Wymagania techniczne i jakościowe w zakresie standardów przesyłanych danych do centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA CYFRYZACJI 1
z dnia 20 lipca 2016 r.
w sprawie wymagań technicznych i jakościowych w zakresie standardów przesyłanych danych do centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych

Na podstawie art. 100f ust. 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa wymagania techniczne i jakościowe w zakresie standardów przesyłanych danych oraz tryb wprowadzania danych do centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych, zwanej dalej "ewidencją".
§  2.
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
obiekt - obiekt w rozumieniu przepisów wydanych na podstawie art. 18 ustawy z dnia 17 lutego 2015 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352);
2)
schemat zasilania - strukturę danych cech informacyjnych obiektów przekazywanych do ewidencji;
3)
suma kontrolna - zestaw danych generowany przez system teleinformatyczny obsługujący ewidencję, potwierdzający aktualność danych zgromadzonych w ewidencji.
§  3.
1.
Wprowadzanie danych do ewidencji jest realizowane zgodnie ze schematem zasilania udostępnionym przez administratora ewidencji.
2.
W przypadku zmiany schematu zasilania administrator ewidencji przekazuje niezwłocznie podmiotom obowiązanym do wprowadzania danych do ewidencji zaktualizowany schemat zasilania.
§  4.
1.
Dane zgromadzone w ewidencji, pobrane w celu wprowadzenia danych do ewidencji, opatrzone są sumą kontrolną potwierdzającą aktualność tych danych.
2.
Wprowadzenie danych do ewidencji, w celu aktualizacji ewidencji, wymaga użycia przez podmiot obowiązany do wprowadzania danych do ewidencji sumy kontrolnej potwierdzającej aktualność danych.
§  5.
W przypadku pobrania danych zgromadzonych w ewidencji, w celu wprowadzenia danych do ewidencji, dotyczących więcej niż jednego obiektu, podmiot obowiązany do wprowadzania danych do ewidencji wskazuje, którego obiektu dotyczą wprowadzane dane.
§  6.
1.
Administrator ewidencji weryfikuje poprawność wprowadzanych danych w oparciu o dane zgromadzone w rejestrze PESEL, REGON i TERYT.
2.
W przypadku komunikatu o negatywnej weryfikacji poprawności wprowadzanych danych, wraz z tym komunikatem wskazane zostają dane zawierające błędy oraz określające ich rodzaj.
§  7.
1.
Wprowadzenie danych do ewidencji wymaga użycia danych słownikowych udostępnianych przez system teleinformatyczny obsługujący ewidencję.
2.
W przypadku konieczności uzupełnienia udostępnionych przez system teleinformatyczny obsługujący ewidencję danych słownikowych, podmiot obowiązany do wprowadzania danych do ewidencji zgłasza, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego obsługującego zadania realizowane przez ten podmiot, administratorowi ewidencji, konieczność uzupełnienia danych słownikowych.
3.
Uzupełnienia danych słownikowych dokonuje administrator ewidencji niezwłocznie po stwierdzeniu konieczności ich uzupełnienia.
4.
W przypadku braku konieczności uzupełnienia danych słownikowych administrator ewidencji niezwłocznie powiadamia podmiot, o którym mowa w ust. 2, o danej słownikowej, której należy użyć.
§  8.
1.
Wprowadzenie do ewidencji danych, w stosunku do których stwierdzono niezgodność, wymaga uprzedniego wyjaśnienia tej niezgodności.
2.
Administrator ewidencji umożliwi wprowadzenie do ewidencji danych, bez uprzedniego wyjaśnienia niezgodności, jeżeli jest to niezbędne do realizacji zadań wynikających z przepisów odrębnych realizowanych przez podmioty zobowiązane do wprowadzania danych do ewidencji w ustawowych terminach.
§  9.
1.
Otrzymanie komunikatu z systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję, potwierdzającego poprawne wprowadzenie danych do ewidencji, wymaga:
1)
wskazania sumy kontrolnej potwierdzającej aktualność danych;
2)
wskazania obiektu, którego dane dotyczą;
3)
wskazania wszystkich danych wymaganych przepisami prawa;
4)
użycia schematu zasilania udostępnianego przez administratora ewidencji;
5)
wyjaśnienia niepoprawności w przypadku zidentyfikowania niezgodności z danymi zgromadzonymi w rejestrze PESEL i REGON.
2.
W przypadku braku możliwości wprowadzenia danych do ewidencji administrator ewidencji, za pomocą systemu teleinformatycznego obsługującego ewidencję, przekaże podmiotowi obowiązanemu do wprowadzania danych do ewidencji informacje o danych, które powodują brak możliwości wprowadzenia danych do ewidencji, i o konieczności ponownego wprowadzenia danych.
§  10. 2
 Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 4 czerwca 2018 r.
1 Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1910 i 2090).
2 § 10 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 13 grudnia 2016 r. (Dz.U.2016.2119) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2017 r.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2016.1143

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wymagania techniczne i jakościowe w zakresie standardów przesyłanych danych do centralnej ewidencji posiadaczy kart parkingowych.
Data aktu: 20/07/2016
Data ogłoszenia: 29/07/2016
Data wejścia w życie: 04/06/2018