- zwane dalej "ramowym programem".
- zwane dalej "kartą stażu";
RAMOWY PROGRAM STAŻU PODYPLOMOWEGO LEKARZA
pogłębienie wiedzy teoretycznej oraz poznanie, utrwalenie i przyswojenie praktycznych umiejętności z zakresu zapobiegania, rozpoznawania, leczenia i rehabilitacji najczęściej występujących chorób, postępowania w stanach nagłego zagrożenia zdrowia lub życia, a także przyswojenie wiedzy z zakresu transfuzjologii, bioetyki, prawa medycznego i orzecznictwa lekarskiego, jako przygotowanie lekarza do samodzielnego wykonywania zawodu.
Program stażu cząstkowego z zakresu chorób wewnętrznych
Cel stażu:
pogłębienie wiedzy teoretycznej oraz poznanie, utrwalenie i przyswojenie praktycznych umiejętności w zakresie rozpoznawania i leczenia, a także zapobiegania i rehabilitacji, najczęściej występujących bądź stanowiących największe zagrożenie dla życia chorób wewnętrznych w warunkach opieki stacjonarnej i ambulatoryjnej oraz w zakresie transfuzjologii.
Program stażu:
(10 godzin wykładów i ćwiczenia praktyczne)
(5 godzin wykładów):
STAŻ CZĄSTKOWY W DZIEDZINIE PEDIATRII
Program stażu cząstkowego z zakresu pediatrii
Cel stażu:
pogłębienie wiedzy teoretycznej oraz poznanie, przyswojenie i utrwalenie praktycznych umiejętności z zakresu zapobiegania, rozpoznawania i leczenia chorób wieku dziecięcego oraz zaburzeń rozwojowych u dzieci w warunkach opieki stacjonarnej i ambulatoryjnej.
Program stażu:
STAŻ CZĄSTKOWY W DZIEDZINIE CHIRURGII OGÓLNEJ
Program stażu cząstkowego z zakresu chirurgii ogólnej
Cel stażu:
pogłębienie wiedzy teoretycznej oraz poznanie, utrwalenie i przyswojenie praktycznych umiejętności w zakresie rozpoznawania, leczenia, zapobiegania i rehabilitacji najczęściej występujących chorób chirurgicznych w ramach opieki stacjonarnej i ambulatoryjnej.
Program stażu:
STAŻ CZĄSTKOWY W DZIEDZINIE POŁOŻNICTWA I GINEKOLOGII
Program stażu cząstkowego z zakresu położnictwa i ginekologii
Cel stażu:
pogłębienie wiedzy teoretycznej oraz poznanie, utrwalenie i przyswojenie praktycznych umiejętności z zakresu opieki lekarskiej w prawidłowo przebiegającej ciąży, porodu i połogu, a także zapobieganie, rozpoznawanie i leczenie najczęściej występujących powikłań ciąży, porodu i połogu oraz chorób narządów płciowych u kobiet w warunkach opieki stacjonarnej i ambulatoryjnej.
Program stażu:
STAŻ CZĄSTKOWY W DZIEDZINIE ANESTEZJOLOGII I INTENSYWNEJ TERAPII ORAZ W DZIEDZINIE MEDYCYNY RATUNKOWEJ
Program stażu cząstkowego z zakresu anestezjologii i intensywnej terapii oraz medycyny ratunkowej
Program stażu cząstkowego z zakresu anestezjologii i intensywnej terapii
Cel stażu w zakresie anestezjologii:
pogłębienie oraz praktyczne poznanie i przyswojenie wiedzy związanej z zastosowaniem, wyborem i zasadami organizacji okresu okołooperacyjnego, znieczulenia oraz stanów zagrożenia życia związanych z jego zastosowaniem, jak również poznanie technik monitorowania i postrzegania podstawowych funkcji życiowych wraz ze śródoperacyjnym postępowaniem w zakresie intensywnej terapii.
Cel stażu w zakresie intensywnej terapii:
zrozumienie doktryny intensywnej terapii w oparciu o kryteria przyjęć i zwolnień z oddziału, zapoznanie się z systemem organizacji oraz procedur medycznych obowiązujących w intensywnej terapii oraz zrozumienie oceny ciężkości stanu chorego w oparciu o skale predykcyjne i skale bezpośrednio oceniające stan ogólny chorego, jak również stan wybranych układów i narządów. Zapoznanie się z taktyką postępowania w intensywnej terapii związaną z wdrażaniem inwazyjnych technik postępowania leczniczego w oparciu o inwazyjne technologie monitorowania podstawowych i szczegółowych parametrów życiowych.
