Wzór wniosku o rejestrację organizacji w rejestrze EMAS.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŚRODOWISKA1)
z dnia 1 lutego 2012 r.
w sprawie wzoru wniosku o rejestrację organizacji w rejestrze EMAS2)

Na podstawie art. 6 ust. 6 ustawy z dnia 15 lipca 2011 r. o krajowym systemie ekozarządzania i audytu (EMAS) (Dz. U. Nr 178, poz. 1060) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa wzór wniosku o rejestrację organizacji w rejestrze organizacji zarejestrowanych w krajowym systemie ekozarządzania i audytu (EMAS), zwanym dalej "rejestrem EMAS".
§  2.
Wzór wniosku o rejestrację organizacji w rejestrze EMAS stanowi załącznik do rozporządzenia.
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.3)
______

1) Minister Środowiska kieruje działem administracji rządowej - środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Środowiska (Dz. U. Nr 248, poz. 1493 i Nr 284, poz. 1671).

2) Niniejsze rozporządzenie wykonuje rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), uchylające rozporządzenie (WE) nr 761/2001 oraz decyzje Komisji 2001/681/WE i 2006/193/WE (Dz. Urz. UE L 342 z 22.12.2009, str. 1).

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie zakresu danych, które zawiera rejestr wojewódzki, oraz wzoru wniosku o rejestrację organizacji w rejestrze wojewódzkim (Dz. U. Nr 94, poz. 931), które zgodnie z art. 173 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 42, poz. 340, Nr 84, poz. 700 i Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 145, Nr 106, poz. 675, Nr 119, poz. 804, Nr 143, poz. 963 i Nr 182, poz. 1228 oraz z 2011 r. Nr 32, poz. 159, Nr 122, poz. 695, Nr 132, poz. 766, Nr 135, poz. 789, Nr 152, poz. 897, Nr 163, poz. 981, Nr 170, poz. 1015 i Nr 178, poz. 1060) utraciło moc z dniem 16 listopada 2010 r.

ZAŁĄCZNIK 

WZÓR

WNIOSEK O REJESTRACJĘ ORGANIZACJI W REJESTRZE EMAS

1. Nazwa i siedziba organizacji składającej wniosek

Wypełnia przedstawiciel organizacji:
Nazwa:
Kod pocztowy: Miasto: Kraj:
Adres (ulica, nr):
Województwo
Powiat
Gmina
Miejscowość
Adres korespondencyjny:
Telefon: Faks: E-mail:
Adres strony internetowej:
NIP (o ile nadano): REGON (o ile nadano):
Klasyfikacja działalności zgodna z NACE/PKD1):
Zatrudnienie2):
Obrót lub roczny bilans (w PLN)3):
Zakres rejestracji*: Wydzielone komórki

organizacyjne – obiekt4)

Cała organizacja

* Niepotrzebne skreślić.

1a. Przedmiot wniosku (wydzielona komórka organizacyjna lub obiekt)4)

Nazwa:
Kod pocztowy: Miasto: Kraj:
Adres (ulica, nr):
Województwo
Powiat
Gmina
Miejscowość
Adres korespondencyjny:
Telefon: Faks: E-mail:
Adres strony internetowej:
NIP (o ile nadano): REGON (o ile nadano):
Klasyfikacja działalności zgodna z NACE/PKD1):
Zatrudnienie2):
Obrót lub roczny bilans (w PLN)3):
Zakres rejestracji*: Wydzielona komórka organizacyjna – obiekt

* Niepotrzebne skreślić.

2. Krótki opis działalności prowadzonej przez organizację/komórki organizacyjne/obiekty*

(maksymalnie 2500 znaków)

* Niepotrzebne skreślić.

2a. Najważniejsze aspekty środowiskowe (opis)

Przedmiot oddziaływań lub

ochrony

Wymagane decyzje lub

zgłoszenia

Najważniejsze zidentyfikowane

aspekty środowiskowe

Ochrona powietrza
Ochrona wód podziemnych
Ochrona wód powierzchniowych
Ochrona przed hałasem

i promieniowaniem

Ochrona powierzchni ziemi
Ochrona przyrody
Gospodarka odpadami
Inne

3. Data i zakres ostatniej kontroli w zakresie ochrony środowiska, instytucja wykonująca

4. Organizacje ekologiczne działające na terenie województwa właściwego ze względu na

lokalizację przedmiotu wniosku (miejsce korzystania ze środowiska5)), z którymi organizacja

współpracuje lub kontaktuje się6)

Nazwa Adres (miasto, ulica, numer,

kod pocztowy)

Telefon Faks

5. Informacje o systemie zarządzania środowiskowego

System zarządzania środowiskowego*: Z obowiązującym certyfikatem zgodności z normą

ISO 14001 wydanym dnia ........................

Zbudowany na podstawie normy ISO 14001 bez

przeprowadzonej certyfikacji lub z wygasłym

certyfikatem zgodności z normą ISO 14001

wydanym dnia .................................

Zbudowany na podstawie innego standardu

(jakiego) .................. przeanalizowany na zgodność

z normą ISO 14001

* Niepotrzebne skreślić.

