- od punktu odniesienia lotniska;
1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494 oraz z 2012 r. poz. 1396).
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 951 i 1544 oraz z 2013 r. poz. 134.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 18, poz. 97, z 2010 r. Nr 127, poz. 857, Nr 182, poz. 1228, Nr 238, poz. 1578 i Nr 239, poz. 1589, z 2011 r. Nr 117, poz. 677, Nr 171, poz. 1016 i Nr 207, poz. 1230 oraz z 2012 r. poz. 664.
4) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2007 r. Nr 89, poz. 590 i Nr 166, poz. 1172, z 2008 r. Nr 17, poz. 101 i Nr 237, poz. 1653, z 2009 r. Nr 11, poz. 59 i Nr 122, poz. 1007, z 2010 r. Nr 107, poz. 679 i Nr 219, poz. 1443, z 2011 r. Nr 30, poz. 151, Nr 112, poz. 654 i Nr 208, poz. 1240 i 1241 oraz z 2012 r. poz. 742 i 1459.
5) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 września 2005 r. w sprawie przygotowania lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowych służb ratowniczo-gaśniczych (Dz. U. Nr 197, poz. 1634 oraz z 2008 r. Nr 178, poz. 1099), które zgodnie z art. 18 ustawy z dnia 30 czerwca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 170, poz. 1015) utraciło moc z dniem 19 marca 2013 r.
Tabela nr 1. Kategorie lotnisk dla samolotów
| Kategoria lotniska | Całkowita długość kadłuba samolotu | Maksymalna szerokość kadłuba [m] |
| 1 | 2 | 3 |
| 1 | do długości mniejszej niż 9 m | 2 |
| 2 | od 9 m do długości niniejszej niż 12 m | 2 |
| 3 | od 12 m do długości mniejszej niż 18 m | 3 |
| 4 | od 18 m do długości mniejszej niż 24 m | 4 |
| 5 | od 24 m do długości mniejszej niż 28 m | 4 |
| 6 | od 28 m do długości mniejszej niż 39 m | 5 |
| 7 | od 39 m do długości mniejszej niż 49 m | 5 |
| 8 | od 49 m do długości mniejszej niż 61 m | 7 |
| 9 | od 61 m do długości mniejszej niż 76 m | 7 |
| 10 | od 76 m do długości mniejszej niż 90 m | 8 |
| Kategoria lotniska | Całkowita długość śmigłowca1) |
| 1 | 2 |
| H1 | do długości mniejszej niż 15 m |
| H2 | od 15 m do długości niniejszej niż 24 m |
| H3 | od 24 m do długości mniejszej niż 35 m |
1) Długość śmigłowca włącznie z belką ogonową oraz wirnikami.
Tabela nr 3. Minimalne ilości środków gaśniczych na lotniskach dla samolotów
| Kategoria lotniska | Piana grupy A1) | Piana grupy B1) | Uzupełniający środek gaśniczy | |||
|
objętość wody2) [dm3] |
wydatek roztworu pianotwórczego [dm3/min] |
objętość wody2) [dm3] |
wydatek roztworu pianotwórczego [dm3/min] |
ilość proszku gaśniczego [kg] |
wydatek [kg/sek] | |
| 1 | - | - | 230 | 230 | 45 | 2,25 |
| 2 | - | - | 670 | 550 | 90 | 2,25 |
| 3 | 1 800 | 1 300 | 1200 | 900 | 135 | 2,25 |
| 4 | 3 600 | 2 600 | 2 400 | 1 800 | 135 | 2,25 |
| 5 | 8 100 | 4 500 | 5 400 | 3 000 | 180 | 2,25 |
| 6 | 11 800 | 6 000 | 7 900 | 4 000 | 225 | 2,25 |
| 7 | 18 200 | 7 900 | 12 100 | 5 300 | 225 | 2,25 |
| 8 | 27 300 | 10 800 | 18 200 | 7 200 | 450 | 4,5 |
| 9 | 36 400 | 13 500 | 24 300 | 9 000 | 450 | 4,5 |
| 10 | 48 200 | 16 600 | 32 300 | 11 200 | 450 | 4,5 |
| Brak3) | - | - | - | - | 45 | 2,25 |
1) Objętość wody przeznaczonej do wytwarzania piany dla intensywności podawania 8,2 dm3/min/m2 dla pian spełniających wymagania pian gaśniczych grupy A oraz 5,5 dm3/min/m2 dla pian spełniających wymagania pian gaśniczych grupy B. Przedstawioną intensywność podawania należy uważać za minimalną, przy założeniu, że pożar zostanie zlokalizowany w ciągu jednej minuty.