Staż mogą prowadzić kliniki, oddziały kliniczne, oddziały i jednostki uprawnione, wpisane na listę marszałka województwa.
Program stażu:
Program stażu cząstkowego z zakresu medycyny ratunkowej
Cel stażu:
pogłębienie wiedzy teoretycznej oraz poznanie, utrwalenie i przyswojenie praktycznych umiejętności postępowania w zakresie medycznych czynności ratunkowych i procedur klinicznych medycyny ratunkowej.
Miejsce odbywania stażu: kliniki medycyny ratunkowej, oddziały kliniczne medycyny ratunkowej, szpitalne oddziały ratunkowe.
Program stażu:
STAŻ CZĄSTKOWY W DZIEDZINIE PSYCHIATRII
Program stażu cząstkowego z zakresu psychiatrii
Cel stażu:
poznanie, utrwalenie i przyswojenie praktycznych umiejętności rozpoznawania i postępowania w zaburzeniach psychicznych w warunkach opieki stacjonarnej i ambulatoryjnej.
Program stażu:
STAŻ CZĄSTKOWY W DZIEDZINIE MEDYCYNY RODZINNEJ
Program stażu cząstkowego z zakresu medycyny rodzinnej
Cel stażu:
poznanie i utrwalenie organizacji oraz metod pracy w warunkach długotrwałej opieki ambulatoryjnej i w domu chorego, a także praktycznych umiejętności dotyczących rozpoznawania, leczenia, zapobiegania i rehabilitacji w chorobach stanowiących najczęstszą przyczynę zgłaszalności pacjentów do poradni, jak i wymagających długotrwałego leczenia w środowisku domowym (opieka nad przewlekle chorym).
Program stażu:
STAŻ Z ZAKRESU ORZECZNICTWA LEKARSKIEGO
Program stażu z zakresu orzecznictwa lekarskiego
Cel stażu:
przyswojenie przez lekarzy i lekarzy dentystów wiedzy o rodzaju świadczeń z ubezpieczeń społecznych, warunkach nabywania prawa do nich oraz zasadach i trybie ich przyznawania.
Program stażu:
STAŻ Z ZAKRESU BIOETYKI
Program stażu z zakresu bioetyki
Cel stażu:
kształtowanie postaw lekarzy i lekarzy dentystów w oparciu o system norm etycznych zawartych w przysiędze i przykazaniu Hipokratesa, w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, Deklaracji helsińskiej1) i tokijskiej2), Deklaracji genewskiej3), polskim Kodeksie Etyki Lekarskiej (KEL) oraz w Europejskiej konwencji bioetycznej4).
Program stażu:
STAŻ Z ZAKRESU PRAWA MEDYCZNEGO
Program stażu z zakresu prawa medycznego
Cel stażu:
poznanie i przyswojenie podstawowych przepisów prawa dotyczących wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty.
Program stażu:
1) Zalecenia dotyczące badań naukowych na ludziach (Światowe Stowarzyszenie Lekarzy - WMA, Helsinki, czerwiec 1964 r.).
2) Wskazówki dla lekarzy dotyczące tortur i innego okrutnego, nieludzkiego i poniżającego traktowania oraz karania w związku z zatrzymaniem i uwięzieniem (Światowe Stowarzyszenie Lekarzy - WMA, Tokio, październik 1975 r.).
3) Wzór międzynarodowej przysięgi lekarza (Światowe Stowarzyszenie Lekarzy - WMA, Genewa 1949 r.).
4) Europejska konwencja o ochronie praw człowieka i godności ludzkiej wobec zastosowań biologii i medycyny (Rada Europy, Oviedo, kwiecień 1997 r.).
RAMOWY PROGRAM STAŻU PODYPLOMOWEGO LEKARZA DENTYSTY
pogłębienie wiedzy teoretycznej oraz doskonalenie i utrwalenie praktycznych umiejętności z zakresu promocji zdrowia oraz zapobiegania, rozpoznawania i leczenia schorzeń wchodzących w zakres stomatologii, postępowania w stanach nagłego zagrożenia zdrowia i życia, a także przyswojenie wiedzy z zakresu bioetyki, prawa medycznego i orzecznictwa lekarskiego jako przygotowanie lekarza dentysty do samodzielnego wykonywania zawodu.
