Przepisy ogólne
Zbiory danych i ich zestawy
Wprowadzanie informacji, w tym danych osobowych, do zbiorów danych, sposoby ich przetwarzania oraz kontrola dostępu do zbiorów danych i nadzór nad ich przetwarzaniem
Rodzaje służb policyjnych uprawnionych do korzystania ze zbiorów danych
Sposób oceny danych pod kątem ich przydatności oraz sposoby usuwania danych
Przepis przejściowy i końcowy
likwidacji zbioru danych/zestawu zbiorów danych*)
| ................................................... | ................................................................ | |
| (numer ewidencyjny) | (miejsce i data sporządzenia) |
Komisja likwidacyjna w składzie:
1. ................................................................................................................................................................
2. ................................................................................................................................................................
3. ................................................................................................................................................................
(dane członków komisji likwidacyjnej; w przypadku policjanta – stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe;
w przypadku pracownika Policji – imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)
działająca na podstawie decyzji nr .... ........................................................................................................
(oznaczenie decyzji Komendanta Głównego Policji w sprawie likwidacji zbioru
danych/zestawu zbiorów danych*))
w dniu ............... ..................................................... 20 ..... r. przeprowadziła likwidację zbioru
danych/zestawu zbiorów danych*)
....................................................................................................................................................................
(rodzaj i nazwa likwidowanego zbioru danych/zestawu zbiorów danych*))
przez ...........................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
(opis sposobu likwidacji zbioru danych/zestawu zbiorów danych*))
1. .....................................................................
2. .....................................................................
3. .....................................................................
(podpisy członków komisji likwidacyjnej)
*) Niepotrzebne skreślić.
Uwaga do wzoru:
Dopuszcza się sporządzenie protokołu przy zastosowaniu procesora tekstu z zachowaniem zawartości protokołu, przy czym można pominąć te
elementy, które służą jedynie wskazaniu miejsca i sposobu wypełnienia protokołu, oraz te, które podlegają skreśleniu jako niepotrzebne.
WZÓR KARTY DAKTYLOSKOPIJNEJ ODCISKÓW LINII PAPILARNYCH PALCÓW SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU POBIERANIA ODCISKÓW LINII PAPILARNYCH NA PODSTAWIE ART. 192A § 1 KODEKSU POSTĘPOWANIA KARNEGO
WZÓR KARTY CHEJROSKOPIJNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADKU POBIERANIA ODCISKÓW LINII PAPILARNYCH NA PODSTAWIE ART. 192A § 1 KODEKSU POSTĘPOWANIA KARNEGO
WARUNKI TECHNICZNE I SPOSOBY WYKONYWANIA ZDJĘĆ SYGNALITYCZNYCH ORAZ ZDJĘĆ ZWŁOK
| Wzrost | Oznaczenie |
| do 150 cm | 1 |
| 151 - 155 cm | 2 |
| 156 - 160 cm | 3 |
| 161 - 165 cm | 4 |
| 166 - 170 cm | 5 |
| 171 - 175 cm | 6 |
| 176 - 180 cm | 7 |
| 181 - 185 cm | 8 |
| ponad 185 cm | 9 |
| Kolor włosów | Oznaczenie |
| rudy | 1 |
| blond | 2 |
| szatyn | 3 |
| brunet | 4 |
| siwy | 5 |
| szpakowaty | 6 |
usunięcia danych osobowych ze zbioru danych
| ................................................... | ................................................................ | |
| (numer ewidencyjny) | (miejsce i data sporządzenia) |
Komisja w składzie:
1. ................................................................................................................................................................
2. ................................................................................................................................................................
3. ................................................................................................................................................................
(dane członków komisji; w przypadku policjanta – stopień, imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe;
w przypadku pracownika Policji – imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe)
wyznaczona przez ...............................................................................................w dniu ............... 20.... r.
(nazwa administratora danych lub osoby przez niego upoważnionej)
na podstawie ..............................................................................................................................................
(podstawa prawna usunięcia danych)
usunęła ze zbioru danych ...........................................................................................................................
(nazwa zbioru danych)
dane osobowe .............................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
(opis usuniętych danych osobowych)
przez
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
(wykaz zniszczonych dokumentów lub nośników informatycznych zawierających dane osobowe oraz sposób zniszczenia tych danych)
1. .....................................................................
2. .....................................................................
3. .....................................................................
(podpisy członków komisji)
Uwaga do wzoru:
Dopuszcza się sporządzenie protokołu przy zastosowaniu procesora tekstu z zachowaniem zawartości protokołu, przy czym można pominąć te elementy,
które służą jedynie wskazaniu miejsca i sposobu wypełnienia protokołu.
Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
Grażyna J. Leśniak 18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
Krzysztof Koślicki 16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
Marcin Szymankiewicz 15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
Monika Pogroszewska 10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.2016.1091 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Przetwarzanie informacji przez Policję. |
| Data aktu: | 21/07/2016 |
| Data ogłoszenia: | 22/07/2016 |
| Data wejścia w życie: | 23/07/2016 |