2) Objętość wody oparta jest na średniej całkowitej długości samolotu danej kategorii. Gdy spodziewane są operacje lotnicze samolotów większych niż wielkość średnia, to objętość wody powinna być przeliczona ponownie.
3) Dotyczy lotnisk nieposiadających lsr-g.
Tabela nr 4. Minimalna ilość środków gaśniczych na lotniskach naziemnych i nawodnych dla śmigłowców
| Kategoria lotniska | Piana grupy B1) | Uzupełniający środek gaśniczy | |
| objętość wody [dm3] |
wydatek roztworu pianotwórczego [dm3/min] |
ilość proszku gaśniczego [kg] | |
| 1 | 2 | 3 | 4 |
| H1 | 500 | 250 | 23 |
| H2 | 1 000 | 500 | 45 |
| H3 | 1 600 | 800 | 90 |
1) Objętość wody przeznaczonej do wytwarzania piany dla intensywności podawania 5,5 dm3/min/m2 dla pian grupy B. Przedstawioną intensywność podawania należy uważać za minimalną, przy założeniu, że pożar zostanie zlokalizowany w ciągu jednej minuty.
Tabela nr 5. Minimalne ilości środków gaśniczych na lotniskach na obiektach dla śmigłowców
| Kategoria lotniska | Piana grupy B1) | Uzupełniający środek gaśniczy | |
|
objętość wody [dm3] |
wydatek roztworu pianotwórczego [dm3/min] |
ilość proszku gaśniczego [kg] | |
| 1 | 2 | 3 | 4 |
| H1 | 2 500 | 250 | 45 |
| H2 | 5 000 | 500 | 45 |
| H3 | 8 000 | 800 | 45 |
1) Objętość wody przeznaczonej do wytwarzania piany dla intensywności podawania 5,5 dm3/min/m2 dla pian grupy B. Przedstawioną intensywność podawania należy uważać za minimalną, przy założeniu, że pożar zostanie zlokalizowany w ciągu jednej minuty.
Tabela nr 6. Minimalna liczba pracowników lsr-g obecnych na lotnisku
| Kategoria lotniska | Minimalna liczba pracowników1) |
| 1, 2, H1 | 2 |
| 3, H2 | 3 |
| 4, 5, H3 | 4 |
| 6, 7 | 62) |
| 8 | 93) |
| 9, 10 | 124) |
1) Minimalna liczba pracowników nie uwzględnia pracowników wykonujących obowiązki: kierownika i zastępcy jednostki ochrony przeciwpożarowej (komendant, szef służby ratowniczej), specjalistów, inspektorów, obsady punktu alarmowego, stażystów oraz kierującego działaniem ratowniczym.
2) Minimalna liczba pracowników ulega zwiększeniu o jednego pracownika od każdego zaczętego miliona obsługiwanych pasażerów przy obsłudze ponad 3 miliony, z uwzględnieniem odnośnika nr 1.
3) Minimalna liczba pracowników ulega zwiększeniu o jednego pracownika od każdego zaczętego miliona obsługiwanych pasażerów przy obsłudze ponad 5 milionów, z uwzględnieniem odnośnika nr 1.
4) Minimalna liczba pracowników ulega zwiększeniu o jednego pracownika od każdego zaczętego miliona obsługiwanych pasażerów przy obsłudze ponad 7 milionów, z uwzględnieniem odnośnika nr 1.