Program stażu cząstkowego z zakresu stomatologii zachowawczej
Program stażu:
1 dzień (5 godzin wykładów):
Program stażu cząstkowego z zakresu stomatologii dziecięcej
Program stażu:
Program stażu cząstkowego z zakresu chirurgii stomatologicznej
Program stażu:
Program stażu cząstkowego z zakresu protetyki stomatologicznej
Program stażu:
Program stażu cząstkowego z zakresu periodontologii
Program stażu:
Program stażu cząstkowego z zakresu ortodoncji
Program stażu:
KURS W DZIEDZINIE RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
Program kursu z zakresu ratownictwa medycznego
Cel kursu:
pogłębienie wiedzy teoretycznej i przyswojenie praktycznych umiejętności postępowania w stanach nagłego zagrożenia zdrowia i życia.
Program kursu:
STAŻ Z ZAKRESU ORZECZNICTWA LEKARSKIEGO, BIOETYKI I PRAWA MEDYCZNEGO
Program stażu z zakresu orzecznictwa lekarskiego, bioetyki oraz prawa medycznego
WZÓR NR 5/3
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 7/3
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 9/3
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 11/3
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 13/3
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 15/3
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 16/3
WZÓR NR 17/3
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 5/4
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 7/4
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 9/4
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 11/4
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 13/4
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
WZÓR NR 15/4
UMIEJĘTNOŚCI I CZYNNOŚCI, KTÓRE STAŻYSTA OPANOWAŁ W STOPNIU UMOŻLIWIAJĄCYM ICH SAMODZIELNE WYKONYWANIE
ANKIETA (anonimowa)
"Ocena stażu podyplomowego przez lekarza stażystę"
MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU .......................................................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................
KOORDYNATOR STAŻU ...................................................................................................................... [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
STAŻE CZĄSTKOWE:
CHOROBY WEWNĘTRZNE
– OPIEKUN STAŻU .............................................................................................................................. [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU .................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ODDZIAŁ
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– PORADNIA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
– DYŻURY
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania dyżurów niemożliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności określonych programem stażu
6 – w czasie trwania dyżurów możliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności przekraczających program stażu
TRANSFUZJOLOGIA KLINICZNA
– PROWADZĄCY SZKOLENIE ......................................................................................................... [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU .................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
PROFILAKTYKA ZAKAŻEŃ HIV, DIAGNOSTYKA I LECZENIE AIDS
– PROWADZĄCY SZKOLENIE ......................................................................................................... [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU .................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
PEDIATRIA
– OPIEKUN STAŻU ................................................................................................................................. [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU ....................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ODDZIAŁ
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– PORADNIA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
– DYŻURY
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania dyżurów niemożliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności określonych programem stażu
6 – w czasie trwania dyżurów możliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności przekraczających program stażu
CHIRURGIA OGÓLNA
– OPIEKUN STAŻU ................................................................................................................................. [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU ....................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ODDZIAŁ
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– PORADNIA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
– DYŻURY
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania dyżurów niemożliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności określonych programem stażu
6 – w czasie trwania dyżurów możliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności przekraczających program stażu
POŁOŻNICTWO I GINEKOLOGIA
– OPIEKUN STAŻU ................................................................................................................................. [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU ....................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ODDZIAŁ
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– PORADNIA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
– DYŻURY
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania dyżurów niemożliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności określonych programem stażu
6 – w czasie trwania dyżurów możliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności przekraczających program stażu
ANESTEZJOLOGIA I INTENSYWNA TERAPIA ORAZ MEDYCYNA RATUNKOWA
– OPIEKUN STAŻU ................................................................................................................................. [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU ....................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
– DYŻURY
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania dyżurów niemożliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności określonych programem stażu
6 – w czasie trwania dyżurów możliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności przekraczających program stażu
MEDYCYNA RATUNKOWA
– PROWADZĄCY SZKOLENIE ............................................................................................................ [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU ....................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
PSYCHIATRIA
– OPIEKUN STAŻU ................................................................................................................................. [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU ....................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ODDZIAŁ
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– PORADNIA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
– DYŻURY
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania dyżurów niemożliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności określonych programem stażu
6 – w czasie trwania dyżurów możliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności przekraczających program stażu
MEDYCYNA RODZINNA
– OPIEKUN STAŻU ................................................................................................................................. [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU ....................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
– DYŻURY
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania dyżurów niemożliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności określonych programem stażu
6 – w czasie trwania dyżurów możliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności przekraczających program stażu
ORZECZNICTWO LEKARSKIE
– WYKŁADOWCA .................................................................................................................................. [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU ....................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
BIOETYKA
– WYKŁADOWCA .................................................................................................................................. [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU ....................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
PRAWO MEDYCZNE
– WYKŁADOWCA .................................................................................................................................. [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU ....................................................................................................................................
