Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 27 maja 2008 r.
w sprawie wykazów obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej 2

Na podstawie art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2006 r. Nr 99, poz. 693 oraz z 2007 r. Nr 107, poz. 732 i Nr 176, poz. 1238) zarządza się, co następuje:
§  1.
Przepisy rozporządzenia określają:
1)
wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej;
2)
strefy całorocznej eksploatacji statków w pasażerskiej żegludze krajowej.
§  2.
Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej, o których mowa w § 1 pkt 1, są określone w załączniku do rozporządzenia.
§  3.
Strefy całorocznej eksploatacji statków pasażerskiej żeglugi krajowej stanowią polskie obszary morskie.
§  4.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

WYKAZY OBSZARÓW PASAŻERSKIEJ ŻEGLUGI KRAJOWEJ1)

1. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie

wzór

2. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Szczecinie

wzór

3. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Słupsku

wzór

4. Wykaz obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej w zakresie właściwości terytorialnej Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni

wzór

Objaśnienia:

1) Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej zostały sporządzone w formie map, zgodnie z terytorialną właściwością dyrektorów urzędów morskich w Szczecinie, Słupsku i Gdyni.

2) Obszar "A" - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy A, uprawiające pasażerską żeglugę krajową inną niż podróże przewidziane dla statków klasy B, C i D.

3) Obszar "B" - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy B, uprawiające pasażerską żeglugę krajową w odległości nie dalej niż 20 mil morskich od brzegu.

4) Obszar "C" - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy C, uprawiające pasażerską żeglugę krajową nie dalej niż:

a) 15 mil morskich od miejsca schronienia, określonego:

- zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2007 r. w sprawie planu udzielania statkom znajdującym się w niebezpieczeństwie schronienia na polskich obszarach morskich (Dz. U. Nr 178, poz. 1260) oraz

- w bieżących ogłoszeniach kapitanatów i bosmanatów portów,

b) 5 mil morskich od brzegu, w obszarach, na których prawdopodobieństwo przekroczenia znaczącej wysokości fali (równej 2,5 m), rozumianej jako średnia wysokość jednej trzeciej największej wysokości fal zaobserwowanych na danym obszarze, jest niższe niż 10 % w ciągu:

- jednego roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji całorocznej) lub

- określonej, zgodnie z dokumentem bezpieczeństwa statku, części roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji w tym okresie).

5) Obszar "D" - oznacza obszar morza, na którym mogą być eksploatowane statki pasażerskie klasy D, uprawiające pasażerską żeglugę krajową nie dalej niż:

a) 6 mil morskich od miejsca schronienia, określonego:

- zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki Morskiej z dnia 14 września 2007 r. w sprawie planu udzielania statkom znajdującym się w niebezpieczeństwie schronienia na polskich obszarach morskich oraz

- w bieżących ogłoszeniach kapitanatów i bosmanatów portów,

b) 3 mile morskie od brzegu, w obszarach, na których prawdopodobieństwo przekroczenia znaczącej wysokości fali (równej 1,5 m), rozumianej jako średnia wysokość jednej trzeciej największej wysokości fal zaobserwowanych na danym obszarze, jest niższe niż 10 % w ciągu:

- jednego roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji całorocznej) lub

- określonej, zgodnie z dokumentem bezpieczeństwa statku, części roku kalendarzowego (w przypadku eksploatacji w tym okresie).

1 Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594).
2 Przepisy niniejszego rozporządzenia dokonują w zakresie swojej regulacji wdrożenia postanowień dyrektywy Rady 1998/18/WE z dnia 17 marca 1998 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich (Dz. Urz. WE L 144 z 15.05.1998, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 4, str. 40, z późn. zm.).

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2008.97.633

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Wykazy obszarów pasażerskiej żeglugi krajowej.
Data aktu: 27/05/2008
Data ogłoszenia: 06/06/2008
Data wejścia w życie: 06/06/2008