Tabela nr 7. Minimalna liczba pojazdów ratowniczo-gaśniczych na lotnisku
| Kategoria lotniska | Liczba pojazdów ratowniczo-gaśniczych |
| 1-5, H1-H3 | 1 |
| 6, 7 | 2 |
| 8 | 3 |
| 9, 10 | 4 |
Tabela nr 8. Wymagane minimalne parametry charakterystyczne dla lotniskowych pojazdów ratowniczo-gaśniczych
| Wyposażenie/parametr |
Pojazdy o pojemności zbiornika wody Vzb ≤ 4500 dm3 |
Pojazdy o pojemności zbiornika wody Vzb > 4500 dm3 |
| 1 | 2 | 3 |
| Działko wodno-pianowe | fakultatywne dla kategorii lotniska 1, 2, H1, H2; wymagane dla kategorii lotniska od 3 do 10 oraz H3 | wymagane |
| Stopnie wydajności działka wodno-pianowego | wysoki | wysoki i niski |
| Bezpośrednie wyjście do działka z kabiny pojazdu | wymagane | wymagane |
| Zasięg rzutu strumienia piany | odpowiedni dla kadłuba najdłuższego samolotu1) | odpowiedni dla kadłuba najdłuższego samolotu1) |
| Linie szybkiego natarcia | wymagane | wymagane |
| Tryskacze pod podwoziem | fakultatywne | wymagane |
| Działko zderzakowe | fakultatywne | fakultatywne |
| Przyspieszenie w normalnej temperaturze otoczenia | 80 km/h w 25 sekund | 80 km/h w 40 sekund |
| Prędkość maksymalna | co najmniej 105 km/h | co najmniej 100 km/h |
| Napęd na wszystkie koła | wymagany | wymagany |
|
Automatyczna lub półautomatyczna skrzynia biegów |
wymagana | wymagana |
| Układ pojedynczych kół tylnych | pożądany dla kategorii lotniska 1, 2, H1, H2; wymagany dla kategorii lotniska od 3 do 10 oraz H3 | wymagany |
| Minimalne kąty natarcia i zejścia | 30° | 30° |
| Minimalny kąt przechyłu statycznego | 30° | 28° |
1) Nie dotyczy lotnisk dla śmigłowców.
Tabela nr 9. Wyposażenie ratownicze przewożone łącznie na posiadanych przez zarządzającego lotniskiem lotniskowych pojazdach ratowniczo-gaśniczych
| Lp. | Rodzaj sprzętu ratowniczego | Kategoria lotniska | ||||
| 1,2 | 3-5 | 6,7 | 8-10 | H1-H31) | ||
| wyposażenie w sztukach | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| 1 | Wkrętaki - zestaw o różnych końcówkach (płaskie, krzyżakowe) i rozmiarach | 12) | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 2 | Zestaw narzędzi nieiskrzących (przykładowo: młotek, przecinak, łopata) | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 3 | Klucz nastawny | 12) | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 4 | Topór ratowniczy duży, nieklinujący | - | 1 | 2 | 3 | 1 |
| 5 | Topór ratowniczy mały, nieklinujący | 12) | 1 | 2 | 3 | - |
| 6 | Nożyce do cięcia prętów o średnicy co najmniej ø 10 mm | 12) | 1 | 1 | 2 | 1 |
| 7 | Nożyce do blachy | 12) | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 8 | Szczypce nastawne o długości 250 mm | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 9 | Szczypce boczne o długości 160 mm | 12) | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 10 | Łom duży o długości 1500 mm | - | - | 1 | 2 | 1 |
| 11 | Łom mały o długości 1000 mm | 12) | 1 | 1 | 2 | - |
| 12 | Ręczne uniwersalne narzędzie ratownicze | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
| 13 | Przecinak ślusarski o szerokości 25 mm | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 14 | Młotek 2 kg | 12) | 1 | 1 | 2 | 1 |
| 15 | Szpadel | 12) | 1 | 2 | 3 | 1 |
| 16 | Bosak podręczny o długości 3 m | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |
| 17 | Koc gaśniczy | 12) | 1 | 2 | 3 | 1 |
| 18 | Drabina o długości odpowiedniej do wysokości najwyższego statku powietrznego operującego z lotniska | 1 | 2 | 3 | 1 | |
| 19 | Linka ratownicza o długości 20 m | 1 | 1 | 2 | 3 | 1 |