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: .................... [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
ANKIETA (anonimowa)
"Ocena stażu podyplomowego przez lekarza dentystę stażystę"
MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
KOORDYNATOR STAŻU [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
STAŻE CZĄSTKOWE:
STOMATOLOGIA ZACHOWAWCZA
– OPIEKUN STAŻU [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
STOMATOLOGIA DZIECIĘCA
– OPIEKUN STAŻU [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
CHIRURGIA STOMATOLOGICZNA
– OPIEKUN STAŻU [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
PROTETYKA STOMATOLOGICZNA
– OPIEKUN STAŻU [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
PERIODONTOLOGIA
– OPIEKUN STAŻU [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
– DYŻURY
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania dyżurów niemożliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności określonych programem stażu
6 – w czasie trwania dyżurów możliwe było zdobycie wiedzy i umiejętności przekraczających program stażu
ORTODONCJA
– OPIEKUN STAŻU [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– LICZBA WYKONYWANYCH PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – liczba procedur nie odpowiada zupełnie programowi stażu
6 – liczba procedur znacząco przekracza liczbę określoną programem stażu
– SAMODZIELNOŚĆ WYKONYWANIA PROCEDUR MEDYCZNYCH
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – nie nabyto umiejętności pozwalających na samodzielne wykonywanie procedur medycznych
6 – nabyte umiejętności pozwalają na samodzielne wykonywanie wszystkich procedur określonych programem stażu
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
RATOWNICTWO MEDYCZNE
– PROWADZĄCY SZKOLENIE [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
ORZECZNICTWO LEKARSKIE
– WYKŁADOWCA [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
BIOETYKA
– WYKŁADOWCA [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
PRAWO MEDYCZNE
– WYKŁADOWCA [imię i nazwisko]
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– MIEJSCE ODBYWANIA STAŻU
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – ocena zdecydowanie negatywna
6 – ocena celująca
– ZDOBYTA WIEDZA TEORETYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – staż nie umożliwił pogłębienia wiadomości teoretycznych
6 – staż umożliwił zdobycie wiedzy wykraczającej poza program stażu
– ZDOBYTA WIEDZA PRAKTYCZNA
OCENA OGÓLNA: [od 1 do 6]
1 – w czasie trwania stażu nie był kładziony nacisk na praktyczne wykorzystanie posiadanej wiedzy
6 – staż w pełni umożliwił wykorzystanie w praktyce posiadanej wiedzy
)
- zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 24 listopada 2017 r. (Dz.U.2017.2194) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 listopada 2017 r., z tym, że zgodnie z § 2 ust. 1 rozporządzenia zmieniającego, do dnia 31 grudnia 2018 r. lekarz, lekarz dentysta odbywający staż podyplomowy lekarza i lekarza dentysty otrzymuje odpowiednio zasadnicze wynagrodzenie miesięczne wysokości:
1) 2100 zł od dnia 1 lipca 2017 r.;
2) 2249 zł od dnia 1 stycznia 2018 r.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 26 kwietnia 2019 r. (Dz.U.2019.862) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 2019 r.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 10 września 2019 r. (Dz.U.2019.1749) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 2019 r.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 5 lutego 2020 r. (Dz.U.2020.198) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 kwietnia 2020 r.
- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 26 czerwca 2020 r. (Dz.U.2020.1147) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 lipca 2020 r.
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
Grażyna J. Leśniak 18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
Krzysztof Koślicki 16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
Marcin Szymankiewicz 15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.2014.474 t.j. |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Staż podyplomowy lekarza i lekarza dentysty. |
| Data aktu: | 26/09/2012 |
| Data ogłoszenia: | 10/04/2014 |
| Data wejścia w życie: | 01/10/2012 |