6. Informacje o sposobie prowadzenia otwartego dialogu ze społeczeństwem oraz innymi

zainteresowanymi stronami w odniesieniu do wpływu organizacji na środowisko,

w szczególności informacje o ważniejszych organizowanych cyklicznie imprezach,

konferencjach, wydarzeniach (z ostatniego roku) (maksymalnie 3000 znaków)

7. Dane dotyczące weryfikatora środowiskowego

Nazwa jednostki posiadającej akredytację/podmiotu posiadającego licencję*:
Kod pocztowy: Miasto: Kraj:
Adres (ulica, nr):
Telefon: Faks: E-mail:
Numer akredytacji lub licencji:
Zakres akredytacji lub licencji (kody NACE/PKD1),7)):
Jednostka akredytująca lub licencjonująca:
Podstawa formalna przeprowadzenia

weryfikacji*:

akredytacja licencja
Osoba podpisująca oświadczenie weryfikatora środowiskowego w sprawie czynności weryfikacyjnych

i walidacyjnych

Imię, nazwisko:

Zakres kompetencji (kody NACE/PKD1),8)):

Data przeprowadzenia weryfikacji/walidacji*,9):
Termin kolejnej weryfikacji:

* Niepotrzebne skreślić.

8. Dane dotyczące deklaracji środowiskowej

Data wystawienia oświadczenia weryfikatora

środowiskowego w sprawie czynności

weryfikacyjnych i walidacyjnych

Termin następnej deklaracji środowiskowej
Termin następnej zaktualizowanej deklaracji

środowiskowej

Wniosek o odstępstwo zgodnie z art. 7

rozporządzenia (WE) nr 1221/2009*,10):

TAK NIE
Publiczny dostęp do deklaracji środowiskowej

lub zaktualizowanej deklaracji środowiskowej*:

w siedzibie organizacji

lub obiektu

w formie:

wydrukowanego

dokumentu,

zapisu na nośniku

elektronicznym

w formie elektronicznej

na stronie internetowej

organizacji

........................................

* Niepotrzebne skreślić.

9. Wysokość opłaty rejestracyjnej ...................................................

10. Dane dotyczące przebiegu rejestracji (dotyczy organizacji zarejestrowanych w systemie)

Numer rejestracji
Data rejestracji
Data zawieszenia rejestracji
Data cofnięcia zawieszenia
Data odnowienia rejestracji
Data usunięcia z rejestru

11. Osoby uprawnione do kontaktów z organem prowadzącym rejestr EMAS

Imiona, nazwiska i funkcje Telefon Faks E-mail
Osoba kierująca organizacją:
Imię i nazwisko
Funkcja
Osoba odpowiedzialna za kontakty z organem prowadzącym rejestr EMAS:
Imię i nazwisko
Funkcja
Osoba odpowiedzialna za kwestie środowiskowe:
Imię i nazwisko
Funkcja

12. Załącznikami do niniejszego wniosku są:

1) zwalidowana deklaracja środowiskowa;

2) oświadczenie weryfikatora środowiskowego w sprawie czynności weryfikacyjnych i walidacyjnych,

wydane zgodnie z art. 25 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1221/200910);

3) potwierdzenie weryfikatora środowiskowego o spełnieniu warunków odstępstwa dla małych

organizacji w przypadku, o którym mowa w art. 7 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1221/200910).

Podpis przedstawiciela organizacji:

........................................

Sporządzono w .......................... dnia......./....../20....r.

13. Potwierdzenie zgłoszenia

Wypełnia organ prowadzący rejestr EMAS:
Data wpłynięcia wniosku:
Numer kancelaryjny:
Podpis przyjmującego:
Numer w rejestrze EMAS:
Data wpisu do rejestru:
Data przekazania organom egzekwowania prawa

informacji o wpisie do rejestru:

Podpis osoby rejestrującej:

Objaśnienia:

1) Klasyfikacja działalności gospodarczej NACE Rev. 2 określona w rozporządzeniu (WE) nr 1893/2006 Parlamentu

Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej

NACE Rev. 2 i zmieniającym rozporządzenie Rady (EWG) nr 3037/90 oraz niektóre rozporządzenia WE

w sprawie określonych dziedzin statystycznych (Dz. Urz. UE L 393 z 30.12.2006, str. 1, z późn. zm.); Polska

Klasyfikacja Działalności (PKD) 2007, określona w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r.

w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz. 1885, z późn. zm.).

2) Średnie zatrudnienie w ostatnim kwartale przed złożeniem wniosku o rejestrację.

3) Dane stosowane do określania kwot finansowych to dane odnoszące się do ostatniego zatwierdzonego okresu

obrachunkowego i obliczane w skali rocznej. Uwzględnia się je, począwszy od dnia zamknięcia ksiąg rachunkowych.

Kwota wybrana jako obrót jest obliczana z pominięciem podatku VAT i innych podatków pośrednich. W przypadku

nowo utworzonych przedsiębiorstw, których księgi rachunkowe nie zostały jeszcze zatwierdzone, odpowiednie dane

pochodzą z oceny dokonanej w dobrej wierze w trakcie roku obrachunkowego.

