 6 |
wykład i zajęcia praktyczne |
|
| 1 | wykład | ||
| 3 | zajęcia praktyczne | ||
| Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu | |||
| Lp. | Temat |
Liczba godzin |
Formy realizacji |
| 1 |
Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży: 1) koordynacyjna rola władz oświatowych 2) obowiązujące przepisy |
2 | wykład |
|
3) elementy psychologii rozwojowej i wychowawczej z uwzględnieniem potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wynikającymi z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego i zagrożenia niedostosowaniem społecznym |
2 |
wykład i zajęcia praktyczne |
|
| 2 |
Organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku: 1) rada wychowawców 2) grupa jako zespół wychowawczy 3) organizacja i rozkład dnia 4) regulamin uczestnika wypoczynku |
2 |
wykład i zajęcia praktyczne |
| 3 |
Planowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej: 1) opracowanie planu wychowawczego grupy 2) dokumentacja wychowawcy 3) obowiązki wychowawcy grupy 4) metody i formy realizacji planów wychowawczych |
4 |
wykład i zajęcia praktyczne |
| 4 |
Ruch i rekreacja: 1) cele i zadania zajęć wychowania fizycznego 2) metody nauki technik pływania |
1 | wykład |
|
3) gry i zabawy ruchowe 4) gry zespołowe 5) sport, olimpiady sportowe, lekkoatletyka 6) organizacja zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wynikającymi z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego i zagrożenia niedostosowaniem społecznym |
4 |
zajęcia praktyczne |
|
| 5 |
Turystyka i krajoznawstwo: 1) cele i zadania turystyki i krajoznawstwa w pracy wychowawczej w trakcie wypoczynku 2) organizacja wycieczek 3) organizacja biwaków 4) gry terenowe |
4 |
wykład i zajęcia praktyczne |
| 6 |
Zajęcia kulturalno-oświatowe: 1) cele i zadania zajęć kulturalno-oświatowych 2) organizacja zajęć kulturalno-oświatowych, z uwzględnieniem wartości historycznych i literackich 3) elementy kulturalne i wychowanie w rozkładzie dnia 4) prowadzenie kroniki 5) organizacja uroczystości, imprez, wieczornic, ognisk 6) gry i zabawy świetlicowe 7) konkursy, wystawy, dyskusje 8) śpiew, muzyka, plastyka itp. |
5 |
wykład i zajęcia praktyczne |
| 7 |
Zajęcia praktyczno-techniczne: 1) cele i zadania zajęć praktyczno-technicznych 2) formy i rodzaje zajęć praktyczno-technicznych 3) prace dekoracyjne i zdobnicze 4) indywidualne zainteresowania uczestników 5) rozwój zainteresowań uczestników |
2 |
wykład i zajęcia praktyczne |
| 8 |
Prace społecznie użyteczne: 1) cele i zadania prac społecznie użytecznych 2) wychowawcze znaczenie prac społecznie użytecznych, wolontariat 3) prace w zakresie samoobsługi 4) prace na rzecz miejsca wypoczynku 5) prace na rzecz środowiska |
2 |
wykład i zajęcia praktyczne |
| 9 |
Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku: 1) przepisy dotyczące bezpieczeństwa, w tym zasady postępowania w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów 2) przepisy dotyczące zdrowia i higieny w miejscu wypoczynku |
4 |
wykład i zajęcia praktyczne |
|
3) pierwsza pomoc z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania pierwszej pomocy, w tym zestawu do podstawowych zabiegów resuscytacyjnych (m.in. fantom, defibrylator) |
4 |
zajęcia praktyczne |
|
| 10 | Razem | 36 | |
| w tym: | 25 |
wykład i zajęcia praktyczne |
|
| 3 | wykład | ||
| 8 |
zajęcia praktyczne |
||
| Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu | |||
....................................................................
(oznaczenie organizatora kursu)
ZAŚWIADCZENIE
o ukończeniu kursu na kierownika wypoczynku
Zaświadcza się, że Pan(i) ...........................................................................................................................................
(imię/imiona i nazwisko)
urodzony(-na) .............................................................................................................................................................
(dd-mm-rrrr)
ukończył(a) kurs .........................................................................................................................................................
(nazwa kursu)
.....................................................................................................................................................................................
w wymiarze ............... godzin w okresie od dnia ............................................... do dnia ..........................................
prowadzony przez .......................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................... ,
(nazwa i adres/siedziba organizatora kursu)
zakończony egzaminem sprawdzającym w dniu ...................................................................................................... .
Numer zgody na organizację kursu1) .........................................................................................................................
wydanej przez .............................................................................................................................................................
w dniu .........................................................................................................................................................................
Zaświadczenie wydano na podstawie art. 92r ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U.
z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.).
Nr ........./20....... r.2)
| ............................................................. | .............................................................................................. | |
| (miejscowość, data) | (podpis osoby reprezentującej organizatora kursu) |
____________
1) Wypełnić w przypadku kursu organizowanego przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz instytucje rynku pracy, o których
mowa w art. 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r.
poz. 149, z późn. zm.).
2) Numer zaświadczenia wydanego przez organizatora kursu.
...........................................................................
(oznaczenie organizatora kursu)
ZAŚWIADCZENIE
o ukończeniu kursu na wychowawcę wypoczynku
Zaświadcza się, że Pan(i) ...........................................................................................................................................
(imię/imiona i nazwisko)
urodzony(-na) .............................................................................................................................................................
(dd-mm-rrrr)
ukończył(a) kurs .........................................................................................................................................................
(nazwa kursu)
.....................................................................................................................................................................................
w wymiarze ............... godzin w okresie od dnia ........................................... do dnia ..............................................
prowadzony przez .......................................................................................................................................................
................................................................................................................................................................................... ,
(nazwa i adres/siedziba organizatora kursu)
zakończony egzaminem sprawdzającym w dniu ........................................................................................................
Numer zgody na organizację kursu1) .........................................................................................................................
wydanej przez .............................................................................................................................................................
w dniu .........................................................................................................................................................................
Zaświadczenie wydano na podstawie art. 92r ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U.
z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.).
Nr .........../20.......... r. 2)
| ................................................................. | ............................................................................................ | |
| (miejscowość, data) | (podpis osoby reprezentującej organizatora kursu) |
_______________
1) Wypełnić w przypadku kursu organizowanego przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz instytucje rynku pracy, o których
mowa w art. 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r.
poz. 149, z późn. zm.).
2) Numer zaświadczenia wydanego przez organizatora kursu.
Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
Krzysztof Koślicki 16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
Marcin Szymankiewicz 15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
Monika Pogroszewska 10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
Grażyna J. Leśniak 05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
Grażyna J. Leśniak 05.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.2016.452 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Wypoczynek dzieci i młodzieży. |
| Data aktu: | 30/03/2016 |
| Data ogłoszenia: | 05/04/2016 |
| Data wejścia w życie: | 06/04/2016 |