| 20 | Linka ratownicza o długości 30 m | - | - | 2 | 3 | - |
| 21 | Klin do blokowania kół o wysokości 10 cm | 22) | 2 | 2 | 2 | 2 |
| 22 | Klin do blokowania kół o wysokości 15 cm | - | - | 2 | 2 | - |
| 23 | Piła łańcuchowa do drewna | - | 1 | 1 | 2 | 1 |
| 24 | Piła tarczowa do betonu i stali z kompletem tarcz zapasowych | 1 | 1 | 2 | 1 | |
| 25 | Nóż do przecinania pasów bezpieczeństwa | 12) | 2 | 3 | 4 | 1 |
| 26 |
Aparat powietrzny butlowy - nadciśnieniowy z butlą zapasową |
jeden komplet na każdego ratownika w służbie | ||||
| 27 | Zestaw głośnomówiący | - | - | 1 | 1 | - |
| 28 | Zestaw pierwszej pomocy medycznej R1 określony dla Państwowej Straży Pożarnej | 12) | ||||
| 29 | Zestaw pierwszej pomocy medycznej R2 określony dla Państwowej Straży Pożarnej | - | 1 | 2 | 3 | 1 |
| 30 | Nosze ratownicze podbierające | 12) | 1 | 2 | 3 | 1 |
| 31 |
Agregat wentylacyjno-oddymiający (z przystawkami na wodę i pianę) |
- | - | 1 | 2 | - |
| 32 | Latarka | 1 | 2 | 4 | 9 | 2 |
| 33 | Kamera termowizyjna3) | - | 1 | 1 | 1 | - |
| 34 | Noktowizor3) | - | - | 1 | 1 | 1 |
| 35 | Pirometr4) | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 36 | Przyrządy pomiarowe i wykrywcze5) | - | 1 | 1 | 1 | - |
| 37 | Zestaw do uszczelniania wycieków paliwa6) | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
| 38 | Ubranie ochrony biologicznej3) | - | 2 | 2 | 4 | - |
| 39 | Ubranie żaroodporne | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 |
| 40 | Ubranie gazoszczelne3) | - | - | 4 | 4 | - |
| 41 | Zestaw narzędzi hydraulicznych kategorii 27) | - | 1 | 18) | 28) | 1 |
| 42 | Zestaw narzędzi hydraulicznych kategorii 19), 10) | - | - | - | 18) | - |
| 43 | Zestawy podnośników pneumatycznych niskociśnieniowych11) | - | 1 | 1 | 1 | - |
| 44 | Zestawy podnośników pneumatycznych wysokociśnieniowych11) | - | 1 | 2 | 4 | 1 |
| 45 | Zestaw do usuwania rozlewów i wycieków produktów ropopochodnych12) | - | - | 1 | 1 | 1 |
| 46 | Zestaw oświetleniowy13) | jeden zestaw na pojazd ratowniczo-gaśniczy | ||||
1) Na lotniskach dla śmigłowców na obiektach wyposażenie ratownicze przechowuje się w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska.
2) Dotyczy lotnisk bez lsr-g.
3) Znajduje się na wyposażeniu lsr-g w przypadku braku dostępności w ciągu 15 minut przy wykorzystaniu możliwości podmiotów realizujących zadania z zakresu ratownictwa.
4) Wymagany, o ile kamera termowizyjna nie ma opcji pomiaru temperatury.
5) W skład zestawu wchodzi co najmniej: radiometr, miernik wielogazowy (eksplozymetr), pehametr lub zestaw papierków lakmusowych.
6) W skład zestawu wchodzą materiały i sprzęt pozwalające na doraźne powstrzymanie niskociśnieniowych wycieków paliwa metodami zaklejania, kołkowania lub docisku oraz sprzęt do ograniczania zasięgu rozlewiska.
7) Zestaw obejmuje: pompę, przewody, rozdzielacze, łańcuchy, wymienne końcówki, nożyce i rozpieracz (lub nożyco-rozpieracz kombi) o sile cięcia do 30 t i sile rozpierania do 10 t, zaciskacz do rur.
8) Dopuszcza się stosowanie zestawów narzędzi z własnym, niezależnym źródłem zasilania.
9) Zestaw obejmuje: pompę, przewody, rozdzielacze, łańcuchy, wymienne końcówki, nożyce o sile cięcia powyżej 30 t, rozpieracz o sile rozpierania powyżej 10 t, rozpieracze kolumnowe, zaciskacz do rur.
10) W przypadku posiadania przez lotnisko dwóch zestawów narzędzi hydraulicznych kategorii 2 dopuszcza się stosowanie ich zamiast zestawu narzędzi hydraulicznych kategorii 1.