4) Dla każdego zgłaszanego obiektu lub komórki organizacyjnej należy wypełnić tabelę w pkt 1a.

5) Miejsce korzystania ze środowiska w rozumieniu ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony

środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.).

6) Wszelkie powszechnie uznawane formy współpracy lub kontaktów.

7) W przypadku dużej ilości kodów dopuszcza się dołączenie kopii zakresu akredytacji lub licencji weryfikatora

środowiskowego (jednostki lub podmiotu).

8) W przypadku dużej ilości kodów dopuszcza się dołączenie kopii dokumentu określającego zakres kompetencji.

9) Data wystawienia oświadczenia weryfikatora środowiskowego w sprawie czynności weryfikacyjnych i walidacyjnych,

wydanego zgodnie z art. 25 ust. 9 rozporządzenia (WE) nr 1221/2009, o którym mowa w objaśnieniu nr 10.

10) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1221/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie

dobrowolnego udziału organizacji w systemie ekozarządzania i audytu we Wspólnocie (EMAS), uchylające

rozporządzenie (WE) nr 761/2001 oraz decyzje Komisji 2001/681/WE i 2006/193/WE (Dz. Urz. UE L 342

z 22.12.2009, str. 1).

Zmiany w prawie

Samo niepłacenie alimentów to za mało, by wykluczyć z dziedziczenia

Już za kilka dni - 15 listopada - wchodzą w życie zmiany rozszerzające katalog przyczyn prowadzących do niegodności dziedziczenia. Objęte mają zostać nim osoby, które uporczywie uchylają się wobec spadkodawcy od obowiązku alimentacyjnego oraz od wykonywania obowiązku pieczy. Co ważne, stwierdzić musi to sąd, a podstawą będą choćby skazania za niealimentację. Trzeba będzie też sprawdzić, czy nie było przebaczenia.

Aleksandra Partyk 13.11.2023
Spółka z o.o. już nie zaoferuje udziałów przez internetowe platformy

Nawet pół roku pozbawienia wolności - na taką karę mogą narazić się przedsiębiorcy, którzy nie zastosują się do nowego zakazu crowdfundingu udziałowego w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością. Taka sama odpowiedzialność może spotkać tych, którzy zdecydowaliby się na promowanie nabycia udziałów w spółce np. podczas śniadań biznesowych. Eksperci oceniają, że polski ustawodawca podszedł do regulacji nadzwyczaj surowo.

Inga Stawicka 10.11.2023
Od 1 listopada zmiany w pomocy społecznej

Praca socjalna w zakładzie karnym, mieszkania treningowe i wspomagane, usługi sąsiedzkie i bezpłatna ochrona prawna dla pracownika socjalnego w określonych sytuacjach, to tylko niektóre zmiany, które wchodzą w życie 1 listopada. Przed jednostkami pomocy społecznej stoją więc zupełnie nowe wyzwania i obowiązki.

Beata Dązbłaż 02.11.2023
Strategiczne inwestycje wbrew woli mieszkańców wchodzą w życie

Kontrowersyjne zasady realizacji strategicznych inwestycji już obowiązują. Można je realizować bez zgody gmin i lokalnych społeczności. Wystarczy uznaniowa decyzja Rady Ministrów. Takimi inwestycjami są m.in. Centralny Port Komunikacyjny, Pałac Saski czy odbudowa kamienic przy ul. Królewskiej w Warszawie. W poniedziałek, 16 października, wchodzi w życie ostatnia pula przepisów w ramach tzw. lex knebel.

Renata Krupa-Dąbrowska 16.10.2023
Przepisy o systemie kaucyjnym wchodzą w życie, są problemy z wdrażaniem

Przepisy o kaucjach wchodzą w życie, choć cały system ruszy dopiero w 2025 roku. Jest jednak wiele niejasności i niedomówień. Nie wiadomo, czy już od 13 października na butelce powinna się znaleźć etykieta z wysokością kaucji, ani w jaki sposób sklep internetowy może rozliczać zwracane butelki. Firmy nie mają też pewności, czy muszą już prowadzić rozszerzoną o system kaucyjny ewidencję opakowań, czy jeszcze nie.

Zofia Jóźwiak 13.10.2023
Od 16 października nowe rozporządzenie KE w sprawie międzynarodowych standardów rachunkowości

Komisja Europejska opublikowała rozporządzenie (UE) 2023/1803 z 13 sierpnia 2023 r. przyjmujące międzynarodowe standardy rachunkowości. Nowe rozporządzenie stanowi uproszczenie konstrukcji przepisów UE dotyczących międzynarodowych standardów rachunkowości w celu zapewnienia jasności i przejrzystości. Wejdzie w życie 16 października 2023 r. - poinformowało Ministerstwo Finansów.

Monika Pogroszewska 05.10.2023
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2012.166

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wzór wniosku o rejestrację organizacji w rejestrze EMAS.
Data aktu: 01/02/2012
Data ogłoszenia: 14/02/2012
Data wejścia w życie: 14/02/2012