11) Zestaw zawiera: poduszki pneumatyczne (2 szt.), reduktor ciśnienia (1 szt.), węże niskociśnieniowe albo wysokociśnieniowe (2 szt.), podwójny układ sterujący (1 szt.).
12) W skład zestawu wchodzą materiały i sprzęt umożliwiające zbieranie (materiały chłonne/wiążące, pompy/ssawki), przechowywanie (tace, zbiorniki) i usuwanie lub neutralizację produktów ropopochodnych, w tym olejów hydraulicznych,
13) Przenośny lub przewoźny zestaw sprzętu przystosowany do oświetlania terenu działań ratowniczych.
WYPOSAŻENIE MEDYCZNE NA LOTNISKU CERTYFIKOWANYM
| Wyposażenie | Liczba |
| 1 | 2 |
| Plakietki segregacyjne | 300 |
| Nosze | 20 |
| Materace podciśnieniowe do zabezpieczania złamań kręgosłupa1) | 5 |
| Szyny unieruchamiające, konwencjonalne lub pneumatyczne do różnych rodzajów złamań | 30 |
| Zestawy pierwszej pomocy zawierające opatrunki hemostatyczne, opaski zaciskowe, rurki intubacyjne, nożyczki, opatrunki, sterylne opatrunki oparzeniowe | 30 |
| Zestawy resuscytacyjne zawierające materiały do intubacji, infuzji i natleniania w warunkach polowych dla około 20 poszkodowanych1) | 1 |
| Aparaty elektrokardiograficzne lub elektrokardioskopowe1) | 2 |
| Respiratory ręczne lub mechaniczne1) | 2 |
| Pakiety płynów do wlewów dożylnych, zawierających sól fizjologiczną lub preparat krwiozastępczy, z zestawami do podawania1) | 10 |
| Urządzenia odsysające | 1 |
| Worki z tworzywa lub trumny na zwłoki | 100 |
PROGRAM SZKOLENIA OKRESOWEGO LSR-G
1) szkolenie okresowe dla pracowników lsr-g, zwane dalej "szkoleniem", obejmuje co najmniej 40 godzin zajęć w przypadku lotniska zaliczonego do kategorii lotniska 4-10 lub 20 godzin w przypadku lotniska zaliczonego do kategorii lotniska 1-3; zajęcia praktyczne powinny stanowić co najmniej 60% wszystkich zajęć;
2) prowadzący szkolenie modyfikuje plan nauczania (wymiar godzinowy i tematykę), uwzględniając;
a) klasyfikację lotnisk przyjętą do celów ratowniczo-gaśniczych,
b) zakres czynności pracowników podczas działania ratowniczego:
– kierujących działaniem ratowniczym,
– kierowców-operatorów sprzętu specjalistycznego,
– ratowników,
– dyspozytorów punktu alarmowego oraz pozostałych pracowników;
3) szkolenie przeprowadza się w formie kursów teoretycznych i praktycznych na:
a) stanowiskach ćwiczeń,
b) placach ćwiczeń,
c) trenażerach statków powietrznych
4) szkolenie kończy się egzaminem końcowym, obejmującym wszystkie tematy szkolenia.
| Numer tematu | Temat | Liczba godzin lekcyjnych | |
| kategoria lotniska 1-3 | kategoria lotniska 4-10 | ||
| 1 | 2 | 3 | 4 |
| 1 | Lotniska, identyfikacja zagrożeń | 3 | 5 |
| 2 | Budowa statków powietrznych | 2 | 4 |
| 3 | Lotniskowy sprzęt ratowniczo-gaśniczy | 2 | 5 |
| 4 | Taktyka działań ratowniczych na statkach powietrznych | 11 | 20 |
| 5 | Sprzęt ochrony osobistej | 1 | 3 |
| 6 | Transport powietrzny materiałów niebezpiecznych | 1 | 3 |
| Razem: | 20 | 40 | |
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
Grażyna J. Leśniak 18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
Krzysztof Koślicki 16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
Marcin Szymankiewicz 15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.2013.487 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Przygotowanie lotnisk do sytuacji zagrożenia oraz lotniskowe służby ratowniczo-gaśnicze. |
| Data aktu: | 04/04/2013 |
| Data ogłoszenia: | 23/04/2013 |
| Data wejścia w życie: | 24/04/2013 |








